DIFERENTA INTRE KURSI si ‘ARSH!

Abstract-Art-28-Cool-Wallpapers-HD

DIFERENTA INTRE KURSI si ‘ARSH!

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Care este diferenta intre Kursi (care se poate traduce cu taburet) si ‘Arsh (Tron)?
In acord cu cea mai corecta opinie a invatatilor, Kursi este taburetul (sau tip de scaunel pe care se sprijina picioarele), iar ‘Arsh – Tronul- este cel mai maret dintre toate lucrurile pe care Allah le-a creat, peste care Domnul nostru s-a ridicat, intr-o maniera potrivita Majestatii Sale. El are stalpi si este purtat de Ingeri de o marime impresionanta (imensa). Allahu Akbar!

S-a relatat de catre Ibn Mas’ud:

Intre primul cer si cel de deasupra lui (este o distanta de) 500 de ani. Intre fiecare dintre ceruri este (o distanta de) 500 de ani. Intre cerul al saptelea si Kursi este (o distanta de) 500 de ani. Intre Kursi si apa este (o distanta de) 500 de ani, si Tronul este deasupra apei. Allah este deasupra Tronului si nimic dintre faptele voastre nu este ascuns Lui.” (Ibn Khuzaymah in al-Tawheed, p. 105; al-Bayhaqi in al-Asmaa’ wa’l-Sifaat, p. 401).
Hadis clasat ca saheeh de Ibn al-Qayyim in Ijtimaa’ al-Juyoosh al-Islamiyah, p. 100; si al-Dhahabi in al-‘Uluw, p. 64).

Shaykh Ibn ‘Uthaymeen a spus: Acest hadis se opreste la Ibn Mas’ud, dar este unul dintre lucrurile pentru care nu este loc de opinie personala, asa ca intra in hadisurile considerate marfoo- hadisuri al caror isnad (lant) merge la Profet salAllahu aleihi wa sallam. (al-Qawl al-Mufeed Sharh Kitaab al-Tawheed, 3/379)

Imaam Muhammad ibn ‘Abd al-Wahhaab a spus intr-o lista de puncte dedicate acestui hadis:
-Dimensiunea mare a Kursi in relatie cu cerurile
-Dimensiunea mare a Tronului in relatie cu Kursi
-Faptul ca Tronul este altceva față de Kursi si de apa.
(Sharh Kitaab al-Tawheed, p. 667, 668).

Tronul Celui Milostiv este cel mai mare si cel mai vast lucru din creatia Lui.
Allah spune:
Preainalt este Allah, Stapanul adevarat! Nu exista alta divinitate in afara de El, Stapanul Tronului sublim.” Coran 23:116

“..caci El este Stapanul Tronului cel mare!” Coran 9:129

Stapanul Tronului, Cel Glorios”. Coran 85:15

Al-Qurtubi a spus:”Tronul este mentionat separat deoarece este cel mai maret lucru pe care Allah l-a creat. (Tafseer al-Qurtubi, 8/302, 303).

Ibn Katheer a spus: “..caci El este Stapanul Tronului cel mare!”(9:129) inseamna:’El este Creatorul tuturor lucrurilor, deoarece El este Stapanul Tronului cel Maret care este deasupra creatiei. Toate lucrurile create, cerurile si pamantul si tot ceea ce este in ele si intre ele se afla sub Tronul lui Allah si se afla sub puterea Sa. Cunoasterea Sa cuprinde toate lucrurile si Puterea Lui controleaza toate lucrurile, si El este Supraveghetor peste toate lucrurile.” (Tafseer Ibn Katheer, 2/405)

A fost relatat de la Abu Sa’eed ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Oamenii vor cadea fara cunostinta in Ziua Invierii; voi fi primul care isi va recapata cunostinta, si Musa (Moise) va fi acolo, tinandu-se de unul unul dintre stalpii Tronului. Nu stiu daca el s-a trezit inaintea mea sau a fost exceptat deoarece el si-a pierdut cunostinta pe Muntele Sinai.” [Bukhari 3217]

Tronul are purtatori care il transporta.

