“FEMEI CARE SUNT IMBRACATE DAR GOALE..”

Fire_and_Ice_by_Canadian_fast_food

“..FEMEI CARE SUNT IMBRACATE DAR GOALE..”

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Exista doua tipuri de oameni ai Iadului pe care nu i-am vazut inca:’oameni cu bice ca niste cozi de bovine, cu care lovesc oamenii, si femei care sunt imbracate dar (totusi) goale, cu un mers ispititor, cu ceva pe capetele lor care arata asemanator cu cocoasa camilelor, inclinat intr-o parte. Ei nu vor intra niciodata in Paradis sau macar sa-i simta mirosul, chiar daca mirosul lui poate fi detectat de la o distanta de asa si asa.” (Relatat de Ahmad si Muslim in al-Saheeh).

Acest hadis vorbeste despre doua tipuri de oameni pe care Profetul salAllahu aleihi waSallam nu i-a vazut si care vor aparea dupa perioada in care a trait, iar destinatia lor va fi Iadul din pricina pacatelor lor. Invatatii au spus ca aparitia acestor doua feluri de oameni sunt semne dintre semnele minore ale Ceasului.
Asadar, ei sunt:
-“Oameni cu bice ca ale cozilor de bovine”- cei care lovesc oamenii  fara niciun motiv, precum politia sau alti asupritori, fie ca o fac la comanda statutului sau din alte motive.
Al-Nawawi a spus:”In legatura cu cei care vor avea bice, ei sunt cei care lucreaza pentru politie”. [Sharh al-Nawawi ‘ala Saheeh Muslim, 17/191].

Al-Sakhaawi a spus:”Ei sunt cei care ii ajuta pe asupritori, si de obicei se refera la cel mai rau grup din jurul unui conducator. Se mai poate aplica si unui conducator nedrept.” [Al-Ishaa’ah li Ashraat il-Saa’ah, p. 119].

Aparitia lor va fi unul dintre semnele Ceasului, dupa cum este relatat de Imam Ahmad care a spus:”La sfarsitul timpului vor aparea oameni din aceasta Ummah cu bice ca si cozile bovinelor. Ei vor iesi afara dimineata sub furia lui Allah si se vor intoarce seara sub mania Lui.” [Al-Musnad, 5/315; saheeh al-Haakim in al-Mustadrak, 4/483; Ibn Hajar in al-Qawl al-Musaddad fi’l-Dhabb ‘an al-Musnad, p. 53-54].

-“ femei care sunt imbracate dar (totusi) goale, cu un mers ispititor , cu ceva pe capetele lor care arata asemanator cu cocoasa camilelor, inclinat intr-o parte.”
Al-Nawawi a spus in legatura cu “imbracate dar goale”(al-kaasiyaat al-‘aariyyat), ca se refera la la faptul ca ele nu-si vor acoperi o parte a corpului lor pentru a-si arata frumusetea, asa ca vor fi “imbracate dar (totusi) goale”. Si s-a mai spus ca ele vor purta haine subtiri care vor arata ce se afla sub ele, asa ca, desi vor fi imbracate, vor fi goale virtual.

In ce priveste fraza “cu un mers ispititor” (maa‘ilaat mumeelaat), se spune ca inseamna: devierea de la supunerea fata de Allah si fata de porunca de a-si pazi castitatea, etc. ‘Mumeelat’ inseamna, sa-i invete pe altii sa faca ceea ce fac ele. Si s-a spus ca ‘Maa’ilaat’ inseamna inseamna sa merga ispititor si ‘mumeelat’ inseamna sa-si miste (unduiasca) spatele. Intr-un cuvant, cele care incearca sa ispiteasca barbatii aratandu-si farmecele (podoabele) lor.

In legatura cu fraza”cu ceva pe capetele lor care arata ca niste cocoase de camile” (Ru’oosahunna ka asnimat il-bukht) aceasta ar putea insemna ca ele isi fac capul sa arate mai mare cu valuri si turbane, care sunt infasurate in jurul capului, si astfel ele arata ca niste cocoase de camile. Aceasta este cea mai cunoscuta interpretare.
Al-Maaziri a spus:”poate sa mai insemne si ca ele nu-si vor pleca privirile in prezenta barbatilor, mai mult, se vor uita direct la ei.
[Sharh al-Nawawi ‘ala Saheeh Muslim, 17/191].

