CEA MAI BUNA FAPTA PENTRU CEA MAI BUNA NOAPTE!!!

11312216_1649635945258068_1597291056_n

CEA MAI BUNA FAPTA PENTRU CEA MAI BUNA NOAPTE!

LAYLATUL QADR!

BISMILLAH

Bismillah wa Alhamdulillah wa salaatu wa salaamu ala Rasulillah!
Dragi frati si surori!

Ca de fiecare data, Ramadanul trece pe langa noi cu repeziciune, si iata ca ne apropriem de ultimele cele mai bune zece nopti, in care se afla absolut cea mai buna noapte, Laylat-ul Qadr.

Sentimentul ca Ramadanul trece repede il avem in fiecare an, si nu degeaba, atunci cand Allah s-a referit la zilele de post din Ramadan, a folost cuvantul “Ayyaman”. Tradus in romana cu “putine zile” (2:184), care inseamna o perioada cuprinsa undeva intre 3-9 zile. Ceea ce inseamna ca, desi Ramadanul se intinde pe parcursul unei luni, ea ni se pare ca trece ca si cum ar fi doar cateva zile.

Cand Musulmanii cauta Laylatul Qadr (Noaptea Puterii) in ultimele zece nopti din Ramadan se intreaba deseori care este cel mai bun act de adorare pe care sa-l implineasca in aceasta noapte binecuvantata. Este Salah (Rugaciunea)? Este recitarea Coranului?

Actele de adorare ce pot fi implinite in aceasta Noapte unica sunt multe, dar una dintre cele mai bune pe care le putem face este- Du’a. Profetul salAllahu aleihi wa sallam ne-a invatat ca cea mai buna forma de adorare este Du’a. Similar, Laylatul Qadr este cea mai buna Noapte din an.

Imaginati-va combinarea lor in acelasi timp. Veti implini cea mai buna forma de adorare in cel mai bun timp posibil!

MAI MULT SAU EGAL CU 1000

Laylatul Qadr este de obicei asociata cu echivalentul a 1000 de luni. Dar in Coran, in Surat Al-Qadr, Allah Subhana Wa Ta’ala raspunde la intrebarea Sa despre Laylatul Qadr ca este mai buna (si nu egala) decat o mie de luni. Cat de mult inseamna cu adevarat, este lasat imaginatiei noastre!

Luand in considerare acest lucru, daca cineva implineste indeajuns Du’a in timpul Laylat-ul Qadr, rezultatul va fi ceva mai bun decat, si nu egal cu, intreaga viata de facut Du’a lui Allah Subhana Wa Ta’ala.

LISTA DE DU’A-uri

In acest Ramadan si in aceasta Noapte -Laylatul Qadr-, sa incercam sa ne facem o lista de Du’a pentru noi si pentru cei care ne-au cerut la un moment dat sa facem du’a pentru ei, sau pentru cei care nu ne-au cerut dar care stim ca se confrunta cu incercari si probleme, sau pentru cei care ne-au ajutat vreodata, sau pentru cei care ne apreciaza, si pentru intreaga Ummah si sa nu uitam sa cerem iertare pentru fiecare dreptcredincios si fiecare dreptcredincioasa.

Laylatul Qadr este sansa noastra de a face Du’a pentru fiecare dintre ei.
Si sa nu credeti ca implinind acest act de adorare o sa-i ajutati doar pe ceilalti. Profetul salAllahu aleihi wa sallam ne-a spus ca daca vom face Du’a pentru ceilalti, un Inger va face aceeasi Du’a pentru noi.

Imaginati-va ca veti avea parte de tot ceea ce ati cerut pentru altii. Cu cat mai mare va fi lista voastra, cu atat mai mult veti primi. Asa ca, este momentul sa va amintiti de toti cei pentru care vreti sa faceti Du’a in Laylatul Qadr!

INTREBAREA LUI AISHA

Poate cea mai importanta conexiune intre Du’a si Laylatul Qadr vine de la Aisha radiyAllahu anha care l-a intrebat pe Profet salAllahu aleihi wa sallam, ce ar trebuie sa spuna in Laylatul Qadr.

Profetul salAllaha aleihi wa sallam i-a raspuns cu una dintre cele mai cunoacute du’a: “Allahumma, innaka ‘Afūwwun, tuḥibbu al-‘afwa fa’afu ‘annī,”!,
a carei explicatie si importanta o gasiti accesand linkul urmator. TREBUIE SA CITITI!:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/07/29/cea-mai-buna-dua-pentru-laylatul-qadr-si-semnificatia-ei/

Ce trebuie sa observam aici este faptul ca Aisha (ra) nu a intrebat ce sa faca in Laylatul Qadr. In loc de asta, ea a intrebat ce ar trebui sa spuna. Cu alte cuvinte, ea stia ca, daca era un lucru pe care trebuia sa se focalizeze in aceasta binecuvantata Noapte, aceasta trebuia sa fie Du’a catre Allah!

