DIFERENTA intre ISTIGHFAR (a-ti cere iertare) si TAWBAH (cainta)!!!

istighfar

DIFERENTA INTRE

ISTIGHFAR(a-ti cere iertare) SI TAWBAH (cainta)!!!

BISMILLAH

Bismillahi, wa Alhamdulillahi, waSalaatu waSallamu ala Rasul Allah!

Acest articol vine ca o completare a articolului despre pacatele majore vs. pacatele minore. Allah ne spune:

De va veti feri de pacatele mari, care va sunt oprite, va vom ierta pentru faptele voastre rele [marunte] si va vom lasa sa intrati intr-un loc nobil (Paradisul).” [4:31]

Majoritatea savantilor atat din primele cat si ultimele generatii sunt de parere ca pacatele se pot divide in minore si majore. Sunt dovezi clare despre acest aspect atat in Coran cat si in Sunnah, si de asemnea din declaratiile primelor si ultimeleor generatii ale acestei Ummah.
[Sharh an-Nawawi ‘ala Muslim, 2/85]

Este important sa cunoastem care sunt pacatele in fata lui Allah, si de asemenea sa le diferentiem pe cele majore de cele minore, in primul rand pentru ca Allah si Mesagerul Sau salAllahu aleihi wa sallam au facut aceasta diferenta, dar si pentru a cunoaste ce trebuie sa acem atunci cand am cazut in capcana pacatelor, Allah sa ne fereasca!

AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/02/07/pacatele-majore-vs-pacatele-minore/

Allah ne indeamna in Coranul cel Nobil:

Rugati-va de iertare Domnului vostru [Waani istaghfiroo rabbakum], apoi intoarceti-va caindu-va la El [thumma tooboo ilayhi]! El va va ajuta sa va bucurati de o placere frumoasa pana la un timp anumit…” [11:3]

In acest Verset din Surat Hud, Allah ne prunceste sa cerem iertare (Istighfar), iar apoi ne porunceste sa ne intoarcem catre El cu cainta (Tawbah).

CE este ISTIGHFAR si ce este TAWBAH?

Tawbah provine din radacina cuvantului in limba Araba “taaba-yatoobu”.
Literar, inseamna “intoarcere”.
Tawbah inseamna sa abandonezi un pacat si sa te intorci cu supunere catre Allah Subhanahu wa Ta’ala si apoi sa-I ceri iertare lui Allah pentru comiterea pacatului respectiv.
Cuvintele tawbah si istighfar sunt interschimbabile, dar aici este o diferenta intre cele doua doua.
1. Istighfar il folosim atunci cand cerem iertare de la Allah
2. Tawbah il folosim atunci cand ne caim pentru pacatele majore

-Allah este bucuros de cainta robului Sau.

Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Alah este mult mai incantat de cainta robului Sau decat o persoana care si-a pierdut camila sa in desert si apoi a gasit-o (pe neasteptate).” [Al-Bukhari (630), Muslim (2747)]

-Tawbah este in sine un act de ibada’h (adorare, supunere).

Abu Huraira (ra) a relatat ca Mesagerul lui Allah a spus:”Pe Cel in Mana Caruia se afla viata mea, daca voi nu ati fi comis pacate, Allah v-ar fi dat la o parte si El v-ar fi inlocuit pe voi cu oameni care ar fi comis pacate si apoi ar fi cerut iertare de la Allah, si El i-ar fi iertat.” [Sahih Muslim (4/2106)]

-Allah nu ne-a creat infailibili.

Fiecare fiu al lui Adam comite pacate, dar cei mai buni dintre cei care pacatuiesc, sunt cei care se caiesc.” [Sunan Tirmidhi (4/659) No. 2499, Sunan Ibn Majah (5/320) No. 4250, Sunan al-Darime (2/392) No. 2727, Musnad Ahmad (3/19 No. 13072]

-Allah iarta toata pacatele, atata timp cat faci Tawbah inainte de moarte.

Spune: O, voi robii Mei (Ibadi) care ati intrecut masura in defavoarea voastra (prin comiterea de pacate), nu deznadajduiti (nu va pierdeti speranta) in privinta Indurarii lui Allah! Allah iarta toate pacatele. El este Iertator [Al-Ghafur], Indurator [Ar-Rahim]” [39:53]

Cel care moare comitand Shirk, nu mai are nicio speranta. Allah iarta chiar si pacatul Shirk-ului, daca cel care face asta se caieste inainte de a muri, dar nu mai este nicio speranta pentru cel care moare in acest stadiu.

