Programul Tau Pentru Ziua De Arafah!!!

arafah

Programul Tau Pentru ZIUA de ARAFAH!

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Ii multumim lui Allah Subhanahu wa ta’ala pentru ca ne-a oferit sansa sa-L adoram pe El intr-o asemenea zi binecuvantata.

Desi am discutat in articole separate despre ce putem face in primele zece zile din Dhul-Hijjah si in Ziua de Arafah, in acest articol m-am gandit sa cumulez tot ceea ce trebuie sa facem in aceasta zi binecuvantata, cu care nu ne intalnim decat o singura data pe an, cu Voia lui Allah!

Postul in aceasta zi este o ispasire a pacatelor (minore) pentru doi ani

S-a relatat de la Abu Qutaadah(RA) ca Mesagerul lui Allah, sall Allahu aleihi wa salam a fost intrebat despre postul in Ziua de Arafah. El a spus:”Este ispasire de pacate pentru anul trecut si pentru anul care vine.” [Muslim]

Postul in aceasta zi este mustahab pentru cei care nu se afla la Hajj. Cei care se afla la Hajj nu trebuie sa posteasca in aceasta zi, deoarece Profetul, salAllahu aleihi wa salam nu a postit in aceasta zi cand se afla pe Arafat, si s-a relatat chiar ca a interzis postul in Ziua de ‘Arafaah pentru cei care se afla la HAJJ.

Postul din Ziua de Arafah, sper ca Allah va ispasi pacatele pentru anul trecut si anul urmator, si postul din Ziua de Ashura, sper ca Allah va ispasi pacatele pentru anul trecut.” [Muslim 1162]

Iertarea pacatelor care se obtine prin postul de Arafah si Ashura se refera la pacatele minore, iar in ce priveste pacatele majore, ele necesita o cainta separata.

In acest sens, Al-Nawawi (Allah sa aiba mila de el) a spus:

Postul din Ziua de Arafah sterge toate pacatele minore, cu alte cuvinte aduce iertarea tuturor pacatelor in afara pacatelor majore.
Apoi a mai adaugat:
Postul in Ziua de Arafah este o ispasire pentru doi ani, iar Ziua de Ashura este o ispasire pentru un an, iar  atunci cand cineva rosteste ‘Amin’ coincide cu rostirea ‘Amin’ a ingerilor, pacatele sale trecute vor fi iertate. Toate cele mentionate pot aduce ispasirea pacatelor. Daca a facut ceva ce sterge pacatele minore, ele vor fi sterse, iar daca nu are nici pacate minore si nici pacate majore, i se vor inregistra lui fapte bune si se va ridica in rang prin aceasta. Daca are unul sau mai multe pacate majore si nu are pacate minore, speram ca i se vor reduce pacatele majore.”

[Majmoo’ Sharh al-Muhadhdhab, part.6]

Shayk al-Islam Ibn Taymiyah (Allah sa aiba mila de el) a spus:
Ispasirea prin purificare, Rugaciune, postul din Ramadan, ‘Arafah si Ashura se aplica numai pacatelor minore.” [Al-Fataawa al-Kubra, part.5]

Profetul sallAllahu aleihi wa salam a spus ca de la o Jumu’ah (Vinere) la alta, si de la un Ramadan la urmatorul, “se sterg pacatele dintre ele atata timp cat se evita pacatele majore”.

Este binecunoscut ca Rugaciunea este mai buna decat postul, si postul din Ramadan este mai bun decat postul din Ziua de Arafah, si postul cu aceste ocazii nu sterge faptele rele, atata timp cat nu se evita pacatele mari, dupa cum a stipulat Mesagerul lui Allah sallAllahu aleihi wa salam.
Asa ca, cum se poate gandi cineva ca un post voluntar de o zi sau doua pot sterge pacate ca Zina (adulter), furt, consumul de bauturi alcoolice, jocurile de noroc, camata, vrajitoria si altele?
[Ibn Taymiyah- Mukhtasar al-Fataawa al-Masriyyah, 1/254].

Pacatele care nu au o pedeapsa prescrisa in Quran si Sunnah, sau pacatele care nu sunt mentionate ca majore de catre Allah si Mesagerul Sau (sallAllahu aleihi wa salam), intra in categoria pacatelor minore.

Vezi si:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/02/07/pacatele-majore-vs-pacatele-minore/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/02/28/diferenta-intre-istighfar-a-ti-cere-iertare-si-tawbah-cainta/

Daca mai ai de recuperat zile de post din Ramadan si vrei sa tii post in Ziua de Arafah sau un alt post voluntar, afla ce trebuie sa faci si cum sa faci intentia corecta, aici:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/09/27/combinarea-intentiilor-pentru-post/

Cea mai buna Du’a este in Ziua de Arafaah

Relatat de Talhah ibn ‘Ubayd ibn Kurayz :“Cea mai buna Du’a este Du’a in Ziua de Arafaah”.[ Maalik in al-Muwatta’ (500);, clasat ca hasan de Al-Albani in Saheeh al Jami (1102)]

Invatatii au diferit in privinta virtutii pe care o are du’a in ziua de Arafah, daca se aplica numai celor care se afla la Arafah sau include si alte locuri. Cea mai corecta opinie este ca ea este generala si virtutea este conectata cu ziua, insa fara indoiala ca cei care se afla pe Arafah, combina virtutea locului cu virtutea timpului (a zilei de Arafah).

