“DE CE SPUNETI VOI CEEA CE NU FACETI?” (Sarbatorile se apropie…)

brad

“De ce spuneti voi ceea ce nu faceti?” (Sarbatorile se aproprie..)

Bismillah wa al-hamdu-lillah, wa salaatu wa salaamu ala Rasulillah!

O, voi cei care credeti! De ce spuneti voi ceea ce nu faceti? Cel mai destestabil (urât, abominabil) lucru înaintea lui Allah este sa spuneti ceea ce nu faceti”.[as-Saff 61 :2-3]

Dragi frati si surori in Islam!

Am inceput cu acest Verset, pentru a va reaminti ca, credinta se manifesta in inima noastra, in declaratiile noastre si trebuie sa fie urmata neaparat de faptele noastre, asta insemnand supunere, ascultare, predare in fata Vointei si Hotararii lui Allah, prin ceea ce El ne-a revelat in Coran si in Sunnah Profetului Muhammad sall Allahu aleihi wa sallam.

Ce Sarbatori se apropie? Ei…, nu ale noastre, dar ce conteaza. Musulmanii isi incep si ei pregatirile de sarbatori, ca doar “nu trebuie sa uite de unde au plecat”, nu trebuie sa-i supere pe unii sau pe altii, sau pentru ca “asa face toata lumea”, sau pentru ca X sau Y au zis ca nu este nimic rau in asta- chiar daca nu a adus nicio dovada, si scuzele/motivele pot fi multe. Este cu adevarat greu sa rezisti tentatiei. Islamul, ne invata ca trebuie sa ne comportman bine cu toata lumea, si nu-i asa, ce avem de pierdut?

Pana sa ne dam seama ce avem de pierdut, vreau sa va mai supun atentiei ceva foarte important.

Abu Huraira a relatat ca Mesagerul lui Allah, salAllahu aleihi wa salam a spus: ”Allah Gloriosul a spus:”Am impartit Rugaciunea (As-Salah) intre Mine si slujitorul Meu in mod egal, si slujitorul  Meu va avea ceea ce cere. Atunci cand slujitorul spune: ‘Toata Lauda si Multumirile sunt pentru Allah, Domnul tuturor lumilor’, Allah spune ‘Slujitorul Meu M-a laudat’; cand spune ‘ Cel Milostiv, Indurator’, Allah spune ‘Slujitorul Meu M-a preamarit’; cand spune ‘ Stapanul Zilei Judecatii’, Allah spune’ Slujitorul Meu M-a glorificat’; cand spune’ Numai pe Tine Te adoram, numai la Tine cerem ajutor’, Allah spune’ Aceasta este intre Mine si slujitorul Meu, si slujitorul Meu va avea ceea ce cere’. Cand spune’ Calauzeste-ne pe Drumul Drept, Drumul celor care fost-ai Tu daruitor, si nu al celor pe care Tu Te-ai maniat, nici al ratacitilor’, Allah spune ‘Aceasta este pentru slijitorul Meu si slujitorul Meu va avea ceea ce a cerut’. [Sahih Muslim]

Sa analizam putin Surat Al-Fatiha, sper ca v-ati dat seama ca despre ea este vorba, cea mai mareata Sura din Coran, pe care Musulmanul o recita in Rugaciunile (As-Salah) sale, de cel putin 17 ori (daca luam in considerare doar Rugaciunile Fard- obligatorii), in care, Ii cere lui Allah urmatoarele:

Ihdina-s-sirata-l-mustaqima – Calauzeste-ne pe Calea cea Dreapta.

[Calauzirea este de doua feluri. 1-Taufiq- care este in totalitate pentru Allah, adica Allah deschide inima cuiva pentru a accepta Adevarul, adica de a trece de la necredinta la credinta in Monoteismul Islamic. 2-Irshad, adica prin ceea ce a predicat Mesagerul lui Allah (sall Allahu aleihi wa sallam) si piosii predecesori care au predicat Adevarul (Monoteismul Islamic)]

Sirat alladhina ‘an `amta `alayhim- Drumul celor carora Tu le-ai acordat Gratia Ta- adica drumul Profetilor, al Saddiqun (celor care au crezut primii, ca Abu Bakr As-Siddiq), al martirilor si dreptcredinciosilor.

