DACA NU ESTE SUNNAH, ATUNCI ESTE BIDA’H

sunnah-bidah

DACA NU ESTE SUNNAH, ATUNCI ESTE BIDA’H!

Alhamdulillahi Rabbil Alamin!

Principiul de baza in privinta regulilor in materie de adorare, este acela ca, ele sunt fie Sunnah, fie Bida’h (inovatii), adica ori au fost relatate de la Profet salAllahu aleihi wa sallam, ori nu. Orice face parte din practica Profetului salAllahu aleihi wa sallam este Sunnah, si orice nu a fost parte din religie pe vremea Profetului salAllahu aleihi wa sallam si a Companionilor sai, radiyAllahu anuhum, nu este parte a religiei noastre astazi!

Cu alte cuvinte, nu implinim fapte de adorare care nu au o dovada in practica Profetului salAllahu aleihi wa salam si a Companionilor sai, nu indemnam la ele, nu transmitem sau distribuim relatari despre fapte de adorare, pentru care nu avem o dovada certa si autentica in Sunnah!

Asadar, actele de adorare trebuie implinite asa cum sunt prescrise in Shari’ah in ce priveste: cantitatea, maniera, timpul, locul, motivul si felul.

Jabir bin ‘Abdullah a spus:”In Predica sa (Khutbah), Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam obisnuia sa-L laude pe Allah asa cum merita sa fie laudat, si apoi spunea:”Pe oricine a calauzit Allah, nimeni nu poate sa-l rataceasca , si pe oricine il rataceste Allah nimeni nu poate sa-l calauzeasca. Cel mai adevarat cuvant este Cartea lui Allah si cea mai buna calauzire este calauzirea lui Muhammad. Cele mai rele dintre lucruri sunt cele care sunt inventate; fiecare lucru nou-inventat este o inovatie si fiecare inovatie este ratacire si fiecare ratacire este in Foc.” [Sahih- An Nasai]

Abu Dawood (4607) si altii au relatat ca al-Irbaad ibn Saariyah (ra) a spus:’Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:’Oricine dintre voi va trai dupa mine, va vedea mari dispute (neintelegeri); trebuie sa aderati la Sunnah mea si la drumul Califilor Dreptcalauziti. Tineti-va de ele si agatati-va de ele. Si paziti-va de lucrurile nou-inventate, pentru ca fiecare lucru nou-inventat este o inovatie si fiecare inovatie este ratacire.” [clasat ca sahih de al-Albani]

Al-Haafiz Ibn Katheer (rh) a spus:’Ahl as-Sunnah wa’l-Jamaa‘ah descriu fiecare fapta sau cuvant care nu este dovedit ca provine de la Sahabah (Companionii Profetului saws), ca inovatie (bida’h), deoarece daca ar fi fost un bine, ei l-ar fi implinit inaintea noastra, pentru ca ei nu au lasat nicio fapta buna fara ca sa se grabeasca sa o implineasca.” [Tafseer Ibn Katheer (7/278-279)]

Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Oricine introduce ceva in aceasta chestiune a noastra (Islamul) care nu face parte din ea, va fi respinsa.” [al-Bukhaari (2697), Muslim (1718)]

CONCEPTUL DE BIDA’H

1.Definitie:
Shaykh Muhammad ibn ‘Uthaymeen (rh) a spus:’In acord cu sharia’h, definitia este:’Adorarea lui Allah in moduri in care Allah nu a prescris’. Sau se mai poate spune:’Adorarea lui Allah in moduri care nu sunt dintre cele ale Profetului salAllahu aleihi wa sallam sau a Califilor drept calauziti (al-khulafaa’ al-raashidoon).’”
Prima definitie este luata din Versetul:
Sau au ei asociati ai lui Allah care le-au oranduit lor religia pe care Allah nu a ingaduit-o (poruncit-o)?” [al-Shooraa 42:21]

A doua definitie este luata din spusele Profetului salAllahu aleihi wa sallam:”Va indemn sa aderati la drumul meu (Sunnah mea) si la drumul Califilor cei drept calauziti care vor veni dupa mine. Alipiți-va de ele si muscati cu dintii din ele [adică, agațati-va cu fermitate], și feriti-va de lucrurile nou-inventate.”

