INDEAMNA ISLAMUL LA VIOLENTA???

Purple-Flowers-Wallpaper

INDEAMNA ISLAMUL LA VIOLENTA??

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

In contextul diverselor intamplari si al recentelor evenimente, a devenit absolut necesar sa clarificam o data pentru totdeauna unul dintre cele mai constroversate subiecte despre Islam, si anume daca Islamul indeamna la violenta, sau daca jihadul inseamna lupta impotriva ne-musulmanilor, sau daca jihadul inseamna lupta pentru a forta pe cineva sa accepte Islamul, si alte acuzatii asemanatoare.

Nu ma astept ca toata lumea sa inteleaga. Deoarece au fost, sunt si vor fi oameni care vor uri Islamul si pe Musulmani pur si simplu, pentru ca este in trend. Acest lucru nu este nicidecum o noutate si am mai discutat despre aceste aspecte.

Veti fi încercati [în privinta] bunurilor voastre si [în privinta] sufletelor voastre. Veti auzi de la cei cãrora Cartea (evrei si crestini) le-a fost dãruitã mai înaintea voastrã si de la idolatri multe sudãlmi (lucruri care va vor intrista). Iar dacã sunteti rãbdãtori si sunteti evlaviosi (Al-Muttaqun)[cu sigurantã] acesta este unul dintre lucrurile cele mai de pret.” [Surat Ali Imran 3:186]

Inainte de a trece la subiectul acestui articol, doresc sa mai amintesc inca o data ca, Islamul nu forteaza pe nimeni sa-l accepte, si trebuie sa amintim si faptul ca, pentru acceptarea faptelor este in primul rand nevoie de o intentie sincera si ca faptele sa fie implinite numai de dragul lui Allah si in maniera in care Allah a poruncit.
Islamul nu are nevoie de ipocriti, caci acestia sunt cele mai rele fapturi. Ei sunt cei care, isi arata credinta pe fata, dar au necredinta in inimile lor, iar Allah le-a promis lor pedeapsa vesnica in cel mai adanc loc al Iadului.
Cunoscand toate acestea, ce nevoie are Islamul de oameni care nu il accepta cu sinceritate sau care sunt ipocriti?

Odata ce Adevarul Islamului devine evident, el este acceptat fara nicio fortare si fara nicio constrangere!
Singura datorie a noastra este aceea de a face cunoscut acest Adevar, tuturor oamenilor si apoi numai Allah Singur stie cine s-a lasat cu adevarat calauzit!

Allah ne spune:
Tu,[Muhammad saws], nu calauzesti pe cine pe cine-ti place, ci Allah calauzeste pe cine voieste si El ii cunoaste mai bine pe cei ce se lasa calauziti.” Coran 28:56

Si de-ar fi voit Domnul tau, toti cei de pe pamant ar fi crezut lolalta! Si oare tu [O, Muhammad salAllahu aleihi wa sallam] ii silesti pe oameni ca sa fie credinciosi? Nu poate niciun suflet sa creada, decat cu Voia lui Allah…” Coran 10:99-100

Spune: Adevarul vine de la Domnul vostru. Cine voieste sa creada si cine voieste sa nu creada!” Coran 18:29

Spune: O, voi oameni! V-a venit Adevarul (Coranul) de la Domnul vostru si acela care se calauzeste, este calauzit doar pentru sine, iar acela care rataceste, el duce in ratacire numai sufletul sau! Iar eu nu sunt pazitor peste voi (adica Profetul salAllahu aleihi wa sallam nu este decat un prevenitor, el nu poate constrange pe nimeni sa accepte credinta si nu este raspunzator de faptele oamenilor).” Coran 10:108

Nu este silire la credinta! Razvedita este deosebirea dintre calea cea dreapta si ratacire, iar acela care se leapada de Taghut (orice alte false zeitati si orice este adorat alaturi de Allah) si crede in Allah, acela s-a prins de cea mai trainica toarta [Islamul], care nu se sparge niciodata.” Coran 2:256

Este Jihadul Stalp Al Islamului?

