MUZICA, INSTRUMENTELE MUZICALE si ISLAMUL!!

music2

MUZICA, INSTRUMENTELE MUZICALE si ISLAMUL!

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Un subiect deosebit de important si pe care va rog sa-l cititi cu atentie. Traim vremurile in care gasim tot felul de oameni care au ratacit si care vor sa-i rataceasca si pe ceilalti. In experienta mea de atatia ani in care studiez si lucrez pentru Islam, am avut ocazia sa intalnesc destule exemple de acest gen, oameni care incearca sa acopere adevarul si care incearca sa-si justifice ratacirea.

Mai rau este ca, cei care nu au nici experienta, nici nu cunosc foarte bine Islamul, cad in plasa si accepta ratacirea ca fiind adevar, mai ales atunci cand se intampla ca acel fals sau justificare a unui pacat sa corespunda cu poftele sau inclinatiile lor catre pacat sau nesupunere.

Nu ma refer numai la muzica, sunt multe alte subiecte care intra in aceasta categorie. Nu sunt putini cei care au pretentia sa gaseasca in Coran, in mod explicit, cu subiect si predicat, explicatii despre absolut orice subiect sau orice situatie, fara sa ia in considerare Sunnah Trimisului lui Allah salAllahu aleihi wa salam, sau mai rau, fiind chiar impotriva, uitand ca cel care tagaduieste sunnah, a comis necredinta! Allah sa ne fereasca de ratacire pana la sfarsitul zilelor noastre! Ameen!

Quranul pe care pretind ei ca-l urmeaza, neaga credinta celui care refuza sa se supuna Mesagerului Sau, sall Allahu aleihi wa sallam si care nu accepta regulile lui.
Insa, nu![Jur] pe Domnul Tau! Nu vor crede ei [cu adevarat] pana ce nu te vor lua pe tine [O, Muhammad saws] ca judecator pentru cele care se isca intre ei si nu vor mai gasi in sufletele lor nicio impotrivire fata de ceea ce tu ai hotarat si nu se vor supune cu desavarsita (totala) supunere [hotararii tale].” Coran 4:65

Qur’anul ne spune in aproape 100 de Versete, sa ne supunem Mesagerului lui Allah, sall Allahu aleihi wa salam. Iar supunerea fata de Mesagerul lui Allah (saws) este parte a supunerii fata de Allah Preainaltul.

Cel care se supune Trimisului, se supune neindoielnic lui Allah. Cat despre cei care intorc spatele, Noi nu te-am trimis sa fii peste ei pazitor!” Coran 4:80

Allah Preainaltul declara:

Singurele vorbe ale dreptcredinciosilor, atunci cand ei sunt chemati la Allah si la Trimisul Sau pentru a judeca intre ei, sunt ca ei trebuie sa zica:”Am auzit si ne-am supus!”. Acestia vor fi cei care izbandesc.” Coran  24:51

Acestea fiind spuse, sa trecem la subiectul principal al acestui articol.

*INSTRUMENTELE MUZICALE

Ma’aazif este pluralul de la mi’zafah, si se refera la instrumente muzicale (Fath al-Baari, 10/55), si instrumente la care se canta (al-Majmoo’, 11/577).
Al-Qurtubi (r.h.) a relatat de la al-Jawhari (ra) ca ma’aazif inseamna cantat. In Sihaah-ul sau a spus ca inseamna instrumente muzicale. A mai spus ca se refera la sunetul instrumentelor.
In al-Hawaashi de al-Dimyaati ( Allaah sa aiba mila de el) se spune: ma’aazif inseamna tobe si alte instrumente care sunt lovite sau batute. (Fath al-Baari, 10/55).

*DOVEZI ALE INTERZICERII IN CORAN SI IN SUNNAH

Allah ne spune in Surat Luqmaan:

Dar printre oameni sunt si [unii] care cumpara povestile desarte pentru a rataci cu ele de la Calea lui Allah..” Coran 31:6

Invatatii acestei Ummah, Ibn Abbas (ra) a spus: aceasta inseamna cantat.

Mujaahid (ra) a spus: inseamna sa bati toba. (Tafseer al-Tabari, 21/40).