Allah nu iarta sa I se faca vreun partas. Afara de aceasta El iarta cui vioieste. Iar acela care pune in rand cu Allah un partas, nascoceste un mare pacat.”[ 4:48]

“..PE CEL CARE ASEAZA LANGA ALLAH PE ALTCINEVA, ALLAH IL VA OPRI DE RAI, IAR ADAPOSTUL LUI VA FI FOCUL si cei nelegiuti nu vor afla ajutor..”. [5:72]

-Oricine face marturisirea de credinta (Shahadah), toate pacatele sale anterioare ii vor fi iertate, pentru ca Islamul sterge tot ce a fost inainte.

Sub autoritatea lui Abu Jabir care l-a auzit pe Makhul spunand:”Un om foarte batran cu ochii infundati in orbite a venit si a spus:”O, Mesager al lui Allah, un om i-a tradat pe altii si a facut fapte imorale si nu este fapta rea pe care sa nu o fi facut-o. Daca pacatele sale s-ar distribui tuturor oamenilor, toti ar fi osanditi. Este vreo cainta pentru el?”. Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Ai devenit Musulman?”. El a spus:”In ce ma priveste, marturisesc ca nu exista alta divinitate in afara de Allah, fara partener sau asociat, si ca Muhammad este slujitorul si Mesagerul Sau.” Profetul salAllahu aleihi waSallam a spus:”Allah te iarta pentru orice ai facut, si iti va inlocui faptele tale rele cu fapte bune.” Barbatul a spus:”O, Mesager al lui Allah, chiar si tradarile si faptele imorale?”. Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Chiar si tradarile si faptele tale imorale”. Omul a plecat spunand:”La ilaha ill Allah” si “Allahu Akbar”.”
[Tafsir Ibn Abi Hatim (8/2735-2736) No. 15446, Tafsir Ibn Katheer (6/129)]

Ibn Shamasa a relatat ca Amr ibn al-Aas a spus:”Cand Allah a pus iubirea pentru Islam in inima mea, am venit la Profet salAllahu aleihi waSallam sa fac legamant cu el. El a intins mana catre mine, dar eu am spus:”Nu voi face legamant de credinta cu tine, O Mesager al lui Allah, pana cand nu imi vei ierta pacate mele anterioare.’ Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi waSallam mi-a spus:’O, Amr, nu stii ca Islamul sterge orice pacat dinaintea lui?’.” [Musnad Ahmad (4/205) No. 17861, Sahih Muslim (1/112) No. 121]

Intr-o alta relatare:’Nu stii ca Islamul sterge toate faptele rele? Migrarea (Hijra) sterge toate faptele rele, si pelerinajul (Hajj) sterge toate faptele rele (anterioare).” [Sahih Muslim (1/112) No. 121]

Afara de acela care se caieste, crede (in Monoteismul Islamic) si savarseste fapte bune, acestora le va schimba Allah faptele rele cu fapte bune, caci Allah este Iertator, Indurator [Ghafur, Rahim](cu cei care se caiesc, cred si implinesc fapte bune).” [25:70]

Invatati ne spun ca Tawbah (cainta) este necesara pentru pacatele majore. Diferenta intre Istighfar si Tawbah, este aceea ca Istighfar (cererea de iertare) este pentru toate pacatele. In timp ce Tawbah (cainta) este o conditie pentru ispasirea pacatelor majore.

Istighfar este un act simplu de a cere iertare, prin simpla rostire a expresiei:’Astaghfirullah’, care este o du’a si o pomenire a lui Allah care poate fi implinita in orice moment, si nu trebuie rostita numai dupa ce am facut un pacat.

Profetul salAllahu aleihi waSallam a spus:”Cu adevarat, Ii cer lui Allah iertare mai mult de saptezeci de ori pe zi.” [Bukhari]

In ce priveste Tawbah, ea trebuie sa indeplineasca anumite conditii pentru a fi acceptata de Allah Subhanahu wa Ta’ala, in shaa Allah.

Sunt numeroase Versete in Coran in legatura cu aceasta practica.

