CONDITIILE PENTRU ACCEPTAREA SHAHADAH !!!

CONDITIILE PENTRU ACCEPTAREA SHAHADAH!!!

 

BISMILLAH

Bismillah wa Alhamdulillah waSalaatu waSalaamu ala Rasulillah!
Este un lucru foarte important atat pentru cei care vor sa se converteasca, pentru noii convertiti dar si pentru cei care au crescut in Islam, fara de care o persoana nu poate fi un “Musulman”.

Aceasta este “shahadah”.
Va rog sa va faceti timp sa cititi acest articol si sa-l distribuiti tuturor celor pe care ii cunoasteti.
Declaratia (Marturisirea) de credinta a unui Musulman este:

Ash-shadu ann Laa ilaha illa Allah wa Ash-shadu anna Muhammadan -Rasul Allah.
(Marturisesc ca nu este alta divinitate demna de adorare in afara de Allah si marturisesc ca Muhammad este slujitorul si Trimisul Sau)

Fiecare Musulman cunoaste ca, cheia catre Jennah (Paradis) este declaratia:”Laa illaha ill Allah” (Nimeni nu are drept de adorare in afara de Allah)!
De asemenea, prea multi Musulmani se incred in aceasta declaratie si cred ca, atata timp cat fac aceasta declaratie, nimic nu li se va intampla. Ei cred ca le este garantat Paradisul datorita acestei declaratii verbale.
Nu este niciun dubiu in privinta faptului ca rostirea “shahadah” nu este suficienta pentru salvare!

De fapt, ipocritii (munafiqeen) obisnuiau sa faca aceasta marturisire destul de des, si cu toate acestea Allah i-a descris ca fiind mincinosi si a spus despre ei ca vor locui in cel mai adanc abis al Focului Iadului.
Invatatii Islamului se grabesc sa ne spuna ca, marturisirea de credinta este “Muftah-ul Jennah” (Cheia Paradisului).
Wahb ibn Munabbih a fost odata intrebat:’Nu este declararea a “Laa ilaha ill Allah” cheia catre Paradis?”
El a raspuns:”Da! Dar fiecare cheie are crestele ei. Daca vii cu cheia potrivita (care are crestele potrivite), usa se va deschide pentru tine. Dar daca nu ai cheia potrivita, usa nu se va deschide pentru tine.”
Asadar, trebuie sa privim aceasta marturisire ca pe o cheie care trebuie sa indeplineasca anumite conditii pentru a functiona.
Trebuie sa lucram din greu sa invatam, sa intelegem si sa practicam aceste conditii inainte de a fi prea tarziu pentru ca shahadah sa ne ajute pe noi.

Acest articol va avea valoare numai daca il folosim pentru a ne uita la noi insine si pentru a ne asigura ca indeplinim aceste conditii. Apoi, prin indurarea lui Allah Subhanahu wa Ta’ala, portile Paradisului se vor deschide pentru noi cu cheia noastra:”Laa ilaha ill Allah”!

Coranul si Hadith-ul (invataturile Profetului Muhammad salAllahu aleihi waSallam) sunt sursele finale ale cunoasterii in Islam. In ele sunt continute conditiile necesare pentru ca “shahadah” sa functioneze ca o “muftah” (cheie) catre “Jennah” (Paradis).

________________________________________

Invatatii Islamului le-au clasificat in 9 categorii, dupa cum urmeaza:

1-CUNOASTEREA (al-‘ilm)

Primul lucru, este cunoasterea intelesului acestei marturisiri. Trebuie sa cunoastem ce afirma shahadah si ce neaga shahadah.

Deci sa stii [O,Muhammad saws] ca Laa ilaha ill Allah (ca nu exista alta divinitate in afara de Allah) si cere iertare pentru pacatele tale si pentru dreptcredinciosi si dreptcredincioase! “ [Muhammad 47:19).
Similar, Profetul salAllahu aleihi a spus:

Oricine moare cunoscand ca nu este alta divinitate demna de adorare in afara de Allah (Laa ilaha ill Allah), va intra in Paradis.”[Sahih Muslim]

De fapt, shahadah insasi este o declaratie (marturisire). Cand cineva marturiseste ceva, trebuie sa cunoasca ce reprezinta acel ceva.
Este evident ca marturisirea despre ceva despre care nu avem cunostinta este absolut inacceptabila.

