Opiniile Invatatilor In Privinta Datei Nasterii Si Mortii Profetului sallAllahu aleyhi wasallam

muhamad

OPINIILE INVATATILOR

IN PRIVINTA DATEI NASTERII SI MORTII PROFETULUI

(sall Allahu aleyhi wa sallam)

Bismillah wa Al-hamdu-lillah wa salaatu wa salaamu ala Rasulillah!

Islamul este singura religie care acorda autenticitatii o importanta vitala, este singura religie in care relatarile trebuie sa contina lantul de relatatori in functie de care se poate declara autenticitatea sau gradul unei relatari, si este religia in care faptele de adorare nu se implinesc dupa bunul plac sau dupa dorintele si inchipuirile noastre, ci pentru a fi rasplatite, ele trebuie sa fie conforme cu shari’ah Profetului Muhammad sall Allahu aleihi wa sallam, adica sa fie bazate pe o dovada din Coran sau Sunnah autentica si din practica primelor trei generatii de Musulmani.

Trimisul lui Allah sall Allahu alehi wa sallam a spus:

Va indemn sa aveti frica de Allah, sa ascultati si sa va supuneti, chiar si daca un sclav Abysinian ar guverna peste voi. Din pricina ca aceia dintre voi care vor trai dupa mine vor vedea multa neintelegere, va trebui sa va tineti strans de Sunnah mea si de Sunnah Califilor cei Drept Calauziti. Alipiti-va de ele si tineti-va strans cu dintii de ele si feriti-va de lucrurile noi in religie (de inovatii/Bida’h), pentru ca, fiecare lucru nou inventat este o inovatie, si toate inovatiile  inseamna ratacire.”

[Abu Dawood (nr. 4607) si at-Tirmidthee (nr. 2676). Autentificat de Shaykh al-Albaanee in Irwaa’ul-Ghaleel (nr. 2455)]

Cea mai buna generatie este generatia mea (Sahaba), si apoi cei care vin dupa ei (Tabi’un), si apoi cei care vin dupa ei (Taba-tabi’un)”. [Bukhari&Muslim]

Cu alte cuvinte, ceea ce a fost parte a religiei atunci, este parte a religiei noastre astazi, si ce nu a fost parte a religiei noastre atunci, nu este parte a religiei noastre astazi.

Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Oricine introduce ceva in aceasta chestiune a noastra (Islamul) care nu face parte din ea, va fi respinsa.” [al-Bukhaari (2697), Muslim (1718)]

Sau au ei asociati ai lui Allah care le-au oranduit lor religia pe care Allah nu a ingaduit-o (poruncit-o)?” [al-Shooraa 42:21]

Inventarea celebrarii nasterii Profetului sall Allahu aleihi wa sallam, despre care am vorbit pe larg in articolul dedicat acestui subiect, nu este decat o inventie abominabila nascuta in sec. 6 de la o secta extrema shia (Fatimizi), importata 100-150 de ani mai tarziu pe meleagurile Iraqului si raspandita mai apoi sub diferite forme in toata lumea, unde asistam la diverse si felurite forme de celebrare, festivaluri,etc. in care sunt implicate acte haram cu diferite grade de gravitate. Allah sa ne fereasca!

Ce este si mai tragic, ca in toate deviatiile de altfel, este faptul ca oamenii urmeaza orbeste anumite lucruri si nimeni nu se gandeste sa caute si o dovada autentica pentru ceea ce fac, iar cei care ar putea sa o faca, se complac in ceea ce isi inchipuie ei ca este bine.

Spune [O, Muhammad sallAllahu aleihi wa salam]: Voiti sa va vestim Noi care sunt aceia care vor avea cel mai mult de pierdut din faptele lor? Aceia a caror ravna (eforturi) in aceasta lume este ratacita, in vreme ce ei isi inchipuie ca fac bine.” [Surah Al-Kahf 18: 103-104]

Si cine este mai ratacit decat acela care urmeaza poftei sale fara o calauzire de la Allah?”  Coran  28:50

Acum sa trecem la subiectul acestui articol, cu mentiunea ca, daca celebrarea sau comemorarea nasterii Profetului sall Allahu aleihi wa sallam ar fi fost o fapta laudabila, o fapta care ne-ar fi apropiat de Allah si care ne-ar fi adus rasplata in Ziua de Apoi, Allah Subhanahu wa ta’ala si Trimisul Sau, sall Allahu aleihi wa sallam ne-ar fi poruncit-o si nu ne-ar fi privat de rasplata ei! Si Allah sa ne fereasca sa mintim in privinta Sa si in privinta Mesagerului Sau (sall Allahu aleihi wa sallam).

Biografii și istoricii au pareri diferite privind ziua și luna nașterii Profetului (sall Allahu aleihi wa sallam).