Al-Hasan al-Basri (ra) a spus: acest Ayah (Verset) a fost revelat in legatura cucantatul si instrumentele muzicale (instrumente de suflat in lemn). (Tafseer Ibn Katheer, 3/451).

Al-Sa’di (rh) a spus: aceasta include toate felurile de limbaj interzis (haram), toate vorbele desarte si minciunile si toate lucrurile fara sens care incurajeaza necredinta si nesupunerea; cuvintele celor care spun lucruri pentru a respinge adevarul si argumenteaza in sprijinul minciunii pentru a invinge adevarul; si barfa, calomnia, minciuna, insulta si blestemul; cantatul si instrumentele muzicale ale lui Sheytan; si instrumentele muzicale care nu au niciun beneficiu spiritual.” (Tafseer al-Sa’di, 6/150)

Ibn al-Qayyim a spus:’Interpretarea Sahabah si Taabi’in ca “povestile desarte” se refera la cantat este suficienta. Aceasta a fost relatata cu saheeh isnad de la Ibn Abbaas si Ibn Mas’ud.’

Abu’l-Sahbaa a spus:”L-am intrebat pe Ibn Mas’ud despre aayah (versetul):’ Dar printre oameni sunt si [unii] care cumpara povestile desarte pentru a rataci cu ele de la Calea lui Allah..” [Luqmaan 31:6]. El a spus:”(Jur)pe Allah, alaturi de care nu este alt dumnezeu, aceasta inseamna cantat.”

Nu este contradictie intre interpretarea a “povesti desarte” ca insemnand cantat si interpretarea lui ca insemnand povesti ale Persanilor si a regilor lor, a regilor Romanilor s.a.m.d, precum al-Nadr ibn al-Haarith obisnuia sa le spuna oamenilor din Mekkah pentru a-i distrage de la Coran. Ambele sunt “povesti desarte”

Ibn Abbaas a spus:”vorbe desarte” inseamna falsitate si cantat. Unii dintre Shabah au spus una, altii alta, si altii au spus ca inseamna si una si alta.

Cantatul este mai rau si mai daunator decat povestile cu regi, deoarece conduce la fapte imorale si face ca ipocrizia sa creasca in inimi; ea este o capcana a lui Sheytan si intuneca mintea. Felul in care ii blocheaza pe oameni de la Coran este mai rau decat felul in care alte vorbe desarte o fac, deoarece oamenii sunt natural inclinati catre ea (catre muzica) si vor sa o asculte.

Versetul condamna inlocuirea Coranului cu “vorbe desarte” in idea de a rataci oamenii de la Calea lui Allah fara sa stie, deoarece atunci cand Coranul este recitat unei astfel de personae, el intoarce spatele ca si cum nu ar auzi, si ca si cum ar fi surd. Si daca aude ceva, atunci incepe sa isi bata joc. Asta se intampla numai in cazul celor care sunt necredinciosi, iar daca unele dintre ele se intampla si cantaretilor si celor care-i asculta, amandoi au o parte din vina. (Ighaathat al-Lahfaan, 1/258-259).

[Allah i-a spus lui Iblees]:”Tulbura-i cu glasul tau (ex. Cantece, muzica, si orice alta chemare la nesupunere fata de Allah) pe aceia care poti dintre ei..”[al-Israa’ 17:64]
S-a relatat de catre Mujaahid (ra):”Tulbura-i cu glasul tau”– vocea lui (vocea lui Sheytan) este cantatul si falsitatea/minciuna. Ibn Qayyim (rh) a spus: Acest idaafah (vocea ta) serveste pentru a face intelesul specific. Oricine vorbeste in orice fel in care nu este supus lui Allah, oricine sulfa intr-un flaut sau alt instrument de suflat, si oricine bate orice fel de toba (sau ceva similar), aceasta este vocea lui Sheytan.
Oricine merge pentru a comite unele acte de nesupunere fata de Allah este parte din armata lui Sheytan, si oricine calareste pentru a comite un pacat, face parte din cavaleria sa. Aceasta este opinia lui Ibn Abi Haatim relatata de la Ibn Abbaas: infanteria lui este oricine merge sa se nesupuna lui Allah ( sa nu-L asculte pe Allah). (Ighaathat al-Lahfaan).