Ci numai aceea care fac marturie despre adevar cu buna stiinta.” [Surah Al-Zukhruf 43:86]

Noi toti trebuie sa facem tot posibilul sa invatam cel putin bazele corecte ale Credintei Islamice. In acest fel, in shaa Allah, vom face o marturisire corecta. Vom fi martori ai Adevarului despre care trebuie sa depunem marturie, acest aspect fiind o obligatie foarte importanta  despre care am vorbit in articolul meu pe care il gasiti aici:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/01/27/scopul-si-datoria-acestei-ummah/

2-CERTITUDINEA (al-qabool)

Certitudinea este opusul indoielii. Trebuie sa fim absolut siguri fata de adevarul Shahadah si sa nu avem nicio indoila in inima noastra.

Dreptcredinciosi sunt numai aceea care cred in Allah si in Trimisul Sau, care apoi nu s-au mai indoit si au luat parte la lupta cu averile lor si cu sufletele lor pe Calea lui Allah. Acestia sunt cei sinceri.”
[Hujurat 49:15]

Multi invatati au spus ca dubiile sunt boli ale inimii care pot fi mai periculoase decat poftele sau dorintele. Asta deoarece poftele pot fi satisfacute, chiar daca avem cunostinta ca ele sunt rele, putem sa le controlam, sa ne caim si sa renuntam la ele, dar dubiile pot conduce pe cineva pana acolo incat sa paraseasca Islamul sau sa continue sa practice Islamul in timp ce in inima lui nu are credinta adevarata. Cea mai buna cura pentru dubii este cunoasterea. Cu cat studiem mai mult cu cat vom deveni mai siguri si mai fermi in credinta noastra. Credinta bazata pe cunostere si implicit pe certitudine, este cea mai trainica si cea mai dainuitoare!

3-ACCEPTAREA (qabool)

Daca o persoana are cunoastere despre shahadah si certitudine in ea, atunci trebuie sa fie urmata de acceptare, cu limba si inima, a tot ceea ce implica shahadah . Oricine refuza sa accepte shahadah si implicatiile ei, chiar daca stie ca este adevarata si este sigur in privinta acestui adevar, este necredincios. Refuzul de a accepta shahadah poate fi uneori din pricina mandriei, invidiei sau a altor motive.
Nu se cuvine ca un dreptcredincios si nici o dreptcredincioasa sa mai aleaga, daca Allah si Trimisul Sau au hotarat in privinta lor un lucru. Iar acela care se razvrateste impotriva lui Allah si a Trimisului Sau, se afla in ratacire invederata.” [Surah al-Ahzaab 33:36]

In orice caz, shahadah nu este o adevarata shahadah fara acceptarea neconditionata. Aceasta implica credinta in orice este stipulat in Coran sau de catre Profet salAllahu aleihi waSalam, fara ca Musulmanul sa aiba vreun drept de a alege ceea ce doreste sa creada si ceea ce doreste sa respinga.

“..Oare voi credeti numai intr-o parte a Scripturii si respingeti o alta parte? Si care va fi rasplata acelora care fac aceasta, dintre voi, decat umilirea in aceasta viata, iar in Ziua Invierii sa fie supusi la cele mai cumplite chinuri?” [al-Baqarah 2: 85]

