REGULI DE URMAT LA MOARTEA NE-MUSULMANILOR!

dark_flower_wallpaper

REGULI DE URMAT LA MOARTEA NE-MUSULMANILOR!

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Poate nu este cel mai placut subiect, insa este unul necesar, un subiect cerut si o situatie cu care ne-am confruntat sau cu care ne vom confrunta in viitor. In acest articol vom raspunde la cele mai comune intrebari pentru astfel de situatii, in shaa Allah!

Este permis sa oferim condoleante la moartea unei rude ne-musulmane?

Da, este permis sa oferim condoleante, mai ales pentru a-i face sa gandeasca favorabil despre Islam, si aceasta este unul dintre scopurile Shari’ah.
In Fatwa al-Hindiyyah se spune:< Daca un ne-musulman moare, trebuie sa le spui rudelor:’ Fie ca Allah sa te recompenseze cu ceva mai bun si sa te onoreze cu Islamul si sa te binecuvanteze cu un copil Musulman (daca este cazul)…5/348

Putem sa ne rugam de iertare pentru ne-musulmani dupa moartea lor?

Allah spune:
Nu se cade, ca Profetul si cei care cred, sa ceara iertare pentru Mushirikun (politeisti, idolatri, necredinciosi in Unicitatea lui Allah) chiar daca ei sunt rude, dupa ce li s-a aratat limpede ca ei sunt oaspetii Iadului (pentru ca au murit in stare de necredinta).” Coran 9:113

In tafsirul lui Ibn Kathir referitor la acest Verset se mentioneaza:
<Cand Abu Talib era pe moarte, Profetul sall Allahu aleihi wa sallam a mers la el si i-a gasit pe Abu Jahl si pe Abdul bin Abi Umayyah. Profetul sall Allahu aleihi wa sallam i-a spus:’ Spune Laa Ilaha ila Allah’. Abu Jahl si Abdul bin Abi Umayyah i-au spus:’ Vei parasi religia lui Abdul Muttalib?’. Abu Talib a spus:’ Voi ramane in religia lui Abdul Mutalib’. Atunci Profetul, sal Allahu aleihi wa sallam a spus:’ Voi cere de la Allah iertare pentru tine, atata timp cat nu imi va fi interzis sa fac asta’.
Apoi a fost revelat Versetul 9:113.

Tot in legatura cu Abu Talib a fost revelat si Versetul:
Tu, [Muhammad saws], nu calauzesti pe cine-ti place, ci Allah calauzeste pe cine voieste si El ii cunoaste mai bine pe cei ce se lasa calauziti.” Coran 28:56

Intr-o relatare a lui Ibn Jarir: Sulayman bin Braydah a transmis de la tatal sau:”Cand Profetul, sall Allahu aleihi wa sallam a sosit la Mekkah, a mers la un mormant si s-a asezat langa el. A inceput sa vorbeasca si apoi s-a ridicat cu ochii in lacrimi. Am spus:’O, Mesager al lui Allah! Am vazut ce ai facut. El a spus:’ I-am cerut Domnului meu permisiunea sa vizitez mormantul mamei, si El mi-a dat permisiunea . I-am cerut permisiunea sa-L invoc pentru iertarea ei, si El nu mi-a dat permisiunea.” Niciodata nu l-am vazut mai inlacrimat ca in ziua aceea.”

In saheeh Muslim (916), s-a relatat de la Abu Hurayrah (ra) ca Mesagerul lui Allah (salAllahu aleihi wa sallam) a spus:”I-am cerut Domnului meu permisiunea sa ma rog pentru iertarea mamei mele, si El nu mi-a permis. I-am cerut Lui permisiunea sa-i vizitez mormantul si mi-a dat mie permisiunea.”

Acest hadith arata clar ca Allah nu a permis Profetului său, care este cel mai nobil din toata creatia Sa, sa ceara iertare pentru mama sa decedata. Aceasta este ceea ce Allah a interzis in Versetul citat mai sus, si ceea ce hadisul arata clar si anume ca este haram sa ne rugam de iertare pentru ei, sau sa facem du’a pentru ei intr-un mod care nu este permis.
Exista un consens printre invatati in aceasta privinta. Ei sunt de parere ca nu este permis pentru un Musulman sa se roage pentru iertarea si salvarea unui ne-musulman dupa moartea sa.
Nu exista nicio relatare care sa indice faptul ca Profetul sall Allahu aleihi wa sallam ar mai fi facut Du’a pentru parintii sai dupa aceea.

Totusi, este permis sa ne rugam pentru calauzirea ne-musulmanilor atata timp cand sunt in viata, si de asemenea si pentru orice bine, sanatate, etc.