Ghayri-l-maghdubi `alayhim- nu a celor pe care Tu Te-ai mâniat (Evreii)]

wa la-d-daallin- nici al ratâcitilor (Crestinii)

Referitor la acest verset, s-a relatat ca Adi bin Hatim(RA) a spus:” L-am intrebat pe Mesagerul lui Allah, sall Allahu aleihi wa sallam despre ceea ce Allah a vrut sa spuna cu:’ghairy-l maghdubi alayhim-nu al celor pe care Tu Te-ai mâniat, si el a replicat:’Ei sunt evreii’ si ‘walal-daalin-nici al ratacitilor’ si el a replicat:’Sunt Crestinii, si ei sunt cei care s-au ratacit”.[Tirmidhi, Abu Dawood]

Asadar, zilnic, de minim 17 ori, Ii cerem lui Allah sa ne calauzeasca pe Siratul Mustaqim, Drumul perfect drept, fara nicio ramura sau bresa, si nu pe drumul celor pe care El s-a mâniat (Evreii) si nici al ratacitilor (Crestinii).

Cu alte cuvinte, Ii cerem lui Allah calauzirea-Drumul cel Drept si cerem aparare de drumul celor pe care El s-a mâniat si de drumul celor care au ratacit,  si cu toate acestea,  ne incapatanam sa-i imitam pe ei in toate aspectele, sa-i urmam pas cu pas, sa ne complacem in obiceiurile lor, sa ne implicam in sarbatorile lor, sa ne bucuram de fals si credinte pagane, sa le facem pe plac pentru a castiga multumirea lor, sa le facem urari, si chiar sa ne facem urari intre noi de sarbatorile lor (sunt cazuri reale), sa aratam ca ei, sa ne comportam ca ei, cu toate ca am fost avertizati impotriva acestor lucruri si de consecintele pe care va trebui sa le suportam. Tanjim dupa ce au ei, si nu suntem satisfacuti cu ce avem noi? (Audhu billah- Allah sa ne fereasca!). Exista vreo logica/ratiune in toate acestea?

Putem gasi placere si bucurie in ceea ce aduce mânia si nemultumirea lui Allah? Corespund declaratiile noastre, du’a-urile noastre, cu faptele noastre? Facem noi ceea ce spunem?

O, voi cei care credeti! De ce spuneti voi ceea ce nu faceti? Cel mai destestabil (urât, abominabil) lucru înaintea lui Allah este sa spuneti ceea ce nu faceti”.[as-Saff 61 :2-3]

Am scris mult pe acest subiect, nu mai revin cu alte detalii in acest articol deoarece veti gasi link-urile celorlalte articole la sfarsit. Un singur lucru mai vreau sa mai amintesc.

Profetul Muhammad salAllahu aleihi wa sallam a spus:

Cel care ii imita pe altii, va fi dintre ei (in Ziua Judecatii)”.[Abu Dawood]

Si intr-o alta relatare:”Cel care-i imita pe oameni, altii decat noi (in credinta), nu este dintre noi! Nu-i imitati pe Evrei si pe Crestini!” [Tirmidhi]

Asadar, ganditi-va, alaturi de cine alegeti sa fiti in Ziua Judecatii? Din ce grup doriti sa faceti parte in Ziua Socotelii? Alaturi de cine vreti sa fiti judecati? Cu cine vreti sa fiti asemanati?

Si sper, din toata inima, ca din acest moment, atunci cand veti recita Surah al-Fatiha, sa fiti cu adevarat constienti de ceea ce spuneti si ceea ce cereti si sa analizati daca ceea ce spuneti coincide cu ceea ce faceti.

Si Allah stie cel mai bine!

