COLECTIE DE DU’A-uri BENEFICE! NU RATATI!

jeorge-afyah

COLECTIE de DU’A-uri BENEFICE! 

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Luna binecuvantata a Ramadanului este un prilej de a ne apropria mai mult de Allah, este momentul in care sa ne intoarcem la Allah cu cainta si supunere si este ocazia pentru a-L invoca pe Allah pentru orice lucru bun din aceasta lume si din Viitoarea (Akhirah).

Asa cum unii dintre voi cunoasteti, am dedicat multe articole pentru Du’a, atat in ce priveste importanta, modul de efectuare, cat si foarte multe exemple.

Totusi, in acest articol m-am gandit sa aleg pentru voi o serie de Du’a-uri usoare dar foarte cuprinzatoare, din care sa alegeti si pe care sa le copiati sau imprimati si prin care sa-i cereti lui Allah pe parcursul zilelor si noptilor din Ramadan si nu numai, caci Du’a este o excelenta forma de adorare a lui Allah!

Asa cum v-am obisnuit, la sfarsitul acestui articol, veti gasi si alte link-uri relationate cu subiectul. Trebuie sa mai amintesc ca, nu exista du’a-uri specifice pentru fiecare zi de Ramadan. Si va atrag atentia asupra acestui lucru, deoarece in curand vor aparea diverse postari cu astfel de du’a-uri inventate.

Allahumma-hdini wa saddidni (O Allah! Indreapta-ma catre Calea cea Dreapta si fă-mă să ader la Calea cea dreapta). [Muslim]

Allahumma inni as’alukal-huda, wat-tuqa, wal-‘afafa, wal-gh*ina (O Allah! Te implor pentru Calauzire, evlavie, castitate si multumire/satisfactie (cu ceea ce detin)). [Muslim].

[*gh-se citeste precum un “r” mai rârâit. Pentru a fi mai usor de depistat pentru voi, voi marca fiecare”gh” cu o steluta *]

Allahumma musarrifal-qulubi, sarrif qulubana ‘ala ta’atika” (O Allah! Tu Cel care controlezi inimile, indreapta inimile noastre catre supunere fata de Tine). [Muslim].

Allahumma inni audhu bika min sharri ma ‘amiltu, wa min sharri ma lam a’mal” (O Allah! Caut adapost la Tine de raul pe care l-am facut si de raul pe care nu l-am facut).[Muslim].

Allahumma laka aslamtu, wa bika amantu, wa ‘alaika tawakkaltu, wa ilaika anabtu, wa bika khasamtu, wa ilaika hakamtu. Fagh*fir li ma qaddamtu, wa ma akh-khartu, wa ma asrartu wa ma a’lantu, Antal-Muqaddimu, wa Antal-Mu’akhkhiru, la ilaha illa Anta” (O Allah! Ma supun Tie si in Tine imi afirm credinta, in Tine imi pun increderea si la Tine ma intorc cu cainta si cu ajutorul Tau imi multumesc adversarii si de la Tine cer judecata. O, Allah! Iarta-ma pentru greselile pe care le-am facut in trecut, si pentru cele pe care as putea sa le fac in viitor, pe cele pe care le-am facut in secret sau pe fata. Numai Tu Singur trimiti pe cine vrei Tu in Jannah (Paradis) si numai Tu Singur trimiti pe cine vrei Tu in focul Iadului. Nimeni nu are drept de a fi adorat in afara de Tine).
[Al-Bukhari si Muslim].

Abul-Fadl Al-`Abbas bin `Abdul-Muttalib (ra) a relatat:’L-am intrebat pe Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa sallam sa ma invete o Du’a. El a spus:”Cere de la Allah siguranta (de tot ce este rau in aceasta lume si in Viitoarea)”. Am asteptat pentru cateva zile si cand am mers din nou la el si l-am intrebat:”O, Mesager al lui Allah! Invata-ma sa cer ceva de la Allah”. El, sall Allahu aleihi wa sallam mi-a spus:”O, Al-‘Abbas, unchi al Mesagerului lui Allah! Implora-l pe Allah sa-ti dea siguranta (Al-‘afiyah) in aceasta viata si in Viata de Apoi.” [At- Tirmidhi].