Allah spune:

Oare va mirati voi de aceasta recitare (Coranul)? Si radeti si nu plangeti, pierzandu-va timpul (pretios) al vietii voastre in jocuri si amuzament (cantat).” [al-Najm 53:59-61]

Ikrimah (ra) a spus:”s-a relatat de la Ibn Abbaas ca al-sumood [provine de la saamidoon, tradus aici ca “pierzandu-va timpul (pretios) al vietii voastre in jocuri si amuzament” care inseamna “cantat” in dialectal Himyar; se poate spune “Ismidi lanaa” [‘canta pentru noi’- de la aceeasi radacina ca saamidoon/sumood] care inseamna “ghaniy” [canta!]. Si a mai spus:’Cand ei (kuffar- necredinciosii) auzeau Coranul, ei cantau si atunci acest Verset a fost revelat.

Ibn Kathir (rh) a spus: Allah spune: “pierzandu-va timpul (pretios) al vietii voastre in jocuri si amuzament”– Sufyaan al-Thawri a spus, relatatand de la tatal sau de la Ibn Abbaas ca inseamna cantat. Acesta este dialectul Yemeni: ‘ismad lana’ inseamna ‘ghan lana’ (canta pentru noi). Acesta este si punctul de vedere a lui Ikrimah.’ (Tafseer Ibn Katheer).

S-a relatat de catre Abu Umaamah (ra) ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Nu vindeti sclave cantarete, nu le cumparati si nu le invatati. Nu este nimic bun in acest comert, si pretul lor este haram. In legatura cu asta, acest Ayah a fost revelat:”Dar printre oameni sunt si [unii] care cumpara povestile desarte pentru a rataci cu ele de la Calea lui Allah..” [Luqmaan 31:6]. (Hasan hadeeth)

’Imran ibn Husayn a spus:’Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Unii oameni din aceasta Ummah vor fi inghititi de pamant, unii vor fi transformati in animale, si unii vor fi bombardati cu pietre.’ Unul dintre Musulmani a intrebat:’Cand va fi asta, O Mesager al lui Allah?’ El a spus:”Cand cantaretele/cantaretii si instrumentele muzicale vor devini commune (populare), si mult vin se va bea.” [Tirmidhi]

Relatat de Abu ‘Amir Al-Ashari care l-a auzit pe Profet salAllahu aleihi wa sallam spunand:”Dintre urmasii mei vor fi unii oameni care vor considera relatiile sexuale nelegitime (zinaa), purtarea matasii (de catre barbati), consumul de bauturi alcoolice si folosirea instrumenteleor muzicale, ca fiind permise. Allah ii va distruge pe ei in timpul noptii si va face ca muntele sa cada peste ei, si El ii va transforma pe cei ramasi dintre ei in maimute si porci si vor ramane asa pana in Ziua Invierii.” [Sahih Bukhari, vol 7, bk 69, nr 494]

Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a mai spus:”Din Ummah mea vor fi anumiti oameni care permit zinaa (relatii sexuale nelegitime), matasea (purtarea matasii de catre barbati), bauturile alcoolice si instrumentele muzicale..” [al-Bukhaari ta’leeqan, no. 5590; -Silsilah al-Saheehah by al-Albaani, 91]

Ibn al-Qayyim (rh) a spus: Acesta este un hadis saheeh relatat de al-Bukhari, care l-a citat ca dovada in capitolul despre cei care permit alcoolul si ii dau o alta denumire.
Acest hadis indica ca instrumentele muzicale si ascultarea muzicii sunt haram. Cuvintele Profetului salAllahu aleihi wa salllam cum ca ei “permit” indica clar ca, lucrurile mentionate inclusive instrumentele muzicale sunt interzise in conformitate cu sharia’h, dar vor fi oameni care le vor permite.

