ISUS este TRIMISUL lui ALLAH, CUVANTUL SAU si un DUH de la EL (4:171)

FLOWERSONICE
ISUS este TRIMISUL lui ALLAH,

CUVANTUL SAU si un DUH de la EL..(4:171)

BISMILLAH

Bismillah wa Alhamdulillah wa sallatu wa sallamu ala Rasulillah!

Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

In acest articol mi-am propus sa clarific un subiect important, despre care se discuta deseori fara stiinta, sa va explic diferenta dintre Ruh cu sensul de suflet si Ruh Al-Qudus- Duhul Sfant- titlu atribuit Ingerului Jibril aleihi sallam, dar si alte intelesuri ale cuvantului “Ruh”, precum si explicatia statutului lui Isus (aleihi salam) asa cum este descris in Coran, ca si “Cuvantul lui Allah (Kalimatullah) si un Duh creat de El (Ruh-ullah)”.

DIFERENTA INTRE “RUH” si “RUH AL-QUDUS”

Allah ne spune:

Spune [O, Muhammad saws]:’Cine este dusman lui Jibril? Adevarat el (Jibril) l-a pogorat [Coranul] in inima ta, cu inganduinta lui Allah, adeverind ceea ce se afla dinaintea lui (Scripturile anterioare-Tora si Evanghelia), ca si calauzire si bunastare pentru credinciosi.” Coran 2:97

Spune [O, Muhammad saws]:”Ruh-ul-Qudus (Duhul Sfant) l-a pogorat (Coranul) de la Domnul tau intru adevar ca sa-i intareasca (in credinta) pe cei care cred si sa fie calauza si buna vestire pentru cei care s-au supus (lui Allah ca Musulmani).” Coran 16:102

Din cele doua vesete se arata ca Duhul Sfant este un alt titlu acordat Ingerului Jibril aleihi sallam. Acesta este un consens al tuturor savantilor Musulmani si nu exista diferente de opinie in aceasta privinta.

Ibn Khatir a citat relatari care demonstreaza ca acesta a fost modul de intelegere al primelor generatii de Musulmani, a celor care au invatat direct de la Profet salAllahu aleihi wa sallam.

Dovada ca Jibril este Ruh Al-Qudus este declaratia lui Ibn Mas’ud in explicatia vesetului (Ibn Abi Hatim tafsir 1:269). Acesta este si punctul de vedere al lui Ibn Abbas, Muhammad bin Ka`b, Isma`il bin Khalid, As-Suddi, Ar-Rabi` bin Anas, `Atiyah Al-`Awfi and Qatadah ( Ibn Abi Hatim 1:270).

Allah ne mai spune:
A coborat cu el Duhul cel demn de incredere (Ingerul Jibril-as), peste inima ta (O, Muhammad saws), pentru ca tu sa fii printre prevenitori.” Coran 26:193-194

In Al-Bukhari se relateaza ca A’isha (ra) a spus ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a ridicat un Minbar in Moschee unde Hassan bin Thabit obisnuia sa-l apere pe Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam (prin poemele sale). Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”O Allah! Ajuta-l pe Hassan cu Ruh Al-Qudus, pentru ca el l-a aparat pe Profetul Tau.” [Fath Al-Bari 10:562).
Abu Dawood a inregistrat acest hadith in Sunan Abu Dawood (5:279), precum si At-Tirmidhi care l-a clasificat ca Hasan Sahih. [Tafsir Ibn Kathir]

Aceste relatari demonstreaza ca intelegerea corecta a titlului Ruh Al-Qudus (Duhul cel Sfant) este un titlu acordat Ingerului Jibril aleihi sallam. Asa cum am vazut intr-un alt verset, Allah se refera la el ca fiind Ruh Al-Ameen (Duhul cel demn de incredere).

Referitor la acest lucru Ibn Kathir a spus:
“A coborat cu el Duhul cel demn de incredere”- se refera la Jibril aleihi sallam. Acesta este punctul de vedere al lui Ibn `Abbas, Muhammad bin Ka`b, Qatadah, `Atiyyah Al-`Awfi, As-Suddi, Ad-Dahhak, Az-Zuhri and Ibn Jurayj. ( At-Tabari 19:396). Aceasta este o chestiune in care nu este nicio disputa. [Tafsir Ibn Kathir].