Aceasta Du’a este:”Allāhumma inni asaluka al-‘āfiyah” (O, Allah iti cer Tie al-‘afiyah)

De ce Profetul sall Allahu aleihi wa sallam a ales sa-l indemne pe unchiul sau sa-I ceara lui Allah “al-‘afiyah”? De ce am ales pentru voi aceasta Du’a? Pentru ca ‘al-afiyah’ este ceva extrem de cuprinzator care inseamna:

-sa fii in siguranta fata de orice nenorocire

-sa fii sanatos

-sa ai suficienti bani

-sa fii in viata

-sa ai copiii protejati

-sa fii iertat si sa nu fii pedepsit

-sa fii protejat de orice durere si suferinta

Toate acestea includ atat aceasta viata cat si Viata de Apoi.

Cand Al-‘Abbās s-a gandit pentru un timp si s-a reintors dupa cateva zile la Profet sall Allahu aleihi wa sallam, deoarece i s-a parut ca aceasta du’a este cam scurta si si-ar fi dorit ceva mai mult, Profetul sall Allahu aleihi wa sallam i-a spus:”Dragul meu unchi, cere-I lui Allah ‘afiyah’, pentru ca wallahi nu ti se poate da ceva mai bun decat ‘afiyah’.

Allāhumma inni asaluka al-‘āfiyah”- este o du’a simpla dar cu o insemnatate foarte mare prin care Ii cerem lui Allah sa fim salvati de orice necaz, suparare, dificultate, vatamare, atat in aceasta viata cat si in Viata de Apoi. [Riyadh As Saliheen, Sunan At-Tirmidhi]

Ya muqallibal-qulubi, thabbit qalbi ‘ala dinika (O, Tu Cel care controlezi inimile, fa-mi inima mea statornica in Religia Ta) [At- Tirmidhi].

Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa sallam a spus:”Recitati frecvent:’Ya Dhal-Jalali wal-Ikram! (O Tu, Posesor al Gloriei si Onoarei)  [At- Tirmidhi].

Allahumma inni as’aluka min khairi ma sa’alaka minhu nabiyyuka Muhahammadun sal-alahu ‘alaihi wa sallam.
Ua audzu bika min sharri mas-ta’adha minhu nabiyyuka Muhammadun sal-alahu aleihi wa sallam.
Ua antal musta’am ua alaikal balagh*u ua la haula wa la quata ila billah” (O, Allah, Te rog pentru binele pe care si Profetul Tau Muhammad, salAllahu aleihi wa sallam l-a cerut de la Tine; si cauta adapost la tine de raul de care si Profetul Tau Muhammad salAllahu aleihi wa sallam a cerut adapost. Tu esti Cel la care cerem adapost si Tu esti Cel care spui adevarul. Nu exista forta si putere decat de la Allah Preainaltul, Puternicul)
Aceasta du’a este una foarte cuprinzatoare pe care Profetul salAllahu aleihi wa salam a recomandat-o companionilor sai si este cea mai buna alegere pentru cei care nu pot memora multe du’a-uri. [Tirmidhi]

Allaahumma inni zalamtu nafsi zulman katheeran wa laa yagh*fir ul-dhunoob illa anta, fagh*fir li magh*firatan min ‘indaka warhamni, innaka anta al-Gh*afoor al-Raheem” (O Allaah, cu adevarat am gresit, si nu este nimeni care sa ierte in afara de Tine, asa ca, daruieste-mi iertarea Ta si ai mila de mine, pentru ca Tu esti Cel mai Iertator si Cel mai Indurator).
[Al-Bukhaari (834); Muslim-2705]

Allaahumma ighfir li ma qaddamtu wa ma akhkhartu wa ma asrartu wa ma a’lantu wa ma astraftu wa ma anta a’lamu bihi minni. Anta al-muqaddim wa anta al-mu’akhkhir laa ilaaha illa anta” (O Allaah! Iarta-mi mie ceea ce am facut in trecut si ceea ce voi face in viitor, si ceea ce am ascuns, si ceea ce am facut pe fata, si ceea ce Tu stii mai bine decat mine. Tu esti al-muqaddim, și Tu ești al-mu’akhhir, nu există nicio divinitate in afară de Tine).”