Mai mult, mentionarea instrumentelor muzicale alaturi de lucruri care sunt fara dubiu considerate haram, cum ar fi zinaa si alcoolul, subliniaza si mai mult faptul ca instrumentele muzicale sunt interzise, si ca daca nu ar fi fost haram nu ar fi fost mentionate alaturi de aceste lucruri.
[al-Silsilah al-Saheehah by al-Albaani, 1/140-141)]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (rh) a spus:’Acest hadith indica ca ma’aazif sunt haram, ma’aazif inseamna instrumente muzicale in acord cu invatatii limbii Arabe. Acest cuvant include toate felurile de instrumente. (al-Majmoo’, 11/535).

Ibn al-Qayyim (rh) a spus:’In legatura cu acelasi topic, opinii similare au fost relatate de la Sahl ibn Sa’d al-Saa’idi, ‘Imraan ibn Husayn, ‘Abd-Allaah ibn ‘Amr, ‘Abd-Allaah ibn ‘Abbaas, Abu Hurayrah, Abu Umaamah al-Baahili, ‘Aa’ishah Umm al-Mu’mineen, ‘Ali ibn Abi Taalib, Anas ibn Maalik, ‘Abd al-Rahmaan ibn Saabit and al-Ghaazi ibn Rabee’ah, care indica ca ele (instrumentele muzicale) sunt haram.

*ASCULTAREA vs. AUZIREA

S-a relatat ca Naafi’ (ra) a spus:’Ibn Umar a auzit un instrument de suflat, si si-a pus degetele in urechile sale si s-a indepartat de la drum. El mi-a spus:’O, Naafi, auzi ceva?’ Am spus:’Nu’. Asa ca si-a luat degetele din urechi si a spus:’ Am fost cu Profetul salAllahu aleihi wa sallam si el a auzit ceva similar, si a facut acelasi lucru”. (Saheeh Abi Dawood).

Este o diferenta intre a asculta (cu intentie) si a auzi.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (rh) a spus:’In legatura cu cel care nu intentioneaza sa asculte, nu este nicio interzicere si nicio vina, in acord cu consensul invatatilor, din moment ce vina este conectata cu ascultarea si nu cu auzirea. Cel care de exemplu asculta Coranul, va fi rasplatit pentru asta, in timp ce acela care aude fara intentie sau vointa de a asculta, nu va fi rasplatit pentru asta, deoarece faptele sunt judecate dupa intentii. Acelasi lucru se aplica si pentru instrumentele muzicale care sunt interzise: daca o persoana aude fara sa aiba aceasta intentie, nu este o problema.” (al-Majmoo’, 10/78).

Ibn Qudaamah al-Maqdisi (rh) a spus:’cel care asculta este cel care intentioneaza sa auda; acesta nu a fost si cazul lui Ibn Umar (ra); ceea ce s-a intampat in cazul sau a fost auzitul. Profetul salAllahu aleihi wa sallam a vrut sa stie cand s-a oprit sunetul, deoarece s-a mutat din drum si si-a blocat urechile. Asa ca nu a dorit sa se intoarca la drum sau sa isi deblocheze urechile pana cand sunetul nu a incetat, asa ca atunci cand i-a permis lui Ibn Umar sa continue sa asculte, a facut-o pentru necesitate.” (al-Mughni, 10/173)

*OPINIA INVATATILOR (IMAMILOR) ISLAMULUI

Al-Qaasim (rh) a spus:’Cantatul este parte a falsitatii. Al-Hasan (rh) a spus:’daca este muzica implicata intr-o invitatie la cina, nu accepta invitatia.’ (al-Jaami by al-Qayrawaani, p. 262-263).

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (rh) a spus:’Opinia celor patru Imami (celor patru scoli de jurisprudenta) este ca toate felurile de instrumente muzicale sunt haram. In saheeh al-Bukhari si in alte parti s-a relatat ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus ca vor fi oameni din aceasta Ummah care vor permite zina, matasea, alcoolul si instrumentele muzicale, si a spus ca vor fi transformati in maimute si porci.. Niciunul dintre urmasii Imamilor nu au mentionat vreo disputa contradictorie cu privire la muzica.” (al-Majmoo’, 11/576).

Al-Albani (rh) a spus:”Cele patru madhab-uri (scoli) sunt de acord ca toate instrumentele muzicale sunt haram.” (al-Saheehah, 1/145).