Si rugati-va de iertare Domnului vostru, apoi caiti-va fata de El, caci Domnul meu este Indurator si Binevoitor [Rahim, Wadud]”. [11:90]

Conceptul de Tawbah este ceva uimitor si unic in Islam. Noi nu ne confensam niciunui intermediar, ci ne intoarcem catre Creatorul nostru in mod direct, fara nicio bariera.
Allah este al-Ghaffar si are poarta caintei deschisa catre El si ne-a poruncit sa ne intoarcem catre El cu cainta sincera. Noi ne putem cai in orice moment, iar Allah ne-a daruit cunoasterea despre cum sa ne caim, iar aceasta este o rahmah (indurare) de la Allah. Tawbah este o mare oportunitate pentru noi!

CE CONDITII TREBUIE SA INDEPLINEASCA TAWBAH

1. INCETAREA COMITERII PACATULUI

Allah nu iubeste sa persistam in pacate. Pentru ca Allah sa ne accepte cainta, trebuie sa renuntam si sa incetam comiterea respectivului pacat.

Insa iertare nu este pentru aceia care savarsesc fapte rele pana in clipa cand moartea se iveste la unul dintre ei si atunci el striga:’M-am cait acum!’ si nici pentru aceia care mor necredinciosi. Pentru aceia Noi am pregatit chin dureros.” [4:18]

Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Cand un slujitor comite un pacat, un punct negru apare in inima sa. Daca renunta, cere iertare si se caieste, inima sa va fi curatata, dar daca il repeta, (negreala) va creste pana ii va coplesi (distruge) inima. Aceasta este ‘raan’ pe care Allah a mentionat-o:”Dar nu! S-au acoperit de ‘raan’ inimile lor cu cele pe care le-au agonisit (din pricina pacatelor si a faptelor rele pe care le-au infaptuit)[83:14]”. [al-Tirmidhi, 3257; Ibn Maajah, 4234]

2. SA SIMTI REGRET PENTRU PACATUL TAU

Daca nu regreti sincer pacatul comis, daca nu ai remuscari pentru ceea ce ai facut, atunci cainta ta este una falsa.

O, voi cei care credeti! Intoarceti-va la Allah intru cainta curata! Poate ca Domnul vostru va va sterge faptele voastre cele rele si va va face sa intrati In Gradini pe sub care curg paraie, in Ziua in care Allah nu va lasa sa fie umiliti Profetul (Muhammad salAllahu aleihi wasallam) si aceia care au crezut impreuna cu el! Lumina lor va grabi inaintea lor si in mainile lor drepte(cartea faptelor pe care o vor primi in mana dreapta). Si vor zice ei:’Doamne, intregeste lumina noastra(pentru a putea trece in siguranta Siratul-un pod alunecos deasupra Iadului) si iarta-ne pe noi, caci Tu esti cu putere peste toate.” [66:8]
(Ameen, Ya Rabb!)

Abdullah ibn Masood a relatat ca Profetul salAllahu aleihi wa sallam:”Regretul este cainta.” [Musnad Ahmad (1/376) No. 3568 ;Sunan Ibn Majah (5/322) No. 4252]

3. SA-I CERI LUI ALLAH SA TE IERTE SI SA INTENTIONEZI SA NU MAI REPETI NICIODATA PACATUL

Abu Ubaidah bin Abdullah a relatat de la tatal sau:”Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Cel care se caieste pentru un pacat este ca unul care nu a pacatuit.” [Sunan Ibn Majah (5/320) No. 4250, al-Mu’jam al-Kabir al-Tabarani (10/150) No. 10281, Abu Naeem in’Hilyatul Awliya’ (4/210), al-Sunan al-Kubra al-Bayhaqi (10/259) No. 20561]

4.DACA IN PACAT ESTE IMPLICAT DREPTUL UNEI PERSOANE, TREBUIE SA-I CERI IERTARE

Cel care a facut un rau prin care a afectat onoarea fratelui sau sau orice altceva, sa-si ceara iertare astazi inainte ca timpul sa soseasca (Ziua Judecatii) cand nu vor mai fi nici dinari si nici dirhami (pentru rascumparare). Daca are fapte bune in contul sau, o portie egala cu raul facut vor fi scazute din ele; daca nu are fapte bune (hasanat), se va incarca cu faptele rele (sayi’aat) ale celui pe care l-a nedreptatit, in aceeasi masura.” [Sahih Bukhari (3/129) No. 2449]

Allah Subhana wa Ta’ala nu ne va ierta pana cand cel caruia i-am gresit nu ne iarta.

