ISLAMUL SE AFLA IN NATURA FIECAREI FIINTE UMANE!

hd_islamic_wallpaper_by_i_want_to_be_muslim-d3hxzkl
ISLAMUL SE AFLA IN NATURA FIECAREI FIINTE UMANE!!!

Bismillah wa Alhamdulillah wa Salaatu wa Salaamu ala Rasul Allah!

Un articol important pentru orice fiinta umana, al carei suflet si soarta se afla in Mana Stapanului a tot ce exista, Allah-Rabbil ‘Alamin!

Povestea incepe astfel:

Cel care urmeaza calea cea dreapta o urmeaza numai pentru sine insusi, iar cel care rataceste, rataceste tot pentru sine insusi. Si nu va purta [un suflet] incarcat povara altuia si Noi nu am pedepsit niciodata [un neam] pana cand nu am trimis un Mesager (ca sa-i avertizeze si sa-i calauzeasca catre Adevar si sa-i impiedice de la ratacire).” Coran 17:15

NIMENI NU VA PURTA POVARA PACATELOR ALTUIA

Allah ne spune ca oricine este calauzit si urmeaza adevarul, urmand pasii Profetului salAllahu aleihi wa sallam, va obtine rasplata si consecintele bune ale acesteia pentru el insusi.
Si oricine rataceste de la adevar, deviind de la calauzire, el isi greseste lui insusi si va avea de purtat consecintele.
Allah ne spune apoi ca, nimeni nu va purta povara pacatului altcuiva, pentru ca fiecare greseste pentru el insusi, dupa cum Allah ne spune intr-un alt verset:

Si nu va purta niciun suflet (pacatos) povara altuia. Iar daca un suflet incarcat (de povara pacatelor) va chema dupa ajutor, nimic din povara sa nu va fi purtat (de altcineva), nici daca ar fi ruda apropiata…”. Coran 35:18

Nu este nicio contradictie intre aceste Versete si alte Versete:

Ci ei vor purta poverile lor si alte poveri impreuna cu poverile lor, iar in Ziua Invierii vor fi ei intrebati despre ceea ce au nascocit.” Coran 29:13

Vor avea ei de purtat pacatele lor in intregime, in Ziua Invierii, precum si o parte din pacatele celor pe care ii duc in ratacire, fara de stiinta. Si ce rea [povara] vor avea de purtat.” Coran 16:25

Pentru cei care ii cheama pe altii la pacate, ei vor suporta pacatul propriei deviatii si de asemenea pacatul celor pe care i-au dus in ratacire, fara sa se scada nimic din povara acelor oameni, si nicio povara nu se va indeparta de la ei.
Aceasta este justetea si indurarea lui Allah asupra slujitorilor Sai.

Iar Allah ne spune apoi, “si Noi nu am pedepsit niciodata [un neam] pana cand nu am trimis un Mesager (care sa-i avertizeze)”.

NICIO PEDEAPSA PANA NU S-A TRIMIS UN MESAGER

Allah ne spune prin prisma Justetei Sale, ca El nu pedepseste pe nimeni pana cand El nu a stabilit o dovada impotriva lui prin trimiterea unui Mesager, dupa cum ne spune:
“..De fiecare data cand este aruncata o ceata noua, pazitorii sai intreaba:”Oare nu a venit la voi un prevenitor (ca sa va previna asupra acestei pedepse)?”. Iar ei vor zice:”Ba da! A venit la noi un prevenitor, insa noi l-am invinuit de minciuna ai am zis:’Allah nu a trimis nimic, si voi nu sunteti decat in mare ratacire!” Coran 67:8-9

Oare nu au venit la voi trimisi, chiar dintre voi, ca sa va recite versetele Domnului vostru si sa va previna pe voi despre intalnirea cu aceasta Zi?” Ei vor zice:”Ba da! Insa s-a adeverit cuvantul (cuvintele lui Allah: voi umple Gheena) despre osanda necredinciosilor” Coran 39:71

Bineinteles, sunt multe alte Verste care indica faptul ca Allah nu va face ca niciun neam sa intre in Iad decat dupa ce le-a trimis lor un Mesager.