Abdullah ibn Amr a relatat:”Un om a venit la Profet salAllahu aleihi wa sallam cerand permisiunea de a lupta in jihad. Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:
Parintii tai sunt in viata?”
Omul a zis:”Da!” Atunci Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Atunci straduieste-te in serviciul lor.”[Sahih Bukhari 2842]

Aceasta relatare, dar si multe altele asemanatoare, demonstreaza ca Jihadul este straduinta/lupta pentru o cauza nobila si care poate lua diferite forme, si vom vedea in cele ce urmeaza si toate categoriile de jihad.
In plus, relatari autentice clarifica ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam nu a facut din lupta armata o obligatie generala asupra tuturor Musulmanilor.
Abu Huraira (ra) a relatat:”Un beduin a venit la Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam si a spus:”O, Mesager al lui Allah, arata-mi o fapta prin care pot sa intru in Paradis.” Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Adora-L pe Allah si nu-I asocia Lui nimic, implineste Rugaciunile obligatorii, achita caritatea obligatorie (zakat), si posteste in luna Ramadan.” Omul a zis:”Pe Cel in Mana Caruia se afla sufletul meu, niciodata nu o sa adaug nimic la asta, si nici nu voi scade nimic.” Cand omul s-a intors cu spatele, Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Cine se bucura sa vada un om dintre oamenii Paradisului sa se uite la el.”[Sahih Muslim 14, sahih]

Abu Huraira (ra) a relatat ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Oricine crede in Allah si in Mesagerul Sau, implineste Rugaciunea, posteste in luna Ramadan va avea un drept fata de Allah ca el va intra in Paradis fie ca lupta in cauza lui Allah sau ramane in pamantul in care s-a nascut.”
[ Sahih Bukhari 2637 Sahih]

Caracterul Defensiv Al Jihadului In Islam

Jihad este un termen complex in Islam care se refera la orice efort indreptat catre o cauza buna, fie ca este un act de adorare sau de caritate sau un seviciu. Totusi, razboiul pentru apararea Islamului sau a celor opresati, este denumit jihad deoarece reprezinta un mare efort si sacrificiu.

Allah a legiferat lupta doar ca raspuns sau reactie fata de cei care initiaza agresiunea impotriva comunitatii Musulmane, dar a interzis faradelegile, terorismul sau convertirea la Islam cu forta.

Luptati pe calea lui Allah impotriva acelora care se lupta cu voi, dar nu incepeti voi lupta , caci Allah nu-i iubeste pe cei care incep lupte.” Surah Al-Baqarah 2:190

Ibn Abbas, unul dintre primii comentatori ai Coranului dintre companionii Profetului salAllahu aleihi wa sallam a definit incalcarea legii sau agresiunea, prin atacarea non-combatantilor sau oricui cauta pacea cu Musulmanii.
Ibn Abbas a spus: Nu ucideti femei, sau copii, sau oameni in varsta, sau pe oricine vine la tine cu pace si care isi retine mana lui de la lupta, pentru ca daca faci astfel, ai incalcat legea. [Tafseer At-Tabari 2:190]

Al-Baydawi a definit incalcarea limitelor ca fiind initierea ostilitatilor, atacarea oamenilor pasnici sau comiterea de atrocitati pe care le denumim in general crime de razboi.

Al-Baydawi a spus ca: “si nu incepeti voi lupta (nu incalcati limitele)” ca inseamnand initierea luptelor, sau sa lupti cu cei care sunt protejati de un tratat de pace, ori prin lupta cu cei care niciodata nu au primit vreo chemare la Islam, sau sa comiti mutilari sau sa ucizi pe cei care este interzis sa-i ucizi. [tafsir Al-Baydawi 2:190]

Astfel, este interzis in Islam sa ataci oameni din pricina religiei lor. Extremistii, fie ca sunt anti-islam sau chiar din randul Musulmanilor, argumenteaza ca Islamul ar permite agresiunea impotriva oamenilor doar pe motivul ca ei urmeaza o alta religie, insa aceasta este absolut cea mai urata blasfemie la adresa Islamului pe care ei isi sustin campaniile lor nedrepte de violenta si atac la adresa Islamului! Din contra, Islamul este religia pacii care cauta pacea cu intreaga umanitate.

