DACA NU TE RUSINEZI, ATUNCI FA CEEA CE POFTESTI !!!

spring_rain_drops-wallpaper-1366x768

DACA NU TE RUSINEZI, ATUNCI FA CEEA CE POFTESTI !!!

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

De la Ibn Mas’ud (ra) care a spus ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Dintre ceea ce a ajuns la oameni din vorbele profetilor anteriori:’Daca nu simti nicio rusine, atunci fa ceea ce poftesti”. [Bukhari]

Profetul salAllahu aleihi wa sallam ne-a informat ca aceasta declaratie a fost parte a uneia dintre invataturile anterioare, care a trecut de-a lungul timpului printre oameni pana cand a ajuns la comunitatea noastra.

Bineinteles, intelesul nu este acela de:”fa ceea ce poftesti”, care este doar sensul aparent, ci este o averizare, o condamnare si o interzicere!
Asadar, acesta constituie o amenintare in sensul ca:’ Daca nu ai nicio rusine, atunci fa ce doresti si Allah te va rasplati in conformitate’.

Oricine nu are rusine, face ceea ce doreste, deoarece ceea ce impiedica comiterea raului este rusinea, si cine nu are rusine, face ce pofteste.

Hayâ’ (rusinea sau modestia) este unul dintre cei mai importanti factori care indeparteaza o persoana de la comiterea de pacate. Daca cineva nu simte rusine, atunci nimic nu-l va impiedica de la a face aproape orice. Asta deoarece nu are nimic in el care sa-i spuna ca acest comportament nu este bun si ca ar trebui sa se rusineze sa actioneze in asemenea mod.

De asemenea, hadisul poate fi interpretat si ca o comanda si ca o forma de permisiune. In cazul in care te gandesti la o fapta pentru care nu exista niciun motiv de rusine in fata lui Allah sau a oamenilor, atunci fa acea fapta!

In acord cu aceasta interpretare, modestia si rusinea devin criterii dupa care sa iei decizia de a face sau a nu face o anumita fapta. Daca nu este niciun motiv de rusine asupra unei fapte, atunci nu este nicio problema in a face acel act. Totusi, daca exista vreun motiv pentru care sa-ti fie rusine, fie in legatura cu Allah sau cu altii, atunc trebuie sa te retii de la acea fapta.
Aceasta interpretare este favorizata de an-Nawawi si a fost de asemenea inregistrata si de la Ahmad.

Pentru a ajuta si mai mult la intelegerea acestui hadis, am sa va supun atentiei un altul.
Al-Bukhaari (6308) a relatat de la al-Haarith ibn Suwayd: ‘Abdullah ibn Mas‘ood (ra) ne-a spus noua doua hadisuri, unul de la Profet (salAllahu aleihi wa sallam) si altul de la el. El a spus:”Credinciosul isi vede pacatul ca si cand ar sta sub un munte si se teme ca ar putea sa cada pe el, iar pacatosul isi vede pacatele ca o musca care trece prin fata nasului sau, si face astfel (incearca sa o alunge cu mana sa).”

Al-Haafiz Ibn Hajar a spus in Fath al-Baari, 11/105:
Credinciosul este coplesit de frica (lui Allah) deoarece el are o credinta puternica, si nu se simte in siguranta fata de pedeapsa din aceasta cauza (a fricii de Allah). Asa ar trebui sa fie Musulmanul, mereu cu frica de Allah, amintindu-si in permanenta ca El il priveste, asa ca isi considera faptele sale bune ca fiind putine si este ingrijorat de cele mai mici fapte rele ale sale.

Al-Muhibb at-Tabari a spus: Aceasta este o descriere a credinciosului, din cauza marii sale temeri de Allah si de pedeapsa Lui, pentru ca este sigur ca a comis pacate, dar nu este sigur de iertare. In schimb, pacatosul are putina cunoastere de Allah, are putina teama de El si el considera pacatele ca fiind ceva nesemnificativ.

Ibn Abi Jamrah a spus: Ceea ce invatam din acest hadis este ca daca un credincios se ingrijoreaza putin in privinta pacatelor si le tratreaza cu usurinta, indica faptul ca este un pacatos (factor de rau).

Hadisul ne arata ca un credincios nu trebuie sa considere niciun pacat ca fiind prea mic sau nesemnificativ, fie ca este major sau minor, si trebuie sa se teama intotdeauna de consecinte in aceasta lume si in Akhirah (Viata de Apoi).

Ceea ce nu se poate spune despre unii dintre noi care, cu adevarat, isi vad pacatul ca fiind ceva usor si care ii incurajeaza si pe altii, iar despre pericolul dezvaluirii pacatelor sau comiterea lor in mod deschis (public), tocmai am facut recent un articol.