COPII CARE AU MURIT DE MICI

Aceasta este o problema asupra careia atat invatatii mai vechi sau mai noi au avut pareri diferite, Allah sa aiba mila de ei.
Problema care se pune este aceea a copiilor ce mor de mici, iar parintii lor sunt necredinciosi: Ce se intampla cu ei?
De asemenea, ce se intampla cu nebunii, surzii si cei senili si cu cei care mor in circumstanta de Fitrah, cand niciun Mesaj nu a ajuns la ei?

Cateva hadisuri au fost relatate pe acest topic, care vor fi relatate aici cu ajutorul lui Allah.
Imam Ahmad a raportat de la Al-Aswad bin Sari ca Mesagerul lui Allah sal Allahu aleihi wa sallam a spus:

Sunt patru care isi vor prezenta cazul in Ziua Invierii: un om surd care nu a auzit niciodata nimic; un om nebun; un om foarte batran si senil si un om care a murit in stare de Fitrah.
In cel priveste pe cel surd, el va spune:”O, Doamne! Islamul a venit dar eu nu am auzit nimic”.
Iar cel nebun va zice:”O, Doamne! Islamul a venit si baietii tineri au aruncat balegar de camila pe mine.”
Iar cel senil va zice:”O, Doamne! Islamul a venit si nu am inteles nimic”.
Iar cel care a murit in stare de Fitrah, va spune:”O, Doamne! Niciun Mesager de la Tine nu a venit la mine.”
Allah va accepta legamantul lor de supunere fata de El, si apoi El le va trimite un cuvant (o porunca), ca ei vor trebui sa intre in Foc.
Pe Cel in Mana Caruia se afla sufletul lui Muhammad, daca ei vor intra in el, il vor gasi racoros si sigur pentru ei.

Este o relatare similara cu un lant de la Qatadah de la Al-Hasan de la Abu Rafi de la Abu Huraira, dar care se incheie astfel:”Oricine va intra in el il va gasi rece si sigur, si oricine nu va intra in el va fi tarat in el”.

De asemenea a fost inregistrat si de Ishaq bin Rahwayh de la Mu`adh bin Hisham, si de Al-Bayhaqi in Al-I`tiqad, cu un lant (isnad) sahih.
S-a relatat de catre Ibn Jarir de la Ma`mar de la Hammam de la Abu Hurayrah, care ii este atribuit Profetului salAllahu aleihi wa salam, ca Abu Hurairah a spus:”Recitati daca doriti:”Si Noi niciodata nu am pedepsit pana nu am trimis un Mesager”.

Intr-o alta relatare, Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa salam a spus:
Fiecare nou-nascut se naste in stare de Fitrah apoi parintii sai il fac pe el Iudeu (evreu) sau Crestin sau Zoorastru..”
In acord cu o relatare, ei au spus:”O, Mesager al lui Allah, dar despre cei care mor cand sunt mici?”
El, salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Allah stie cel mai bine ce ar fi facut ei”.

Imam Ahmad a relatat de la Abu Huraira ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Copii Musulmanilor sunt in Paradis, luati in grija de Ibrahim”.

In sahih Muslim este relatat de la Iyyad bin Hammad ca Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus ca Allah a spus:”I-am creat pe slujitorii Mei ca Hunafa.
Intr-o alta relatare, cuvantul apare “ca Musulmani”.

Al-Mustakhraj `Ala Al-Bukhari, Al-Hafiz Abu Bakr Al-Barqani au inregistrat hadisul lui `Awf Al-A`rabi, de la Abu Raja’ Al-`Utardi de la Samurah, ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:
Fiecare nou-nascut este nascut in stare de Fitrah”.
Oamenii l-au intrebat:”O, Mesager al lui Allah! Dar copii idolatrilor?”
El salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Si copii idolatrilor, de asemenea.”

At-Tabarani a relatat ca Samurah a spus:”L-am intrebat pe Mesagerul lui Allah despre copii idolatrilor si el a spus:”Ei sunt slujitorii oamenilor Paradisului.”

Ahmad a relatat ca Hasna’ bint Mu`awiyah, de la Bani Suraym, a spus ca unchiul sau patern a spus: ‘Am spus:”O, Mesager al lui Allah, cine este in Paradis?’ El salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Profetii sunt in Paradis; martirii sunt in Paradis; copii sunt in Paradis; fetitele care au fost ingropate de vii sunt in Paradis”.

