CARE ESTE DEFINITIA CREDINTEI IN ISLAM?

discover-islam-welcome-to-islamic-faith

CARE ESTE DEFINITIA CREDINTEI IN ISLAM?

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil Alamin!

Este important sa intelegem sensul credintei in Islam, deoarece definitiile gresite ale credintei au cauzat diferite probleme inca din istoria timpurie a Islamului pana in timpurile noastre. Totusi, predecesorii cei piosi au avut o definitie clara a credintei care trebuie sa serveasca ca baza pentru intelegerea Islamului.

Credința” (al-iman) în limba arabă înseamnă a afirma ceva și apoi a  respecta.

Ibn Taymiyyah  scria:

Se intelege ca, credinta este afirmare si nu neaparat credinta. Afirmarea include cuvinte ale inimii, care inseamna credinta si actiuni ale inimii, care inseamna supunere”.

[Majmu’ Al-Fatawa 7/638]

Prin urmare, credinta din punct de vedere Islamic, este sa crezi in Allah, sa afirmi Adevarul Lui si sa te supui poruncilor Sale. Cei sase stalpi ai credintei sunt:

Sa crezi, si sa afirmi in urmatoarele:

1.Allah, 2.Ingerii Sai, 3. Mesagerii Sai, 4.Cartile Sale, 5.Ziua Judecatii, 6. Destin

Allah spune:

O, voi cei care credeti! Fiti cu credinta neclintita in Allah si in Trimisul Sau, in Cartea (Coranul) pe care a pogorat-o asupra Trimisului Sau si in Cartea pe care a pogorat-o mai inainte (Scripturile anterioare). Cel care nu crede in Allah, in Ingerii Sai, in Cartile Sale, in Trimisii Sai si in Ziua de Apoi, acela pribegeste in cea mai indepartata ratacire.

Surat An-Nisa 4:136

Umar ibn Al-Khattab a relatat ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:Credinta este sa crezi in Allah, Ingerii Sai, Cartile Sale, Mesagerii Sai, Ultima Zi si sa crezi in Destin, cel bun si cel rau.”

Sahih Muslim 8, Sahih

Credinta  nu inseamna doar sa crezi in existenta lui Allah. Iblees (Sheytan-Satana), crede in existenta lui Allah, recunoaste existenta lui Allah, si totusi nu are credinta in El.

Allah spune:

Si s-au prosternat toti ingerii laolalta. Afara de Iblis, caci el s-a aratat trufas si a devenit unul dintre cei care au tagaduit credinta.”

Surat Sad 38:73

Unii oameni neaga existenta lui Allah deoarece nu-L pot percepe direct, insa inabilitatea de a observa ceva in mod direct , nu este o dovada pentru non-existenta. Sunt numeroase fenomene naturale in univers, asa cum ar fi sa spunem gravitatia, carora le recunoastem  existenta  deoarece observam semnele lor, chiar daca nimeni nu le-a vazut in mod direct.

Cu alte cuvinte, putem in mod rezonabil deduce existenta unor fenomene nevazute prin observarea efectelor lor indirecte. Este demonstrat stiintific ca cele mai multe dintre lucrurile ce exista in univers nu pot fi percepute direct de simturi. In acelasi fel, putem logic dovedi existenta lui Allah prin observarea  semnelor Sale in creatia Sa.

Allah spune:

Si in schimbarea noptii si a zilei si in hrana pe care Allah a pogorat-o din cer si a inviat pamantul cu ea, dupa ce el fost mort, si in schimbarea vanturilor se afla semn pentru un neam de oameni care pricep.”

Surat Al-Jathiya 45:5

Credinta in Islam inseamna supunerea fata de Allah, prin prisma dovezilor Stapanirii Sale. Adevarata credinta trebuie sa se manifeste in inima ca sinceritate, cu limba ca afirmatie si cu membrele ca si actiune.