Imaam Maalik (rh) a fost intrebat despre baterea tobei si despre flaut, daca o persoana se intampla sa auda sunetul si sa-i placa in timp ce merge sau sta intr-un loc. El a spus:’Trebuie sa se ridice daca gaseste ca ii place, mai putin daca trebuie sa stea pentru o nevoie sau nu are posibilitatea sa se ridice. Daca se afla pe un drum, ori trebuie sa se intoarca, ori sa mearga mai departe. Si a mai spus:’Singurii oameni care fac asta, in opinia noastra sunt faasiqs (nelegiuti, facatori de rau). (Tafseer al-Qurtubi, 14/55).

Abu Thawr, al-Nu’maan – Abu Haneefah (rh) –si Ya’qoob si Muhammad, doi dintre studentii lui Abu Haneefah au spus:’nu este permis sa platesti nimic pentru cantat si bocit/jelit. Instrumentele muzicale sunt ca vinul pentru suflet, si ceea ce fac pentru suflet este mai rau decat ceea ce fac bauturile intoxicante (alcoolice).’ (Majmoo’ al-Fataawa, 10/417).

Al-Baghawi (rh) a spus ca este haram sa vinzi toate felurile de instrumente muzicale, precum mandolina, flautul, etc. (Sharh al-Sunnah, 8/28)

Si exemplele si citatele sunt numeroase. Cei mai stricti si mai vehementi in aceasta privinta fiind madhabul lui Ahmad bin Hanbal.

*CE FACE EXCEPTIE?

Ceea ce nu intra in categoria instrumentelor muzicale interzise este daff fara niciun inel- acea tamburina de mana, dar fara nicio zornaitoare, care era folosita de catre femei la Eid-uri si la nunti.

Profetul salAllahu aleihi wa sallam a permis acest instrument si a permis femeilor sa foloseasca tamburina la nunti si cu alte ocazii de bucurie. Insa barbatii din timpul sau nu foloseau daff-ul si nu bateau din palme.

S-a relatat in al-Saheeh ca a spus:”Batutul din palme este pentru femei si tasbeeh (SubhanAllah) este pentru barbati”.

Intr-un hadith relatat de Aisha radiyAllahu anha, tatal sau Abu Bakr (ra) a intrat la ea la timpul de Eid, cand doua tinere fete cantau versuri ale Ansarilor (versuri despre razboi).
Abu Bakr radiyAllahu anhu a spus:’Instrumentele muzicale ale lui Shaytan in casa Mesagerului lui Allah salAllahu aleihi wa sallam?.” El (Profetul salAllahu aleihi wa sallam) a spus:”Lasa-le O, Abu Bakr, pentru ca fiecare natiune are Eid-ul ei, si acesta este Eid-ul nostru, al oamenilor Islamului.”

Acest hadis arata ca nu facea parte din obiceiul Profetului salAllahu aleihi wa sallam si al companionilor sai sa se adune sa asculte cantece, din moment ce Abu Bakr al-Sideeq le-a numit “instrumentele muzicale ale lui Shaytan”, iar Profetul salAllahu aleihi wa sallam a aprobat declaratia lui si nu a negat-o cand a spus:”Lasa-le O, Abu Bakr, pentru ca fiecare natiune are Eid-ul ei, si acesta este Eid-ul nostru”.
Aceasta arata motivul permiterii la timpul de Eid, iar interzicerea ramane in efect in alte timpuri decat de Eid, cu exceptia nuntilor care face obiectul unui alt hadith.

Shaykh al-Albaani a explicat in cartea Tahreem Aalaat al-Tarab (Interzicerea Instrumentelor Muzicale), ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a aprobat ca celor doua fete tinere sa cante de Eid, asa cum este stipulat intr-un hadis:”Ca mushrikeen sa stie ca in religia noastra este si loc de relaxare”.

Nu este niciun indiciu care sa arate ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam le-a ascultat pe cele doua fete. Porunca si interzicerea au legatura cu ascultatul si nu cu auzitul, precum este cazul celui care se uita in mod intentionat si nu din greseala. Asadar este clar ca aceasta este numai pentru femei.