Shaykh Ibn Uthaymeen a spus:”Fraza “imbracate dar goale” a fost interpretata ca insemnand ca ele vor purta haine scurte care nu vor acoperi awrah ce trebuie acoperita. Si a mai fost interpretat ca insemnand ca ele vor purta vesminte usoare, subtiri care nu vor impiedica sa se vada pielea de dedesubt. Si a mai fost interpretat ca insemnand ca ele vor purta haine stramte care vor ascunde pielea dar totusi vor arata formele si farmecele femeilor.
[Fataawa al-Shaykh Muhamamd ibn ‘Uthaymeen, 2/825].

Acest hadis contine un avertisment impotriva comiterii acestor doua pacate:
-Asuprirea oamenilor si lovirea lor nelegala
-Femeile care isi arata farmecele lor si care nu adera la purtarea corecta a ceea ce reprezinta Hijabul Islamic si manierele Islamice.

Kaasiyat ‘aariyaat “ tradus cu’ imbracate dar goale’, mai poate avea si un alt inteles, si anume ca ele se vor bucura de binecuvantarile lui Allah, dar nu vor fi multumitoare si nu se vor supune poruncilor lui Allah si nu se vor retine de la interzicerile Sale, cu toate ca Allah a revarsat asupra lor avere si alte binecuvantari.
Si de asemenea, este interpretat ca insemnand faptul ca ele vor purta vesminte care nu le vor acoperi, fie pentru ca vor fi prea subtiri, sau prea scurte, si nu vor indeplini scopul pentru care sunt purtate vesmintele, si de aceea sunt descrise ca fiind goale, deoarece vesmintele lor nu vor acoperi awrah lor.
Maa’ilaat‘, literar “deviere”, inseamna ca ele se vor intorce de la castitate si dreptate, adica vor comite pacate si fapte rele imorale, sau vor esua in indeplinirea indatoririlor obligatorii, cum ar fi Rugaciunea, postul, etc.

Mumeelaat‘ inseamna ca ii vor chema si pe altii la rau si corupere, fie prin cuvintele lor sau prin faptele lor care ii vor conduce si pe altii la imoralitate si pacate, si ei vor comite aceste acte imorale din pricina slabei credinte.
Ideea pricipala a acestui hadis este avetizarea impotriva asupririi si a oricarei forme de corupere atat din partea  barbatilor cat si a femeilor.

In legatura cu “capetele lor vor fi asemanatoare cu cocoasa camilelor, inclinate intr-o parte’, unii invatati au spus ca asta inseamna ca vor face ca, capetele lor sa arate mai mari din cauza coafurii lor pe care o vor adopta si vor arata ca o cocoasa de camila. Cuvantul folosit aici este ‘bakht’ care inseamna camila cu doua cocoase.

In legatura cu fraza “ei nu vor intra in Paradis si nici nu-i vor simti mirosul”, acesta este un avertisment puternic; nu inseamna neaparat ca ei sunt kaafiri (necredinciosi) sau ca vor ramane in Iad pentru totdeauna, asa cum vor fi si alti pacatosi care au murit fiind Musulmani; mai degraba inseamna ca atat ei cat si alti pacatosi vor fi pedepsiti in Iad pentru pacatele lor, dar raman ca subiect al Vointei lui Allah. Daca El doreste ii va ierta, si daca El doreste ii va pedepsi.
Dupa cum ne spune Allah:
Allah nu iarta sa I se faca vreun partas. Afara de aceasta, El iarta cui voieste..”.[4:48]
Daca pacatosul este Musulman si intra in Iad, el nu va ramane acolo pentru totdeauna, precum necredinciosii.

Cat despre cei care nu cred, de ar avea ei tot ce se afla pe pamant si inca o data pe atat pentru a se rascumpara cu aceasta de osanda din Ziua Invierii, tot nu li se va primi lor. Si vor avea ei parte de chin dureros. Ei ar voi sa iasa din Foc, dar nu vor iesi din el, caci chinul lor va fi vesnic.” [5:36-37]

[Majmoo’ Fataawa wa Maqaalaat Mutanawwi’ah li’l-Shaykh Ibn Baaz, 6/355]

Fie ca Allah sa ne fereasca!
Si Allah stie cel mai bine!
[Sursa: Islam Q&A]

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/02/09/de-ce-sa-port-hijab/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/02/11/vestimentatia-in-islam-pentru-femei-si-barbati/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/03/14/raiul-si-iadul-pentru-eternitate-2962/

TOGETHER FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s