Dr. Muhammad at-Tayyib an-Najjaar (rhA) a spus: Probabil motivul pentru diferentele de opinie este acela ca, atunci cand s-a nascut, nimeni nu se astepta la statutul pe care urma sa-l aiba in viitor. Din acest motiv, el nu a trait in lumina reflectoarelor la inceputul vietii sale. Cand Allah a decretat ca Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa sallam trebuie sa transmita Mesajul Sau, patruzeci de ani dupa nasterea sa, oamenii au inceput sa caute orice amintiri aveau despre acest Profet (sall Allahu aleihi wa sallam) si au inceput sa se intrebe unul pe altul despre detaliile vietii sale. Ei au fost ajutati de ceea ce Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa salam insusi a relatat despre incidentele pe care le-a experimentat de la nasterea sa, precum si de relatarile Companionilor sai si a celor care au fost alaturi de el in aceste experiente.

In acel moment, Musulmanii au inceput sa stranga orice lucru pe care l-au auzit despre povestea de viata a Profetului lor (sall Allahu aleihi wa sallam) pentru a transmite mai departe oamenilor de-a lungul timpului.

[Al-Qawl al-Mubeen fi Seerat Sayyid al-Mursaleen, p. 78] 

IN LEGATURA CU ANUL NASTERII

Este vorba despre anul Elefantului (trebuie sa amintesc pe scurt, ca la acea vreme, arabii nu foloseau un anumit tip de calendar, ci se raportau la anumite evenimente. De exemplu, spuneau ca un anumit lucru s-a intamplat cu trei ani inainte sau dupa anul Elefantului, denumit asa dupa evenimentul care este redat si in Coran in surat Al-FIl), si aici nu sunt diferente de opinie asupra faptului ca Profetul Muhammad sall Allahu aleihi wa sallam s-a nascut in orasul Mekkah in anul Elefantului. (Ibn al-Qayyim –Zaad al-Ma‘aad fi Hadiy Khayr al-‘Ibaad, 1/76 )

Si nu are rost sa citez opiniile altor invati (Muhammad ibn Yoosuf as-Saalihi, Ibn Ishaaq, Ibn Katheer, Ibraaheem ibn al-Mundhir al-Hizaami, Shaykh of al-Bukhaari, Ibn al-Jazzaar, Ibn Dihyah, Ibn al-Jawzi, Ibn al-Qayyim, etc, deoarece aceasta este opinia majoritatii si este un consens in aceasta privinta.  [Subul al-Huda wa’r-Rashaad fi Seerat Khayr al-‘Ibaad, 1/334, 335] 

IN LEGATURA CU ZIUA

Aceasta a fost intr-o zi de Luni. Profetul Muhammad sall Allahu aleihi wa sallam a fost nascut intr-o zi de Luni, misiunea sa a inceput intr-o zi de Luni si a murit intr-o zi de Luni, toate aceste trei evenimente importante in istoria Islamului si a lumii, au avut loc, dupa majoritatea opiniilor in aceeasi luna si anume Rabeel al-Awwal.

S-a relatat ca Abu Qataadah al-Ansaari (rA) a spus:”Profetul (sall Allahu aleihi wa sallam) a fost intrebat despre postul in zilele de Luni si a spus:”Aceasta este ziua in care m-am nascut si in care misiunea mea a inceput- sau Revelatia a venit la mine.” [Muslim, 1162] 

IN LEGATURA CU DATA

Aici intalnim diferente de opinie, si nu este un consens in aceasta privinta. Am sa redau pe foarte scurt, cateva dintre posibilele date de nastere a Profetului sall Allahu aleihi wa sallam.

2 Rabee ‘ al-Awwal. 

Ibn Katheer (rA) a spus ca aceasta opinie este sustinuta de: Ibn ‘Abd al-Barr in al-Isti‘aab, si a fost relatata de al-Waaqidi de la Abu Ma‘shar Nujayh ibn ‘Abd ar-Rahmaan al-Madani. 

[As-Seerah an-Nabawiyyah, 1/199]

8 Rabee‘ al-Awwal. 

Ibn Katheer  a spus: aceasta opinie a fost relatata de al-Humaydi de la Ibn Hazm, si de Maalik, ‘Aqeel, Yoonus ibn Yazeed si altii, de la az-Zuhri de la Muhammad ibn Jubayr ibn Mut‘im.

Ibn ‘Abd al-Barr a relatat ca istoricii au relatat ca este saheeh. A fost declarant definitiva de catre al-Haafiz al-Kabeer Muhammad ibn Moosa al-Khawaarizmi, si a fost considerat ca cea mai corecta opinie de catre al-Haafiz Abu’l-Khattaan ibn Dihyah in cartea sa at-Tanweer fi Mawlid al-Basheer an-Nadheer

[As-Seerah an-Nabawiyyah, 1/199] 

10 Rabee ‘ al-Awwal

Ibn Katheer a spus: S-a spus ca s-a nascut in 10 ale lunii. Aceasta a fost relat de catre Ibn Dihyah in cartea sa , si a fost relatat si de Ibn ‘Asaakir de la Abu Ja‘far al-Baaqir.  A mai fost relatat si de Mujaalid de la ash-Sha‘bi. 