Abu Huraira (ra) a relatat ca Mesagerul lui Allah salAlahu aleihi wa sallam a spus:”Stiti voi ce este falimentul?” Ei au spus:”Falimentul printre noi este cand unul nu are nici bani si nici vreo proprietate.” El, salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Adevaratul faliment al acestei Ummah va fi al aceluia care care va veni in Ziua Invierii cu Salat (Rugaciunea), Saum(Post) si Sadaqah(caritatea), (dar se va afla in faliment in ziua aceea pentru ca faptele sale bune se vor epuiza) deoarece el i-a insultat (ocarat) pe altii, i-a calomniat, a consumat ilegal averea altora, a varsat sangele altora si i-a batut pe altii; astfel, faptele lui bune vor fi acreditate in contul celor (care au suferit din cauza lui). Daca faptele sale bune se vor epuiza, pacatele lor vor fi trecute in contul sau si el va fi aruncat in Foc (Iad).” [Sahih Muslim (4/1997) No. 2581]

Este mai bine pentru cel care a fost nedreptatit sa ierte, pentru ca daca va ierta, si Allah il va ierta pe el.

Unul dintre cei care au calomniat-o pe Aisha radiyAllahu anha, a fost Mistah. Abu Bakr radiyAllahu anhu obisnuia sa-l ajute financiar, dar dupa ce a aflat ca Mistah a calomniat-o pe Aisha (ra) a spus ca nu-l va mai ajuta. Si atunci, Allah Subhanahu wa Ta’ala a revelat versetul:

Si sa nu jure cei inzestrati cu belsug si cu bogatie dintre voi ca ei nu vor mai da nimic rudelor, sarmanilor si celor care purced pe calea luiAllah! Ci sa ierte si sa miluiasca (pe cei care le-au pricinuit rau). Oare nu voiti voi ca Allah sa va ierte voua? Iar Allah este Iertator, Indurator [Ghafur, Rahim].” [24:22]

5. SA TE CAIESTI INAINTE SA-TI DAI ULTIMA SUFLARE (inainte ca sufletul sa ajunga la gat)

Profetul salAllahu aleihi waSallam a spus:”Allah accepta cainta slujitorului sau atata timp cat nu-si da ultima suflare.” [Musnad Ahmad (2/132) No. 6160, Sunan Tirmidhi (5/547) No. 3537, Sunan Ibn Majah (5/322) No. 4253, Musnad Abu Ya’la (10/81) No. 5717, Sahih Ibn Hibban (2/394) No. 628, Shu’ab al-Eman al-Bayhaqi (9/281) No. 6661]

Musa (Moise) aleihi sallam l-a invitat pe Faraon la credinta dar acesta a respins-o. Cand Faraon era pe moarte, a marturisit ca el crede.
Insa Allah Subhanahu Wa Ta’ala i-a respins cainta, deoarece a fost prea tarziu:

Noi i-am trecut pe fii lui Israel prin mare (am despartit marea in doua). Si i-au urmarit pe ei Faraon si ostenii sai ca sa-i prigoneasca si sa-i nimiceasca. Iar cand l-a ajuns pe el inecul (dupa ce Allah a adus marea la forma initiala), a zis (Faraon):’Eu cred ca La ilaha ila [Huwa] (nu are nimeni dreptul de a fi adorat in afara de) Cel in care cred fii lui Israel si eu sunt acum printre cei supusi [Musulman]. [A zis Allah]:’Acuma (crezi)?! Dupa ce mai inainte tu te-ai razvratit si ai fost dintre Mufsidun (printre cei corupti si facatori de rau).” [10:90-91]

Insa iertare nu este pentru aceia care savarsesc fapte rele pana in clipa cand moartea se iveste la unul dintre ei si atunci el striga:’M-am cait acum!’si nici pentru aceia care mor necredinciosi.” [4:18]

Profetul salAllahu aleihi wa sallam a spus:”Allah accepta cainta unui rob atata timp cat cel din urma nu este pe patul de moarte (cand sufletul ajunge la gat).” [Tirmidhi]

Cuvantul folosit in acest hadis este ‘Ghargharah” care inseamna stadiul cand sufletul este aproape sa paraseasca corpul si ajunge la gat (beregata), practic cand omul se afla in agonia mortii.

