CREDINTA IN ALLAH TE FACE MUSULMAN?

allah-nou
CREDINTA IN ALLAH TE FACE MUSULMAN?

BISMILLAH

Bismillah, wa Alhamdulillahi, wa Salaatu wa Salaamu ala Rasul Allah!
Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

Absolut cel mai important lucru din viata noastra, de care depinde izbanda noastra in Ziua Judecatii si de care depinde acceptarea credintei si a faptelor noastre, este Tawhid Allah.
Cine cunoaste cu adevarat ce inseamna si ce reprezinta Tawhid Allah, si cine implementeaza Tawhid Allah in viata sa si cine lupta pentru a face cunoscut Tawhid Allah, a trecut admiterea in Viata Eterna.
Pentru ca Tawhid Allah sa fie valabila, trebuie respectate toate aspectele care intra in categoria Tawhid Allah si toate componentele care compun Tawhid Allah.
Este oare credinta in Allah aceeasi cu credinta in Tawhid Allah? Cu siguranta, nu!
Si paganii din Mekkah credeau in Allah, si alte religii cred in Allah, inclusiv Sheitan crede in Allah!
Oricine crede in Allah (Dumnezeu) poate fi numit credincios? Cu siguranta, acest lucru nu este suficient! Ce lipseste?

Pentru a intelege mai bine aceste aspecte, la sfarsitul acetui articol veti gasi link-urile mai multor articole care explica pe larg aceste subiecte.

Toti cei care profeseaza credinta Islamica, se supun natural lui Allah si Il adora pe El Singur, implinind tot ceea ce El a poruncit si evitand tot ceea ce El a interzis, care reprezinta Tawheed-ul ‘Ibadah. Fara acest aspect al Tawheed, credinta in Unicitatea lui Allah nu este completa.

Noi, Musulmanii, folosim des termenul de Aqeedah, dar ce intelegem prin asta? Este Aqeedah ceva ce este memorat si se rezuma doar la discurs? Si care este relatia dintre Aqeedah si fapte?
Aqeedah este credinta ferma care este fixata in inima fara niciun dubiu, un crez care exclude orice supozitie, indoiala sau suspiciune. Conform intelegerii Ahl-us Sunnah wal-Jama’ah, este binecunoscut ca Imanul (Credinta) este ceea ce se afla in inima si se rosteste cu limba, si este actiunea inimii, limbii si a membrelor [al-Aqeedatul Wasitiyyah de Ibn Taymeeyah].

Din acest motiv, Mekkanii au refuzat sa depuna marturie (Shahadah), nu pentru ca rostirea ei ar fi fost dificila, ci pentru ca au inteles implicatiile ei.
Ei au inteles ca, credinta in Allah care este rostita cu limba, trebuie sa fie prezenta in inima si trebuie sa se manifeste in actiunile inimii (precum iubirea si teama de Allah), a limbii (dzikr, Shahadah, etc) si a membrelor (implinirea Rugaciunii, poruncirea binelui si interzicerea raului..).

In mai multe dintre articolele mele anterioare am vorbit despre conceputul de Tawhid, Monoteismul Islamic, Monoteismul Pur, care nu se mai regaseste in nicio alta religie.
Religia lui Allah este Islamul, si cel mai important lucru cu care Allah i-a trimis pe toti Profetii Sai anteriori, de la primul pana la ultimul si cel mai maret dintre ei, Muhammad salAllahu aleihi wa Sallam au transmis acelasi concept al Unicitatii lui Allah (Tawhid Allah).

Pentru a profesa credinta Islamica, trebuie sa crezi in:
Unicitatea lui Allah in Stapanire (Tawheed-ur Ruboobeeyah): Allah este Creatorul, Cel care detine, administreaza si sustine tot ceea ce El a creat, Singurul care are Puterea Suprema in tot acest univers, etc.

Unicitatea lui Allah in privinta Numelor Sale si Perfectelor Sale Atribute (Tawheed Asmaa Allah wa Sifat)- care Il descriu pe Allah in acord cu Numele si Atributele cu care El Insusi s-a descris si s-a numit in Coran sau cu care Profetul Muhammad salAllahu aleihi wa sallam L-a descris pe El si care nu pot fi atribuite niciodata vreunui element al creatiei.
Oricine profeseaza aceste credinte trebuie in mod natural sa se supuna lui Allah si sa-L adore pe El Singur, implinind tot ceea ce El a poruncit si evitand tot ceea El a interzis, care reprezinta, Tawheed-ul Ibadah (Unicitatea in adorare). Fara acest aspect al Tawhid, credinta in Unicitatea lui Allah nu este completa!