Asa ca, oricine Il adora pe Allah intr-o maniera pe care Allah nu a prescris-o sau intr-o maniera care nu este in conformitate cu drumul Profetului SalAllahu aleihi wa sallam sau a Califilor sai cei drept calauziti, este un inovator, fie ca acea adorare inventata are legatura cu Numele sau Atributele lui Allah, sau cu regulile si legile Lui.

In legatura cu lucrurile obisnuite, comune in materie de obiceiuri sau traditii, acestea nu se numesc Bida’h (inovatii), chiar daca ele pot fi descrise astfel in termeni lingvistici. Dar ele nu sunt inovatii in sensul religios, si acestea nu fac parte din lucrurile despre care Profetul salAllahu aleihi wa sallam ne-a avertizat impotriva lor.
Si nu exista in Islam lucruri care pot fi considerate ca bid’ah hasanah (inovatii bune).”
(Majmoo’ Fataawa Ibn ‘Uthaymeen, vol. 2, p. 291)

2. Categorii de Bida’h
Ele se pot clasifica in:(i) bida’h ce constituie Kufr, si (ii) bida’h care nu constituie Kufr (necredinta).

Shaykh Haafiz al-Hukami (rh) a spus:”Bida’h care constituie Kufr este cand cineva neaga ceva asupra caruia exista consens al Invatatilor, care este bine-cunoscut, si despre care niciun Musulman nu poate avea vreo scuza sa nu-l cunoasca, asa cum ar fi negarea a ceva ce este obligatoriu, a face obligatoriu ceva ce nu este obligatoriu, sau a face ceva halal ca fiind haram; sau sa creada anumite notiuni despre Allah, Trimisul Său și Cartea Sa, care sunt mult mai presus decat acestea, indiferent ca este vorba despre negare sau afirmare, deoarece aceasta înseamnă a nu crede în Qur’an și în mesajul cu care Allah l-a trimis pe Trimisul Său (salAllahu aleihi wa sallam).
A doua categorie, bida’h care nu constituie Kufr, este definite ca cea care nu implica respingerea Qur’anului sau a ceva cu care Allah a trimis pe Mesagerii Sai”.
(Ma’aarij al-Qubool, 2/503-504)

CUM NE COMPORTAM CU CEI CARE COMIT BIDA’H

Shaykh Muhammad ibn ‘Uthaymeen (rh) a spus:’In ambele cazuri, trebuie sa chemam acesti oameni-care pretind ca sunt Musulmani dar care comit acte de bida’h care constituie kufr sau mai putin de atat- la adevar, explicandu-le adevarul fara a fi ostili si fara a condamna ceea ce fac. Dar odata ce vedem ca ei sunt prea aroganti pentru a accepta adevarul, daca aflam ca ei sunt incapatanati si aroganti, atunci ar trebui să aratam minciuna lor, deoarece acest lucru (demascarea falsului), devine o obligatie asupra noastra.
Daca ceva se poate obtine prin boicotare, atunci putem face asta; daca insa acest lucru nu serveste niciunui scop, sau il poate face si mai nesupus sau si mai arogant, atunci trebuie sa evitam asta, deorece orice nu serveste niciunui scop, este mai bine sa nu facem. De asemenea, este un principiu sa nu boicotezi un credincios, deoarece Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Nu este permis pentru un om sa-l paraseasca (sa nu vorbeasca cu) fratele sau pentru mai mult de trei zile.”
(Adaptat din: Majmoo’ Fataawa Ibn ‘Uthaymeen, vol. 2, p. 293/ Islam q&a)

Fie ca Allah sa ne calauzeasca numai catre Adevar si catre urmarea Adevarului, si sa ne protejeze de orice este opus acestui Adevar si de orice nu face parte din acest Adevar!
Allahumma Ameen!
Alhamdulillahi Rabbil Alamin! Wa salatu wa sallamu ala Rasulillah!

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2015-2016.

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/09/13/aceasta-ummah-se-va-diviza-in-73-de-secte-cine-se-va-salva/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/12/15/ce-drum-alegem-sa-urmam/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/07/02/alerta-de-bidah-dua-uri-specifice-pentru-ramadan/

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s