DU’A IN SUJUD (PROSTERNARE)- ce si cum?

DU’A IN SUJUD (PROSTERNARE)- ce si cum?

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin wa sallatu wa salaamu ala Rasulillah!

In acest articol:

-Este permisibil sa facem Du’a in Sujud pentru lucruri lumesti?

-Recitarea de Du’a din Coran in Sujud

-Du’a in alta limba decat limba Araba in timpul Salah (Rugaciunii)

ESTE PERMISIBIL SA FACEM DU’A IN SUJUD

PENTRU LUCRURI LUMESTI?

Face parte din Sunnah  efectuarii Rugaciunii (Salah), urmand exemplul Profetului (sall Allahu aleyhi wa sallam) pentru cel care se prosterneaza sa inceapa cu Adzkar si anume:“Subhana Rabbiya Al-A`la (Lauda Domnului meu Cel Preainalt) de zece ori ca fiind cel mai perfect numar de glorificari. Invatatii au spus ca cel mai mic numar perfect este de trei ori, si ceea ce se incadreaza in suficient, este o singura data.

Aceasta afirmatie are ca dovada relatarile din colectiile de hadeeth ale lui Imam Ahmad, Abu Dawud, Al-Tirmidhy, Al-Nasa’y si Ibn Majah.

Asadar, dupa glorificarea lui Allah prin cuvintele mentionate anterior, se pot adauga si alte Du’a-uri sau Adzkar bazate pe relatari.

Dintre acestea:

Subbuhun quddusun Rabbul-mala’ikati war-ruh (Laudat, Sfant, Domnul Ingerilor si al Ruh (Ingerul Jibril))

Subhanaka Allahumma wa bihamdika. Allahumma ighfir li (Glorie Tie, O Allah, Domnul nostrum si Lauda este pentru Tine, O Allah, iarta-ma)

Allahumma ighfir li dhanbi kullahu, diqqahu wa-jillahu, wa-awwalahu wa-akhirahu, wa-`alaniyatahu wa-sirrahu (O Allah, iarta-mi toate pacatele, minore si grave, primele si ultimele, pe fata sau pe ascuns)

Apoi este permis sa se ceara de Allah, Rabbul ‘Alamin pentru orice nevoie, cerand cu umilinta in conformitate cu intelesul Al-Uluhiyyah (Dreptul exclusiv al lui Allah de a fi adorat) si cu intelesul Al-Rububiyyah (Unicitatea lui Allah in Stapanire).

Ori de cate ori o persoana percepe acest lucru, lumina Tawhid-ului (credintei in monoteismul Islamic) si a Iman-ului (credintei) ii va umple inima si el se va incredinta Domnului sau in toate problemele lumesti sau religioase. In acest caz, i se dau vestile bune si el poate spera la tot ce este mai bun.

Sujud este o pozitie in care Du’a-ul este cel mai indreptatit sa primeasca raspuns, dupa cum a mentionat Profetul sall Allahu aleyhi wa sallam:”Iar pentru Sujud, straduiti-va mult in Du’a deoarece este mult mai probabil ca Du’a-ul vostru sa primeasca raspuns.”

[Fatwa de Shaykh `Abdul-`Aziz ibn `Abdullah Al Al-Shaykh]

 

 RECITAREA DE DU’A DIN CORAN IN SUJUD

Mesagerul lui Allah sall Allahu aleyhi wa sallam a interzis recitarea Coranului in Ruku sau Sujud.

In Muslim (479) este relatat de la Ibn ‘Abbaas (RA) care a spus:”Mesagerul lui Allah (sall Allahu aleyhi wa sallam) a spus:”Mi s-a interzis sa recit Coranul in plecaciune (Ruku) sau in prosternare (sujud). Cat despre plecaciune (ruku), glorificati-L pe Domnul vostru in ea, iar in prosternare, straduiti-va in du’a, pentru ca este indreptatita la raspuns (de la Domnul vostru).

In Muslim (480) este relatat ca‘Ali ibn Abi Taalib (RA) a spus:”Mesagerul lui Allah (sall Allahu aleyhi wa sallam) mi-a interzis sa recit Coranul in ruku si in sujud.”

Invatatii au convenit ca este makrooh sa se recite Coranul in ruku si in sujud.

 [al-Majmoo’, 3/411; al-Mughni, 2/181]

Intelepciunea din spatele acestui lucru este faptul ca cel mai bun stalp al Salah este statul in picioare (qiyam) si cea mai buna dzikr este recitarea  Coranului, asa ca cel mai bun (lucru) este pus in cel mai bun. [‘Awn al-Ma’bood

S-a spus, asta deorece Coranul este cel mai nobil limbaj, deoarece este Cuvantul lui Allah, iar pozitia ruku si sujud este una de umilinta si supunere din partea slujitorului, asa ca este mai bine sa nu se recite Cuvantul lui Allah in aceste doua pozitii. [Majmoo’ al-Fataawa, 5/338]

Insa…

Daca cineva recita o du’a care este mentionata in Coran cand se prosterneaza, asa cum este de exemplu:”Rabbana atina fee al-ddunya hasanatan wa fee al-akhirati hasanatan, waqina adzaba aln-nar “(O Allah, Domnul nostru! Da-ne noua ceea ce este bun in aceasta viata, si ceea ce este bun in Viata de Apoi si salveaza-ne de pedeapsa Focului)” [al-Baqarah 2:201], atunci nu este nimic gresit in asta, daca intentia este de a recita du’a si nu de a recita Coran, deoarece Profetul sall Allahu aleyhi wa sallam a spus:”Faptele sunt dupa intentii si fiecare persoana va avea ceea ce a intentionat.” [al-Bukhaari, Muslim]

Al-Zarkashi a spus:”Este makrooh cand se intentioneaza recitarea Coranului, dar daca se intentioneaza du’a si lauda, atunci este ca cineva care face Qunoot recitand un verset.”