CE ESTE TAWHID-ul ‘IBADAH?
Tawheed ul `Ibaadah inseamna sa Il adori numai pe Allah Singur in toate formele de adorare si sa nu adori pe nimeni si nimic alaturi de El, indiferent daca este Inger, Mesager, Profet, o persoana pioasa, soare, luna, etc.

Domnul vostru este un Domn Unic. Nimeni nu are drept de a fi adorat in afara de El, El este Cel Milostiv, Indurator [Ar-Rahman, Ar-Rahim].” [2:163]

Moscheile sunt ale lui Allah (Singur), si nu chemati (nu adorati) pe nimeni impreuna (alaturi) cu Allah.”[72:18]

Aceasta pentru ca Allah este Adevarul, iar ceea ce cheama ei in locul Sau este desartaciune (falsitate). Si Allah este Cel mai Inalt [si] Cel mai Mare [Al-‘Aliyy, Al-Kabir]” [22:62]

AT-TAGHOOT
Cum poate cineva sa-i ia pe altii ca divinitati in locul sau alaturi de Allah?
Pe scurt, Ibn al-Qayym a spus ca “Taghoot” (false zeitati, oricine si orice este adorat alaturi de Allah) include pe oricine guverneaza dupa altceva in afara de Revelatia lui Allah si exemplul (Sunnah) Mesagerului Sau (salAllahu aleihi wa sallam) sau ceea ce este adorat in locul, sau alaturi de Allah, sau care este urmat in opozitie cu Poruncile lui Allah. De asemenea, daca cineva alege sa iubeasca, sa se supuna si sa urmeze altceva decat pe Allah si Revelatia Sa, inseamna ca adora alte divinitati alaturi de Allah.

CE IMPLICA TAWHID-ul IBADAH?
A cunoaste realitatea si ce inseamna sa-L adori pe Allah Singur, fara sa-I atribui parteneri in aceasta adorare, este de o importanta extrema, si toti cei care vor reusi in acest aspect sunt mai aproape sa devina adevarati slujitori ai lui Allah si dintre cei care fac ceea ce este mai bine pentru a implini scopul creatiei lor si pentru a mentine Tawhid in vietile lor.

Iata cateva motive pentru care este esential Tawhid-ul Ibadah, pentru a spori dorinta noastra de intelegere si pentru a o aplica in viata noastra atat de scurta:
-Pentru acest aspect al Tawhid au fost trimisi toti Profetii pentru a elabora in primul si primul rand ca:
Noi (plurarul de Majestate) am trimis la fiecare comunitate un Trimis [ca sa le spuna]”’Adorati-L pe Allah si tineti-va departe de Taghut (orice alte false zeitati).” [16:36].

Noe (aleihi sallam) a spus neamului sau:”O, Neam al meu! Adorati-L pe Allah! Voi nu aveti alta divinitate in afara Lui!”[7:59]

-Numai atunci cand se afirma Tawhid-ul Ibadah, celelalte doua aspecte ale Tawhid- Tawhid ur-Roobubiyah si Tawhed Asma wal Sifat– se afirma si ele in acelasi timp, deoarece cel care implineste adevarata Ibadah (adorare) Domnului sau, afirma in acelasi timp Stapanirea (Rububiyah) lui Allah si de asemenea perfectiunea Numelor si Atributelor lui Allah, care nu Ii apartin decat Lui.

-Tawhid al-Ibadah este esenta religiei noastre si scopul existentei noastre.
Eu (Allah) nu i-am creat pe djini si pe oameni decat pentru ca ei sa Ma adore.” [51:56]

-Este acel aspect al Tawhid pentru care un muwahhidun (un adevarat slujitor al lui Allah Singur si care afirma Tawhid-ul) se distinge de mushrikun (cei care comit shirk, care este opusul Tawhid, cei care Ii fac asociati lui Allah in adorare).

-Acest Tawhid subliniaza intelesul marturisirii de credinta (Shahadah), prin care cineva accepta Islamul. De fapt, acest Tawhid este adevarata esenta si primul stalp pe care este cladit Islamul.