Iar daca ei vor inclina catre impacare, inclina si tu catre ea. Si increde-te in Allah, caci El este Cel care Aude Totul, Atoatestiutor [Sami’, ‘Alim].” Coran 8:61

Allah nu va opreste sa faceti bine acelora care nu au luptat impotriva voastra din pricina religiei, si nu v-au alungat din caminele voastre, [ba din contra] sa fiti foarte buni si drepti, caci Allah ii iubeste pe cei drepti!” Coran 60:8

Ali ibn Abu Talib a relatat ca Mesagerul lui Allah, salAllahy aleihi wa sallam a spus:” Cu adevarat, dupa mine vor fi conflicte si neintelegeri, asa ca daca puteti sa le solutionati in pace, atunci asa sa faceti!” [Musnad Ahmad, 697 sahih]

Profetul Muhammad salAllahu aleihi wa sallam l-a descris pe conducatorul armatei Musulmane ca un fiind un scut de protectie, si nu ca o sabie, in spatele caruia Musulmanii sunt aparati de agresiunea celorlalti.
Abu Huraira (ra) a relatat ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Liderul este doar un scut in spatele caruia ei lupta si el ii protejeaza.” [ Sahih Muslim 1841]

Cand oamenii priveau la fata Profetului salAllahu aleihi wa sallam, ei vedeau lumina calauzirii si bunatatea stralucind pe fata lui ca stralucirea lunii.

Mai mult, este interzis pentru un Musulman nu numai sa comita agresiune, ci chiar sa doreasca ostilitate in inima sa. Cu alte cuvinte, interzicerea agresiunii exista nu numai ca o componenta legala dar si ca o componenta spirituala interioara.

Abu Huraira (ra) a relatat: Mesagerul lui Allah, salAllahu aleihi wa sallam a spus:
Sa nu va doriti sa va intalniti cu inamicul, dar daca va intalniti atunci sa fiti tari (statornici).” [Sahih Bukhari 2863]

Allah descrie companionii ca fiind plini de liniste atunci cand se intalnesc cu agresorii lor pe campul de lupta. In schimb, idolatrii erau plini de manie, furie si zel pentru triburile si idolii lor.

Si cand cei care nu credeau purtau in nimile lor furia (furia generata de mandria apartenentei la un anumit trib, specifica perioadei pre-islamice, Jahiliyyah-perioada ignorantei)- furia nestiintei-, Allah a pogorat linistea Sa asupra Trimisului Sau si asupra credinciosilor si i-a obligat pe ei la cuvantul evlaviei, pentru ca ei au fost cei mai demni si mai vrednici de el. Allah este a toate stiutor!” Coran 48: 26

Nu este caracteristic pentru un Musulman sa lupte de dragul maniei, urii sau a zelului. Profetul salAllahu aleihi wa sallam a luptat numai pentru a apara comunitatea. El salAllahu aleihi wa sallam niciodata nu a atacat oameni pasnici si niciodata nu a obligat pe nimeni sa intre in Islam.

Ibn Al-Qayyim a spus:”Profetul salAllahu aleihi wa sallam niciodata nu a fortat religia asupra nimanui, ci a luptat numai cu cei care au purtat razboi impotriva lui si au initiat lupta impotriva lui. Iar pentru cei care au facut pace sau un tratat, niciodata nu a luptat cu ei si nu i-a fortat sa intre in religia sa.” [sursa: Hidayat al-Hayara 237]

Cei Care Se Retin Cel Mai Mult De La Ucidere Sunt Credinciosii

Cei mai retinuti si mai iertatori oameni atunci cand vine vorba de ucidere, sunt adevaratii credinciosi.
Abdullah ibn Mas’ud a relatat:”Mesagerul lui Allah a spus:”Cei mai retinuti dintre oameni in legatura cu uciderea sunt credinciosii.” [Musnad Ahmad, 3720-sahih]

Dreptul la viata este unul dintre cele mai importante obiective ale Legii Islamice (maqasid ash-shariah).