ESTE MAKRUH SA SE DISCUTE ACEST SUBIECT

Pentru a discuta acest subiect avem nevoie de dovezi autentice, dar cei care nu au cunostinte despre Shariah incearca sa vorbeasca despre acest subiect. Din acest motiv, unii dintre invatati nu agreaza sa discute aceasta tema.
Acest punct de vedere a fost relatat de Ibn Abbas, Al-Qasim bin Muhammad bin Abi Bakr As-Siddiq, Muhammad bin Al-Hanafiyyah si altii.

Ibn Hibban a inregistrat in Sahih-ul lui ca Jarir bin Hazim a spus:”L-am auzit pe Abu Raja Al-Utardi spunand ca l-a auzit pe Ibn Abbas (ra) spunand:”In timp ce se afla la Minbar, Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Aceasta Ummah va fi bine, atata timp cat nu va vorbi despre copii si despre hotararea Divina (Al-Qadr).
Ibn Hibban a spus:”Aceasta inseamna sa vorbesti despre copii idolatrilor.
[Sursa:Tafsir Coran 17:15 de Ibn KATHIR]

Dragi frati si surori in Islam!
Acesta a fost strict comentariul (Tafsirul) Vesetului 17:15, din care am inteles ca cel care este calauzit este calauzit pentru el insusi, iar cel ratacit este ratacit tot pentru el insusi, si ca nimeni nu va purta povara pacatelor altcuiva, mai putin cei care ii conduc pe oameni la ratacire si care vor purta si povara celor pe care i-au dus in ratacire, fara ca ceva din pacatele celor care i-au urmat sa se scada.

De asemenea, Allah ne mai spune ca El nu va pedepsi pe nimeni inainte sa-i fi trimis un Mesager, si am aflat din hadisurile prezentate ca, copii care mor inainte de a apuca varsta la care vor putea sa aleaga, indiferent daca parintii lor sunt credinciosi sau necredinciosi, vor intra in Paradis. Si am vazut ca patru categorii de oameni, dupa ce isi vor afirma legamantul lor fata de Allah in Ziua Invierii, vor fi testati de Allah. Daca se vor supune poruncii Sale, vor fi salvati, iar daca vor refuza, vor ajunge in Iad. Si Allah stie cel mai bine! Si nu are rost sa mai insistam pe acest subiect.

Insa pentru mai multe clarificari asupra subiectului si a anumitor termeni pe care unii dintre voi si in special noii Musulmani s-ar putea sa nu-i cunosca sau sa nu fie familiarizati cu ei, voi aduce lamuriri in plus fata de ceea ce ne ofera Tafsirul acestui Verset.
Asadar, un termen folosit aici a fost si Hanifa. Hanifa inseamna de fapt adevaratul credincios in Monoteismul Islamic, si Hanifa este de fapt religia lui Allah din toate timpurile si religia tuturor Profetilor Sai.
Unica religie acceptata de Allah este Islamul..”[ 3:19]

Acela care doreste o alta religie decat Islamul, nu-i va fi acceptata si el se va afla in Lumea de Apoi printre cei pierduti.” [3:85]

Ibrahim (Avraam) nu a fost nici iudeu, nici crestin, ci el a fost un Muslim Hanifa (un adevarat credincios in Monoteismul Islamic si anume sa nu adori pe altcineva in afara de Allah) si nu a fost dintre Al-Mushrikun (dintre cei care-I fac asociati lui Allah)”. [3:67]

Ridica-ti fata ta [O, Muhammad salAllahu aleihi wa sallam] spre liddeeni haneefan (religia Monoteismului pur), fitrata Allahi [aceasta religie este Fitrah (firea) lui Allah] dupa care El fatara annasa [i-a creat pe oameni]. Nu este schimbare in Khalaq-illah (creatia (religia) lui Allah-Monoteismul Islamic). Aceasta este religia cea dreapta, dar cei mai multi oameni nu stiu.” [30:30]

SubhanAllah! Versete superbe. Versete care spun totul. Religia lui Allah este una singura, dintotdeauna si pentru totdeauna, si nimeni nu va putea schimba vreodata religia lui Allah, si tocmai de aceea, Monoteismul pur Islamic, adorarea lui Allah fara a-I face parteneri, este SINGURA RELIGIE ACCEPTATA DE ALLAH.