Devine clar ca cei care sunt apropiati de Allah sunt onorati de El cu numeroase titluri, iar dintre titlurile Ingerului Jibril sunt, Ruh Al-Qudus si Ruh Al-Ameen.
Stabilind acest lucru, trebuie sa mentionam ca sunt si alte versete in Coran care fac referire la Ruh (duh, spirit, suflet) dar care nu se refera la Ingerul Jibril din pricina contextului. Am observat in versetele anterioare ca Jibril este Ruh-ul-Qudus, in contextul pogorarii Revelatiei, lucru clar cunoscut si stabilit in Islam.

Cuvantul Ruh are cateva referiri diferite in Coran, cu o gama larga de sensuri. Cuvantul Ruh in cele mai multe cazuri se refera la sufletul uman in literatura religioasa, in special in Coran si Sunnah.

Uneori se refera la altceva decat la sufletul uman precum Shayk Abu Bilal Mustafa Al-Kanadi a explicat:”Precum termenul “nafs” are mai multe conotatii, la fel este si termenul “ruh”. Are variate alte interpretari in limba Araba si in literatura religioasa. [al-Tahawiyyah, pp. 444-445 si Kitab al-Ruh, pp.295-296).

Allah ne spune:
Astfel, Noi ti-am revelat tie (O, Muhammad saws) un Ruh [o Revelatie (Coranul) si Indurare] la porunca Noastra.” Coran 42:52

Termenul “ruh” este uneori restrictionat la sensul de spiritul credintei care rezulta din cunoasterea lui Allah, intoarcerea catre El in cainta si cautarea Lui cu dragoste si speranta. Acesta este spiritul (constiinta de Allah) cu care Allah il intareste pe slujitorii sai cei supusi:

“..In inimile acestor El a prescris credinta (a fixat-o) si i-a intarit pe ei cu Ruh (dovezi si adevarata calauzire) de la Sine.” Coran 58:22

In acest sens, cunoasterea este “ruh” (forta spirituala), precum si sinceritatea, dreptatea, cainta si dragostea de Allah si deplina dependenta de El. Oamenii difera fata de aceste tipuri de forte spirituale. Unii exceleaza in aceste calitati si devin fiinte “spirituale”. Altii se afla la polul opus si devin precum bestiile. Uneori se spune despre ei:”cutare si cutare nu are suflet”. (Mustafa Al-Kanadi, Mysteries of the Soul Expounded).

Astfel, atunci cand termenul “Ruh” apare in Coran se refera la sufletul uman, se refera la Ingerul Jibril aleihi salam, se refera la atributele credintei cu care Allah ii binecuvanteaza pe unii dintre slujitorii Sai, sau se refera la Coran/Revelatie. Astfel, trebuie sa ne conformam intelesurilor variate asociate cuvantului “ruh”, precum si explicatiile gasite in Hadith si intelegerea primilor invatati Musulmani.

Vesetele care fac referire la “Ruh” sunt urmatoarele:

15:29 “Iar cand il voi face [pe Adam] si voi sufla in el din duhul Meu, voi sa cadeti inaintea lui, prosternandu-va (in semn de salut).”

21:91 “Si [adu-ti aminte] de aceea care (Maria/Maryam) si-a pastrat castitatea ei. Si am suflat Noi asupra ei prin duhul Nostru (Jibril) si am facut-o pe ea si pe fiul ei [Isus] un semn pentru Al-Alamin (oameni si jjini).

32:9 “Apoi l-a plasmuit pe el (embrionul din pantecele mamei) si a suflat in el duhul Sau (creat de Allah pentru acea persoana). Si v-a dat voua auzul, ochii si inimile, insa voi Ii aduceti atat de putina multumire.”

38:72 “Si cand Eu il voi fi plasmuit (pe Adam) si voi fi suflat in el din Duhul Meu, voi sa cadeti dinaintea lui, prosternandu-va (in semn de salut si nu de adorare).”

66:12 ”Si pe Mariam, fiica lui Imran, care a ramas neprihanita si am suflat in ea din duhul Nostru. Si ea crezut in Cuvintele Domnului ei si in Scripturile Sale si a fost ea dintre slujitorii (devotati).”

In toate aceste versete, cuvantul ‘Ruh” este inteles ca suflet uman. Allah ne informeaza ca El a suflat Ruh in Adam si in Maria (pentru a-i da viata lui Isus-aleihi sallam), la fel cum El a dat suflet fiecarei fiinte umane. Uneori se face o oarecare confuzie deoarece fraza in limba araba atribuie Ruh lui Allah, care ii conduce pe anumiti traducatori sa interpreteze vesetul ca Spiritul/Duhul lui Allah.

Totusi, motivul pentru care sufletul este atribuit lui Allah este acela ca Ruh (sufletul) este creatia lui Allah si Ii apartine Lui.

Este exact cum un alt verset spune:
91:13 “Trimisul lui Allah (Profetul Saalih- as) le-a zis lor:”Este camila lui Allah [Naaqat-Allahi], adapati-o!

La fel cum camila miraculoasa prezentata lui Thamud a fost creatia lui Allah si este unul dintre semnele Sale speciale, asa este si Ruh care este suflat in fiecare fiinta umana. Ambele sunt atribuite lui Allah ca semne ale naturii lor miraculoase, ele fiind de fapt creatii ale lui Allah.

In ce priveste versetul 4:171..Muhammad Asad spune:”Referitor la expresia “un duh de la El”, sau “creat de El”, trebuie notat printre intelesurile variate pe care cuvantul “Ruh” le are in Coran, dar si prin prisma intelesului primar si anume acela de “a da viata”, „suflet” sau “spirit”, precum in versetul 32:9 in care se vorbeste despre evolutia embrionului uman:”Apoi l-a plasmuit pe el (embrionul in pantecele mamei) si a suflat in el duhul Sau (i-a dat viata)”- adica i-a dat suflet, ceea ce reprezinta darul suprem de la Allah pentru om, descris ca “spiritul/duhul Sau”.

In versetul aflat in discutie (4:171), este subliniata esenta pur umana a lui Isus aleihi sallam si respingerea credintei in divinitatatea sa, Coranul punctand ca Isus este asemenea cu orice alta fiinta umana, si anume “un duh creat de El (Allah)”. (Asad, Message of the Qur’an, The Book Foundation 2003)

Nu este niciun conflict intre aceste versete si versetele despre Ingerul Jibril asa cum descriu Duhul ca un suflet suflat in fiintele umane. Este doar un alt inteles al cuvantului Ruh, si am explicat la inceputul acestui articol, diferenta dintre cele doua.

Unii comentatori ai Coranului au mentionat de asemenea conform versetelor 21:91 si 66:12, ca Ingerul Jibril a fost trimis Mariei pentru a sufla Ruh in ea, la porunca lui Allah.

Precum si alti ingeri actioneaza la porunca lui Allah, precum ingerii care i-au sufletele la timpul mortii.
Ingerii actioneaza la porunca lui Allah, si ei la randul lor apartin lui Allah, iar actiunea Ingerului Jibril de a sufa duh in Maria, trebuie atribuita lui Allah.
De fapt in toate vesetele in care se spune ca Allah a suflat Ruh in fiintele umane, trebuie sa ne asumam ca acest lucru se intampla prin actiunea ingerilor, care sunt slujitori devotati ai lui Allah si care actioneaza la porunca Lui.

Aceasta este similar cu hadisul:

Abdulah ibn Mas’ud a spus:”Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam care este cel mai de incredere dintre fiintele umane a spus:”Adevarat, fiecare dintre voi este adunat in pantecele mamei sale pentru patruzeci de zile, apoi devine un Alaqah (cheag de sange) pentru o perioada de inca patruzeci de zile. Apoi devine Mudghah (o bucata de carne mestecata), si patruzeci de zile mai tarziu, Allah trimite Ingerul Sau sa sufle in el duhul (Ruh). Ingerul (responsabil de uter) vine cu porunca pentru patru lucruri, asa ca ingerul consemneaza mijloacele de trai, moartea sa, faptele sale si de va fi condamnat sau binecuvantat.”(Sahih Muslim Book 33, #6893).

Din acest hadis onservam procesul creatiei tuturor fiintelor umane si implicarea ingerului insarcinat sa sufle duhul/sufletul/ruh in corpul uman, chiar daca actiunea este atribuita lui Allah care spune ca El sufla duhul in corpurile noastre.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah a spus ca majoritatea invatatilor cand se refera la Duhul Sfant se refera la Ingerul Jibril aleihi sallam, pe care Allah l-a numit al-Rooh al-Ameen, Rooh al-Qudus si Jibril.” (Daqaa’iq al-Tafseer, part 1, p. 310)
El a scris in capitolul dedicat intelesului Ruh Al-Qudus:

Si cand Allah va zice:”O, Isa (Isus) fiu al Mariei! Adu-ti aminte de Harul Meu asupra ta si asupra mamei tale, cand eu te-am intarit cu Ruhul Qudus (Jibril)..
[al-Maa’idah 5:110]

Allah l-a intarit pe Messiah Isus aleihi sallam cu Ruh-ul-Qudus dupa cum este mentionat in Verset.

I-am dat lui Isus, fiul Mariei semnele deslusite si l-am intarit pe el cu Ruh-ul-Qudus(Jibril).”
[al-Baqarah 2:87]

Aceasta nu este limitat numai la Isus; altii au fost intariti in aceeasi maniera. Invatatii au mentionat ca Dawood (David) a spus:”Nu inceta sa ma sprijini cu Ruh Al-Qudus”. Iar Profetul nostru salAllahu aleihi wa sallam i-a spus lui Hassan ibn Thaabit:”O Allah, intareste-l pe el cu Ruh al-Qudus”. Intr-o alta relatare:”Ruh al-Qudus sa fie cu tine atata timp cat tu il aperi pe Profetul Sau.” Ambele variante sunt relatate in Sahih.

[ref:calltomonotheism; islam q&a; tafsir Ibn Kathir]

CREAREA LUI ISUS /’ISA aleihi salam

Ingerii au zis : O, Maria! Allah iti vesteste un CUVANT din partea LUI: numele lui va fi AL- MASIH ‘ISA (MESIA ISUS), fiul Mariei, maret in aceasta lume ca si in Lumea de Apoi si unul dintre cei mai apropiati (de Allah).
Ea(Maria) a zis: Doamne, cum sa am un copil fara sa ma fi atins un barbat? I-a raspuns (Jibril ): intocmai asa! Allah creeaza ceea ce voieste El. Cand El hotareste un lucru, El spune doar „Fii” si el este de indata!” Coran 3:45-47

Creatia este de patru feluri si anume: Allah l-a creat pe Adam din lut, fara mama si fara tata; a creat-o pe Eva din coasta lui Adam, fara mama; pe Isus din Maria, fara tata; iar pe ceilalti oameni din mama si tata. Puterea lui Allah este nemarginita si El creeaza ceea ce voieste. Cine tagaduieste acest lucru, il tagaduieste pe Allah!

O, voi oameni ai Scripturii (crestini)! Nu exagerati in privinta religiei voastre (in privinta statutului lui Isus) si nu spuneti despre Allah decat Adevarul! Mesia Isus (Al-Masih’Isa) fiul Mariei este Trimisul lui Allah, Cuvantul Sau („Fii” si a fost) pe care El l-a transmis Mariei (prin Ingerul Jibril) si un Ruh de la (creat de) El…” Coran 4:171

In tafsirul acestui verset (4:171) se spune:
<Mesia Isus (Al-Masih’Isa) fiul Mariei este Trimisul lui Allah, Cuvantul Sau („Fii” si a fost) pe care El l-a transmis Mariei (prin Ingerul Jibril) si un Ruh de la (creat de) El…>
‘Isa aleihi sallam este unul dintre slujitorii lui Allah si una dintre creatile Sale. Allah i-a spus lui: ‘Fii’ si el “a fost’, si El l-a trimis ca Mesager.

“Isa a fost un Cuvant de la Allah pe care l-a transmis Mariei”- inseamna ca Allah l-a creat pe el prin cuvantul “Fii” cu care l-a trimis pe Jibril la Maria. Jibril a suflat sufletul (viata) lui Isus in Maria cu permisiunea lui Allah, si ca rezultat, Isus a fost adus la viata.

Acest incident a tinut locul unei conceptii normale intre un barbat si o femeie. Din acest motiv, ‘Isa a fost un cuvant si un Ruh (duh) creat de Allah, deoarece a fost conceput fara tata. El a luat fiinta prin cuvantul “Fii” si “a fost”, prin spiritul cu care Allah l-a trmis pe Jibril.

Al-Masih/ Mesia (‘Isa/Isus), nu este decat un trimis, asemenea trimisilor de dinainte de el, iar mama lui a fost o Siddiqah (ea a crezut in Cuvintele lui Allah si in Cartile Sale). Amandoi mancau mancare (obisnuita).” Coran 5:75

Si Noi nu am trimis mai inainte de tine (O, Muhammad saws) decat trimisi care au mancat bucate..” Coran 25:20

Si Allah ne mai spune:
Inaintea lui Allah, Isus este asemenea lui Adam, pe care El l-a facut din lut, si apoi i-a zis lui”Fii” si el a fost”. Coran 3:59

INTELESUL „CUVANTUL SAU si UN DUH (creat) DE LA EL

Abdur-Razzaq a relatat ca Ma’mar a spus ca Qatadah a spus ca acest Verset (4:171) inseamna: El (Allah) a spus „Fii” si el a fost.

Ibn Abi Hatim a relatat ca Ahmad bin Sinan al-Wasiti a spus ca el l-a auzit pe pe Shadh bin Yahya spunand despre versetul mai sus amintit:
Isa nu a fost cuvantul. Ba din contra, Isa a fost adus la existenta datorita cuvantului.”
Profetul Muhammad (sall Allahu aleihi wa sallam) a spus:”Cel ce marturiseste ca: La ilaha ill Allah (nu exista alta divinitate demna de adorare in afara de Allah), Care nu are parteneri (asociati) si ca Muhammad (sall Allahu aleihi wa sallam) este slujitorul Sau si Trimisul Sau si ca Isus (’Isa- aleihi sallam) este slujitorul Sau si Trimisul Sau, si Cuvantul Sau („Fii” si a fost) insuflat in Maria (Maryam) si un Ruh (duh) creat de El, si ca Paradisul este adevarat si ca Iadul este adevarat, va fi primit de catre Allah in Rai cu faptele lui chiar daca faptele lui sunt putine.” Junadah, un subrelatator a spus:”Ubadah a adaugat:’Acea persoana poate intra in Paradis pe oricare dintre cele opt porti doreste.” [Sahih al-Bukhari vol.4, hd.nr 644] Se regaseste si in Muslim.

Mai mult, Ruh de la Allah atat din Verset cat si din hadis este similar cu ceea ce Allah afirma intr-un alt verset:
Si El v-a supus toate cele care se afla in ceruri si care se afla pe pamant; toate sunt de la El.” Coran 45:13

Insemnand ca toate lucrurile fac parte din creatia Lui.
„un Ruh de la El”, nu inseamna ca este parte din Allah, cum pretind crestinii.
Spunand ca ceva este de la Allah, cum ar fi duhul/spiritul, camila de la Allah sau Casa lui Allah, inseamna sa onorezi aceste lucruri.

O, neam al meu! Iata aceasta camila de la Allah..” Coran 11:64

„..Nu-Mi face Mie nimic ca asociat si curateste Casa Mea pentru aceia care o inconjoara..” Coran 22:26

Credeti asadar in Allah si in Trimisii Sai
Credeti ca Allah este Unul si Singurul si El nu are un fiu sau o sotie. Si fiti siguri ca Isa/Isus este slujitorul si Mesagerul lui Allah.
[Tafsir Ibn Kathir]

ALTE VERSETE DIN CORAN IN CARE ESTE FOLOSIT CUVANTUL “FII” si “A fost”!

2:117 “[El este] Facatorul desavarsit al cerurilor si al pamantului si daca hotareste un lucru, El spune doar “Fii” si acesta este.”

3:59 ”Inaintea lui Allah, Isus este asemenea lui Adam, pe care El l-a facut din lut, si apoi i-a zis lui”FII” si el a fost”.

3:47 “Ea (Maria) a zis: Doamne, cum sa am un copil fara sa ma fi atins un barbat? I-a raspuns (Jibril):’intocmai asa! Allah creeaza ceea ce voieste El. Cand El hotareste un lucru, El spune doar „Fii” si el este de indata!”

6:73 “Si El este Cel care a facut cerurile si pamantul intru adevar. Si oricand El zice “Fii”, va fi. Cuvantul Sau este adevarul. Si a Lui va fi imparatia cand se va sufla din trambita (in Ziua Invierii)…”

16:40 “Cand Noi voim un lucru, singurul cuvant pe care il spunem este “Fii” si el este.

19:35 “Nu se cuvine ca Allah sa-si atribuie un fiu, Marire Lui! Daca El hotareste un lucru, atunci El zice “Fii” si el este.

36:82 “Si daca voieste El un lucru, porunca Lui este numai sa zica “Fii” si el este.

40:68 „El este Cel care da viata si da moarte, si daca hotareste un lucru, El spune:”Fii” si el este.

Lauda lui Allah, Stapanul cerurilor si al pamantului, care ne-a creat si care ne-a dat viata si la care ne vom intoarce intr-o Zi, Marire Lui, El este mai presus de ceea ce zic ei! La hawla wa la quata ila billah!

Acesta este Isus, fiul Mariei! Aceasta este povestea adevarata de care ei se indoiesc! Nu se cuvine ca Allah sa-Si atribuie un fiu! Marire Lui! Daca El hotareste un lucru, atunci El zice:”Fii!”, iar el este!”. Coran 19:34-35

[Si] va zice Allah: In aceasta Zi( Ziua de Apoi), celor care cred in Adevar le va fi de folos adevarul, iar ei vor avea parte de Gradini (Paradisul) pe sub care curg paraie si vesnic vor salasui in ele Allah este multumit de ei, iar ei sunt multumiti de El! Aceasta este cea mai mareata izbanda!” Coran 5:119

CezarinaS.

TOGETHER FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s