[As-Seerah an-Nabawiyyah, 1/199] 

12 Rabee ‘ al-Awwal

Ibn Katheer a spus: S-a spus ca s-a nascut in 12 ale lunii. Aceasta a fost declarat de catre Ibn Ishaaq. S-a relat de catre  Ibn Abi Shaybah in Musannaf –ul sau de la ‘Affaan de la  Sa‘eed ibn Meena’ ca Jaabir si Ibn ‘Abbaas  au spus:”Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa sallam a fost nascut in anul Elefantului, Luni 12 Rabee‘ al-Awwal; (intr-o zi de ) Luni misiunea sa a inceput, intr-o Luni a fost ridicat la ceruri, intr-o Luni a migrat (Hijrah) si intr-o Luni a murit.’ Si Allah stie cel mai bine.  [As-Seerah an-Nabawiyyah, 1/199]

De asemenea sunt si opinii cum ca s-a nascut in luna Ramadan sau in Safar sau in alte luni. 

Asadar, ceea ce pare a fi cea mai puternica opinie cu privire la data nasterii Profetului (sall Allahu aleihi wa sallam) este ca a fost nascut intre 8 si 12 Rabee‘ al-Awwal.

Unii dintre matematicienii si astronomii Musulmani au determinat ca ziua de Luni respectiva ar fi cazut in 9 Rabee‘ al-Awwal, care ar fi coincis cu 20 Aprilie 571 CE. (dupa cum a spus Abu’l-Qaasim as-Suhayli in Ar-Rawd al-Unuf, 1/282) .

Si ma opresc aici cu opiniile despre data nasterii Profetului sall Allahu aleihi wa sallam. Si Allah stie cel mai bine!

DATA MORTII

In legatura cu moartea Profetului sall Allahu aleihi wa sallam, nu este nicio diferenta de opinie ca aceasta a avut loc intr-o zi de Luni.

In ce priveste anul mortii, de asemenea nu este nicio diferenta de opinie in aceasta privinta si anume ca s-a intamplat in anul 11 AH.

In legatura cu luna in care a murit, de asemenea nu este nicio diferenta de opinie ca a avut loc in luna Rabee‘ al-Awwal. 

In legatura cu data mortii, sunt pareri diferite printre Invatati.

-Majoritatea sunt de parere ca a avut loc in 12 Rabee‘ al-Awwal.

-al-Khawaarizmi  a fost de parere ca s-a intamplat in 1 Rabee‘ al-Awwal.

-Ibn al-Kalbi si Abu Makhnaf au fost de parere ca a fost in 2 Rabee‘ al-Awwal. As-Suhayli a fost inclinat sa favorizeze aceasta parere, iar  al-Haafiz Ibn Hajar a considerat-o ca fiind cea mai corecta.

Cea mai cunoscuta opinie, care este si majoritara este accea ca, moartea Profetului Muhammad sall Allahu aleihi wa sallam a avut loc in 12 Rabee‘ al-Awwal 11 AH. 

(Vezi si ar-Rawd al-Unuf by as-Suhayli (4/439, 440); as-Seerah an-Nabawiyyah by Ibn Katheer (4/509); Fath al-Baari by Ibn Hajar (8/130)- Sursa Islam q&a] 

Si Allah stie cel mai bine!

Asadar, cei care dau ca “sigura” data de 12 Rabee‘ al-Awwal si sarbatoresc ziua de nastere a Profetului sall Allahu aleihi wa sallam fara nicio dovada pentru asta, sa nu uite ca, cel mai probabil si dupa opinia cea mai corecta, moartea Profetului sall Allahu aleihi wa sallam a survenit tot in 12 Rabee‘ al-Awwal!

Allah sa ne fereasca de ratacire si de a urma altceva in afara de Calauzirea Sa, pentru ca nu este Calauzire in afara de Calauzirea lui Allah si nu este izbanda decat prin supunerea fata de Allah si fata de Mesagerul Sau (sall Allahu aleihi wa sallam), in fiecare zi si in fiecare moment al vietii noastre pana la ultima suflare, fara artficii, si fara discursuri si fara banchete, si fara cantece, si fara baloane si floricele, etc!

Allah sa ma ierte si sa ne ierte! Allahumma Ameen!

Sall Allahu ala Muhammad! Sall Allahu aleyhi wa sallam!

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/12/15/mawlid-ziua-nasterii-profetului-saws-bidah-sau-sunnah/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/12/22/un-mesager-muhammad-saws-s-a-nascut/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/12/24/nimic-nu-urmeaza-perfectiunii-decat-numai-imperfectiunea/

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s