MANIERE LA BAIE SI CUM NE PROTEJAM DE JINNI!!!

bath time

MANIERE LA BAIE SI CUM NE PROTEJAM DE JINNI

Bismillah wa Alhamdulillah wa salaatu wa salaamu ‘ala Rasulillah!

PROTECTIA IMPOTRIVA JINNILOR

Este cunoscut faptul ca jinnii ii pot vedea pe oameni, dar oamenii nu-i pot vedea pe jinni.

Allah ne spune:

El (Sheytan) va vede -el si Qabiluhu (soldatii sai dintre jinni) in vreme ce voi nu-i vedeti..” (Quran, Al-‘Araf 7: 27).

Deoarece sheytanii sunt rai, lor le place sa frecventeze locurile murdare. Printre aceste locuri pe care ei le frecventeaza sunt si locurile unde oamenii isi fac nevoile, si ei vor sa le faca rau.

Profetul salAllahu aleihi wa sallam ne-a spus noua ce trebuie sa facem pentru ca Allah sa ne protejeze de raul sheytanilor atunci cand intram la toaleta. Astfel, inainte de a intra la baie, Musulmanul trebuie sa spuna:

Bismillaah, Allaahumma inni a’oodhu bika min al-khubthi wa’l-khabaa’ith (In Numele lui Allah! O, Allah caut adapost la Tine de raul provenit la diavolii masculi si femele).

Al-Tirmidhi (606) a relatat de la ‘Ali ibn Abi Taalib (ra) ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:

”Un ecran va fi plasat intre ochii jinnilor si awrah fiilor lui Adam cand unul dintre ei intra la toaleta, daca spune ’Bismillah’(In Numele lui Allah).” (Clasat ca saheeh de al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi, 496). 

Abu Dawood (6) si Ibn Maajah (296) au relatat ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:

”Toaletele sunt vizitate (de jinni), asa ca oricare dintre voi merge la toaleta, sa zica:‘Allaahumma inni a’oodhu bika min al-khubthi wa’l-khabaa’ith (O, Allah caut adapost la Tine de raul provenit de la demonii masculi si female)”.  (Clasat ca saheeh de al-Albaani in Saheeh Ibn Maajah, 241). 

Cuvantul hushoosh, tradus aici ca toaleta se refera la locurile unde oamenii isi fac nevoile si include si baile care se afla in casele oamenilor.

“Vizitate (de jinni)”, inseamna ca sunt frecventate de diavoli, cu intentia de a cauza rau oamenilor.

Khubth inseamna rău si khabaa’ith inseamna suflete rele, si anume diavoli, masculi si femele. Asadar prin aceasta Du’a pe care o rostim inainte de a intra la toaleta, cerem aparare de la Allah de rău si de cei care fac rău. Cine spune aceasta du’a, Allah ii va acorda lui adapost de diavoli. [‘Awn al-Ma’bood]

Shaykh Ibn ‘Uthaymeen (rh) a spus:

”Beneficiul rostirii ‘Bismillah’ este ca ascunde o persoana. Beneficiul cautarii de adapost la Allah este ca te intorci catre Allah de la rău si de diavolii masculi si femele, deoarece acest loc este murdar (khabeeth) si un loc murdar este resedinta celor care sunt rai (khubatha). Asadar este locul diavolilor. Astfel este bine pentru cel care vrea sa intre la toaleta sa spuna:“A’oodhu Billaah min al-khubthi wa’l-khabaa’ith ‘ pentru a nu fi afectat de rău sau de sufletele rele.”[Al-Sharh al-Mumti’, 1/83]

POMENIREA LUI ALLAH IN CAMERA DE BAIE

Sunt doua tipuri de dzikr:- dzikr cu limba, precum recitarea Coranului si du’a, care este foarte incurajat de sharia’h, si dzikr in inima, care inseamna gandul la Allah si la Maretia si Puterea Sa, sau recitarea Coranului  in inima ta. Cea din urma nu aduce aceeasi rasplata ca citirea Coranului, deoarece rasplata are legatura cu cititul, care poate fi facut numai cu limba (prin miscarea limbii si rostirea cuvintelor). Acelasi lucru se aplica pentru Du’a care trebuie spusa cu limba si nu este suficient sa se recite in inima.

Pentru mai multe detalii, citititi AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/05/14/este-esential-sa-miscam-buzele-atunci-cand-recitam-coranul-sau-facem-dzikr/

Avand in vedere cele doua tipuri de dzikr, invatatii au spus ca este makrooh sa Il pomenesti pe Allah cu limba (vorbind) in baie si sa-L glorifici pe Allah intr-un astfel de loc. In ce priveste pomenirea in inima ta, ei au spus ca nu este makrooh si nu este nimic gresit in asta.