Nu trebuie doar sa respingi complet adevarul, ci respingerea unei parti din acest adevar ce vine de la Allah, neaga de asemenea marturisirea de credinta!
Din pacate, multi Musulmani fac acest lucru in felurite moduri. Totusi, desi nu toate aceste forme sunt considerate apostazie, ele raman totusi foarte periculoase si cred ca nimeni nu-si doreste sa se situeze la granita dintre credinta si necredinta!
De exemplu, daca lor nu le place ce este stipulat intr-un anumit Verset din Coran, pur si simplu reinterpreteaza Versetul in acord cu ceea ce le convine. Daca lor nu le place ce este stipulat intr-un hadith, atunci declara ca acel hadith trebuie sa fie neautentic, chiar daca nu sunt invatati ai stiintei hadisului. Acest tip de comportament se afla in opozitie cu comportamentul Musulmanului.
Tot ceea ce vine de la Allah si de la Mesagerul Sau salAllahu aleihi wa salam, adevaratul Musulman crede ca este adevarat. Aceasta este mana in mana cu marturisirea de credinta!Despre faptele care sunt considerate apostazie, aici:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/01/25/ce-fapte-anuleaza-islamul/

4-SUPUNERE si CONFORMITATE (inqiyad)

Aceasta reprezinta implicare fizica a faptelor noastre si conexiunea dintre fapte si shahadah.
De fapt, acesta este unul dintre intelesurile principale ale cuvantului ‘Islam’, care se traduce cu:’supunerea fata de Vointa si Poruncile lui Allah”.
Aceasta este si ceea ce Allah ne porunceste in Coran:
Intoarceti-va cu cainta catre Domnul vostru si supuneti-va Lui, inainte de a veni chinul la voi, caci apoi nu veti mai putea fi voi mantuiti.”[al-Zumar39:54).

Allah ii lauda pe cei care se supun poruncilor Sale prin faptele lor.

Si cine are credinta mai buna decat acela care se supune lui Allah si plineste fapte bune..”[al-Nisa4:125]
Allah a facut-o de fapt o conditie a credintei, supunerea fata de El si Mesagerul Sau salAllahu aleihi waSalam.
Insa, nu! [Jur] pe Domnul Tau! Nu vor crede ei [cu adevarat] pana ce nu te vor lua pe tine[Muhammad saws] ca judecator pentru disputele dintre ei si nu vor mai gasi in sufletele lor nicio neplacere fata de ceea ce tu ai hotarat si nu se vor supune cu desavarsita supunere [hotararii tale].” [al-Nisa 4:65]

Shahadah sau marturisirea noastra de credinta trebuie sa se regaseasca in inima noastra, pe limba noastra si in faptele noastre.
In inima noastra, trebuie sa avem dragoste pentru Allah, teama de El si speranta in El.
Limbile noastre trebuie sa marturiseasca shahadah, iar prin faptele noastre trebuie sa implementam ceea ce marturisirea de credinta cere de la noi.

5-VERIDICITATEA (as-sidq), care este opusul ipocriziei si al necinstei

Aceasta inseamna ca atunci cand rostim shahadah, o spunem cu cinste. Adica chiar ii cunoastem intelesul. Noi nu mintim atunci cand vine vorba despre marturisirea noastra de credinta.
Profetul salAllahu aleihi waSallam a spus:

Nimeni nu va depune marturie ca nu este altcineva care merita sa fie adorat in afara de Allah, sincer din inima sa, fara ca Allah sa faca Focul Iadului interzis pentru el.”[Bukhari&Muslim]

Cei care nu sunt cinstiti in marturisirea lor, o fac pentru a se proteja pe sine sau pentru a obtine ceva. Allah ii descrie pe ei spunand:
Printre oameni sunt unii care spun:”Noi credem in Allah si in Ziua de Apoi”, in vreme ce ei, de fapt, nu cred. Ei incearca sa-i insele pe Allah precum si pe cei care au crezut, dar nu se inseala decat pe ei insisi, fara a-si da seama. In inimile lor este o boala, iar Allah le va spori boala lor si vor avea ei parte de chinuri dureroase pentru ca au mintit.” [Baqarah 2:8-10]

Acest tip de marturisire va fi respinsa de Allah in Viata de Apoi si ei vor suferi o pedeapsa dureroasa din pricina minciunilor lor.

6- SINCERITATEA (ikhlass)

Cand facem aceasta marturisire de credinta, trebuie sa o facem numai de dragul lui Allah. Nu trebuie sa o facem pentru niciun alt motiv si nici de dragul altcuiva. In aceasta maniera, intelesul sinceritatii este opusul Shirk-ului sau al asocierii de parteneri lui Allah.