-Acest aspect al Tawhid se bazeaza in principal pe fapte, in comparatie cu celelalte doua aspecte ale Tawhid, deoarece afirmand acest Tawhid te supui cu adevarat lui Allah. Ati afirma acest aspect al Tawhid prin fapte pana la sfarsitul vietii, este o porunca in Coran:
Si adora-L pe Domnul tau pana ce iti va veni sfarsitul (moartea).” [15:99]

-Dawah se implineste in principal pentru a stabili acest aspect al Tawheed.
Invitarea la adorarea lui Allah si la toate componentele Tawhid Allah, trebuie sa fie primordiala in activitatea de Dawah. Primul lucru si prima datorie a noastra este aceea de a chema la adorarea exclusiva a lui Allah. Islamul este singura religie cu adevarat Monoteista. Toate celelalte religii care au fost la origine Monoteiste, au suferit in timp de distorsionare si corupere. Ultima Revelatie a lui Allah adresata intregii umanitati in toate timpurile si in toate locurile, a venit sa indrepte aceste modificari si distorsonari, a venit sa ne arate drumul care ne va conduce catre fericirea in Viata de Apoi, a venit sa ne arate scopul pentru ca am fost creati, si ne-a daruit motivele pentru care sa luptam si sa ne sacrificam in aceasta viata, de dragul si numai pentru Cel in Mana Caruia se afla sufletul si soarta noastra.

-Acest aspect al Tawheed este dreptul lui Allah asupra slujitorilor Sai.
Dreptul lui Allah asupra slujitorilor (Ibad) Sai este ca ei sa-L adore pe El Singur si sa nu asocieze pe nimeni si nimic in aceasta adorare alaturi de El.” [Convenit]

-Prima porunca din Mus’haf (Coran) in legatura cu Tawhid al-Ibadah este:

O, voi oameni! Slaviti-L pe Domnul vostru , care v-a facut pe voi si pe cei dinaintea voastra. Ca sa aveti frica (Taqwa) [de El].” [2:21]

-Afirmarea Tawhid al-Ibadah va conduce, cu permisiunea lui Allah la mijlocirea Profetului salAllahu aleihi waSallam in beneficiul unui muwahhid (cel care afirma Tawhid).
Voi spune:’Ya Rabb (O, Doamne), permite-mi sa mijlocesc pentru oricine spune ‘Laa ilaaha ill Allah’. Atunci Allah va spune:’Pe Puterea Mea, si pe Gloria Mea, si pe Suprematia Mea, si pe Maretia Mea, il voi scoate din Iad pe oricine spune:’Laa ilaaha ill Allah’.[Bukhari]
Desigur, simpla rostire a acestei expresii, fara afirmarea acestei marturisiri in fapte, nu este suficienta.
-Acest aspect al Tawheed este distinctia cu care Allah ii descrie pe Ingerii Sai si pe Profeti.
Chiar si cei care sunt aproape de Domnul tau nu se socotesc prea mari pentru a-L adora pe El, ci ei Il preamaresc se se prosterneaza dinaintea Lui.” [7:206]
In timp ce, aceia care neglijeaza Tawhid al-Ibadah se afla in dizgratia lui Allah:
Si Domnul vostru spune:’Chemati-Ma (adorati-Ma) si Eu va voi raspunde! Aceia care din prea multa trufie refuza sa Ma adore, vor intra in Gheena (Iad) umiliti.” [40:60]

-Allah ii descrie pe cei mai buni din creatia Sa prin semnul lor distinctiv al implinirii Ibadah pentru El:
Cei evlaviosi vor bea dintr-un pahar al carui amestec va fi cu camfor. Dintr-un izvor din care beau robii lui Allah (Ibaad-Allah), facandu-l sa tasneasca mereu.” [76:5-6]

-Cei care afirma acest aspect al Tawheed cu adevarat sunt protejati de catre Allah de Seytan cel blestemat:
Tu nu vei avea putere asupra robilor mei (Ibaadee), afara numai de cei care te-au urmat dintre cei amagiti.”[15:42].

-Cand Profetul Muhammad salAllahu aleihi wa sallam a fost mentionat in cel mai perfect mod, a fost numit “Abd”, un adevarat slujitor al lui Allah care afirma Tawheed al-Ibadah.
Marire Celui care l-a adus pe robul (Abd) Sau in timpul unei nopti de la Moscheea Al-Haram la Moscheea Al-Aqsa, a carei imprejmuire Noi am binecuvantat-o, ca sa-i aratam din semnele Noastre. El este cu adevarat Cel care Aude Totul si Cel care Vede Totul [As-Sami, Al-Basir].”[17:1].