Imaam Abu ‘Ubayd (rh) a definit daff ca fiind “ceea ce este folosit de catre femei” (adica tamburina pe care o bat femeile). (Ghareeb al-Hadeeth, 3/64).

S-a relatat de catre Muhammad ibn Haatib al-Jamahi:”Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:’Lucrul care face diferenta intre haram si halal este batutul daff-ului si vocile.” [al-Tirmidhi, 1008; al-Nasaa’i, 3316; Ibn Maajah, 1886. Clasat ca hasan de al-Albaani in Adaab al-Zafaaf, p. 96].

Aceasta este ceea este permis pentru femei atunci cand canta la nunti. Singurul instrument muzical care este permis pentru ele este daff si nimic altceva. Daff-ul este acea tamburina care este descoperita intr-o parte si acoperita intr-o parte.

Ibn al-Qayyim (rh) a spus:”Sunt uimit de cei care citeaza ca dovada pentru ascultarea cantecelor sofisticate, relatarea in care sunt mentionate cele doua tinere fete care erau inainte de varsta pubertatii si care cantau pentru o tanara femeie (Aisha) in ziua de Eid, anumite versuri de poezie araba despre curajul in razboi si alte caracteristici nobile. Cum poti sa compari una cu cealalta? Ceea ce este straniu este ca hadith-ul este de fapt unul dintre cele mai mari dovezi impotriva lor. Cel mai mare vorbitor de adevar (Abu Bakr al-Sadeeq) le-a numit instrumente muzicale ale lui Shaytan, iar Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a aprobat aceasta apelare, dar a facut o exceptie in cazul celor doua fetite care nu atinsesera varsta responsabilitatii si a caror cuvinte nu puteau corupe pe nimeni dintre cei care le-ar fi ascultat. Poate fi aceasta folosita ca dovada pentru a permite ceea ce reprezinta ascultarea muzicii care include lucruri (rele/imorale) care nu sunt ascunse? SubhanAllah! Cum pot fi oamenii dusi in ratacire!” (Madaarij al-Saalikeen, 1/493).

Ibn al-Jawzi (rh) a spus: Aisha radiyAllahu anha era foarte tanara la acea vreme; nimic nu a mai fost tranmis de la ea dupa ce a atins varsata pubertatii in afara de condamnarea muzicii. Fiul fratelui sau, al-Qaasim ibn Muhammad, a condamnat cantatul si a spus ca nu este permis sa asculti, si a luat aceasta invatatura de la ea. (Talbees Iblees, 229).

Mai pot fi unii care spun ca invatatii au interzis cantatul (muzica) deoarece este mentionat alaturi de adunari in care se bea alcool si oamenii stau noaptea tarziu pentru scopuri rele.
Al-Shawkaani (rh) a spus:’Raspunsul la aceasta este ca mentionarea acestor lucruri in conjunctie nu inseamna ca este haram doar in aceasta combinatie. Asta ar insemna ca zina, nu ar fi haram decat daca este acompaniata de alcool si de folosirea instrumentelor muzicale. Interzicerea instrumentelor muzicale este de asemenea cunoscuta si din alte evidente, precum am mentionat anterior.” (Nayl al-Awtaar, 8/107).

Al-Qurtubi (rh) referindu-se la “vorbe desarte” a spus:”Opinia ca aceasta se refera la cantat este cea mai buna in legatura cu acest verset, iar Ibn Mas’ud a jurat de trei ori pe Allah alaturi de Care nu este alt dumnezeu, ca se refera la cantat. Apoi a mentionat alti imami care au spus acelasi lucru. Prima opinie este cea mai buna dintre toate, din cauza unui marfoo hadeeth, si din cauza opiniei Sahaba si Taabi’een.” (Tafseer al-Qurtubi).