Dovada este ca invatatii sunt de accord ca este permis pentru cel care se afla in stare de junub (impuritate in urma relatiilor sexuale) sa recite Coranul in inima (fara miscarea limbii), dar este haram sa recite Coranul cu voce tare sa sa-l rosteasca.

Al-Nawawi  a spus:’Invatatii sunt de acord ca daca o persoana care este in junub se gandeste la Coran in inima sa, fara sa-si miste limba, el nu recita intr-un mod in care este interzis pentru cel care se afla in junub. [Sharh al-Nawawi ‘ala Saheeh Muslim, 4/103] 

Ibn al-Mundhir a spus in al-Awsat: ‘Ikrimah a spus: O persoana nu trebuie sa-L pomeneasca pe Allah cu limba sa (vorbind) cand se afla la toaleta, ci (trebuie sa faca asta) in inima sa. [Al-Awsat, 1/341] 

Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz a spus:’Pomenirea lui Allah in inima este permisa in toate timpurile si toate locurile, in baie si altundeva. Ceea ce este Makrooh in baie si in alte locuri similare, este sa-L pomenesti pe Allah cu limba (vorbind), cu exceptia rostirii ‘Bismillah’ la inceperea efectuarii wudhu. El trebuie sa rosteasca ‘Bismillah’ daca nu este usor pentru el sa faca wudhu in afara baii, deoarece (rostirea Bismillah) este obligatoriu in acord cu unii invatati, si este sunnah mu’akkadah (confirmata) in acord cu majoritatea. [Fataawa al-Shaykh Ibn Baaz, 5/408] 

Totul despre wudhu, AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/06/02/wudhu-asa-cum-facea-profetul-saws/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/06/05/ce-invalideaza-si-ce-nu-invalideaza-wudhu/

MANIERE LA BAIE

Dintre lucrurile minunate ale Islamului este si faptul ca nu este un lucru bun, major sau minor, care sa nu ne fi fost poruncit sau sa nu ne fie aratat drumul catre el, si nu este un lucru rau, major sau minor, asupra caruia sa nu fim avertizati sau sa nu ne fi fost interzis.

Shari’ah include si un numar de reguli si maniere ce trebuie urmate atunci cand raspundem chemarii naturii, printre care:

-Sa nu stai indreptat catre Qibla (directia de Rugaciune- Ka’bah- Mekkah) cand iti faci nevoile. Aceasta din cauza respectului fata de Qibla si fata de simbolurile si ritualurile lui Allah. 

Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Cand unul dintre voi sta jos pentru a raspunde chemarii naturii, sa nu se indrepte catre Qibla sau sa intoarca spatele fata de ea.” [Muslim, 389]

-Sa nu-si atinga organul sexual cu mana dreapta cand urineaza.

Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:’Cand unul dintre voi urineaza, sa nu-si tina penisul cu mana dreapta sau sa se curateasca cu mana dreapta; si (cand bea) sa nu sufle in vas.”[al-Bukhaari, 150]

-Sa nu indeparteze najaasah (impuritatea) cu mana sa dreapta; mana stanga trebuie folosita in acest scop, conform hadith-ului citat anterior si a celor ce urmeaza.

Profetul salAllahu aleihi wa sallam a mai spus:”Cand unul dintre voi se sterge, sa nu foloseasca mana sa dreapta.” [al-Bukhaari, 5199]

Cand unul dintre voi se curata, nu trebuie sa-si foloseasca mana dreapta; el trebuie sa-si foloseasca mana stanga.” [Ibn Maajah, 308;  Saheeh al-Jaami’, 322]

Sotia Profetului Hafsah (radiyAllahu anha) a relatat ca Profetul salAllahu aleihi wa salllam obisnuia sa-si foloseasca mana dreapta pentru mancare, baut, efectuarea wudhu, pentru imbracare, si pentru a da si a lua lucruri, si obisnuia sa-si foloseasca mana stanga pentru alte lucruri.” [Imaam Ahmad;  Saheeh al-Jaami’, 4912]

-Este Sunnah sa raspunzi chemarii naturii stand, cat mai aproape de pamant, deoarece este mai putin vizibil, si se evita astfel imprastierea urinii pe corp si haine. Daca cineva este sigur ca poate evita aceste lucruri, atunci este permis sa urineze si stand in picioare.

-Trebuie sa se ascunda de privirile celorlalti. Daca cineva se afla intr-un spatiu deschis si nu poate gasi nimic dupa care sa se ascunda, atunci trebuie sa se indeparteze cat mai mult.