“..deci adora-L pe Allah, aratandu-I numai Lui credinta”. [al-Zumar 39:2]
Si nu li s-a poruncit decat sa-L adore pe Allah, cu credinta curata si statornica in Religia Lui, sa implineasca Rugaciunea [As-Salat] si sa achite Dania [Az-Zakat]. Si aceasta este credinta comunitatii celei drepte.” [al-Bayinah 98:5]

Iar Profetul salAllahu aleihi waSallam a spus:

Allah a interzis Focul Iadului pentru oricine spune:”Nu este alta divinitate demna de adorare in afara de Allah (Laa ilaha ill Allah), si spune astfel dorind Fata (si multumirea) lui Allah.” [Muslim]

Trebuie sa fie clar pentru noi ca nu suntem Musulmani de dragul parintilor, prietenilor, sotului, sotiei, comunitatii. Trebuie sa avem clar in minte ca noi suntem Musulmani de dragul lui Allah in primul rand si in ultimul rand si numai pentru El.
Unul dintre semnele care arata ca suntem Musulmani de dragul lui Allah este ca facem ceea ce Allah cere de la noi, indiferent de dorintele altora sau de ce anume cer altii de la noi.
Si de asemenea, toate aceste fapte le implinim numai de dragul lui Allah.
Cel care este Musulman de dragul lui Allah va infaptui ceea ce Il multumeste pe Allah si nu va infaptui ceea ce Ii displace lui Allah si nu va face ceva pentru a castiga multumirea altora in detrimentul Multumirii lui Allah! Allah sa ne fereasca!

7-IUBIREA (mahabbah)

Aceasta inseamna ca, credinciosul iubeste shahadah, el iubeste in acord cu aceasta shahadah, el iubeste implicatiile si cerintele shahadah si ii iubeste pe cei care actioneaza si se straduiesc pentru aceasta shahadah.

Daca o persoana face aceasta marturisire dar nu iubeste shahadah si ceea ce reprezinta, atunci credinta lui nu este completa. Iar daca iubeste altceva mai mult decat shahadah, sau iubeste ceva mai mult decat pe Allah, atunci si-a negat shahadah!
Adevaratul credincios, cel care intruneste conditiile shahadah nu pune pe altcineva egal cu Allah in iubirea sa.
Dar sunt printre oameni [si unii] care Ii fac in afara de Allah semeni (dintre idoli sau capeteniile lor), pe care ii iubesc asemenea iubirii pentru Allah. Dar cei care cred sunt mai stariutori in iubirea pentru Allah.” [al-Baqarah 2:165]

Spune:”Daca parintii vostri, fiii vostri, fratii vostri, sotiile voastre, clanul vostru, bunurile pe care le-ati dobandit, negotul de a carui lancezire va temeti si locuintele de care sunteti multumiti va sunt voua mai scumpe decat Allah, decat Trimisul Sau si decat lupta pe calea Lui, atunci asteptati-va sa vina Allah cu porunca Sa!(implinirea amenintarii Sale)”. [9:24]

Profetul salAllahu aleihi wa salam a spus:”Oricine are trei caracteristici a gustat dulceata credintei.[Prima] este sa Il iubeasca pe Allah si pe Mesagerul Sau mai mult decat orice altceva…”[Bukhari&Muslim]

8-NEGAREA ORICAREI FALSE ADORARI

Este clar ca, cuvintele marturisirii de credinta, sunt in acelasi timp o afirmatie dar si o negatie.

“..iar acela care se leapada de Taghut (false divinitati) si crede in Allah, acela s-a prins de cea mai trainica toarta [Islamul], care nu se va sparge niciodata.” [al-Baqarah 2:256]

Poate ca Profetul salAllahu aleihi waSallam a facut si mai clar acest aspect atunci cand a spus:

Oricine spune ca nu este nimeni drept de a fi adorat in afara de Allah si neaga orice este adorat pe langa Allah, atunci averea si sangele sau sunt protejate si socoteala lui va fi la Allah.”[Muslim]

Desi aceasta conditie ar trebui sa fie evidenta pentru oricine rosteste shahadah, inca putem gasi Musulmani care rostesc shahadah iar apoi implinesc acte de adorare pentru creatie sau altcineva decat Allah. Ii vezi mergand la morminte adorandu-i pe cei ce se afla in morminte. Ei implinesc acte de adorare nu de dragul lui Allah, ci de dragul acelor “sfinti” din morminte.