Ibn al-Qayyim (rh) a spus dupa ce a citat acest Tafseer:’Al-Haakim Abu ‘Abd-Allaah a spus Tafseer of Kitaab al-Mustadrak:’Lasa-i pe cei care cauta cunoasterea sa stie ca Tafseer-ul (interpretarea) Sahaba (Companionilor Profetului saws) care au fost martori ai revelatiei este o relatare cu un isnad (lant de transmitatori) in acord cu shayks al-Bukhari si Muslim. Si a mai spus: Tafsirul lor este cel mai bine de luat in seama decat a celor ce au venit dupa ei, deoarece ei sunt cei mai cunoscatori din intreaga Ummah a ceea ce Allah a vrut sa spuna in Cartea Sa. Ea a fost revelata printre ei si ei au fost primii oamenii carora li s-a adresat. Ei au auzit Tafseer-ul (interpretarea/explicatia) de la Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam in cuvinte si fapte. Si ei au fost Arabi care au inteles adevaratul inteles al cuvintelor (in lb. Araba), asa ca Musulmanii trebuie sa evite sa se plece asupra altor interpretari cat mai mult posibil.”

Si dovezile si citatele sunt nenumarate, imposibil de redat intr-un singur articol!

In concluzie, dovezile care arata ca instrumentele muzicale si tot ceea ce tine de muzica sunt interzise sunt nenumarate. Daca ne gandim ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam si companionii se fereau pana si de sunetul unui flaut, nu ne putem imagina cum ar fi reactionat la muzica, versurile, si videoclipurile din zilele noastre!
Cei care incearca din rasputeri sa arate cumva ca muzica si instrumentele muzicale ar fi permise, nu fac decat sa sustina dorintele si poftele oamenilor din zilele noastre. Si de-a lungul activitatii mele si al studiului am intalnit nenumarati oameni rataciti si care incearca sa-i duca in ratacire si pe altii, incercand sa arate ca, un anumit lucru sau un altul nu sunt scrise explicit in Coran, si aici ma refer la o multitudine de subiecte, fara sa faca referire la Sunnah, sau la Tafseer, sau si mai rau, sa nu le ia in considerare, si asta pentru a-si da frau liber dorintelor si poftelor lor, care se intampla sa fie pe placul multora dintre cei care cauta o justificare in pacat si nesupunere.

Trebuie sa ne straduim sa invatam Islamul din Cartea lui Allah si din Sunnah Profetului salAllahu aleihi wa sallam, si din operele Invatilor de seama ai Islamului, cunoscuti ca fiind de incredere. Aceasta ar trebuie sa fie suficient pentru cel care doreste cu adevarat sa-si controleze poftele si sa se supuna Domnului sau. Trebuie sa evitam atat lucrurile haram, dar si lucrurile care conduc la haram, precum si lucrurile indoielnice, si sa ne abtinem de la a vorbi despre Allah fara stiinta. Trebuie sa evitam fisq (facerea de rau si nelegiurile) si sa stam departe de orice inovatie (Bida’h) si sa urmam drumul dreptcredinciosilor.

Fie ca Allah sa daruiasca pace si binecuvantari Megerului Sau care a trasat clar drumul pentru dreptcredinciosi, si asupra companionilor sai si a celor care-i urmeaza in adevar pana in Ziua Judecatii! Allahumma Ameen!

Si Allah stie cel mai bine!
[Surse: Sumar din: al-Darb bi’l-Nawa li man abaaha al-Ma’aazif li’l-Hawa de Shaykh Sa’d al-Deen ibn Muhammad al-Kibbi; Al-Samaa’ by Shaykh al-Islam Ibn al-Qayyim; Tahreem Aalaat al-Tarab, de Shaykh Muhammad Naasir al-Deen al-Albaani; vezi si: Al-I’laam bi Naqd Kitaab al-Halaal wa’l-Haraam, by Shaykh al-‘Allaamah Saalih ibn Fawzaan al-Fawzaan; Islam q&a]

Va urma, in shaa Allah!

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015.

URMARESTE ISLAMUL PACEA ETERNA:

PE PAGINA DE FACEBOOK:

https://www.facebook.com/IslamulPaceaEterna/?ref=aymt_homepage_panel

PE GRUP:

https://www.facebook.com/groups/501221379946302/

INSTALEAZA APLICATIA PENTRU ANDROID SI IOS:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/nou-aplicatia-islamul-pacea-eterna/

ABONEAZA-TE PRIN E-MAIL:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/

 

 

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s