BENEFICIILE TAWBAH

-Te apropie de Allah, pentru ca Allah ii iubeste pe cei care fac Tawbah, deoarece Tawbah este un act de ibadah (adorare).

..caci Allah ii iubeste pe cei care se caiesc si ii iubeste pe cei care se purifica.” [2:222]

-Te purifica de pacate

Si, oare nu vin ei sa se caiasca la Allah si sa-I ceara Lui iertare? Allah este doara Iertator, Indurator [Ghafur, Rahim].” [5:74]

Spune: O, voi robii Mei (Ibadi) care ati intrecut masura in defavoarea voastra (prin comiterea de pacate), nu deznadajduiti (nu va pierdeti speranta) in privinta Indurarii lui Allah! Allah iarta toate pacatele. El este Iertator [Al-Ghafur], Indurator [Ar-Rahim]” [39:53]

-Arata pietatea si umilinta ta in fata lui Allah

Un credincios isi vede pacatele sale ca si cum ar sta sub un munte care se teme ca va cadea peste el; in timp ce un nelegiut isi considera pacatele ca o musca care trece deasupra nasului sau si si doar o da la o parte.” [Sahih Bukhari, Vol 8, Book 75, Hadith 320]

-Tawbah paveaza drumul catre succesul spiritual, moral, mental si economic

O, neam al meu! Rugati-va de iertare Domnului vostru, apoi caiti-va fata de El, pentru ca El sa trimita asupra voastra cerul incarcat de ploaie si sa sporeasca puterea voastra cu putere, si nu va abateti ca niste Mujrimun (pacatosi, criminali, necredinciosi in Unicitatea lui Allah).” [11:52]

Si le-am zis lor:”Rugati-va de iertare Domnului vostru, caci El este Iertator [Ghafar]. Pentru ca El sa trimita asupra voastra cerul cu ploaie din belsug si pentru ca sa va daruiasca voua averi si copii si sa va dea voua gradini si sa va dea voua paraie.” [71:10-12]

-Tawbah transforma o persoana din rea in buna, sau din buna in si mai buna

In afara de aceia care s-au cait, au indreptat (ceea ce au stricat mai inainte) si au dezvaluit (adevarul pe care l-au ascuns). Acelora le voi accepta cainta. Caci Eu sunt Cel care accepta cainta [At-Tawab], Indurator [Ar-Rahim].” [2:160]

Afara de acela care se caieste, crede (in Monoteismul Islamic) si savarseste fapte bune, acestora le va schimba Allah faptele rele cu fapte bune, caci Allah este Iertator, Indurator [Ghafur, Rahim](cu cei care se caiesc, cred si implinesc fapte bune).” [25:70]

-Tawbah face ca Du’a sa fie acceptata, deoarece pacatele sunt motiv pentru ca Du’a sa fie respinsa

-Sa facem Tawbah si sa ne cerem iertare constant si cat mai repede dupa ce am comis o greseala sau un pacat

Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi waSallam a spus:
O, oameni, caiti-va lui Allah si cereti iertarea Lui, pentru ca eu ma caiesc de o suta de ori pe zi.”[Muslim 2702]

Companionul (Ingerul) din stanga lasa condeiul lui pentru sase ore pentru slujitorul Musulman care greseste sau pacatuieste. Daca se caieste si cere iertarea lui Allah pentru acea greseala sau pacat, Ingerul nu il inregistreaza. Iar daca slujitorul nu cere iertare de la Allah, Ingerul il inregistreaza o singura data.[At-Tabarani in Kabir (7667), Abu Na’eem in Hilya (6/124), Al-Bayhaqi in Shu’ib (6788). Shaykh Al-Albani l-a clasat ca sahih in Saheehah (1209)]

Allah Preainaltul isi intinde Mana Sa noaptea, astfel incat cei care au pacatuit ziua sa se poata cai, si continua sa-si intinda Mana Sa in timpul zilei astfel incat cei care au pacatuit noaptea sa se poata cai, pana soarele rasare de la vest.” [Muslim]