Ibn Taymiyyah scria:

Dintre principiile Sunnah si ale comunitatii este aceea ca religia si credinta consta in vorbe si actiuni: vorbele inimii si ale limbii, si actiunile inimii, limbii si a membrelor”.

Sharh Al-Aqida Al-Wasitiyya 1/264

Faptele bune sunt rezultatul inevitabil al unei credinte sincere, asa cum Allah in mod constant subliniaza rasplata celor  “care au credinta si fac fapte bune”.

Allah a spus:

Insa aceia care cred si implinesc fapte bune, vor avea parte de Gradini pe sub care curg paraie si aceasta este izbanda cea mare.”

Surat Al-Buruj 85:11

Faptele bune sunt o importanta manifestare a credintei, dar ele nu sunt motivul pentru care Allah admite oameni in Paradis. Noi nu vom putea face niciodata indeajuns pentru a merita Paradisul. Mai degraba, noi vom intra in Paradis datorita Indurarii lui Allah, in shaa Allah!

Jabir a relatat ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Niciunul dintre voi nu va intra in Paradis numai datorita faptelor sale. Niciunul nu va fi salvat din Focul Iadului, nici macar eu, decat prin Indurarea lui Allah”.

Sahih Muslim 2817, Sahih

In acest punct, Islamul pastreaza linia de mijloc intre cei care spun ca faptele nu sunt esentiale pentru credinta si cei care spun ca orice deficienta in fapte, anuleaza credinta.

Islamul se afla intre cele doua extreme. Faptele sunt esentiale pentru credinta, asa cum o persoana care niciodata nu a actionat in credinta sa in Allah, nu a avut niciodata credinta cu care sa inceapa, iar in acelasi timp, o deficienta in fapte sau un pacat, nu anuleaza credinta unui Musulman. Puterea credintei unui Musulman este proportionala cu faptele interioare si exterioare pe care le implineste.

Ibn Taymiyyah scria:”Credinta creste prin acte de supunere fata de Allah si descreste prin acte de nesupunere.”

Sharh Al-Aqida Al-Wasitiyya 1/264

Cu alte cuvinte, Musulmanul care are o inima pura si implineste multe fapte bune cu regularitate, are o credinta puternica, in timp ce un Musulman care are inima viciata de anumite boli spirituale si care nu implineste multe fapte bune, are o credinta slaba. Chiar si asa, un Musulman cu o credinta slaba este totusi considerat credincios, iar calitatile sale bune nu ar trebui respinse.

Abu Huraira a relatat ca Mesagerul  lui Allah,salAllahu aleihi wa sallam a spus:

 “Credinciosul puternic este mult mai iubit de Allah decat credinciosul cel slab, dar este ceva bun (bunatate) in amandoi.

Sahih Muslim 2664, Sahih

Acest punct este foarte important pentru a intelege anumite versete si traditii profetice care vorbesc despre credinta si necredinta intr-o maniera retorica.

Anas ibn Malik a relatat ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Niciunul dintre voi nu are credinta pana cand nu iubeste pentru fratele sau sau vecinul sau ceea ce iubeste pentru el insusi.”

Sahih Muslim 45, Sahih

Fara niciun dubiu, dorinta de bine pentru ceilalti si tratarea oamenilor in felul in care vrem sa fim tratati este o calitate integrala a adevaratei credinte. Totusi, daca am intelege hadisul in mod literar, ar duce la o intelegere gresita. Nu se pune problema ca cel care nu are aceasta calitate, nu are credinta deloc, ci mai degraba el nu are credinta completa. Toti comentatorii acestei traditii au declarant ca intelesul credintei aici, este “credinta completa”, iar intelesul este retoric si nu literar.

[Sursa FaithinAllah]

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/07/06/pentru-cei-care-nu-cred/ 

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/03/07/credinta-in-allah-te-face-musulman/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/05/05/ce-inseamnanu-este-silire-la-credinta/

CezarinaS.

TOGETHER FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s