Se mai indoieste cineva?

Din moment ce Fitrah lui Allah este gravata in sufletul omului, el se naste intr-o stare in care Tawhid-ul (Monoteismul pur) este integrat. Si din moment ce Tawhid este intrisec in firea (fitrah) omului, Profetii aleihum salam, au venit sa le reaminteasca acest lucru, si sa-i calauzeasca catre ceea ce se afla in natura lor.

Versetul descrie fitrah ca si credinta primordiala pe care Allah Insusi a implantat-o in natura omului. Ea implica mesajul esential al Islamului, acela de supunere fata de Vointa lui Allah, dupa cum a fost transmisa si practicata de catre toti Profetii.

Iyad ibn Himar a relatat: Mesagerul lui Allah, sallAllahu aleihi wa salam a spus:
Allah a spus:”I-am creat pe toti slujitorii Mei cu inclinarea naturala (Fitrah) de a adora un Singura divinitate, dar Sheytanii (diavolii) sunt cei care ii intorc pe ei de la religia lor. Ei fac interzis pentru ei ceea ce a fost facut permis pentru ei, si ei le poruncesc sa-Mi asocieze parteneri, desi nu au nicio autoritate pentru asta.
[Sahih Muslim,2865]

Legile Shari’ah-ei, cu care Profetii au fost trimisi, sunt lumina calauzitoare catre credinta esentiala in Allah care se afla in fiecare fiinta umana. Mai mult, din moment ce aceasta credinta vine de la Allah, rezultă în mod natural că legile care pot directiona omul înapoi la ea, trebuie de asemenea să vină de la Allah, si de aceea, Islamul este de asemenea numit Din al-Fitrah, religia naturii umane.

Acest lucru reiese si din hadisul urmator:
Este relatat ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus ca a vazut intr-un vis un barbat in varsta in fata unui copac mare si in jurul lui erau copii; in vis i s-a spus ca barbatul in varsta era Ibrahim si ca copii care erau in jurul lui erau copii care, inainte sa atinga varsta aprecierii, au murit. La asta, unii dintre Musulmani l-au intrebat:”Si copii politeistilor tot la fel, Mesager al lui Allah?” Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Si copii politeistilor, de asemenea.” [1]

A fi cu Ibrahim aleihi salam inseamna a fi in Paradis, si asta ii include si pe copii politeistilor. Este clar, atat din Coran cat si din Hadis, ca fiecare copil se naste fiind Musulman in natura lui.
Islamul recunoaste ca toti copii, fie nascuti din parinti credinciosi sau din parinti necredinciosi, vor merge in Paradis daca au murit inainte de a atinge varsta la care pot discerne sau aprecia.
Imam al-Nawawi cand a definit Fitrah a spus:”..Implicatiile acestui hadis este acela ca, copii se nasc puri, fara pacate si predispusi sa creada intr-o singura divinitate, Allah (Creatorul); mai mult, ei sunt locuitorii Paradisului; Cu toate acestea, în cazul în care părinții lor sunt ne-musulmani, religia părinților lor va fi aplicabila acestora în această lume.” [2]

Islamul se numeste si Din al-Fitrah, pentru ca este religia naturii umane, pentru ca legile ei si invataturile ei sunt in completa armonie cu inclinatia naturala firii (fitrah) umane, de a crede si a se supune Creatorului. Precum cuvantul al-Islam, cuvantul Din inseamna ascultare si supunere, printre alte intelesuri.
Ad-Din inseamna religie in cel mai larg sens al cuvantului, care imbratiseaza atat aspectul practic al actelor de adorare cat si tranzactiile normale ale vietii si invataturile religiei. Si este o denumire pentru oricine Il serveste si se supune lui Allah.

Adevarat, Religia lui Allah este al-Islam [Inna ad-deena AAinda Allahi al-islam]”. [3:19]

Omul este indatorat lui Allah pentru existenta lui si subzistenta lui. Credinciosul va realiza ca sufletul sau Il cunoaste pe Allah in pre-existenta, si ca aceasta datorie se intoarce la el insusi, si ea trebuie platita prin serviciul si supunerea sa fata de Allah Preainaltul.
Aceasta intoarcere implica intoarcerea omului la natura lui spirituala, la Fitrah lui.
Cel care se supune lui Allah se numeste ‘abd-Allah (slujitorul, robul lui Allah), iar serviciul sau (adorarea sa) se numeste ‘Ibadah (supunerea constienta fata de Vointa lui Allah).