-Perfectiunea fiintelor create este afirmarea Tawheed al-Ibadah:
Ei zic:’Cel Milostiv si-a luat un fiu (ingerii)’. Marire Lui! Insa ei nu sunt decat niste robi (Ibaad) tinuti in cinste. Ei nu I-o iau inainte cu vorba si ei purced numai dupa porunca Lui. El stie ce este inaintea lor si ce este in urma lor, iar ei nu mijlocesc decat pentru acela de care El este multumit, dar ei sunt cu teama de El.” [21: 26-28]

ATITUDINEA CREDINCIOSULUI

Pentru a fi Musulman, este necesar sa crezi in Unicitatea lui Allah, ceea ce inseamna ca trebuie sa crezi ca Allah este Singurul Creator si Sustinator si Ocrotitor, ceea ce reprezinta Tawheed Ar-Rububiyyah. Dar acestea nu este suficient. De ce? Multi dintre idolatri cunosteau si credeau intr-o divinitate suprema, credeau in Creatorul tuturor lucrurilor, dar acest lucru nu a fost suficient pentru a-i face pe ei Musulmani.

Este neaparat necesar ca acestei afirmatii sa-i adaugam afirmarea Tawheed al-Uluhiyah (Tawheed al-Ibadah), care reprezinta Unicitatea lui Allah in adorare, Singurul ce merita sa fie adorat si abtinerea de la a adora orice alta forma a creatiei.
Avand aceasta cunoastere sigura despre Singura Divinitate Adevarata, omul trebuie sa aiba credinta constanta in Allah si nu trebuie sa permita ca nimic sa interfereze cu aceasta credinta.
Cand credinta penetreaza inima, ea incepe sa se manifeste in faptele sale, care impreuna sunt dovada pentru credinta adevarata. Acestea, alaturi cu sentimentul de multumire si gratitudine fata de Allah formeaza esenta adorarii (Ibadah).
Sentimentul de gratitudine este atat de important incat un necredincios este numit kafir care inseamna “cel care neaga adevarul’ si de asemenea ‘cel care este nemultumitor’.
Un credincios iubeste si este multumitor lui Allah pentru binecuvantarile pe care El le-a revarsat asupra lui, el este mereu ingrijorat de faptele sale. El se teme de Allah, se preda lui Allah si Il slujeste pe El cu supunere si umilinta. Acest lucru se obtine prin constientizarea in permanenta a prezentei lui Allah (Taqwa).
In final, as dori sa va aduc la cunostinta un hadis care defineste credinta in Allah Singur:
Stiti voi ce inseamna credinta in Allah Singur?”. Ei au raspuns:”Allah si Trimisul Sau stiu mai bine.” Apoi Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Inseamna:1.Sa marturisesti ca nu are nimeni drept de a fi adorat in afara de Allah si Muhammad este Trimisul Sau (Laa ilaha ill Allah Muhammad Rasul Allah);2. Sa implinesti Rugaciunea perfect; 3. Sa platesti Zakkat; 4. Sa postesti in timpul lunii Ramadan; Si sa platesti Al-Khumus (o cincime din prada de razboi pentru Cauza lui Allah).” [Sahih Bukhari]

Si desigur, dupa constientizarea si afirmarea credintei in Tawhid Allah (toate cele trei forme de Tawhid), este obligatoriu sa credem in celelate principii ale Islamului, respectiv: credinta in toate Cartile revelate (in forma lor originala- nu mai exista la ora actuala), in toti Mesagerii lui Allah, in Ingerii Sai, in Destinul bun sau rau si desigur in Ziua Judecatii!

Dragi frati si surori in Islam!
Alhamdulillah pentru calauzirea lui Allah, Alhamdulillah pentru Islam, Alhamdulilah pentru ca Allah ne-a facut sa iubim, sa rostim, sa traim, sa simtim: Laa ilaaha ill Allah, si fie ca ultima noastra fapta si ultima noastra rostire si ultima noastra rasuflare sa fie: Laa ilaha ill Allah! (nimeni nu are drept de a fi adorat in afara de Allah)
Ameen! Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!
Sal Allahu ala Muhammad! Sal Allahu aleihi wa sallam!

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/09/18/credinta-allah-si-importanta-laa-ilaha-ill-allah/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/09/12/dreptul-lui-allah-asupra-omenirii/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/09/10/pacatul-care-nu-se-iarta-shirk-ul-si-formele-lui/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/01/26/unica-religie-acceptata-de-allah-este-islamul/

CezarinaS.

TOGETHER FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

3 gânduri despre “CREDINTA IN ALLAH TE FACE MUSULMAN?

  1. Pingback: RASPLATA REVERTIRII LA ISLAM | Islamul Pacea Eterna

  2. Pingback: Islamul Pacea Eterna

  3. Pingback: PUNCTUL DE PLECARE LA INTRAREA IN ISLAM | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s