COPILUL CARE NE TRECE PRIN FATA IN TIMPUL RUGACIUNII

Children-in-Namaz-650x401

COPILUL CARE NE TRECE PRIN FATA  IN TIMPUL RUGACIUNII

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Atunci cand un copil mic trece prin fata mamei sale in timp ce ea implineste Rugaciunea nu afecteaza in niciun fel Rugaciunea si nu o invalideaza.

Profetul salAllahu aleihi wa sallam tinea o fetita in timp ce efectua Rugaciunea, radicand-o cand se ridica si punand-o jos cand se prosterna (sujud). Aceasta a fost relatat in Bukhari si Muslim de la Abu Qutaadah al-Ansari:”Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam obisnuia sa implineasca Rugaciunea in timp ce o tinea  pe Umaamah, fiica lui Zaynab bint Rasul-Allah salAllahu aleihi wa salam. Conform relatarii lui Abu’l-Aas ibn Rabee’ah ibn Abd Shams, cand se prosterna o punea jos, si cand se ridica o ridica si pe ea.” [Bukhari 486, Muslim 844]

S-a relatat de asemenea ca Trimisul lui Allah salAllahu aleihi wa salam permitea unui baietel sa stea pe umerii sai si continua Rugaciunea.
‘Abd-Allaah ibn Shaddaad a relatat de la tatal sau:”Mesagerul lui Allah a iesit sa ne conduca fie in Rugacinea de Maghrib sau ‘Isha intr-o noapte, si il tinea pe Hasan sau Husayn. Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a venit in fata si l-a pus (pe baiat) jos, apoi a spus Takbeer (Allahu Akbar) si a inceput Rugaciunea. In timpul Rugaciunii, el s-a prosternat si a facut prosternarea lui lunga. Tatal meu a spus:’Mi-am ridicat capul si am vazut copilul pe spatele Mesagerului lui Allah salAllahu aleihi wa sallam in timp ce el era la prosternare, asa ca am revenit la prosternarea mea. Cand Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam si-a terminat Rugaciunea, oamenii au spus:”O, Mesager al lui Allah, in timpul Rugaciunii tu te-ai prosternat atat de mult timp incat am crezut ca ceva s-a intamplat sau ca ai primit o Revelatie.” El, salAllahu aleihi wa sallam a spus:’Nimic nu s-a intamplat, dar fiul meu (este vorba despre nepotul sau) calarea pe spatele meu si nu am vrut sa-l deranjez pana cand nu s-a saturat.”
(al-Nisaa’i, 1192; clasat ca saheeh de al-Albaani in Saheeh Sunan al-Nisaa’i, 1/246).

Asadar, dragi frati si surori in Islam!
Nimic nu va poate impiedica sa faceti Rugaciunea la timpul ei, chiar si daca aveti copii mici care va pot “deranja” atunci cand o impliniti. De asemenea, trecerea prin fata voastra a unui copil, sau luarea lui in brate, etc, nu invalideaza Rugaciunea si nu este nevoie sa o repetati!
Si Allah stie cel mai bine!
[Islam q&a]
CezarinaS.

Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