Rabbana amanna fagh*fir-lana wa-rhamna wa anta khayru ar-rahimin” (Doamne, noi am crezut! Iartă-ne și îndură-te de noi, căci Tu ești Cel mai bun dintre cei îndurători). Qur’an 23:109

Allahumma inni a’udhu bika min sharri sam’i, wa min sharri basari, wa min sharri lisani, wa min sharri qalbi, wa min sharri maniyyi” (O Allah! Caut aparare la Tine de raul auzului meu, de raul vazului meu, de raul limbii mele, de raul inimii mele si de raul slabiciunilor (viciilor)).” [Abu Dawud & At- Tirmidhi]

Allahumma inni as’aluka mujibati rahmatika, wa ‘aza’ima maghfiratika, was-salamata min kulli ithmin, wal-gh*animata min kulli birrin, wal-fawza bil- jannati, wannajata mina-nar (O Allah! Te rog pentru ceea ce genereaza  mila Ta și pentru mijloace prin care sa obtin iertarea Ta, siguranță de orice păcat, beneficiu din orice faptă bună, succesul în atingerea Jannah (Paradisului) și eliberare de foc). [al-Hakim]

Ibn ‘Abbas (RA) a relatat ca Profetul, sall Allahu aleih wa sallam obisnuia sa spuna la necaz (sau in timpul suferintelor):

Laa ilaaha illallahul-Azimul-Halim. La ilaha illallahu Rabbul-‘Arshil-‘Azim. La ilaha illallahu Rabbus-samawati, wa Rabbul-ardi, wa Rabbul-‘Arshil- Karim.” (Nu este alta divinitate in afara de Allah, Atotputernicul; nu este alta divinitate in afara de Allah, Domnul Tronului Maret; nu este alta divinitate in afara de Allah, Domnul cerurilor, Domnul pamantului si Domnul Tronului cel nobil).”[Bukhari 6345;Muslim 2730]

Allahumma inni as’aluka hubbaka, wa hubba man yuhibbuka, wal-‘amalalladhi yuballigh*uni hubbaka. Allahumm-aj’al hubbaka ahabba ilayya min nafsi, wa ahli, wa minal-ma’il-baridi (O Allah! Iti cer Iubirea ta, si iubirea celor care Te iubesc, si fapte care sa ma ajute sa obtin Iubirea Ta. O, Allah! Fă Iubirea Ta sa-mi fie mai dragă mie decat mine insumi, (decat) familia mea si (decat) apa rece.” [At- Tirmidhi].

“Oricine cere de la Allah Paradisul de trei ori (Allahumma inni as’aluk al-Jannah), Paradisul va spune:’O, Allah admite-l pe el in Paradis”. Si oricine cere protectia lui Allah de Foc de trei ori (Allahuma Najjini min an-Nar), Iadul va spune:”O, Allah protejeaza-l pe el de Foc.” [al-Tirmidhi, 2572; Ibn Majah, 4340. Sahih- clasat ca sahih de al-Albani in Saheeh al-Jami’, 6275]

Allahumma Ameen!

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/10/20/reguli-de-urmat-atunci-cand-facem-dua1/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/10/24/unele-dintre-cele-mai-bune-perioade-de-timp-si-locuri-pentru-a-face-dua/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/03/16/dua-este-suspendata-intre-cer-si-pamant/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/03/12/dua-este-de-doua-feluri1/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/02/17/este-prescris-sa-ne-stergem-fata-cu-mainile-dupa-ce-facem-dua/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/07/18/legatura-intre-dua-si-ramadan/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/06/07/dua-inainte-sau-dupa-salam/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/07/02/alerta-de-bidah-dua-uri-specifice-pentru-ramadan/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/11/18/dua-pentru-a-cere-protectia-lui-allah-in-timpul-dificultatilor-si-incercarilor/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/07/09/cum-cerem-iertare-pentru-noi-si-pentru-ceilalti/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/10/31/cel-mai-maret-nume-al-lui-allah3774/

Toata categoria de Du’a si Dzikr- EXEMPLE: https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/category/dua-dzikr-exemple/

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015.

Lasă un Comentariu