Prin adorarea lui Allah in aceasta maniera, omul va indeplini scopul creatiei si existentei sale.

Nu i-am creat pe Jini si pe oameni decat pentru ca ei sa Ma adore (li ya’buduni).” [51:56]

Fitrah este modelul in acord cu care Allah a creat toate lucrurile. Supunerea fata de ea aduce armonie, pentru ca ea inseamna realizarea a ceea ce se afla in natura omului. Opozitia fata de ea aduce discordie, dezbinare, pentru ca inseamna ceva ce este impotriva adevaratei naturi umane. [3]
Surse: [1] Ibid, p. 30; cf. Ibn Manzûr, Ibid./[2] Ibn Taymîyya Dar‘u Ta‘arud al ‘Aql wa al Naql. Vol. 8, ed. Muhammad Rashad Sa’im. (Riyadh: Jami‘at al-Imâm Muhammad ibn Sa‘ud al-Islamiyyah, 1981), p. 382-3./[3 ] S.M.N. Al-Attas, Islam, Secularism and the Philosophy of the Future, London: Mansell Publishing Limited, 1985, pp. 57-58.

O, voi oameni!

Desi oamenii au in natura lor inclinarea de a-L adora pe Allah, multi se razvratesc si refuza acest Adevar.
Allah in Justetea si Marinimia Lui, a trimis Mesagerii Sai, pentru a-i reintoarce pe oameni la Fitrah (natura) lor.
Fiecare Trimis, sau Mesager sau Profet a venit la neamul sau in rastimpuri, pana cand, in urma cu 14 secole, Allah a hotarat sa trimita pe ultimul dintre Mesagerii Sai si incheietorul Profetilor, Muhammad aleihi salatu wa sallam, INTREGII CREATII!

De atunci, si pana la sfarsitul timpului, ultima Revelatie, Coranul, este Singura Lege Divina pe care toti oamenii trebuie sa o urmeze. Toate celelalte Legi anterioare au fost abrogate si intreaga omenire trebuie sa urmeze Revelatia finala care a desavarsit, a perfectat, a definitivat Religia lui Allah.

Din acel moment si pana la sfarsitul timpului, nimic nu se va mai putea sterge, nimic nu se va mai putea adauga si nimic nu se va mai putea modifica, din moment ce Allah a desavarsit Religia Sa!

Si dragii mei, dupa ce credinta se va statornici in inimile voastre, si niciun uragan si nicio calamnitate nu o va mai putea clatina, lasati-va inima sa se umple de dragoste pentru Stapanul inimilor voastre, si al sufletelor voastre, si Cel cu care va veti intalni intr-o Zi despre care nu este nicio indoiala! ♥ ♥ ♥ Ya Rabbil ‘Alamin!

Lui Allah Ii cerem ajutorul si Lui Ii cerem iertare! Pe cine a calauzit Allah, nu poate sa rataceasca si pe cine a lasat sa rataceasca, nimeni nu poate sa-l calauzeasca!
Marturisesc ca nimeni nu are drept de a fi adorat in afara de Allah si marturisesc ca Muhammad salAllahu aleihi wa sallam este slujitorul Sau si incheietorul Mesagerilor Sai.

salaam

Allah sa-i rasplateasca pe toti cei care au citit acest articol!

CITESTE SI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/09/05/acesta-este-un-mesaj-pentru-intreaga-creatie/

PLEASE SHARE!

CezarinaS.

TOGETHER FOR ETERNAL PEACE!

NOU:

Aplicatia ISLAMUL PACEA ETERNA, acum pe TELEFONUL sau TABLETA TA!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.islamul.pacea.eterna

Islamul Pacea Eterna

Advertisements

4 thoughts on “ISLAMUL SE AFLA IN NATURA FIECAREI FIINTE UMANE!

  1. Pingback: Islamul Pacea Eterna

  2. Pingback: PUNCTUL DE PLECARE LA INTRAREA IN ISLAM | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s