CUM FACEAU MUSULMANII RUGACIUNEA INAINTE SA DEVINA OBLIGATORIE?

Water_mirror_and_columns_in_Sheikh_Zayed_Mosque

CUM FACEAU MUSULMANII RUGACIUNEA

INAINTE SA DEVINA OBLIGATORIE?

BISMILLAH

 

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Al-Bukhaari (349) si Muslim (162) au relatat de la  Anas ibn Maalik (ra) faimosul hadith despre Isra (Calatoria Nocturna a Profetului saws) in care este relatat ca Mesagerul lui Allah sall Allahu aleyhi wasallam a spus:
Apoi Allah a revelat ceea ce El mi-a revelat, si a poruncit cincizeci de Rugaciuni pentru mine in fiecare zi si noapte. Am coborat la Musa (Moise) aleihi sallam si el a spus:”Ce a poruncit Domnul tau pentru Ummah ta?” Am spus:”Cincizeci de Rugaciuni”. El a spus:”Du-te la Domnul tau si cere-i Lui sa le reduca…Am continuat sa ma duc inainte si inapoi intre Domnul meu, Binecuvantat si Preamarit fie El, si Musa, pana cand El a spus:”O, Muhammad, sunt cinci Rugaciuni pentru fiecare zi si noapte, pentru fiecare Rugaciune va fi (rasplata) de zece ori, si acestea sunt ca cincizeci de Rugaciuni.”

Invatatii sunt in unanimitate de acord ca cele cinci Rugaciuni nu au fost facute obligatorii pana in acea noapte. [vezi Fath al-Baari de Ibn Rajab (2/104)] 

Al-Haafiz Ibn Katheer(rhA) a spus:

In Noapte de Isra’, un an si jumatate inainte de Hijrah, Allah a impus asupra Mesagerului Sau sall Allahu aleyhi wasallam cinci Rugaciuni obligatorii, si a explicat ca erau conditii si parti esentiale si alte chestiuni care au legatura cu ele, pas cu pas. [Tafseer Ibn Katheer (7/164)]

Apoi Jibril aleihi sallam a coborat si l-a invatat pe Profet sall Allahu aleihi wa sallam timpurile Rugaciunii.

Al-Bukhaari (522) si Muslim (611) au relatat de la Ibn Shihaab ca ‘Umar ibn ‘Abd al-‘Azeez a intarziat Rugaciunea intr-o zi. ‘Urwah ibn az-Zubayr a intrat la el si i-a spus ca al-Mugheerah ibn Shu‘bah a intarziat Rugaciunea intr-o zi cand se afla in Kufah, iar Abu Mas‘ood al-Ansaari a intrat la el si i-a spus:”Ce este asta, O Mugheerah? Tu nu stii ca Jibril (as) a coborat si a facut Rugaciunea, si Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wasallam a facut Rugaciunea, apoi el a facut Rugaciunea si Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wasallam a facut Rugaciunea, apoi el a facut Rugaciunea si Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wasallam a facut Rugaciunea, apoi el a facut Rugaciunea si Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wasallam a facut Rugaciunea, apoi el a facut Rugaciunea si Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wasallam a facut Rugaciunea. Apoi a spus:”Asta este ce a fost poruncit pentru mine.” ‘Umar i-a spus lui ‘Urwah: Gandeste-te la ce relatezi, O ‘Urwah! Este Jibril cel care l-a invatat pe Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa sallam timpurile Rugaciunii?.  ‘Urwah a spus: Asta este ceea ce Basheer ibn Abi Mas‘ood obisnuia sa relateze de la tatal sau“.

An-Nasaa’i (526) a relatat ca  Jaabir ibn ‘Abdullah (ra) a spus:”Jibril (as) a venit la Profet sall Allahu aleihi wa sallam cand soarele trecuse de zenith si a spus:”Ridica-te O Muhammad. Asta a fost cand soarele trecuse de meridian. Apoi a asteptat pana cand (lungimea) umbrei unui om a fost egala cu inaltimea lui, apoi a venit la el pentru ‘Asr si a spus:”Ridica-te, O Muhammad si roaga-te ‘Asr. Apoi a asteptat pana cand a apus soarele, apoi a venit la el si a spus: Ridica-te si roaga-te Maghrib. Asa ca el s-a ridicat si a facut Rugaciunea cand soarele a apus in intregime. Apoi a asteptat pana cand amurgul a disparut, apoi a venit si a spus: Ridica-te si roaga-te Isha, asa ca el s-a ridicat si a facut Rugaciunea…In acest hadith se spune: El (Jibril) a spus: Perioada dintre aceste doua timpuri este timpul Rugaciunii.”