Al-Ghazali a spus:
Bunastarea la care ne referim aici este protectia obiectiveleor Shariei. Si anume, obiectivele Shariei sunt cinci: protectia religiei, a vietii, a intelectului, a relatiilor familiale si a proprietatii. Orice lucru care care contribuie la protejarea celor cinci fundamente este considerat beneficiu, si orice lucru care impiedica protejarea celor cinci fundamente este considerat coruptie. [sursa Al-Mustafsa min Ilm al-Usul 287]
Aceasta inseamna ca, credinciosii se tem de Allah in privinta dreptului la viata celorlati. Ei sunt cei mai tematori dintre oameni in privinta uciderii nevinovatilor, deoarece stiu ca uciderea unui singur suflet fara drept, este ca si cum ar ucide toti oamenii.

De aceea am prescris Noi pentru fiii lui Israel ca cel care ucide un suflet nevinovat de uciderea altui suflet sau de o alta stricaciune pe pamant, este ca si cand i-ar ucide pe toti oamenii, iar cel care lasa in viata un suflet(cel care ar putea ucide dar nu o face) este ca si cum i-ar lasa in viata pe toti oamenii.” Coran 5:32

Oricine ucide o singura persoana nejustificat, a aprobat de fapt fiecare crima din istorie, si va fi blamat in Ziua Judecatii ca si cand ar fi fost partas la uciderea fiecarei fiinte umane!!!

Ei vor fi ca si Cain, fiul lui Adam, care este partas la pacatul fiecarei crime comise de criminali, deoarece a fost primul care a intiat uciderea.

Ibn Mas’ud a relatat:”Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Nicio persoana nu este ucisa pe nedrept fara ca o parte din povara (pacatului) sa nu cada peste fiul lui Adam (Cain) pentru ca el a fost primul care a instituit crima (uciderea).” [Sahih Bukhari 3158]

Primul lucru care va fi judecat in Ziua Judecatii in legatura cu drepturile oamenilor, vor fi cazurile de crima (de varsare de sange).

Abdullah ibn Umar a spus:”Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Primul lucru care va fi judecat intre oameni vor fi cazurile de crima.” [Sahih Bukhari 6471]

Mai mult, Profetul salAllahu aleihi wa sallam ne-a incurajat sa evitam varsarea de sange cat mai mult cu putinta spunand:”Vai de Arabi din cauza raului care se apropie! Va izbandi cel care isi retine mana lui de la lupta.” [Sunan Abu Dawood 4249-sahih]

Din acest motiv, credinciosii se tem cel mai mult de Allah si stau departe de acest pacat ingrozitor.
Si chiar daca, luarea unei vieti este justificata in cazuri de auto-aparare sau pentru pedepsirea criminalilor, credinciosii se comporta cu retinere si iertare, iertandu-i pe criminali atunci cand este posibil si pedepsindu-i numai cand este absolut necesar.

Aisha (ra) a relatat:”Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Evitati aplicarea pedepsei legale asupra Musulmanilor daca puteti. Daca criminalul are o cale de scapare, atunci lasati-l pe drumul sau. Este mai bine pentru un lider (judecator) sa faca o greseala si sa ierte criminalul, decat sa faca o greseala si sa pedepseasca un nevinovat.” [Sunan At-Tirmidhi 1424, sahih]

Chiar daca legea Talionului este aplicabila, decizia este luata de catre cei indreptatiti pentru acest lucru si dupa dovedirea cu probe a criminalului, sau dupa ce acesta marturiseste, iar dupa aceea se decide pedepsirea sau iertarea lui, sau compensarea.

In Legea Islamica, familia celui care a fost ucis (familia victimei) isi rezerva dreptul de a-l ierta pe criminal si evitarea aplicarii pedepsei cu moartea in favoarea pedepsei cu inchisoarea. Profetul salAllahu aleihi wa sallam a incurajat victimele sa ierte criminalul si sa amane pedeapsa capitala.

