Reguli Privitoare La Folosirea Parfumului De Catre Femei

parfum1

Reguli Privitoare La Folosirea Parfumului De Catre Femei!

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin Wa Salaatu Wa Salaamu Ala Rasulillah!

Regulile privind folosirea parfumului de catre femei depind de situatie.

1. Folosirea parfumului pentru sot

Acest lucru este mustahabb si recomandat, deoarece face parte din modul in care sotia trebuie sa-si trateze sotul si ajuta la cresterea iubirii dintre soti, atunci cand ambii dau atentie modului in care se prezinta unul in fata celuilalt.

Al-Mannaawi a spus in Fayd al-Qadeer (3/190): 

‘Intrebuintarea parfumului si impodobirea femeii pentru sotul ei este ceva ce este apreciat. Unul dintre intelepti a spus: Femeia care se impodobeste (se aranjeaza) si care se parfumeaza pentru sotul ei este unul dintre cele mai puternice lucruri care produc dragoste si afectiune intre ei, si care indeparteaza antipatia si dispretul, deoarece ochiul este pionierul inimii; daca ochiul priveste la ceva atractiv, mesajul va ajunge in inima sa si va crea iubire, dar dacă se uită la ceva urât sau care nu-i place in privinta hainelor sau articolelor de îmbrăcăminte, acest mesaj va ajunge la inima si nu-i va place și se va crea dispreț.

2. Folosirea parfumului si iesirea afara cu scopul de a lasa ca barbatii non-mahram sa-l miroasa.

Acest lucru este haram si este un pacat major.

S-a relatat de catre Abu Moosa (ra) ca Profetul sallAllahu aleihi wa sallam a spus:”Daca o femeie se parfumeaza si trece pe langa oameni astfel incat ei sa poata sa-i miroasa parfumul, atunci este asa si asa”, si el a vorbit cu asprime-  înseamnand o adulteră. [Abu Dawood (4173) si al-Tirmidhi (2786); clasat ca saheeh de Ibn Daqeeq al-Eid in al-Iqtiraah (126) si de Shaykh al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi]. 

al-Mannaawi a spus in Fayd al-Qadeer (1/355): 

“ea este o adultera”: asta deoarece ea este expusa la zina (pacatul adulterului) si implementarea mijloacelor care conduc catre el si invitarea celor care-l cauta (care sunt in cautare de zina). Prin urmare, ea este numita o adultera in sensul metaforic, deoarece dorinta se poate prevala și zina reală poate avea loc. Trecerea ei pe langa bărbați este asemănatoare cu șederea ei în calea lor, astfel încât să treacă pe langa ea.

3.Daca ea se parfumeaza si iese  și crede că cel mai probabil va trece printr-un grup în care vor exista barbati care vor mirosi parfumul ei

Aceasta este de asemenea haram, chiar si daca nu intentioneaza sa tenteze barbati si nu aceasta este scopul ei, deoarece aceasta actiune este considerata fitnah (tentatie) in sine. Exista si o indicatie in shariah ca aceasta este haram si nu este permis.

Si spune dreptcredincioaselor (al-mu’minat) sa-si plece privirile lor (sa nu priveasca la lucruri interzise) si sa-si pazeasca castitatea, si sa nu-si arate frumusetea (gatelile/podoabele) lor (zenatahunna), afara de ce este pe dinafara (interpretat ca: ochii, pentru necesitatea de a vedea, sau fata si palmele, sau vesmantul exterior) si sa-si coboare valurile (khimar–acoperamant pentru cap) peste Juyubihinna (piepturile lor)! Si sa nu-si arate frumusetea lor (zenatahunna) decat inaintea sotilor lor, sau a paritilor lor, sau a parintilor sotilor lor, sau a fiilor lor, sau a fiilor sotilor lor, sau a fratilor lor, sau a fiilor fratilor lor, sau a fiilor surorilor lor, sau a femeilor lor, sau a acelora care le stapanesc mainile lor drepte (sclave), sau a slujitorilor dintre barbati, care nu mai au dorinta, sau a copiilor mici care nu stiu ce este goliciunea femeilor. Si sa nu loveasca cu piciorele lor, astfel incat sa se afle ce podoabe (zenatahinna) ascund ele. Si caiti-va cu totii, o, voi dreptcredinciosilor (ayyuha al-mu’minum), fata de Allah, pentru ca voi sa izbanditi”. [Coran Surat al-Noor 24:31]

Astfel, femeilor le este interzis sa-si arate podoabele barbatilor non-mahram, iar parfumul este fara indoiala unul dintre lucrurile care fac parte din impodobirea femeii, si astfel este inclus in interzicere.