Al-Baaji (rh) a spus:”Cuvintele “cea mai buna du’a este in Ziua de Arafah”, inseamna dzikr cu cea mai mare binecuvantare, cea mai mare rasplata si cea care este cea mai indreptatita sa i se raspunda. Poate fi interpretata ca referindu-se numai la pelerini, deoarece intelesul du’a-ului din ziua de Arafah este foarte adevarat in cazul lor, si se aplica in special lor. Dar daca ziua de Arafah se refera in termeni generali, este descrisa astfel datorita pelerinilor care se afla acolo. Si Allah stie cel mai bine!” [Al-Muntaqa Sharh al-Muwatta’ (1/358)]

Cea mai buna Du’a pentru Ziua de Arafah, este:

‘Abd-Allah ibn al-Aas(ra) a relatat ca Profetul, salAllahu aleihi wa salam a spus:”Cea mai buna Du’a este in Ziua de Arafaah, si cea mai buna pe care eu si Profetii dinaintea mea o spunem este:

Laa ilaaha ill-Allah wahdahu la shareeka lah, lahu’l-mulk wa lahu’l-hamd wa huwa ‘ala kulli shay’in qadeer”(Nu exista alta divinitate in afara de Allah Singur, Care nu partener sau asociat; a Lui este Stapanirea si Lui I se cuvine lauda, si El este cu putere peste toate)

TAKBEER

Face parte din Sunnah sa se recite Takbeer in orice moment in timpul primelor 10 zile din Dhul-Hijjah si in toate zilele de Tashreek ( ziua 11,12,13 din Dhul-Hijjah), de la apusul soarelui (Magreb) al ultimei zile din Dhul-Qa’dah, pana in ultima zi de Tashreek la apus (ziua a 13-a Dhul-Hijjah)

In ce priveste timpurile stabilite, se incepe de la Rugaciunea de Fajr a zilei de Arafah (9 Dhul-Hijjah) si dureaza pana apune soarele in ultima zi de Tashreek (13 Dhul-Hijjah), in plus fata de Takbeer-ul care poate fi recitat in orice moment.

Astfel, dupa ce recitam Tasleem (formula de incheiere a Rugaciunii) la sfarsitul Rugaciunii obligatorii (fard Salah), si dupa ce ne rugam pentru iertare (spunand Astaghfirullah de trei ori), si apoi spunem:“Allaahumma anta al-salaam wa minka al-salaam, tabaarakta yaa dhaa’l-jalaali wa’l-ikraam (“O Allaah, Tu esti al-Salaam [Cel care lipsit de orice imperfectiune, Datator de pace] si de la Tine vine pacea, binecuvantat esti Tu, O posesor al Gloriei si Onoarei), apoi incepem sa recitam Takbeer (Allaahu akbar, Allaahu akbar, laa ilaaha ill-Allaah, Allaahu akbar, wa Lillaah il-hamd).

Aceasta este pentru cei care nu se afla la Hajj. Pelerinii trebuie sa inceapa Takbeer dupa Rugaciunea Zuhr din Ziua Sacrificiului (Ziua de Eid- 10 Dhul-Hijjah).

[vezi Majmoo’ Fataawa Ibn Baaz (rhA), 13/17; al-Sharh al-Mumti’ de Ibn ‘Uthaymeen (rhA), 5/220-224]

Takbeer-ul este urmatorul: 

 Allaahu akbar, Allaahu akbar, laa ilaaha ill-Allaah, Allaahu akbar, wa Lillaah il-hamd

(Allah este Cel mai mare, Allah este Cel mai mare, nu exista alta divinitate in afara de Allah, si Lui I se cuvine toata Lauda)

Vezi si:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/09/01/nu-uitati-de-takbeerat-ul-tashreek/

DZIKR ALLAH

S-a relatat de la Abd-Allah ibn Umar (ra) ca Profetul (sall Allahu aleihi wasallam) a spus:”Nu sunt alte zile mai marete in fata lui Allah si in care faptele bune sa fie mai iubite de El, decat aceste zece zile, asa ca recitati mult (din abundenta) Tahleel (spunand: Laa ilaha ill-Allah), Takbeer (Allahu Akbar) si Tahmeed (Alhamdulillah) in timpul lor.” [Ahmad, 7/224; isnadul sau a fost clasat ca saheeh de Ahmad Shaakir.

 

*In final, Ii cerem lui Allah Subhanahu wa ta’ala sa ne ajute sa fim dintre slujitorii Sai cei devotati si apropiati, sa ne ierte noua pacatele, sa ne apere de Focul Iadului si sa ne garanteze un loc in Jennah alaturi de Profeti, martiri si cei drepti!

Allahumma Ameen!

Sall Allahu ala Muhammad! Sall Allahu aleihi wa sallam!*

Profetul (sall Allahu aleihi wasallam) a spus:

Oricine reinvie ceva din Sunnah mea care a murit dupa ce eu m-am dus, va avea o rasplata similara tuturor celor care o implinesc, fara sa se scada din rasplata lor nimic (nicio mica parte).”

[al-Tirmidhi, 7/443; acest hadeeth este hasan datorita relatarilor confirmate].

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015. 

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/10/11/importanta-zilei-de-arafaah/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/11/03/ce-pacate-ni-se-iarta-prin-post/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/03/16/dua-este-suspendata-intre-cer-si-pamant/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/10/20/reguli-de-urmat-atunci-cand-facem-dua1/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/category/dua-dzikr-exemple/

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s