KHUSHOO SI INFRUMUSETAREA RUGACIUNII

flw

KHUSHOO SI INFRUMUSETAREA RUGACIUNII

BISMILLAH

Ibn al-Qayyim (rahimahullaah) a spus:

Oamenii, in legatura cu implinirea Rugaciunii, sunt de cinci feluri:

*Primul: Nivelul celui care este neglijent si isi nedreptateste sufletul: el este cel care se incadreaza pe scurt in efectuarea wudhu (ablutiunii) in mod corect, implineste Rugaciunea la timpul ei si in limitele specifice (fiecarei Rugaciuni), si indeplineste partile esentiale.

*Al doilea: Cel care isi pazeste Rugaciunile la timpul stabilit si in limitele specifice, indeplineste partile esentiale si efectueaza wudhu cu grija. Cu toate acestea, stradania lui (in a face toate acestea) se pierde din cauza soaptelor din Rugaciunea lui, astfel incat el este luat de ganduri si idei.

*Al treilea: Cel care pazeste Rugaciunile sale in limitele specificate, indeplineste stalpii ei esentiali si se straduieste cu sine sa respinga soaptele, gandurile si ideile. El este ocupat cu lupta impotriva inamicului sau (Sheytan), astfel incat el nu fura din Rugaciune. Avanad in vedere acest lucru, el este socotit ca si cum este angajat atat in Rugaciune cat si in Jihad (prin straduinta lui impotriva lui Sheytan).

*Al patrulea: Cel care sta in Rugaciune, completeaza si perfectioneaza drepturile cuvenite ei, stalpii esentiali, le efectueaza in limitele stabilite si inima lui devine absorbita de apararea drepturilor ei si de limitele specificate, astfel incat sa nu se piarda nimic din ea. Intreaga sa preocupare este indreptata catre implinirea ei, completarea si perfectionarea ei, asa cum ar trebui sa fie. Inima lui este cufundata in Rugaciune si in supunerea fata de Domnul sau Cel Preainalt.

*Al cincilea: Cel care sta in Rugaciunea asa cum am mentionat mai sus. Totusi, asupra tuturor acestora, el si-a luat si si-a plasat inima in fata lui Allah Azzawajjal, privind spre El cu anticipatie, (inima lui) fiind plina cu Iubirea Sa si Puterea Sa, ca si cum L-ar vedea pe Allah. Soaptele, gandurile si ideile s-au spulberat si valul care era intre el si Domnul Sau, s-a ridicat. Ceea ce este intre aceasta persoana si altii in legatura cu Rugaciunea, este superior si mai maret decat ce se afla intre ceruri si pamant. Aceasta persoana este ocupata cu Allah Azzawajall, si este incantat de El.

Primul va fi pedepsit, al doilea va fi tras la raspundere, al treilea va avea pacatele si greselile ispasite, al patrulea va fi rasplatit si al cincilea va fi aproape de Domnul sau, deoarece el va primi partea celui care face Rugaciunea sa deliciul și plăcerea ochiului. Oricine face Rugăciunea sa deliciul și plăcerea ochiului, va avea apropierea de Domnul său Azzawajall, deliciul și plăcerea ochiului în Viața de Apoi. El va fi de asemenea o placere pentru ochi in aceasta lume, din moment ce, oricine face ca Allah sa fie placerea ochiului sau in aceasta lume, orice alt ochi va fi incantat si multumit de el.

[Khushoo` and Beautification of the Prayer
People’s Levels Regarding Performance of the Prayer
Author: Ibn al-Qayyim
Source: Al-Waabil us-Sayyib (Eng. Trans. by Abu `Iyad as-Salafi)]

CITESTE:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/11/27/cum-sa-obtinem-khushu-in-rugaciune2/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/08/19/limita-de-timp-pentru-fiecare-rugaciune-as-salaat/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/09/18/stalpii-obligatiile-si-sunnah-rugaciunii/

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015.

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s