Cei care poarta Tronul si cei care-l inconjoara Îl preamaresc pe Domnul lor, aducandu-I lauda, cred in El si cer iertare pentru cei care cred:”Doamne! Tu Îți intinzi peste toate lucrurile indurarea si stiinta Ta. Deci iarta-i pe cei care Îți cer iertare, se caiesc si urmeaza Calea Ta si pazeste-i de chinul Iadului.” Coran 40: 7

Ei sunt de o marime impresionanta.

Jaabir ibn Abd-Allah a relatat ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:’Mi s-a dat permisiunea sa vorbesc despre Ingerii lui Allah, dintre cei care poarta Tronul. Spatiul dintre lobul urechii si umarul sau este (echivalent) cu distanta de 700 de ani de calatorie.”
( Abu Dawood, 4727)

Tronul (Arsh) este deasupra Kursi, si deasupra intregii creatii.

Ibn Qayyim a spus:”Daca Allah este separat de creatia Sa, atunci fie El le cuprinde pe toate ori nu. Daca El le cuprinde pe toate, atunci El trebuie sa fie deasupra lor, deoarece ceea ce cuprinde trebuie sa fie deasupra a ceea ce este cuprins. Din moment ce cerurile inconjoara/cuprind pamantul, ele trebuie sa fie deasupra lui, si deoarece Kursi cuprinde/contine cerurile, trebuie sa fie deasupra lor, si deoarece Tronul cuprinde Kursi, trebuie sa fie deasupra lui. Orice cuprinde/inconjoara toate acestea este necesar sa fie deasupra. Asta nu implica un contact fizic cu nimic din ceea ce El cuprinde, si nici vreo similaritate sau asemanare intre El si ceea ce El cuprinde.” (al-Sawaa’iq al-Mursalah, 4/1308)

In ce priveste Kursi, Allah ne spune in Vesetul pe care il cunoastem sub denumirea de Ayat-ul Kursi:
Kursi(ul) Lui se intinde peste ceruri si peste pamant..” Coran 2:255
S-a spus ca acesta ar fi Tronul, dar opinia corecta este ca este altceva. Aceasta este transmis de catre Ibn Abbaas si altii.
Ibn Abi Shaybah a relatat in Sifat al-Arsh, si al-Hakim a relatat in Mustadrak ca urmatoarea relatare intruneste conditiile celor doi shayks (Bukhari si Muslim): Este relatat de la Sa’eed ibn Jubayr ca Ibn Abbas (ra) a spus in legatura cu “Kursi(ul) Lui se intinde peste ceruri si peste pamant..”(2:255)- Kursi este taburetul, si nimeni nu poate intelege cat de vast este Tronul, in afara de Allah.”

Abu Dharr (ra) a spus:”L-am auzit pe Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam spunand:”Kursi in comparatie cu Tronul este ca un inel de fier aruncat intr-un pamant gol.”
(Sharh al-‘Aqeedah al-Tahhaawiyyah, p. 312, 313).

Sunt altii care spun ca Kursi este Stiinta lui Allah, iar versetul 2:255 se refera la Stiinta Lui.
Opinia corecta este aceea ca Kursi este un taburet, si Tronul este cel pe care Cel mai Milostiv s-a ridicat (istawaa’).
(al-Qawl al-Mufeed Sharh Kitaab al-Tawheed, 3/393, 394)-
Si Allah stie cel mai bine!

Incercand sa cuprindem cu capacitatea noastra de acum, Maretia lui Allah si a creatiei Sale, poate vom constientiza si mai mult pozitia noastra in comparatie cu toate acestea, care ar trebui sa ne conduca catre supunerea față de Cel care a creat tot ceea ce este vazut si nevazut, sa ne faca mai umili, cunoscand ca tot ce am realizat sau vom realiza se intampla numai prin binecuvantarea Lui, dar si sa ne intareasca si sa ne sporeasca increderea, cunoscand ca Allah este Wali (Aliatul, Ocrotitorul, Protectorul) celor care cred si se supun Lui!

As-Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!
CezarinaS.

Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu