CUM ISI TRATEAZA MUSULMANUL REVERTIT MAMA CRESTINA

maci

Cum Isi Trateaza Musulmanul Revertit

Mama Crestina?

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin wa sallatu wa sallamu la Rasulillah!

Musulmanii  revertiti care aproape in totalitate provin din familii crestine, se confrunta deseori cu diferite probleme din partea familiilor lor si de multe ori se intreaba cum ar trebui sa se poarte, indeosebi cu mama lor, avand in vedere poruncile Islamului in privinta tratarii parintilor si in special a mamei, daca aceasta este ostila Islamului sau nu accepta noul statut al fiicei sau fiului sau.

Desigur, reactiile mamelor ne-musulmane variaza de la caz la caz. Unele mame au o reactie pasnica si considera ca alegerea de a imbratisa Islamul este una personala si care nu va afecta relatiile dintre mama si fiu/fiica. Alteori, mamele pot avea o atitudine dezaprobatoare la inceput si care in final sa se schimbe in acceptare. Iar in cel mai nefericit caz, mama devine ostila si poate chiar sa-si raneasca sau sa-si asupreasca fiica sau fiul, considerand ca fiica sau fiul sau au ratacit prin parasirea religiei stramosilor sai si sa incearce prin orice mijloace sa-si aduca copilul pe ‘calea cea dreapta’.

(Atitudinea aceasta vizavi de parasirea de catre noi a religiei stramosilor o putem intampina  la un moment dat si din partea societatii, care din ignoranta leaga  religia unui om de mostenirea stramosilor sau a tarii!!)

Voi incerca in acest articol sa dau exemplele a trei dintre  Sahaba Profetului salAllahu aleihi wa sallam care ilustreaza modul in care si-au tratat mamele si reactia mamelor lor, dupa ce acestia au imbratisat Islamul.

1.Cu autoritatea lui  Asmaa’ Bint Abi Bakr care a spus:”Mama mea a venit sa ma viziteze intr-o zi. La acea vreme era inca politeista si era un legamant intre Profet salAllahu aleihi wa salam si Quraish (unul dintre cele mai mari triburi din Arabia care locuiau in Mekah).

I-am cerut Profetului salAllahu aleihi wa sallam un verdict (in acest sens):’O, Profet al lui Allah, mama mea a venit sa ma viziteze si sa-mi ceara ajutorul; ar trebui sa mentin o relatie buna cu ea?” “Da, mentine o relatie buna cu ea, a spus Profetul salAllahu aleihi wa sallam.”

[Bukhari si Muslim]

2.Cu autoritatea lui Abu-Huraira care a spus:”Obisnuiam sa-mi invit mama la Islam cand era inca politeista. Intr-o zi, in timp ce o chemam (la Islam), ea a mentionat ceva despre Profet salAllahu aleihi wa sallam, pe care eu l-am detestat. Asa ca am mers sa-l vad pe Profet salAllahu aleihi wa sallam in timp ce plangeam si i-am povestit:’Obisnuiam sa-mi invit mama la Islam si ea refuza. Am chemat-o si astazi si ea a mentionat ceva despre tine pe care eu l-am detestat. Te rog, invoca binecuvantari si calauzirea lui Allah asupra ei’. Apoi Profetul, salAllahu aleihi wa sallam a spus:” O, Allah! Calauzeste-o pe mama lui Abu Hurairah”. Asa ca am plecat plin de speranta din pricina du’a-ului Profetului pentru mama mea. Cand am ajuns acasa, am gasit usa partial inchisa. Mama mea mi-a auzit pasii si a spus:”Asteapta Abu Hurairah, apoi am auzit apa curgand; mama mea facea ablutiunea corporala, si-a pus hainele pe ea si grabita a deschis usa fara sa aibe capul acoperit si a spus:”Nimeni nu are drept de a fi adorat in afara de Allah si Muhammad este Mesagerul lui Allah”.

M-am intors la Profet salAllahu aleihi wa sallam plangand de bucurie si i-am spus:”Iti aduc o veste buna; Allah a raspuns rugilor tale si a calauzit-o pe mama lui Abu Hurairah’. Profetul salAllahu aleihi l-a laudat si glorificat pe Allah si a spus:”Asta este bine”. Am spus:”O, Mesager al lui Allah roaga-te lui Allah sa ma faca pe mine si pe mama mea sa fim iubiti de slujitorii credinciosi ai lui Allah si sa ne faca pe noi sa-i iubim.’ Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”O, Allah! Fa-l pe acest slujitor al Tau si pe mama lui sa fie iubiti de slujitorii tai cei credinciosi si fa-i pe credinciosi sa-i iubeasca.” Chiar de atunci, nu a fost un credincios care sa auda de mine, chiar si fara sa ma vada, fara ca sa nu ma iubeasca.” [Sahih Muslim 2491]

3.Cu autoritatea lui Saa’d Ibn Abi Waqas care a spus ca Versete din Coran au fost revelate pentru povestea lui. El a spus ca Um Saa’d (mama lui) a jurat ca nu va vorbi cu el si nici nu va mai manca sau bea vreodata pana cand el nu va renunta la Islam. Ea a spus:’Tu pretinzi ca Allah ti-a poruncit sa te supui parintilor tai. Eu sunt mama ta si iti poruncesc sa faci asta (sa renunti la Islam). El a spus:’A ramas fara sa manance sau sa bea pentru trei zile pana cand a lesinat din cauza slabiciunii. Apoi unul dintre fii sai pe nume Umarah i-a dat ei apa sa bea. Iar ea a inceput sa vorbeasca impotriva lui Saa’d, apoi Allah a revelat Versetul:”L-am indemnat pe om sa se poarte cu parintii sai frumos. Insa daca ei se vor lupta cu tine pentru ca sa-Mi faci Mie ca asociat ceva despre care tu nu ai stiinta, nu le da lor ascultare. La Mine este intoarcerea voastra, iar Eu va voi vesti ce ati facut.”(Al-Ankabut 29:8). [Imam Ahmad in Musnad(ul) sau si in Sahih Muslim # 1748].

Si de asemenea, Allah a mai revelat:

“Dar daca se straduiesc pentru ca Tu sa-Mi faci ca asociat altceva, despre care tu nu ai cunostinta, atunci nu te supune lor ! Ramai impreuna cu ei in aceasta lume cu dreptate, dar urmeaza calea acelora care se intorc catre Mine, caci apoi la Mine este intoarcerea si Eu va voi vesti ceea ce ati facut!” [Luqman 31:15]

Astfel, bazat pe aceste relatari, putem sa ne dam seama cum sa procedam in relatia cu mamele noastre ne-musulmane si putem sa tragem urmatoarele concluzii:

-Importanta unei bune prezentari a Islamului si incercarea de a o invita la Islam si de a o convinge cu rabdare si blandete

-Sa continuam sa facem bine si sa ne purtam bine si sa ne amintim ca necredinta ei nu justifica nesupunerea fiului sau fiicei fata de ea. Allah ne-a poruncit sa ne tratam parintii ne-musulmani cu bunatate chiar si daca ei se straduiesc sa ne faca politeisti sau sa renuntam la Islam, din cauza drepturilor lor (ale parintilor) asupra noastra, cu speranta ca ei vor imbratisa Islamul.

-Sa continuam sa facem Du’a cu sinceritate pentru mama/parintii nostri cu speranta ca Allah ii va calauzi

-Indiferent cat de mult se va stradui o mama pentru a-si face copilul sa renunte la Islam, si indiferent cata presiune ar pune pe fiul sau fiica sa, precum refuzul de a mai manca sau a bea, nu trebuie da ne determine sa renuntam la Calea cea dreapta, precum unul dintre Sahaba i-a zis mamei sale intr-o situatie similara:”Si daca ai avea o suta de suflete si toate ar parasi corpul tau unul dupa altul, niciodata nu voi renunta la religia mea (Islam)”.

Acestea sunt situatii prin care oricare dintre Musulmanii revertiti pot trece, insa indiferent care ar fi scenariul, trebuie sa cunoastem ca, comportamentul nostru fata de mamele noastre (parintii nostri), trebuie sa ramana unul de respect, de bun tratament, de ascultare cu exceptia cazului in care mama sau parintii nostri ne-ar cere ceva ce presupune nesupunere față de Allah sau renuntarea la Islam.

Ii cerem lui Allah sa ne calauzeasca mamele si parintii pe Calea cea Dreapta si sa ne daruiasca rabdarea si intelepciunea de a-i invita la Islam intr-un mod adecvat. Allahumma Ameen!

COPYRIGHT : ISLAMUL PACEAETERNA

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015.

Lasă un Comentariu

