„TE DIVORTEZ DE TREI ORI”!?!

Broken-heart-600x433

“TE DIVORTEZ DE TREI ORI”!?!

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Invatatii difera in privinta regulilor celui care divorteaza de sotia sa spunand:”te divortez de trei ori”. Unii sunt de parere ca asta inseamna ca divortul a avut loc de trei ori; altii sunt de parere ca a avut loc doar odata.
Unii Invatati sunt de parere ca trebuie considerat ca un singur divort, iar sotul poate sa o ia inapoi atata timp cat perioada de ‘iddah (perioada de asteptare-urmeaza articol, inshaa Allah) nu s-a incheiat. Daca ‘iddah s-a incheiat, atunci ea se poate recasatori cu el cu un nou contract.

Ei au adus ca dovada o relatare din Sahih Muslim de la Ibn Abbas (ra) care a spus:”In timpul Mesagerului lui Allah salAllahu aleihi wa sallam, in timpul lui Abu Bakr (ra) si in primii doi ani ai califatului lui Umar (ra), un triplu divort se socotea ca unul„.
Intr-o alta relatare din Muslim: Abu’l-Sahba i-a spus lui Ibn Abbaas (ra):’Nu era trei considerat ca unul in timpul Mesagerului lui Allah salAllahu aleihi wa sallam si in timpul lui Abu Bakr (ra) si in primii ani din timpul lui Umar (ra)?” El a zis:”Da”.

Ei au citat ca dovada si relatarea ce se regaseste in Musnad Ahmad cu un isnad Jayyid de la Ibn Abbaas (ra), in care Abu Rakaanah a divortat de sotia sa spunand:”Te divortez de trei ori”, apoi a regretat, asa ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam i-a inapoiat-o lui (pe sotie) cu un cuvant spunand:”Acesta este doar unul (un singur divort)”.

Acest hadis si cel dinaintea lui trebuie intelese ca referindu-se la divort prin rostirea expresiei “te divortez de trei ori|”, in ideea de a reconcilia aceste doua hadisuri si versetele in care Allah spune:

Divortul [este ingaduit doar] de doua ori, dupa care [trebuie] sau tinerea [sotiei] cu buna intelegere, sau slobozirea [ei] cu bunatate…” Coran 2:229

Insemnand: ’daca divorteaza de ea o data sau de doua ori, are posibilitatea sa o ia inapoi, atata timp cat ea se afla inca in iddah (perioada de asteptare) cu intentia de a fi bun cu ea si sa se impace (sa repare neintelegerile). Daca nu vrea impacare, sa astepte sa se incheie termenul perioadei de asteptare (iddah) si cand divortul devine final, sa o lase in pace, fara sa comita niciun rau sau niciun act de nedreptate impotriva ei.

Ali bin Abu Talhah a relatat ca Ibn Abbaas a spus:”Cand un barbat divorteaza de sotia lui de doua ori, sa se teama de Allah, in legatura cu cea de a treia oara. El trebuie fie sa o tina si sa o trateze cu blandete, ori sa o lase cu blandete, fara sa incalce niciunul din drepturile ei.”
[Tafsir Ibn Kathir]

Daca [sotul] divorteaza de ea [a treia oara], [casatoria cu] ea nu-i mai este ingaduita apoi decat daca ea se casatoreste cu un alt barbat. Iar daca acesta divorteaza de ea, nu mai este niciun pacat sa revina iarasi la viata in comun (printr-un nou contract de casatorie), daca ei cred ca pot sa implineasca poruncile lui Allah. Acestea sunt poruncile lui Allah pe care le face invederate pentru oamenii ce pricep.” Coran 2:230

PRONUNTAREA DIVORTULUI DE TREI ORI IN ACELASI TIMP ESTE NEPERMIS
Acest Verset a fost folosit ca dovada pentru a arata ca nu este permisa pronuntarea a trei divorturi o singura data.
Mahmud bin Labid in An-Nasa’i a relatat ca Mesagerului lui Allah salAllahu aleihi wa sallam i s-a spus despre un barbat care a pronuntat trei divorturi asupra sotiei sale in acelasi timp, iar Profetul salAllahu aleihi wa sallam s-a ridicat suparat si a spus:”Cartea lui Allah a devenit subiect de gluma, in timp ce inca ma aflu printre voi?”
[Tafsir Ibn Kathir]

Acesta este si punctul de vedere a lui Ibn Abbaas (ra) in acord cu o relatare sahih relatata de la el; conform altor relatari, el a impartasit opinia majoritatii. Opinia ca trebuie considerat ca un singur divort a fost relata si de la ‘Ali, ‘Abd al-Rahman ibn ‘Awf si Zubair ibn al-Awwaaam (ra).
Aceasta a fost si opinia un numar de Taabi’een, Muhammad ibn Ishaaq autorul al-Seerah si a unui numar dintre primii invatati.
Este de asemenea si opinia favorizata de Ibn Taymiyah si a lui Ibn al-Qayyim (rh), deoarece corespunde cu textele si de asemenea este mai indurator si mai bland fata de Musulmani. [Fataawa Islamiyyah, 3/281, 282]
Si Allah stie cel mai bine!

[Sursa Islam Q&A, Tafsir Ibn Kathir]

Asa cum am precizat si in precedentul articol, chestiunea pronuntarii divortului nu trebuie luata foarte usor si nu trebuie abuzat de aceasta. Tocmai de aceea Allah a instituit ca dupa cel de al doilea divort, ori trebuie sa iti iei sotia inapoi cu bunatate, ori sa o lasi cu bunatate fara sa-i incalci drepturile, caci daca si cel de al treilea divort a fost pronuntat si perioada de iddah s-a incheiat, sotia lui nu-i mai este ingaduita decat daca s-a casatorit cu altcineva. De asemenea, am aratat ca pronuntarea a trei divorturi in acelasi timp este interzisa- aviz celor care pronunta aceste cuvinte cu prea mare usurinta!

Fie ca fiecare barbat si femeie sa-si ia in serios rolul pe care il au intr-o casnicie si sa se teama de Allah in tot ceea ce fac, in shaa Allah!

Vezi si:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/11/23/divortul-pronuntat-la-furie/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/category/sotul-si-sotia-in-islam/

CezarinaS.

© ISLAMUL PACEA ETERNA

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s