-Nu trebuie sa-si descopere awrah (partile intime) pana cand nu s-a asezat cat mai aproape de pamant.

Daca o persoana se afla intr-o toaleta (moderna), nu trebuie sa-si ridice vesmantul pana nu inchide usa si iese din campul vizual al altor oameni.

-In acord cu Shari’ah trebuie sa recite adzkar ce trebuie recitat cand intra la toaleta si pe care l-am discutat la inceputul acestui articol, si anume:“Allaahumma innee a’oodhi bika min al-khubthi wa’l-khabaa’ith’, iar la iesirea de la toaleta trebuie sa spuna:Ghufraanak (cer iertarea Ta).

-Trebuie sa fie atent sa indeparteze toate impuritatile dupa ce si-a facut nevoile, deoarece Profetul salAllahu aleihi wa sallam ne-a avertizat impotriva lipsei de grija in ce priveste curatarea dupa urinare:’Cea mai mare parte a pedeapsei din mormânt va fi din cauza de urinei”. [Ibn Maajah, 342; Saheeh al-Jaami’, 1202]

Ibn ‘Abbaas (ra) a relatat ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a trecut pe langa doua morminte si a spus:”Ei sunt pedepsiti, dar ei nu sunt pedepsiti pentru vreun pacat major. Unul dintre ei obisnuia sa nu se protejeze (sa se curate) de urina sa, si celalalt obisnuia sa mearga si sa raspandeasca barfa cu rea intentie.”[al-Bukhaari, 5592]

-Orice impuritate trebuie spalata sau stearsa de trei ori sau in numar impar mai mare decat trei in acord cu orice este nevoie pentru a curate bine, deoarece Aisha (radiyAllahu anha) a relatat ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam obisnuia sa-si spele posteriorul de trei ori.

Ibn Umar a spus:’Si noi faceam la fel si am gasit-o ca fiind vindecare si curatare.” [Ibn Maajah, 350;  Saheeh al-Jaami’, 4993].

Abu Hurayrah (ra) a relatat ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Cand unul dintre voi se curata sa o faca in numar impar.” [Imaam Ahmad; clasat ca hasan in Saheeh al-Jaami’, 375).

Pentru curatare trebuie sa se foloseasca servetele, pietre si ceva asemanator.

-Sa nu urineze intr-o apa statatoare, deoarece s-a relatat ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a interzis acest lucru (Muslim 423), si deoarece aceasta ar face apa impura si daunatoare pentru cei care o folosesc.

-Sa nu urineze pe marginea drumului sau in locuri in care oamenii cauta umbra, deoarece este o ofensa la adresa lor.

Abu Hurayrah (ra) a relatat ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:’Temeti-va de doua lucruri care aduc blestem.” Ei au intrebat:”Care sunt cele doua lucruri care aduc blestem  O, Mesager al lui Allah?” El a spus:”Cand o persoana se usureaza pe drumul pe care merg oamenii si in locul in care ei cauta umbra.”[Abu Dawud, 23; Saheeh al-Jaami’, 110].

-Sa nu salute si sa nu raspunda la salut in timp ce isi face nevoile, din respect fata de Allah prin nementionarea numelui Sau intr-un loc murdar. (salutul Islamic- al-salam aleikum, pentru ca unul dintre Numele lui Allah este al-Salaam).

Jaabir ibn ‘Abd-Allaah a relatat ca un om a trecut pe langa Profet salAllahu aleihi wa sallam in timp ce urina si l-a salutat. Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam i-a spus:”Daca ma vezi in acest fel, sa nu ma saluti, pentru ca daca o faci, nu voi raspunde.”[Ibn Maajah, 346;  Saheeh al-Jaami’, 575].

-Majoritatea invatatilor spun ca este makrooh sa vorbesti in baie in mod inutil.

Acestea sunt unele dintre regulile si manierele prescrise de shari’ah in aceasta chestiune care face parte din rutina noastra. Daca Islamul a descris atat de minutios detaliile acestei chestiuni lumesti, ce sa mai spunem de lucrurile importante?

Cunoaste cineva vreo alta religie sau sistem in aceasta lume care sa aduca asemenea legi?

Aceasta este suficient pentru a demonstra perfectiunea si frumusetea Islamului si necesitatea de a-l urma in toate aspectele.

Ii cerem lui Allah sa ne daruiasca putere si sa ne calauzeasca numai catre Adevar si numai catre ceea ce Il multumeste pe El si numai catre ceea ce este acceptat de El.

Allahumma Ameen!

SalAllahu ‘ala Muhammad! SalAllahu alayhi wa sallam!

Si Allah stie cel mai bine!

[islam q&a]

CezarinaS.

Islamul Pacea Eterna

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s