Anas ibn Malik a relatat:”Niciodata nu am vazut un caz care sa implice un act legal de revansa (legea Talionului- de a raspunde cu un act similar) care sa fie adus in fata Mesagerului lui Allah salAllahu aleihi wa sallam, fara ca el sa nu porunceasca iertarea criminalului.” [Sunan Abu Dawood 4497, sahih]

Profetul salAllahu aleihi wa sallam s-a disociat de cei care ataca sau ucid civili, spunand:”Oricine lupta sub steagul celui care este orb, furios de dragul tribalismului, sau care cheama la tribalism, sau care sustine tribalismul, si este ucis, a murit in ignoranta ( jahilyyah). Oricine se revolta impotriva natiunii mele, atacandu-i pe credinciosi si pe cei rai deopotriva si care nu-i cruta nici pe credinciosi si care nu respecta angajamentul de securitate, atunci el nu are nimic de-a face cu mine si eu nu am nimic de-a face cu el.” [Sahih Muslim 1848]

De asemenea, unui credincios niciodata si sub nicio circumstanta, nu-i va face placere, atunci cand se ia o viata, chiar daca acest lucru este un act de justitie, si nici atunci cand orice necaz cade asupra cuiva.

Sa nu va bucurati de necazul fratelui vostru, pentru ca Allah sa nu-si reverse mila asupra lui si sa va incerce pe voi cu necazuri.” [Sunan Tirmidhi 2506-hasan]

“Omorati-i Oriunde Ii Gasiti”?

Acest verset, porunceste Musulmanilor sa-si apere comunitatea impotriva idolatrilor care au violat obligatiile tratatatului de pace si care au inceput un razboi de agresiune impotriva lor. Acest verset este aplicabil numai armatelor ostile care ii ataca pe Musulmani, si nu fata de toti ne-musulmanii in general. Trebuie sa aruncam o privire asupra intregului capitol si sa interpretam intreg continutul, fara sa scoatem un singur verset sau doar o parte din el, afara din context.

Iar cand se vor incheia lunile cele sfinte, atunci omorati-i pe idolatri oriunde ii aflati si prideti-i, impresurati-i si intindeti-le lor orice cursa! Insa daca ei se caiesc, implinesc Rugaciunea [As-Salat] si achita Dania [Az-Zakat], atunci dati-le lor drumul, caci Alah este Iertator, Indurator [Ghafur, Rahim].” Coran 9:5

Unii invatati se refera la acest verset ca la “versetul sabiei” deoarece porunceste Musulmanilor sa apere comunitatea impotriva inamicilor, dar aceasta este doar o “eticheta” pe care au dat-o unii invatati, insa nu asa a fost catalogat de catre Profet salAllahu aleihi wa sallam, companionii sai, sau primii Musulmani.

Versetul indica incetarea ostilitatilor daca idolatri se vor cai pentru incalcarea legilor si inceperea luptelor, si daca ei vor deveni Musulmani.
Si chiar daca ei vor refuza sa accepte Islamul, versetul imediat urmator, porunceste pacea cu oricare idolatru care opreste lupta si cere securitate.

Si daca vreunul dintre idolatri iti cere protectie, ofera-i adapost, pentru ca el sa auda cuvintele lui Allah (Coranul), apoi ajuta-l sa ajunga la locul sau de adapost. Aceasta pentru ca ei sunt un neam care nu stiu (pentru a putea auzi si a intelege Adevarul).” Coran 9:6

Astfel, acest verset nu inseamna ca permite Musulmanilor sa omoare ne-Musulmani sau sa-i forteze sa intre in Islam, dupa cum pretind unii. Urmatorul verset arata clar ca ostilitatile sunt doar impotriva celor care au violat tratatul de pace, iar Musulmanilor li se porunceste sa fie drepti fata de idolatrii care si-au indeplinit obligatiile si si-au respectat legamantul.

Cata vreme ei sunt drepti cu voi, fiti drepti cu ei, caci Allah ii iubeste pe cei care sunt cu frica (Al-Muttaqin)!” Coran 9:7

Idolatrii cei ostili erau cei care in mod obisnuit incalcau tratatele de securitate. Chiar si in acest caz, li se dadea posibilitatea sa se caiasca si sa inceteze luptele.

Ei nu pazezsc fata de un credincios nici rudenie, nici legamant, iar acestia sunt cei care intrec masura in nelegiurea lor! Insa daca ei se caiesc si implinesc Rugaciunea [As-Salat] si achita Dania [Az-Zakat], atunci ei sunt fratii vostri intru religie (avand aceleasi drepturi ca si voi). Iar Noi facem limpezi semnele pentru un neam care stie.” Coran 9:10-11

Un alt verset ne arata clar ca, motivul luptei a fost acela de a opri persecutarea Musulmanilor, si nicidecum fortarea lor la Islam.