Iar peste toate acestea, Profetul salAllahu aleihi wa sallam i-a raspuns cu sfatul de a face aceasta Du’a specifica pentru iertarea pacatelor.
Vorbim despre Aisha radiyAllahu anha, cea mai iubita din familia sa, careia ne putem gandi ca ar fi putut sa-i dea o intreaga lista de acte monumenale de adoarare pentru a le implini, si totusi i s-a spus sa faca Du’a ca prioritate. Daca lui Aisha (ra) i s-a recomandat sa faca astfel in aceasta Noapte, ce sa spunem despre noi?

O VIATA INTREAGA DE LAYLATUL QADR

Profetul salAllahu aleihi wa sallam le-a spus odata companionilor sai ca oricine pierde binecuvantarile Laylatul Qadr, a pierdut ceva de neinlocuit. Si daca tot v-am convins sa cautati Laylatul Qadr si sa faceti Du’a in fiecare dintre cele zece ultime nopti din Ramadan, faceti-va o favoare si faceti o “smart Du’a”!

Cereti-I lui Allah sa va ofere oportunitatea si abilitatea de a-L adora pe El in timpul acestor zece nopti din fiecare Ramadan pentru restul zilelor voastre si sa va garanteze ca intotdeauna veti fi martorii Laylatul Qadr!

Cand aceasta Du’a va fi acceptata de Allah in shaa Allah, nu numai ca i-ati cerut lui Allah Subhana Wa Ta’ala sa va daruiasca aceasta abilitate pentru o viata intreaga, ci El va va darui o viata intreaga de nopti care merita mai mult decat o viata intreaga in care sa continuati sa cereti din nou si din nou.

Valoare acestei Du’a face cat o viata intreaga!
[Inspirat din khutbah Shaykh Yaser Birjas-Head of Islamic Law and Theory Department- AlMaghrib Institute].

Nu as dori sa inchei acest articol, fara sa mai subliniez inca odata necesitatea Du’a si faptul ca Allah ne indeamna sa-I cerem, ne indeamna sa ne indreptam catre El pentru orice nevoie, pentru ca El iubeste ca noi sa-L invocam pe El si sa-I cerem Lui pentru orice lucru din aceasta viata si din Urmatoarea.

Relatat de Abu Dhar al-Gghifari(RA) ca Profetul-salAllahu aleihi wa sallam a transmis de la Allah Atotputernicul si Gloriosul Care a spus:

”O, slujitorii Mei! Eu am interzis nedreptatea pentru Mine, deci va este interzisa si voua. Asadar nu fiti nedrepti unul cu celalalt! O, slujitorii Mei! Voi toti sunteti rataciti, cu exceptia celui pe care Eu il calauzesc pe calea cea dreapta, asa ca cereti calauzirea de la Mine, ca sa va calauzesc pe calea cea dreapta. O, slujitorii Mei! Voi toti sunteti flamanzi, cu exceptia celui pe care Eu il hranesc, asadar de la Mine cereti hrana si Eu va voi hrani. O, slujitorii Mei! Voi toti sunteti goi (aveti nevoie de vesminte), cu exceptia celui pe care Eu il imbrac, asadar cereti-Mi sa va imbrac si Eu va voi imbraca. O, slujitorii Mei! Voi savarsiti pacate noaptea si ziua si Eu sunt gata sa va iert toate pacatele. Asadar, rugati-va Mie pentru iertare si Eu va voi ierta (pacatele). O, slujitorii Mei! Nu veti reusi sa-Mi daunati cu ceva si nu veti reusi sa-Mi fiti de ajutor. O, slujitorii Mei! Si daca ar avea primul si ultimul dintre voi, toti oamenii si djinii pietatea celui mai pios dintre voi, aceasta nu va adauga nimic la Puterea Mea. O, slujitorii Mei! Si daca ar avea primul si ultimul dintre voi, toti oamenii si djinii ticalosia (nelegiuirea) celui mai ticalos dintre voi, acesta nu va diminua cu nimic Puterea Mea! O, slujitorii Mei! Si daca s-ar aduna primul si ultimul dintre voi, toti oamenii si djinii la un loc si ar cere de la mine si Eu as darui fiecruia ceea ce el a cerut, aceasta nu ar descreste cu nimic ceea ce Eu am, nici macar cat ar pierde oceanul daca s-ar introduce si s-ar scoate un ac din el. O, slujitorii Mei! Faptele voastre va sunt scrise si pentru ele va voi rasplati, asa ca acela care gaseste bine sa Il slaveasca pe Allah, iar cel care gaseste altceva sa nu invinuiasca pe nimeni altul, decat pe sine.” [hadis Qudsi (sfant)-sahih Muslim]

Nu ne ramane decat sa-I cerem lui Allah sa fim dintre cei care vor fi martorii Laylatul Qadr in fiecare Ramadan din viata noastra, si ca Du’a-urile si faptele noastre de adorare sa fie acceptate si sa fie mijloc de iertare si de intrare in Paradis si adapost de Focul Iadului!

Ameen! Alhamdulillahi Rabbil Alamin!

SalAllahu ala Muhammad! SalAllahu aleihi wa sallam!

Afla cum faci Du’a corect, AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/10/20/reguli-de-urmat-atunci-cand-facem-dua1/

CezarinaS.

Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