9-ADERENTA (astaqeem) PANA LA MOARTE

Nu te poti baza pe ceea ce ai facut in trecut. Shahadah trebuie sa fie banerul tau, stindardul tau, pana la moarte. Profetul salAllahu aleihi waSallam a spus:

Un om isi petrece o lunga perioada de timp facand faptele oamenilor Paradisului, iar apoi isi incheie faptele sale cu faptele oamenilor Focului Iadului. Un om isi petrece o lunga perioada de timp facand faptele oamenilor Focului Iadului si isi incheie faptele sale cu faptele oamenilor Paradisului.” [Muslim]
Intr-o alta relatare:

Pe Cel alaturi de care nu exista alta divinitate, unul dintre voi face faptele Paradisului pana cand nu mai ramane decat o lungime de brat intre el si Paradis si apoi destinul il intrece si face faptele oamenilor Iadului si intra in el.” [Bukhari & Muslim]

O, voi cei care credeti! Fiti cu frica de Allah asa cum se cuvine sa fie frica de El si sa nu va savarsiti din viata decat fiind Musulmani (in completa stare de supunere, predare si ascultare fata de Allah).” [3:102]

Dragi frati si surori!

Acestea sunt conditile pe care trebuie sa le intruneasca shahadah pentru ca ea sa fie cu adevarat cheia potrivita catre Jennah!
Trebuie sa ne uitam adanc in inima noastra si sa ne intrebam daca indeplinim cu adevarat aceste cerinte. Nu trebuie doar sa le cunoastem sau sa le memoram. Noi trebuie sa ne construim viata si sa ne-o traim in conformitate cu aceasta marturisire a noastra. In Viata de Apoi cunoasterea acestor conditii ale shahadah nu ne vor ajuta cu nimic daca nu le punem in practica. Mai mult, cunoasterea lor va fi o proba impotriva noastra, pentru ca am avut cunostinta de ele, dar nu am trait conform lor in aceasta viata.
Daca suntem slabi in unele dintre aceste conditii, atunci trebuie sa muncim din greu sa indepartam aceste slabiciuni, astfel incat, in Viata de Apoi shahadah noastra sa fie “Cheia catre Paradis”, iar portile Paradisului sa se deschida pentru noi, unde vom putea sa traim pentru totdeauna, in Jennah lui Allah si cu Allah fiind multumit de noi!

Trebuie sa avem in vedere ca nu conteaza cum incepem, ci conteaza cum sfarsim!

Sa Ii cerem cu sinceritate lui Allah sa ne faca dintre cei care invata, inteleg si aplica adevaratele cerinte ale shahadah! Si sa ne ierte atunci cand gresim! Si sa ne apropie se El prin Indurarea Sa si sa ne primeasca in Jennah Lui!
La hawla wa la quwata ila billah! Ameen!
Al Hamdulilah Rabbil Alameen was salat was salam ala Rasool Allah!

Asadar,

LET’S WORK TOGETHER FOR ETERNAL PEACE!

(Sa muncim impreuna pentru PACEA ETERNA (PARADISUL)!

Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

CezarinaS.

[AL-BASHEER magazine (Vol. 7, No.5 January-February, 1994].

Islamul Pacea Eterna

 

Advertisements

3 thoughts on “CONDITIILE PENTRU ACCEPTAREA SHAHADAH !!!

  1. Pingback: Islamul Pacea Eterna

  2. Pingback: RAIUL SI IADUL PENTRU ETERNITATE | Islamul Pacea Eterna

  3. Pingback: PUNCTUL DE PLECARE LA INTRAREA IN ISLAM | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s