Citeste AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/01/22/pericolul-de-a-ti-expune-pacatul-in-mod-public/

Am vrut sa va reamintesc aceste doua hadisuri ca avertizare pentru cei care nu isi iau in serios pacatele si nesupunerea fata de Allah si Mesagerul Sau salAllahu aleihi wa sallam sau care vorbesc despre Islam fara stiinta, dar cu prea mare usurinta! Si credeti-ma ca vad din ce in ce mai des astfel de exemple, si acesta este si motivul pentru care am ales sa abordez acest subiect.

Un alt exemplu care poate fi concludent pentru acest subiect il gasim in Coran.
Ibn Abbas si altii au spus:”Cand Moise a venit cu Tablele pe care erau scrise invataturile din Tora, le-a poruncit oamenilor sa le primeasca cu hotarare si bunavointa. Insa ei au spus:’Sa le vedem! Daca invataturile si indemnurile continute sunt acceptabile, atunci le vom lua.’. Moise a spus:’Nu, luati-le cu toate invataturile lor’. Ei au repetat acelasi lucru de mai multe ori.
Apoi Allah a poruncit ingerilor sa ridice muntele deasupra capetelor lor, ca si cand ar fi fost o umbrela uriasa, si apoi li s-a spus:”Nu aveti alta alegere decat sa acceptati, altfel muntele acesta va cadea asupra capetelor voastre”. Si atunci au acceptat. Li s-a poruncit sa se prosterneze, si asa au facut. Acest lucru este cunoscut pana in prezent de iudei. Ei au zis:’Nicio prosternare nu este mai mare ca cea care a indepartat de ei pedeapsa”.[Istorisiri despre Profeti-Kitab al-Anbiyah]

Acest incident este exemplificat in versetul:
Si [aduti aminte] cand am ridicat Noi muntele deasupra lor, ca si cand ar fi fost un umbrar, si ei si-au inchipuit ca va cadea peste ei, [le-am zis]:”Tineti cu putere ceea ce v-am dat [Tora] si aduceti-va aminte de ceea ce sa afla inlauntru [supuneti-va poruncilor ei]! Poate ca voi va veti teme de Allah si va veti supune Lui!”.[Coran 7:171]
Iata cum Allah a vrut sa-i pedepseasca pe cei care au nesocotit poruncile sale, si au zis:’ luam doar ceea ce ne place’.

Mare atentie la acest exemplu, si la acest avertisment, pentru ca Islamul nu este ceva din care sa luam ceea ce ne place si sa lasam deoparte ceea ce nu ne convine, pentru ca tot Allah ne spune ca cei supusi sunt cei care spun:
Singurele vorbe ale dreptcrediciosilor, atunci cand ei sunt chemati la Allah si la Trimisul Sau pentru a judeca intre ei, sunt ca ei trebuie sa zica:”Am auzit si ne-am supus!”Acestia vor fi cei care izbandesc.” Coran 24:51

Allah ne spune, ca nu credem cu adevarat, ca nu suntem adevarati Musulmani, pana nu ne vom supune:
Intoarceti-va cu cainta si supunere cu Credinta adevarata (Monoteismul Islamic) spre Domnul vostru si supuneti-va Lui (in Islam), inainte de a veni chinul la voi, caci apoi nu veti mai putea fi voi ajutati! Si urmati voi cele mai bune [porunci] care v-au fost trimise [Coranul] de catre Domnul vostru, inainte de a veni la voi osanda pe neasteptate, fara ca voi sa bagati de seama! Inainte sa zica un suflet:’Vai mie, pentru ca nu am luat seama [la indatoririle mele] fata de Allah (nu am facut ceea ce Allah mi-a poruncit sa fac), fiindca eu am fost printre batjocoritori (ai adevarului: fata de Coran, fata de Muhammad(saws) si fata de dreptcredinciosi)!” Coran 39:54-56

Cel ce se supune Trimisului, se supune neindoielnic lui Allah.” Coran 4:80

Abu Huraira  radiyyAllahu anhu a relatat ca l-a auzit pe Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam   spunand:”Evitati ceea ce ce va interzic (sa faceti), si faceti ceea ce va poruncesc (sa faceti) cat de bine puteti voi (in cel mai bun mod cu putinta)!”[Muslim]

Si Allah stie cel mai bine!

Fie ca Allah sa ne binecuvanteze cu Taqwa (constiinta de Allah, evlavie, teama de Allah), caci ea este sursa oricarui bine, iar lipsa ei este radacina oricarui rau, si sa ne ajute sa respectam Islamul in cel mai bun mod cu putinta!
Ameen! Alhamdulillahi Rabbil Alamin!

SalAllahu ala Muhammad! SalAllahu aleihi wa sallam!

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/06/19/sa-ne-ferim-de-lucrurile-indoielnice/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/06/24/taqwa-originea-oricarui-bine1/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/06/14/taqwa-partea-1/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/02/07/pacatele-majore-vs-pacatele-minore/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/02/28/diferenta-intre-istighfar-a-ti-cere-iertare-si-tawbah-cainta/

CezarinaS.

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s