Daca cineva poate sa spuna ca Ibraheem s-a rugat pentru tatal sau necredincios, dupa cum a spus:
A zis (Avraam tatalui sau):’Vei avea numai pace (din partea mea)! Ma voi ruga de iertare la Domnul meu pentru tine, caci El este binevoitor cu mine.” Coran 19:47

Ca raspuns la aceasta, Allah a spus:
Cererea de iertare a lui Avraam pentru tatal sau nu a fost decat din pricina unei fagaduinte pe care i-a facut-o (vezi 19:48 si 60:4). Dar cand i-a devenit limpede ca el (tatal sau) este vrajmas al lui Allah, atunci s-a dezlegat de el. Avraam era Awwah (unul care Il invoca pe Allah cu umilinta, Il glorifica si Il pomeneste pe El mult) si ingaduitor.” Coran 9:114
Ibn Abbaas (ra) a spus:’Cand el (tatal sau) a murit, i-a devenit clar lui ca el a fost dusman lui Allah.’ [Tafsir Ibn Kathir]

Participarea la funeraliile unei rude ne-musulmane

Nu este permis pentru un Musulman sa participle la funeraliile unui ne-Musulman chiar si daca este o ruda, deoarece participarea la funeralii este dreptul pe care un Musulman il are asupra altuia si este un mod de respect si onoare pentru fratele sau.
Abu Taalib, unchiul patern al Profetului salAllahu aleihi wa sallam a murit, iar el l-a instruit pe Ali sa-l inmormanteze, insa Profetul salAllahu aleihi wa sallam nu a participat la la funeraliile sau la inmormantarea sa, chiar daca suportul lui Abu Talib pentru Profet (saws) a fost binecunoscut, si chiar daca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a simtit o mare compasiune si indurare fata de el.
Nimic nu l-a impiedicat sa faca asta in afara de faptul ca Abu Taalib a murit in stare de necredinta. De fapt, Profetul salAllahu aleihiwa sallam a spus:’Ma voi ruga de iertare pentru tine atata timp cat nu mi se va interzice sa fac astfel.”

Apoi a fost revelat versetul:
Nu se cade, ca Profetul si cei care cred, sa ceara iertare pentru Mushirikun (politeisti, idolatri, necredinciosi in Unicitatea lui Allah) chiar daca ei sunt rude, dupa ce li s-a aratat limpede ca ei sunt oaspetii Iadului (pentru ca au murit in stare de necredinta).” Coran 9:113
Si:
Tu, [Muhammad saws], nu calauzesti pe cine-ti place, ci Allah calauzeste pe cine voieste si El ii cunoaste mai bine pe cei ce se lasa calauziti.” 28:56

Abu Dawood (3214) si al-Nasaa’i (2006) au relatat ca Ali a spus:’I-am spus Profetului salAllahu aleihi wa sallam :’Unchiul tau patern, batranul ratacit, a murit.’ El salAllahu aleihi wa salam a spus:”Mergi si inmormanteaza-l pe tatal tau.”

In Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah (9/10) se spune: Care este regula participarii la funeraliile necredinciosilor care a devenit un obicei politic sau o traditie asupra caruia toti sunt de acord?
Raspuns: Daca sunt persoane care sa le inmormanteze mortii, atunci Musulmanii nu ar trebui sa-i inmormanteze sau sa-i ajute sa-i inmormanteze sau sa participle la inmormantarile lor pe motive de traditie sau politice.
Daca nu este nimeni prezent care ar putea sa-l inmormanteze, atunci Musulmanii ar trebui sa-l inmormanteze asa cum Profetul salAllahu aleihi wa sallam a facut in cazul unchiului sau Abu Talib cand a murit si cand i-a spus lui Ali:’Mergi si inmormanteaza-l”.
[Standing Committee for Academic Research and Issuing Fatwas:‘Abd-Allah ibn Qa‘ood, ‘Abd-Allah ibn Ghadyaan, ‘Abd al-Razzaaq ‘Afeefi, ‘Abd al-‘Azeez ibn ‘Abd-Allah ibn Baaz. Shaykh Muhammad ibn ‘Uthaymeen (rh) issued a similar fatwa in Fataawa Noor ‘ala al-Darb]

Participarea la funeralii in Biserica

Participarea la funeralii in biserica este si mai grav decat urmarea procesiunii funererare, deoarece implica ascultarea la kufr si falsitate.
Vi s-a revelat deja in Carte (acest Coran) ca daca veti auzi ca Versete lui Allah sunt tagaduite sau luate in deradere, sa nu stati impreuna cu ei decat daca vor incepe ei o alta discutie decat asta; (dar daca ati stat cu ei) veti fi asemenea lor. Allah ii va aduna pe ipocriti si necredinciosi impreuna in Gheena (Iad)“.Coran 4:140

Al-Jassaas a spus in Ahkaam al-Qur’aan (2/407): In acest verset este o dovada ca trebuie denuntata o astfel de actiune iar aceasta parte a denuntarii este exprimarea dezaprobarii, daca nu exista posibilitatea de a o indeparta, precum si parasirea adunarii unde are loc…”
Asadar este clar ca participarea la ritualurile funerare in biserica este un mare pacat deoarece implica ascultarea la kufr si prezenta la inovatie. [Islam Q&A]

Femeia Musulmana nu trebuie sa intre in biserica pentru a participa la rugaciunile de inmormantare a unui ne-musulman, chiar si daca este o ruda, pentru mai multe motive.
In primul rand este nerecomandat pentru femei sa participe nici la funeraliile unui Musulman. Umm ‘Atttiyah (ra) a relatat ca:”Ni s-a interzis sa urmam funeraliile, dar nu a fost o interzicere absoluta.”[Bukhari&Muslim]

Daca suntem pusi/puse in aceasta situatie, ne putem cere scuze, spunand ca femeile nu pot participa nici macar la funeraliile unui Musulman.[islamweb.net]

Ii cerem lui Allah sa ne faca statornici si sa ne calauzeasca si sa ne ajute pe noi toti!
Allahumma Ameen!

CezarinaS.

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/11/04/moartea-si-doliul-in-islam/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/12/07/interactiuneaa-cu-ne-musulmanii/

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s