Dar daca ei incalca juramintele lor, dupa ce au facut legamant, si defaimeaza religia voastra, atunci luptati-va impotriva capeteniilor necredintei, caci ei nu tin juramanintele. Poate ca ei vor inceta.” Coran 9:12

Foarte multi ne-musulmani, dar chiar si unii musulmani se folosesc de acest Verset in mod izolat, scotandu-l din context, sau de multe ori folosindu-se doar de un fragment din el.

Motivul luptei cu idolatrii este faptul ca ei in mod constant isi incalcau legamintele si violau tratatele de securitate si isi ofereau ajutorul si altora impotriva Musulmanilor, ei erau cei care au inceput ostilitatile impotriva Musulmanilor, i-au impiedicat pe altii sa intre in Islam, i-au alungat din Moscheea cea Sfanta si chiar din casele lor.

Mai mult decât atât, în conformitate cu restricția de război din altă parte a Coranului, contextul imediat al „versetului sabiei” ii exceptează pe politeiștii care nu încalcă acordurile lor și care păstrează pacea cu Musulmanii, si dispune ca vrăjmașii care doresc siguranță să fie protejati și condusi la locul de siguranță pe care-l cauta.

Intregul context al Vesetului 9:5 impreuna cu toate restrictiile si exceptiile lui, este ignorat de cei care s-au obisnuit sa izoleze doar o parte a versetului pentru a-si construi teoria violentei in Islam.

Cunoscutul invatat Ibn Al-Qayyim a scris:”Profetul salAllahu aleihi wa sllam nu a fortat religia asupra nimanui, ci a luptat numai cu cei au inceput razboi impotriva lui si care s-au luptat cu el. Iar pentru cei care au facut pace cu el sau un tratat, el niciodata nu a luptat cu ei si nu i-a fortat sa intre in religia lui.” [Hidayat Al-Hayra 237]

In concluzie, asa numitul “verset al sabiei”, porunceste Musulmanilor sa apere comunitatea de atacul fortelor ostile. Si nu permite Musulmanilor sa ucida oameni doar pentru ca sunt ne-musulmani sau sa-i forteze sa accepte Islamul, iar la inceputul acestui articol am dat suficiente dovezi care sa arate ca Islamul nu forteaza pe nimeni sa-l accepte, si ca fiecare este liber sa aleaga, iar Profetul Muhammad salAllahu aleihi wa sallam a fost doar un prevenitor asa cum au fost si Profetii dinaintea lui, si asa cum suntem si noi astazi, simpli prevenitori si oameni insarcinati cu aceasta datorie de a arata Adevarul tuturor oamenilor!

De asemenea, Allah nu va pedepsi niciun neam fara sa-i fi trimis un prevenitor si pe nimeni la care Mesajul Sau nu a ajuns.
Aceasta este din marea indurarea a Stapanului Lumilor, care a trimis Mesageri oamenilor in rastimpuri pentru a-i calauzi si a le trasa drumul catre fericirea din aceasta viata si din Urmatoarea, caci Allah este Cel mai Milostiv si Cel mai Indurator [Ar-Rahman, Ar-Rahim] cu creatia sa, mai indurator decat este o mama cu copilul ei.

Categoriile De Jihad

Ibn Al-Qayyim a scris in cartea sa Zaad al-Ma’ad:
Staduinta/lupta de dragul lui Allah (al-jihad) are patru categorii:
-Jihad impotriva sufletului
-Jihad impotriva lui Satana
-Jihad impotriva necredinciosilor
-Jihad impotriva ipocritilor

Jihadul impotriva sufletului are la radul lui alte patru categorii:

*Stradania de a invata calauzirea si religia adevarului, fara de care nu este niciun succes sau fericire in aceasta viata sau in Urmatoarea. Daca aceasta lipseste, atunci este suferinta in aceasta viata si in Viata de Apoi

*Stradania de a actiona in conformitate cu ceea ce ai invatat. Simpla cunoastere fara fapte, chiar daca nu aduce niciun rau, nu aduce niciun bine

