BAIA sau DUSUL, tin loc de WUDHU?

Cupped Hands Under Shower

BAIA sau DUSUL, tin loc de WUDHU?

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Dragi frati si surori!

Cunoscand ca Rugaciunea, fara de care nu exista Islam nu este valida fara purificare, mi-am propus sa clarific in acest articol daca baia obisnuita, tine loc de Wudhu (ablutiunea pentru impuritatile minore), cu alte cuvinte, daca dupa o baie de racorire putem face Rugaciunea fara a mai face wudhu. Dar daca am facut o baie pentru ca este sunnah, asa cum este baia pentru ziua de Vineri sau pentru Eid?

Totul despre Ghusl in articolul meu:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/10/03/ghusl-ablutiunea-completa1/

In primul rand trebuie sa spunem ca, este mustahab pentru Musulmani sa faca wudhu inainte de Ghusl, urmand exemplu Profetului Sall Allahu aleihi wa sallam.

Daca Ghusl se face pentru impuritate majora (janabah-impuritate ca urmare a unui act sexual) si pentru menstruatie, iar persoana isi spala intreg corpul cu apa, clatindu-si de asemenea gura si nasul, atunci este suficient si nu mai este nevoie de wudhu.

Dar daca, baia se face pentru racorire sau pentru a ne curata, atunci aceasta nu poate tine loc de wudhu.

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen a spus:”Daca cineva se afla in stare de janabah si face Ghusl, atunci aceasta este suficient si nu este nevoie sa mai faca wudhu. (vezi al-Maidah 5:6)

Nu este nevoie sa se repete wudhu dupa ghusl. Dar daca ceva ce invalideaza wudhu s-a intamplat si isi strica wudhu dupa ce a facut ghusl, atunci trebuie sa faca wudhu. Dar daca nu a facut nimic care sa invalideze wudhu, atunci ghusl pe care l-a facut din cauza de janabah tine loc de wudhu, chiar si daca a facut sau nu wudhu inainte de Ghusl. Dar trebuie sa acorde atentie clatirii gurii si nasului, deoarece acestea sunt esentiale atat in wudhu cat si in ghusl.

[Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 11/ no. 180] 

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen a mai fost intrebat:”Ghusl care nu este prescris in shariah (adica care nu se face pentru janabah sau menstruatie sau lauzie), tine loc de wudhu?

Ghusl care nu este prescris sau cerut in acord cu shariah nu tine loc de wudhu, deoarece nu este un act de adorare.

[Majmoo’ Fataawa al_Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 11/ 181] 

Daca cineva face o baie pentru a se curata, acesta este un act obisnuit si nu un act de adorare, indiferent ca este o baie pentru curatire sau racorire, si nu tine loc de wudhu.

[Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 11/ 182]

GUSL PENTRU JUMUA’H si pentru EID

Asa cum am explicat anterior, daca Ghusl este efectuat pentru a indeparta o impuritate majora (asa cum este janabah,  menstruatia) si s-a facut in asa fel incat sa se spele intreg corpul fara sa se fi facut wudhu inainte, atunci nu mai este necesar sa se mai faca wudhu in acord cu cea mai corecta opinie a invatatilor, deoarece impuritatea minora este inclusa cu impuritatea majora, asa ca, daca impuritatea majora este indepartata prin Ghusl, atunci si impuritatea minora este indepartata.

Dar daca Ghusl este Sunnah, asa cum este Ghusl pentru Jumuah (ziua de Vineri) sau Eid (indiferent ca ne referim la barbati sau femei), atunci acest Ghusl nu este suficient si este necesar sa se faca wudhu.

In Sharh Mukhtasar Khaleel by al-Kharashi (1/175) se spune: 

Daca o persoana se purifica in limitele necesare pentru Ghusl si nu face wudhu, atunci este suficient. Aceasta se aplica pentru Ghusl care este obligatoriu; in ce priveste alte tipuri de Ghusl, nu este suficient si trebuie sa faca wudhu daca vrea sa faca Rugaciunea.

In Haashiyat al-Saawi ‘ala al-Sharh al-Sagheer (1/173-174) se spune:

Ghusl pentru janaabah este suficient fara sa fie necesar wudhu, dar daca nu este un Ghusl obligatoriu, asa cum este Ghusl pentru Jumu’ah sau Eid, atunci nu este de ajuns si trebuie sa faca wudhu daca vrea sa faca Rugaciunea.

Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaza spus in Majmoo’ al-Fataawa (10/175-176): 

Sunnah pentru cel care este in junub este sa faca wudhu si apoi Ghusl, urmand exemplul Profetului sall Allahu aleihi wa sallam. Daca face Ghusl pentru janaabah cu intentia de a se purifica atat de impuritatile majore cat si minore, atunci este suficient, dar nu este cel mai bun mod. Daca insa Ghusl este mustahab, asa cum este Ghusl pentru Jumuah sau pentru racorire, atunci nu este considerat ca tine loc de wudhu, si este esential sa faca wudhu ori inainte ori dupa, deoarece Profetul sall Allahu aleihi wa sallam a spus:”Allah nu accepta Rugaciunea niciunuia dintre voi daca si-a stricat wudhu, pana cand nu face wudhu.” [Saheeh-convenit]

Si a mai spus:”Nicio Rugaciune nu este acceptata fara purificare (ablutiune/wudhu).”

[Muslim- Saheeh] 

Asadar, principiul de baza este acela ca, daca Ghusl are ca scop indepartarea impuritatii majore- asa cum este janabah sau menstruatia- atunci este suficient fara sa mai fie nevoie sa se faca si wudhu, iar in alte cazuri, nu este suficient si este necesar sa se faca si wudhu pentru a se putea implini Rugaciunea.

Si Allah stie cel mai bine!

Toate articolele legate de purificare, AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/category/wudhu-tayammum-ghusul/

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015.

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s