[Clasat ca saheeh de al-Albaani in Saheeh an-Nasaa’i.]

‘Abd ar-Razzaaq a relatat in Musannaf-ul sau (1773) si  Ibn Ishaaq a relatat in Seerah – precum este mentionat in  Fath al-Baari (2/286) – aceasta s-a intamplat in dimineata imediat urmatoare dupa Noaptea in care Rugaciunile au fost facute obligatorii.

Al-Qurtubi (Allah sa aiba mila de el) a spus:

Invatatii nu difera in privinta faptului ca Jibril (as) a coborat in dimineata urmatoare dupa Noaptea de Isra, cand soarele trecuse de zenith si l-a invatat pe Profet sall Allahu aleihi wa sallam Rugaciunea si timpurile ei.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (rhA) a spus:” Explicatia lui Jibril despre timpurile Rugaciunii a venit in dimineata urmatoare dupa Noapte de Isra”. [Sharh al-‘Umdah (4/148)]

Cand cele cinci Rugaciuni zilnice au fost facute prima data obligatorii, fiecare Rugaciune avea doua rak’ah, iar apoi, dupa Hijrah (Migrarea la Medinah), aceasta a fost confirmata in caz de calatorie, si inca doua rak’ah au fost adaugate celor care nu se aflau in calatorie, cu exceptia Rugaciunii de Maghrib, care a ramas cum a fost.  

Al-Bukhaari (3935) si Muslim (685) au relatat ca ‘Aa’ishah radyAllahu anha a spus:”Rugaciunea a fost poruncita cu doua rak;ah, apoi, cand Profetul sall Allahu aleihi wa sallam a migrat, a fost poruncita cu patru rak’ah, dar Rugaciunea in calatorie a ramas cum a fost initial (adica cu 2 rakat).”

Profetul sall Allahu aleihi wa sallam si Companionii sai, obisnuiau sa implineasca Rugaciunea inainte ca cele cinci Rugaciuni zilnice sa fie facute obligatorii.

In al-Mawsoo‘ah al-Fiqhiyyah (27/52-53) se spune:

Rugaciunea a fost poruncita initial in Makkah la inceputul Islamului, deoarece sunt Versete Mekkane care au fost revelate la inceputul misiunii Profetului (saws) care incurajau Rugaciunea. In ce priveste cele cinci Rugaciuni zilnice in forma binecunoscuta, ele au fost facute obligatorii in Noaptea de  Isra’ wal Mi‘raaj.

Al-Haafiz a spus in al-Fath: 

“Un numar de invatati sunt de parere ca inainte de Isra nu a fost nicio Rugaciune obligatorie, dar Rugaciunile erau oferite noaptea, fara un  numar specific de rak’ah. Al-Harbi a fost de parere ca Rugaciunea a fost facuta obligatorie, doua rak’ah dimineata si doua rak’ah dupa amiaza.

Ash-Shaafa‘i a relatat de la unii invatati ca Rugaciunea in timpul noptii a fost obligatorie, apoi a fost abrogata de Versetul:”…Deci recitati atat cat va este cu putinta din Coran (in Rugaciunile din timpul noptii).” [al-Muzammil 73:20]. Asa ca a devenit obligatorie Rugaciunea pentru o parte din noapte. Apoi a fost abrogata de cele cinci Rugaciuni zilnice.”

Si a mai spus:”Inainte de Isra, Profetul sall Allahu aleihi wa sallam cu siguranta facea Rugaciunea, la fel si companionii, dar este o diferenta de opinie printre invatati daca vreun fel de Rugaciune a fost obligatorie inainte de cele cinci Rugaciuni zilnice, sau nu.

S-a spus ca ceea ce a fost obligatoriu la inceput a fost Rugaciunea dinainte de rasaritul soarelui si Rugaciunea inainte de apus. Dovada pentru asta este Versetul in care Allah spune:”...si inalta lauda Domnului tau inainte de rasaritul soarelui, inainte de asfintitul lui..” [Ta-Ha 20:130], si alte versete similare. [vezi si Tafseer Ibn ‘Atiyyah (1/204); at-Tahreer wa’t-Tanweer de Ibn ‘Ashoor (24/75)]

[sursa islam q@a]

Si Allah stie cel mai bine!

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/08/19/limita-de-timp-pentru-fiecare-rugaciune-as-salaat/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/07/17/povestea-rugaciunii-2/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/02/14/ne-implinirea-rugaciunii-la-timpul-ei/

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015.

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s