-Allah nu va mai accepta cainta si credinta cand Semnele Ceasului vor aparea

Oare asteapta ei altceva decat sa vina ingerii la ei (ingerii mortii pentru a le lua sufletele) sau sa vina Domnul tau (in Ziua Invierii) sau sa le vina unele Semne de la Domnul tau (Semnele apropierii Ceasului, precum rasarirea Soarelui de la Vest)? In ziua in care vor veni unele Semne de la Domnul tau, nu-I va mai fi de folos niciunui suflet credinta sa daca el nu a crezut mai inainte sau daca nu a dobandit nimic bun prin credinta sa! Spune:’Asteptati!’. Si Noi asteptam!” [6:158]

Ceasul nu va veni pana ce Soarele nu va rasari de la apus, iar cand oamenii il vor vedea, toti cei de pe fata pamantului vor crede, iar acesta este momentul cand nu le va mai fi de folos credinta, daca nu au crezut inainte.” [Bukhari]

Cel care se caieste inainte ca soarele sa rasara de la vest, Allah il va ierta.” [Muslim]

Cand urmatoarele trei semne vor aparea, niciun bine nu va fi pentru o persoana ca sa mai creada, daca nu a crezut inainte: Rasarirea soarelui de la Vest; (venirea lui Al-Masih) Ad-Dajjal; (venirea) lui Dabbat-ul-Ard (o bestie din pamant).” [Sahih Muslim]

Dragi frati si surori in Islam!

Aceastea au fost regulile in ce priveste cererea de iertare lui Allah (Istighfar) si intoarcerea catre El cu cainta (Tawbah). Alhamdulillah pentru ca Allah nu a omis nimic din ceea ce ar putea fi un bine pentru noi si din ceea ce ar putea sa ne asigure iertarea si salvarea in Ziua Judecatii.

Cu adevarat Allah iubeste sa I se ceara iertare si iubeste sa ne caim. Aceasta este de fapt o declaratie a Unicitatii lui Allah, o recunoasterea a faptului ca Allah este al nostru Rabb (Domn, Stapan), numai Lui Ii cerem iertare si numai Lui ne caim si numai Lui Ii cerem ajutorul, si tocmai de aceea Tawbah este o forma de Ibadah (adorare).

Allah iubeste sa-I cerem iertare, dar asta nu inseamna ca Allah doreste ca noi sa pacatuim si sa persistam cu buna stiinta in pacate. Tawbah este intoarcere la Creator, este renuntare la pacat, este promisiunea ferma ca nu vom mai reveni la acel pacat, este umilinta in fata lui Allah, este regretul sincer si remuscarea din inima noastra pentru comiterea acelui pacat. Adevaratul credincios este cel care este coplesit de teama de Allah, deoarece el are o puternica credinta care il face sa nu se simta in siguranta de pedeapsa lui Allah. Acestia sunt Al-Muttaqun, cei evlaviosi, cei care au constiinta de Allah si recunosc prezenta Lui in permanenta si care Il pomenesc pe Allah mereu si care sunt in permanenta ingrijorati de faptele lor.

Si pe cei care, daca au savarsit o fapta josnica sau au fost nedrepti cu propiile suflete (prin savarsirea de pacate), isi aduc aminte de [maretia lui] Allah si cer iertare pentru pacatele lor-si nimeni nu poate ierta pacatele in afara de Allah; si care nu persista cu buna stinta in ceea ce savarsesc.” [3:135]

Anas (ra) a spus:”L-am auzit pe Mesagerul lui Allah salAllahu aleihi waSallam spunand: “Allah Preainaltul a spus:’O, fiu al lui Adam! Voi continua sa te iert atata timp cat te rogi Mie si aspiri la iertarea Mea, indiferent de pacatele tale. O, fiu al lui Adam! Nu-mi pasa daca pacatele tale daca ajung pana in inaltul cerului, atata timp cat implori iertare de la Mine, Eu te voi ierta. O, fiu al lui Adam! Daca vii la Mine cu un pamant plin de pacate si ma intalnesti pe Mine, fara sa asociezi nimic alaturi de Mine in adorare, Eu iti voi oferi atata iertare incat sa umpli pamantul!” [At-Tirmidhi]

Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

CezarinaS.

TOGETHER FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

 

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s