RUGACIUNEA PENTRU CEI CARE NU-SI POT DECLARA ISLAMUL IN MOD DESCHIS

galben

RUGACIUNEA PENTRU CEI CARE

NU-SI POT DECLARA ISLAMUL IN MOD DESCHIS

SI ALTE SITUATII EXTREME

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!
Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!
Dragi frati si surori in Islam!

Datorita numarului in crestere al Musulmanilor si a diferitelor situatii cu care se confrunta, dar si a numeroaselor situatii cu care se pot intalni Musulmanii mai noi sau mai vechi din cauza programului de lucru sau de studiu si care isi desfasoara activitatea intr-un mediu neprielnic ca sa nu spun altfel, care nu le permite fie sa-si declare Islamul in mod deschis, atat in mediul in care lucreaza, sau chiar in familie, fie sa-si indeplineasca obligatiile religioase si aici ma refer la Rugaciune (Salah) intr-un mod adecvat, sau diferite alte situatii foarte speciale, am decis sa caut si gasesc raspunsuri adecvate, atat pentru cei care mi-au destainuit problemele lor, dar si pentru cei care se afla in aceasta situatie, fie ca sunt elevi, studenti, sau care apartin altei categorii, Musulmani nativi sau convertiti.

In primul rand as dori sa reamintesc faptul ca nu exista scuza pentru un Musulman pentru a nu efectua Rugaciunea, indiferent de circumstante, si ca nu exista alta alternativa care sa inlocuiasca vreodata Rugaciunea.

Singurele situatii in care trebuie intrerupta Rugaciunea este menstruatia sau sangerarea de dupa nastere in cazul femeilor desigur. In rest, cel care se afla pe campul de lupta implineste Rugaciunea, cel care este prozonier implineste Rugaciunea, cel care este bolnav implineste Rugaciunea, si nu exista nicio scuza pentru a nu implini Rugaciunea, datorita importantei deosebite a acestei obligatii stabilita clar in Legea lui Allah! Iar la acest capitol gasiti pe blogul meu numeroase articole!

Avand in vedere cele spuse anterior, sa vedem ce se poate face in situatii neobisnuite sau extreme care creeaza dificultate in implinirea celei mai importante datorii religioase a fiecarui Musulman care a atins maturitatea (pubertatea), care este sanatos din punct de vedere mintal si care poate distinge timpul Rugaciunii.

Deoarece Islamul a impus Musulmanilor sa efectueze Rugaciunea indiferent de situatie, trebuie sa existe anumite concesii in ce priveste regulile implinirii ei in situatii extreme.

Astfel, cel/cea care se afla intr-o situatie extrema, trebuie sa faca orice ii sta in putinta sa faca, si orice nu poate sau este prea dificil sa faca, sa omita, deoarece Allah vrea sa ne usureze situatia si ne acorda anumite concesii.

La sfarsitul acestui articol veti gasi link-urile altor articole care relationeaza cu subiectul.

*Pentru inceput, trebuie sa cunoastem ca principiul de baza in ce priveste oferirea Rugaciunii, este starea de puritate (care se obtine prin ablutiune-wudhu sau ghusul), acoperirea corpului, indreptarea catre Qibla si efectuarea stalpilor (partilor esentiale), partilor oblgatorii si incadrarea in timpul prescris in shariah pentru fiecare Rugaciune.

Parte din usurinta acestei religii este faptul ca acorda atentie circumstantelor si situatiilor oamenilor care implinesc Rugaciunea si nu a poruncit Musulmanilor sa faca ceva ce nu pot face sau care este foarte dificil sa faca.

Ei pot sa fie bolnavi in patul lor, sau luptatori pe campul de lupta, sau prizonieri ce sunt legati, sau pot fi dintre cei care se tem sa practice Islamul si Rugaciunea in mod deschis, etc.

In toate aceste situatii sau alte situatii similare, nu li se cere Musulmanilor sa faca nimic din ceea ce nu sunt capabili, si orice nu pot sa faca, se ridica obligatia (asupra a ceea ce nu pot face). Mai mult, este confirmat faptul ca Rugaciunea lor este valida si nu este nevoie sa o repete.

Asadar, ce putem face in situatii de acest gen?

-*Este permis sa se implineasca partile esentiale si obligatorii ale Rugaciunii, in pozitie stand jos sau intinsi pe o parte, facand gesturi care sa indice plecaciunea (ruku) si prosternarea (sujud).

AFLA AICI PARTILE ESENTIALE SI OBLIGATORII ARE RUGACIUNII:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/09/18/stalpii-obligatiile-si-sunnah-rugaciunii/

-*Este permis sa se combine Rugaciunile daca nu exista posibilitatea de a oferi fiecare Rugaciune la timpul ei, sau daca este suficient timp pentru a efectua doua Rugaciuni combinate atunci cand te afli in stare de puritate, imbracat adecvat si in stare sa efectuezi corect partile esentiale si obligatorii ale Rugaciunii (adica este prefarabil sa combini Rugaciunile daca nu exista riscul de a le pierde, daca in acest caz, vei avea posibilitatea sa implinesti Rugaciunea intr-un mod adecvat, respectand regulile).
Astfel, poti sa implinesti Zuhr si ‘Asr impreuna in timpul oricareia dintre ele, si Magreb si Isha impreuna in timpul oricareia dintre ele. Aceasta este o concesie oferita de shari’ah oricui se afla in situatii de acest gen.

Daca nu poti face astfel si nu poti efectua fiecare Rugaciune la timpul potrivit nici chiar stand (jos) sau intins pe o parte, sau prin gesturi, si nu poti combina cate doua Rugaciuni in maniera prescrisa, atunci trebuie sa faci orice poti la timpul adecvat (stabilit) al Rugaciunii, iar pentru Rugaciunile pe care le-ai pierdut, le poti efectua in orice timp este usor pentru tine, atunci cand te poti ascunde de ochii familiei de exemplu, sau cand situatia a devenit favorabila.

Te poti limita la stalpii si partile obligatorii ale Rugaciunii, astfel incat sa poti efectua Rugaciunea intr-un timp mai scurt, daca situatia o impune. Daca de exemplu te afli acasa si te temi de alti membri ai familiei, poti inchide usa camerei tale pentru scurt timp, si poti efectua Rugaciunea cat mai repede, renuntand la actiunile sunnah ale Rugaciunii.

-*Daca nu poti face nici wudhu nici ghusl, sau nu ai un loc unde poti face asta, atunci tayamum (ablutiunea uscata) este acceptabil ca alternativa, chiar si daca te folosesti de praful de pe un perete sau o mobila, si poti implini Rugaciunea cu acest Tayammum.

-*Daca ne asumam ca nu te poti ascunde de familie sau de colegi sau de altcineva, sau nu poti sa-ti intrerupi activitatea (munca, cursurile) nici pentru cateva minute pentru a implini Rugaciunea, sau daca te temi ca vei suferi un rau, atunci este permis sa implinesti Rugaciunea stand, gesticuland pentru Ruku si Sujud. Daca nici asta nu este posibil, atunci se poate sa intentionezi in inima sa efectuezi Ruku si Sujud, cu fata catre Qibla. Daca de asemenea, nu te poti indrepta nici catre Qibla, atunci poti face Rugaciunea in oricare directie poti. Daca nu poti face Rugaciunea nici stand, atunci o poti face si intins. Important este sa implinesti Rugaciunea, pentru ca Rugaciunea trebuie implinita indiferent de situatie.

Din acest motiv recomand, si sincer va marturisesc din cazuri reale, ca daca aveti dorinta de a implini Rugaciunea si convingerea ferma sa nu renuntati, veti vedea ca, cu timpul lucrurile se vor aseza, si ceea ce astazi poate parea imposibil, maine va fi posibil, in shaa Allah!

Important este sa nu renuntati din start, si sa abandonati Rugaciunea, ci sa fiti fermi si hotarati sa o impliniti, si ea sa devina prioritatea voastra indiferent de circumstante, si bineinteles sa faceti Du’a si sa-I cereti ajutorul lui Allah sa va usureze si sa va dea o cale pentru a implini Rugaciunea in mod adecvat.

A fi Musulman nu este ceva de care sa ne ferim, si nu ar trebui sa ne ferim, decat in cazul in care faptul ca am devenit Musulmani ne poate cauza un rau in mod direct, fie din partea familiei sau din partea altcuiva.

-*Invatatii au mentionat unele cazuri in care cerinta de a te indrepta catre Qibla si de a te pleca (ruku) si de a te prosterna (sujud) este ridicata, atunci cand esti in anumite situatii.
Ibn Qudaamah (r.h.) a spus in al-Mughni (1/258):

”Pentru a concluziona:‘Daca frica este atat de intensa incat nu poti face Rugaciunea indreptat catre Qibla, sau cineva trebuie sa continue sa mearga sau nu poate sa efectueze unele dintre partile esentiale ale Rugaciunii, fie ca fuge de un dusman, sau fuge de un pericol, de care nu poate scapa decat prin fuga, sau cand este angajat intr-o lupta, etc…, atunci poate implini Rugaciunea in acord cu situatia lui, fie mergand, fie calarind, indreptat catre Qibla daca este posibil, sau catre alta directie daca nu este posibil.

Daca nu se poate pleca sau prosterna, poate gesticula indicand miscarile respective, aplecandu-se mai mult pentru sujud decat pentru ruku, in acord cu ceea ce poate face. Daca nu poate nici sa gesticuleze, atunci poate sa treaca si peste asta. Daca nu poate nici sa stea in picioare si nici sa stea jos, atunci poate sa nu faca astfel. Trebuie sa nu intarzie Rugaciunea pana cand timpul ei expira, deoarece Allah ne spune:”De va temeti (de ceva), impliniti Salah (Rugaciunea) mergand pe jos sau calare..” Coran 2:239

Iar Malik a relatat de la Naafi ca ibn Umar a spus:”Daca frica este mai mare decat atat, atunci pot face Rugaciunea mergand, stand in picioare, sau calarind, cu fata catre Qibla sau altfel. Nafi a adaugat:”Nu cred ca Ibn Umar a relatat de la altcineva decat de la Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam.”

-*Invatatii au mentionat ca daca esti chiar prizonier sau daca ti-e frica ca vei fi descoperit ca esti Musulman, nu trebuie sa renunti la Rugaciune!

Tot Ibn Qudaamah a mai spus in al-Mughni (2/140):

”Daca fuge de un inamic (in sens permisibil), sau de inundatie, sau de foc, si nu poate scapa decat prin fuga, atunci poate implini Rugaciunea intr-o maniera care este permisa in caz de frica extrema, fie ca se teme pentru el sau pentru proprietatea lui sau pentru familia lui. Daca un prizonier se teme pentru viata lui daca va face Rugaciunea, sau daca cineva sta ascuns undeva, atunci trebuie sa faca Rugaciunea asa cum poate, in acord cu situatia lui….Oricand va putea gasi un refugiu sau un loc pentru a putea implini Rugaciunea, atunci sa faca astfel, si el nu va trebui sa faca Rugaciunea ca in cazul de frica extrema, deoarece acest lucru este permis numai in caz de necesitate.”

-*Este permis sa intrerupi Rugaciunea daca te temi ca cineva din familia ta sau altcineva te poate surprinde facand Rugaciunea.
Principiul de baza este acela ca, atunci cand Musulmanul incepe o Rugaciune obligatorie (fard), este obligat sa o completeze, si este haram pentru el sa o intrerupa, cu exceptia cazului cand are o scuza.

-*Invatatii au listat anumite scuze pentru care este permis sa intrerupi o Rugaciune. Si anume:
-teama de a fi ranit de un inamic sau un animal salbatic
-teama pentru averea sau proprietatea ta, ca de exemplu atunci cand cineva implineste Rugaciunea si cineva vine sa-i ia proprietatea, sau se teme ca animalul sau de calarie va fugi, etc.
-intreruperea Rugaciunii pentru a salva viata cuiva, ex: cineva aflat in foc, cineva care se ineaca, cineva orb care ar putea cadea, etc.
[ Radd al-Muhtaar, 1/654; al-Mabsoot, 3/2; Kashshaaf al-Qinaa’, 1/380]

Asadar, daca cineva se teme de un rau in cazul in care de exemplu familia sa il va surprinde facand Rugaciunea sau ca va afla ca a devenit Musulman, nu este un pacat asupra lui daca va intrerupe Rugaciunea la momentul respetiv, si poate face Rugaciunea ulterior dupa ce pericolul a trecut.

-*In ce priveste indeplinirea obligatiilor de acoperire din timpul Rugaciunii, pentru cea care nu poate implini Rugaciunea fiind acoperita in totalitate (cu exceptia fetei si mainilor), si care se teme ca timpul Rugaciunii va expira si nu se poate acoperi in mod adecvat, atunci poate implini Rugaciunea in hainele pe care le poarta.

*Asadar, indiferent de circumstante, Rugaciunea trebuie indeplinita si nu se poate renunta sub nicio forma la ea.

Fiecare dintre cei aflati in situatii ca cele prezentate sau in situatii similare si care se confrunta cu probleme reale si nu inchipuite si care au facut tot ce tinea de ei pentru a-si implini Rugaciunea in mod adecvat si la timp, ei vor trebui sa faca tot ceea ce pot dintre cerintele Rugaciunii, iar ceea ce nu pot, se ridica obligatia de la ei. De asemenea, ei nu trebuie sa se ingrijoreze ca Rugaciunea lor este invalida si ca vor trebui sa o repete, deoarece Rugaciunea lor este valida si nu este necesar sa o repete. [Sursa Islam q&a]

Acesta este exemplul usurintei Islamului, si fiecare dintre voi trebuie sa continuati sa va bucurati de aceste concesii asigurate de shari’ah, pana cand Allah va face usor pentru voi si voi veti fi capabili sa urmati regulile Rugaciunii in totalitate, si in shaa Allah, acest lucru se va intampla in curand!

*Rugaciunea celui care abia a intrat in Islam*

Daca inca nu ai invatat maniera si caracteristicile implinirii Rugaciunii, trebuie cel putin pentru inceput sa inveti miscarile si pozitiile.
Minimul care se cere pentru inceput, este sa rostesti la inceputul Rugaciunii si intre fiecare miscare dintre pozitii, “Allahu Akbar” (Allah este Cel mai Mare).
In timp ce te afli in pozitia stand in picioare (qiyam), in plecaciune (ruku), in prosternare (sujud), sau stand jos, trebuie sa rostesti: “subhaan allaah wal-hamdu lillaah wa-laa ilaaha illallaahu wallaahu akbar.”
Apoi incheie Rugaciunea intorcandu-ti capul catre dreapta si apoi catre stanga, si de fiecare data spune: “as-salaamu alaikum.”
Acest tip de implinire a Rugaciunii este permisibil pana cand veti putea invata si memora tot ceea ce trebuie spus in fiecare pozitie si la fiecare miscare a Rugaciunii.

*Alte lucruri legate de Rugaciune (As-Salat)*

Recitarea Surat Al-Fatiha este parte esentiala a Rugaciunii si este obligatorie pentru Imamul care conduce Rugaciunea, pentru cel care este condus de Imam in Rugaciune, si pentru cel care implineste Rugaciunea de unul singur.
Asa ca, slujitorul trebuie sa recite si sa pronunte adecvat si trebuie sa se straduiasca sa invete pronuntarea corecta cat de mult poate, deoarece ni s-a poruncit sa citim si sa recitam Coranul asa cum a fost relevat.
Daca o persoana nu poate pronunta corect din pricina unui defect de vorbire sau nu este vorbitor de limba Araba, trebuie sa invete pronuntarea corecta cat de mult poate, pentru ca Allah “Nu impune niciunui suflet decat ceea ce este in putinta lui.” 2:286

Daca o persoana nu poate invata sa recite Al-Fatiha sau abia a devenit Musulman si timpul Rugaciunii se apropie si nu are suficient timp sa o invete, atunci exista solutia pe care am prezentat-o anterior si care se bazeaza pe urmatorul Hadith:

S-a relatat de catre Abd-Allah ibn Abi Awfa: Un om a venit la Profet salAllahu aleihi wa sallam si a spus:”O, Mesager al lui Allah, nu sunt in stare sa invat ceva din Coran, asa ca invata-ma ceva care sa fie suficient pentru mine“. El, salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Spune: Subhaan-Allaah wa’l-hamdu Lillaah wa laa ilaaha ill-Allaah wa Allaahu akbar wa laa hawla wa la quwwata illa Billaah (Glorie lui Allah, Lauda lui Allah, nu exista alta divinitate in afara de Allah, Allah este Cel mai Mare, si nu este putere si forta in afara de Allah)”. Omul a facut a facut un gest cu mana sa (indicand ca a invatat) si a spus:”Aceasta este pentru Domnul meu, dar ce este pentru mine?”. El salAllahu aleihi wa salam a spus:”Spune: Allaahumma ighfir li warhamni, wahdini, warzuqni, wa ‘aafini (O Allaah, iarta-ma, ai mila de mine, calauzeste-ma si da-mi provizii si sanatate).
[Relatat de al-Nasaa’i, 924; Abu Dawood, 832]

Totusi, noul Musulman trebuie sa faca toate eforturile pentru a invata sa recite din Coran, si el trebuie sa stie ca, “Cu adevarat cel care recita Coranul frumos, lin si precis, va fi in compania Ingerilor cei nobili si supusi. Iar pentru cel care recita cu dificultate, balbaindu-se sau poticnindu-se printre Versetele sale, va avea rasplata de doua ori.” [Muslim 798]
An-Nawawi a explicat:< Va avea doua rasplati, una pentru recitare si a doua pentru eforturile depuse pentru a recita>.

Ii cerem lui Allah sa va binecuvanteze cu Iman si calauzire si sa usureze drumul pentru voi, si sa va rasplateasac pentru straduinta si rabdarea voastra si sa va ofere o iesire din situatia in care va aflati! Ameen! Alhamdulillahi Rabbil Alamin!

Allah ne spune:
…Iar aceluia care este cu frica de Allah, ii va da El o iesire buna. Si-l va inzestra pe el de unde nici nu se asteapta.” Coran 65:2-3

Iar Profetul salAllahu aleihi wa sallam ne-a spus:
Oricine isi cere iertare constant de la Allah [Astaghfirullah (O, Allah iarta-ma)], Allah ii va usura lui de orice necaz si ii va da o iesire (o cale) din fiecare oprimare si El ii va sustine de unde nici nu se asteapta.” [Abu Dawood, Ibn Majah]

*IMPORTANT:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/08/19/limita-de-timp-pentru-fiecare-rugaciune-as-salaat/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/09/18/stalpii-obligatiile-si-sunnah-rugaciunii/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/09/08/efectuarea-rugaciunii-in-caz-de-boala-si-alte-situatii-speciale/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/12/01/combinarea-rugaciunilor-in-caz-de-necesitate1/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/02/14/ne-implinirea-rugaciunii-la-timpul-ei/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/03/11/recuperarea-rugaciunilor/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/08/07/tayammum-in-ce-situatie-cum-si-cu-ce/

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

CezarinaS.

Together For Eternal Peace!

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2014-2015.

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s