[Tuhfat al-Muhtaaj, 2/61] 

Invatatii Comitetului de Fatwa au spus in legatura cu recitarea de du’a ce este mentionata in Coran in timpul sujud:”Nu este nimic gresit daca este facuta ca du’a si nu ca recitare a Coranului”. [ Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 6/443]

A FACE DU’A IN ALTA LIMBA DECAT LB. ARABA IN SALAH

Cel care poate spune du’a in limba Araba, atunci nu este permis pentru el sa faca du’a intr-o alta limba.

Dar daca nu este capabil sa faca du’a in limba Araba, nu este niciun motiv pentru care sa nu faca du’a in limba lui, atata timp cat va incerca sa invete limba Araba.

In ce priveste du’a in alta limba decat Araba in afara Rugaciunii, nu este nimic in neregula cu asta, mai ales daca asta il face sa fie si mai concentrat in du’a-ul său.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah  a spus:

“Este permis sa faci du’a in lb. Araba si in alte limbi decat Araba. Allah cunoste intentia celui care-L invoca si ceea ce doreste, indiferent de limba pe care o vorbeste, deoarece El aude toate vocile in toate limbile care cer pentru toate nevoile.

[Majmoo’ al-Fataawa, 22/488-489]

Totusi, nimic nu se compara cu du’a-urile mentionate in Coran, insemnatatea catorva dintre ele le-am explicat si in articolele mele, sau cu du’a-urile ce au fost relatate in Sunnah. Fara indoiala aceste du’a-uri sunt cele mai elocvente si cele mai profunde si cuprinzatoare in inteles. De aceea, va sfatuiesc sa vi le copiati, imprimati, memorati atat cat puteti, si sa le recitati frecvent. Acesta este sfatul meu, ori de cate ori descoperiti sau invatati ceva nou si benefic,  sa si aplicati fara  amanare, si ori de cate ori descoperiti ca ceva este daunator, sa renuntati la el. Altfel, cunoasterea nu va fi benefica si nu va fi de folos, ba mai mult, in Ziua Judecatii veti fi intrebati ce ati facut cu cunoasterea pe care ati dobandit-o. Allahu Musta’an (Lui Allah Ii cerem ajutorul)! 

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah a spus:

“Oamenii ar trebui sa faca du’a recitand du’a-urule prescrise care sunt mentionate in Coran si Sunnah, deorece fara indoiala ele sunt virtuoase si bune, si acesta este drumul drept. Invatatii Islamului si imamii au mentionat du’a-urile care sunt prescrise in Islam si s-au indepartat de du’a-urile inventate, asa ca ar trebui sa-i urmam in asta.”

[Majmoo’ al-Fataawa’, 1/346, 348]

In concluzie, este permis sa facem du’a in sujud dupa ce initial am recitat adzkar ce este prescris pentru sujud, la care putem adauga alte du’a-uri, fie dintre cele ce provin din Coran sau Sunnah, si de asemenea, daca avem o situatie sau o nevoie specifica, indiferent ca se refera la lucruri din aceasta viata sau din Viitoarea, pentru care nu cunoastem o du’a prescrisa in limba araba, sau nu suntem vorbitori de limba araba, putem sa facem du’a in limba materna.

Si Allah stie cel mai bine!

Cateva du’a-uri foarte cuprinzatoare gasiti atat in categoria dedicata special acestui subiect, cat si in urmatoarele articole. De asemenea voi da si link-urile catorva scurte videoclipuri legate de du’a in limba materna in timpul Salah.

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/category/dua-dzikr-exemple/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/04/07/o-duaa-excelenta-pentru-aceasta-viata-si-viata-de-apoi-ce-semnifica/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2017/04/16/o-dua-pe-care-ar-trebui-sa-o-recitam-foarte-frecvent/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2017/01/02/cea-mai-buna-dua-pentru-cele-mai-extreme-situatii/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/06/04/colectie-de-dua-uri-benefice/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/07/09/cum-cerem-iertare-pentru-noi-si-pentru-ceilalti/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/07/29/cea-mai-buna-dua-pentru-laylatul-qadr-si-semnificatia-ei/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/07/16/este-timpul-pentru-dua-2/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/07/10/este-timpul-pentru-dua/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2017/01/03/ruqyah-remediu-pentru-anxietate-depresie-boala-deochi-si-orice-rau/

https://www.youtube.com/watch?v=0ORV1WMaf-I

https://www.youtube.com/watch?v=Bobr_Jdxb0g

https://www.youtube.com/watch?v=s9uRxphZE5M

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA SAIJARI, 2013-2017.

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s