A fost relatat ca Zaynab, sotia lui ‘Abd-Allaah ibn Mas’ood a spus: ‘Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa sallam ne-a spus:”Daca careva dintre voi  vine la moschee, sa nu-si puna parfum.”[ Muslim (443)]

Daca Profetul sall Allahu aleihi wa sallam a interzis femeilor sa iasa la moschee fiind parfumate, deoarece barbatii pot mirosi unele parfumuri din cauza aproprierii stranse si din cauza lipsei unei bariere intre barbati si femei, atunci este mult mai evident ca femeile nu au permisiunea de a merge in locuri de cumparaturi si adunari, fiind parfumate, chiar daca nu intra in categoria pacatelor majore, este ceva ce este fara indoiala haram.

Ibn Hajar al-Haytami a spus in al-Zawaajir ‘an Iqtiraab al-Kabaa’ir (2/71-72): 

“Hadeeth-ul pe care-l socotim ca fiind un pacat major, trebuie interpretat ca atare, daca fitnah este cu siguranta prezenta; cand exista doar teama de fitnah, atunci este makrooh, iar daca se crede ca va cauza fitnah, atunci este haram, dar nu este un pacat major.”

4. Cand femeia se parfumeaza si crede ca cel mai probabil, mirosul ei nu va ajunge la oameni si ca barbatii nu vor mirosi nimic din el, cum ar fi atunci cand ea iese in masina sotului pentru o excursie intr-un loc izolat, sau sa-si viziteze familia, sau pentru o adunare numai pentru femei, sau se duce la moschee in masina si va urma sa iasa la intrarea care este rezervata numai femeilor pentru Rugaciune si care este complet separata de cea a barbatilor, iar apoi se intoarce direct la masina fara sa mearga pe strada, si alte situatii asemanatoare in care femeile nu se asteapta sa mearga pe strazi, iar scopul ei atunci cand se parfumeaza este sa se pastreze curata in general, asa cum este prescris in shariah, in aceste situatii nu este nimic gresit in folosirea parfumului, deoarece motivul pentru interzicere, acela ca mirosul sa ajunga la alti barbati, nu se aplica.

Dovezile sunt urmatoarele:

(i) Motivul aparent pentru interzicere in dovezile citate anterior nu se aplica in acest caz, asa ca nu este fitnah si nu este provocare a dorintelor.

(ii) In Sunnah este o dovada ca femeile companionilor (Sahabah) obisnuiau sa foloseasca parfum cand credeau ca nu puteau fi mirosite de catre barbati.

S-a relatat ca ‘Aa’ishah (radyAllahu anha) a spus:”Obisnuiam sa iesim cu Profetul (sall Allahu aleihi wa sallam) la Mekkah, si noi puneam parfum pe fruntile noastre cand intram in ihram, apoi daca una dintre noi transpira, se prelingea pe fata ei, iar Profetul (sallAllahu aleihi wa sallam) vedea, dar nu o certa.” [Abu Dawood (1830)  si clasat ca hasan de al-Nawawi in al-Majmoo’ (7/219) si ca saheeh de al-Albaani in Saheeh Abi Dawood]

Acest hadeeth trebuie inteles in lumina conditiilor care erau cunoscute in vremurile de la inceput, cand caravanele de femei erau despartite de cele ale barbatilor, sau femeile nu se amestecau cu barbatii sau nu treceau prin locurile unde erau ei. 

Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz (rhA) a spus in Majmoo’ al-Fataawa (10/40): 

“Este permis pentru ea sa aplice parfum daca iese intr-un loc pentru femei si nu trece pe langa barbati pe strada.”

In Jalasaat Ramadaaniyyah (1415/al-Majlis al-Khaamis/Majmoo’at As’ilah tuhimm al-Usrah) de Shaykh Ibn ‘Uthaymeen (rhA) se spune:

„Dar, dacă femeia va merge în mașină și parfumul ei va fi vizibil doar pentru cei în fața cărora isi poate arăta parfumul, și ea va ieși din mașină și se va duce direct la locul ei de muncă, fără a fi niciun barbat în jurul ei, atunci nu este nimic în neregulă, deoarece nu este niciun haraam implicat. Atunci când ea este în mașina ei, este ca și cum ar fi în casa ei. Dar dacă ea va trece pe langa barbati, atunci nu este permis ca ea să fie parfumata.”

Daca apare o urgenta in care se poate ca anumiti barbati sa miroasa parfumul ei, din cauza unui accident de masina de exemplu, sau o boala urgenta pentru care este dusa la spital si ceva asemanator, atunci este ceva ce este iertat, in shaa Allah, deoarece Allah nu impovareaza un suflet mai mult decat poate,  iar  regulile shariah trebuie urmate atunci cand exista posibilitatea si nu in caz de necessitate.”

Si Allah stie cel mai bine!

[sursa islam q&a]

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/11/24/despre-adulter-in-coran-si-biblie/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/03/02/femei-care-sunt-imbracate-dar-goale/

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s