Lui Allah Ii cerem ajutorul si Lui Ii cerem iertare. Pe cine a calauzit Allah, nu poate sa rataceasca si pe cine a lasat sa rataceasca, nimeni nu poate sa-l calauzeasca.

Marturisesc ca nimeni nu are drept de a fi adorat in afara de Allah si marturisesc ca Muhammad salAllahu aleihi wa sallam este slujitorul Sau si incheietorul Mesagerilor Sai.

Niciodata nu vor fi Evreii nici Crestinii multumiti de tine [O, Muhammad-saws] pana nu vei urma religia lor. Spune:”Calauzirea lui Allah (Monoteimul Islamic-adorarea exclusiva a lui Allah CeL Unic) este (singura) Calauzire Adevarata! Si daca tu [O, Muhammad saws] vei urma dorintelor lor (evreilor&crestinilor), dupa Stiinta(Coranul) pe care ai primit-o, nu vei avea nici Wali (ocrotitor, protector), nici ajutor (care sa te apere de pedeapsa lui Allah).”  Coran 2:120*

*Explicatia acestui Verset (2:120), AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/12/24/sarbatoarea-craciunului-si-musulmanii/

ALTE ARTICOLE RELATIONATE:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/12/25/toleranta-religioasa-si-urarile-de-sarbatori/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/12/31/happy-new-year-2/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/12/25/un-strop-de-incredere/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/12/20/craciunul-in-onoarea-lui-isus-aleihi-salam/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/12/23/islamul-este-religia-ce-trebuie-urmata-si-nu-cea-care-ii-urmeaza-pe-altii12/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/12/19/avem-onoarea-de-a-fi-musulmani/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/05/03/daca-cautam-onoarea-in-altceva-decat-in-islam/

 

COPYRIGHT : ISLAMUL PACEAETERNA

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015.

8 thoughts on ““DE CE SPUNETI VOI CEEA CE NU FACETI?” (Sarbatorile se apropie…)

  1. Mai nou vad ca nu-mi acceptati comentariile in care-mi exprim anumite indoieli. Foarte bine! Eu ma mir, ba mai mult, nu-s de acord cu faptul ca niste romance si-au schimbat religia si acum cenzureaza crestinii de nu-i adevarat. Nu e corect asa. Fiti ce vreti, dar nu uitati religia din care ati plecat. Ce defecte are crestinismul? De ce sa nu sarbatorim si sa nu uram de sarbatori? Eu am prieteni musulmani si le urez de fiecare data de Eid sa fie fericiti. Care e problema? Ei imi ueraza Craciun fericit sau An nou fericit, cei din Constanta, cei din strainatate nu ureaza nimic, ca nu-i voie. Bun, eu inteleg si ca nu-i voie, dar nu ne combateti cu asa o vehementa, mai ales ca din crestinism ati plecat. Asta ma doare. Eu nu mi-as schimba credinta pt nici un motiv din lume, imi place sa cunosc alte credinte, le respect, dar eu sunt eu, cu credinta mea.Nu e frumos, zic eu, sa aratati ca vai, ce cunostinte avem intr-o religie noua, ca aia veche n-o fi fost buna. Nu va urez nimic!

    • Ma bucur ca nu-mi urati nimic. Nici nu este nevoie. Eu fac educatie islamica in principal pentru Musulmani. Nu sunteti obligat/obligata sa cititi si nici sa fiti de acord. Asa cum se spune in Coran in Surat al-Kaafirun :6, “Voi aveti religia voastra, iar eu am religia mea”, aceasta fiind un principiu extraordinar de toleranta religioasa! Cu pace!

  2. Da, asa e, fiecare cu religia lui, dar nu sunt de acordc u schimbarea ei. Daca erati din tarile arabe suta-n suta, altfel priveam aceste explicatii. Cum poti sa faci educatie noua intr-un domeniu pe care abia l-ai invatat? Ma depaseste. Ma mai uit uneori, dar nu-s de acord cu toate. Numai bine!

Lasă un Comentariu