*Stradania de a predica Islamul si de a educa pe oricine are nevoie. Altfel, cel care nu va face asta va fi dintre cei care au ascuns calauzirea si revelatia. Cunostiintele sale nu-i vor aduce vreun beneficiu, si nici nu-l vor salva de pedeapsa lui Allah

*Stradania de a indura cu rabdare dificultatile intampinate in invitarea oamenilor la Allah si insultele oamenilor, indurand toate acestea de dragul lui Allah

Daca o persoana atinge toate cele patru nivele, atunci el este unul dintre cei invatati (rabbaniyyum). Predecesorii cei piosi au fost de acord ca Invatatul nu merita sa fie numit un Profesor Invatat pana cand nu cunoaste adevarul, actioneaza conform lui, si ii invata si pe altii.
Astfel, oricine stie, actioneaza si ii invata pe altii va fi chemat printre cei inalti in Imparatia cerurilor.

Jihad impotriva lui Satana implica alte doua categorii:

*Lupta/stradania de a se apara de ceea ce este in inima lui in legatura cu nesiguranta si dubiile care ii pot clatina credinta

*Lupta/stradania de aparare a ceea ce se afla in inima lui in privinta intentiilor necurate si a poftelor

Prima categorie este urmata de siguranta in credinta, iar a doua este urmata de rabdare. Rabdarea impiedica dorintele, iar certitudinea rezolva dubiile.

Jihadul impotriva ipocritilor si necredinciosilor are patru categorii:

*Lupta/stradania cu inima
*Lupta/stradania cu vorba
*Lupta/stradania cu averea lui
*Lupta/stradania cu viata lui

Jihadul impotriva necredinciosilor este de cele mai multe ori cu mana (pentru aparare), iar impotriva ipocritilor este cel mai adesea cu vorba!

In incheiere, vreau sa mai amintesc cateva hadisuri legate de Jihad sau de martiri:

cel mai bun Jihad este atunci cand cineva se straduieste impotriva sufletului sau de dragul lui Allah, Atotputernicul, Magnificul.”[ Sahih Tabarani]

Cel mai bun Jihad este a aceluia care se straduieste impotriva sufletului sau si dorintelor (sale).”[Sahih Daylami]

Martirii sunt de cinci tipuri: cel ce moare de ciuma; cel ce moare de holera; cel ce moare inecat; cel este ingropat sub daramaturi de zid si cel ce moare in timp ce lupta pe Calea lui Allah.„[Bukhari&Muslim]

Cel ce intalneste moartea in vreme ce-si apara averea este martir, cel ce moare aparandu-si propia viata este martir, cel ce moare in apararea credintei sale este martir, cel ce moare aparandu-si familia este martir.„[Abu dawood&Tirmidhi]

Si nu in ultimul rand:

O, voi oameni ai Scripturii (Evrei si Crestini)! A venit la voi Trimisul Nostru (Muhammad-sall Allahu aleihi wa salam), ca sa va arate multe lucruri din cele pe care voi le-ati ascuns in Scriptura, trecand peste multe altele. V-au venit voua o lumina (Islamul si Profetul Muhammad-sall Allahu aleihi wa salam) si o Carte limpede (Coranul) de la Allah. Prin ea, Allah calauzeste pe caile pacii si mantuirii pe aceia care cauta Multumirea Lui. Si El ii scoate din intunericuri la lumina (de la necredinta la credinta) prin gratia Sa, si ii calauzeste pe un drum drept (Monoteismul Islamic).” Coran 5:15-16

Spune:”Vedeti voi, daca el (Coranul) este de la Allah si voi il tagaduiti, atunci cine se afla in ratacire mai mare decat acela care este intr-o schisma adanca (este departe de Drumul Drept al lui Allah)?
Noi le vom arata Semnele Noastre [in cele mai indepartate] zari (in univers) si in sufletele lor insisi, astfel incat sa le fie limpede ca el(Coranul) este ADEVARUL. Oare nu este de ajuns ca Domnul tau este martor la toate?” Coran 41:52-53

La hawla wa la quata illa billah!
Si Allah stie cel mai bine si succesul vine numai de la Allah!

CezarinaS.

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s