CE TREBUIE SA STII DESPRE ISLAM!

Islam nice

CE TRBUIE SA STII DESPRE ISLAM!

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

In acest articol va voi prezenta un hadis extraordinar, cuprinzator, din care se extrag stiintele de baza ale Islamului si la care fac referire majoritatea invatatilor, un hadis care atinge aproape fiecare fapta a Islamului si a aspectelor adorarii lui Allah Sunhanhu Wa Ta’ala.

Umar radiyAllahu anhu a spus:
”Intr-o zi in care stateam cu Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa salam, a venit la noi un barbat cu haine extrem de albe si cu un par extrem de negru. Nu se vedea nicio urma de calatorie si niciunul dintre noi nu-l cunosteam. El s-a asezat langa Profet sall Allahu aleihi wa salam. Si-a sprijinit genunchii de cei ai Profetului sall Allahu aleihi wa salam si si-a pus mana pe coapsele sale.
El a spus:”O Muhammad, vorbeste-mi despre Islam”. Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa salam a spus:”Islam este sa marturisesti ca nu este nimen demn de adorare in afara de Allah si ca Muhammad este Mesagerul lui Allah, sa implinesti Rugaciunea, sa platesti Zakat, sa postesti [in luna] Ramadan, si sa faci pelerinajul la Casa daca ai mijloace sa faci astfel.” El a spus:’Tu ai spus adevarul.’ Noi eram uimiti ca el pune intrebari si apoi spune ca a vorbit adevarat.

El a spus:’Vorbeste-mi despre Iman (Credinta)’. El, sall Allahu aleihi wa salam a raspuns:’Este sa crezi in Allah, Ingerii Sai, Cartile Sale, Mesagerii Sai, Ultima Zi si sa crezi in Hotararea Divina (Destin), cel bun si cel rau deopotriva.” El a spus:”Ai vorbit adevarul”.

El a spus:’Vorbeste-mi despre al-Ihsaan (buna faptuire)”. El, sall Allahu aleihi wa salam a raspuns:’Sa-L adori pe Allah ca si cum l-ai vedea. Chiar daca tu nu-L vezi pe El, [tu stii] ca El te vede.’

El a spus:’Vorbeste-mi despre Ceas [timpul lui]’. El, sall Allahu aleihi wa salam a spus:” Cel care este intrebat nu stie mai mult decat cel care intreaba.” El a spus:’ Vorbeste-mi despre semnele sale.’ El, sall Allahu aleihi wa salam a raspuns:’Sclava va da nastere stapanului sau, si vei vedea pe cei desculti, sumar imbracati, pastorii saraci intrecandu-se in construirea cladirilor marete.” Apoi a plecat.

Am stat pentru o perioada lunga de timp. Apoi, Profetul sall Allahu aleihi wa salam a spus:”O Umar, stii cine a fost cel care a intrebat?’. Am spus:’Allah si Mesagerul Sau stiu mai bine.’ El, sall Allahu aleihi wa salam a spus:’A fost [Ingerul] Gibril care a venit sa va invete religia voastra.” [Muslim]

COMENTARIU:

< Intr-o zi in care stateam cu Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa salam, a venit la noi un barbat cu haine extrem de albe si cu un par extrem de negru>

Asa cum stim din sfarsitul acestui Hadis, omul care este descris aici este de fapt Ingerul Gibril (Gavril) aleihi salam care s-a infatisat lor in forma umana a unui beduin Arab. Ingerul Gibril aleihi salam poate lua diferite forme, inclusiv cea a unui om.
In acest caz vedem ca Allah l-a trimis pe Ingerul Gibril (as) sa-i invete pe oameni despre Religia Islamului. In acord cu unii invatati, invataturile sale nu au fost numai sub forma intrebarilor pe care le-a pus, dar si prin aparitia si comportamentul sau.
Ce invatam din aparitia sa este faptul ca era curat, cu nicio urma de praf pe el. Este recomandat pentru Musulmani sa aiba o buna infatisare si sa ramana curati cat de mult posibil, in special atunci cand merg la Moschee sau cauta stiinta. Hainele albe sunt de asemenea preferate, in special pentru oamenii invatati.
Un alt aspect de notat este acela ca, Islamul subliniaza atat aspectul exterior cat si cel interior al fiintelor umane. Este o stransa relatie intre cele doua. In legatura cu acest lucru, daca cineva doreste sa achizitioneze cunostinte, trebuie sa o faca intr-o maniera potrivita, cu o intentie corecta si respect pentru cunoastere. De asemenea, trebuie sa isi doreasca sa-si sacrifice timpul si averea si sa arate respectuos.

<Nu se vedea nicio urma de calatorie si niciunul dintre noi nu-l cunosteam>

Nu era dintre oamenii din Medina si totusi nu avea urme de calatorie pe el. Aparitia sa era ceva special care a atras atentia oamenilor asupra lui. Poate, si Allah stie cel mai bine, acesta a fost un mod de a atrage oamenii catre el pentru a-l vedea si a asculta cu atentie ceea ce spune pentru a le putea transmite si celorlalti.

< El s-a asezat langa Profet sall Allahu aleihi wa salam. El si-a sprijinit genunchii de cei ai Profetului sall Allahu aleihi wa salam si si-a pus mana pe coapsele sale.>

Aceasta trebuie sa fie atitudinea celor care sunt adevarati cautatori ai stiintei, ei trebuie incerce sa se apropie cat mai mult de profesorul lor, pentru a intelege si a auzi tot ceea ce spune in mod corect. Nu cum se intampla astazi, cand cei care participa la astfel de lectii, stau in pozitii neadecvate, sunt preocupati de telefon, sunt neatenti, neavand respect pentru stiinta ce le este transmisa.

<El a spus:”O Muhammad, vorbeste-mi despre Islam”. Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa salam a spus:”Islam este sa marturisesti ca nu este nimeni demn de adorare in afara de Allah si ca Muhammad este Mesagerul lui Allah, sa implinesti Rugaciunea, sa platesti Zakat, sa postesti [in luna] Ramadan, si sa faci pelerinajul la Casa daca ai mijloace sa faci astfel.>

In aceasta relatare a hadisului, Ingerul a intrebat pentru prima data despre Islam. In alte relatari, a intrebat pentru prima data despre Iman. Si Allah stie cel mai bine!

In acest sens va invit sa urmariti articolele mele despre Shahada (marturisirea de credinta) si capitolul dedicat Rugaciunii (As-Salah).

< El a spus:’Tu ai spus adevarul.’ Noi eram uimiti ca el pune intrebari si apoi spune ca a vorbit adevarul.>

Vedem aici ca, comportamentul Ingerului le parea oarecum ciudat oamenilor care erau adunati langa Profet sall Allahu aleihi wa salam. Pentru inceput el a pus anumite intrebari, ca si cum nu ar fi stiut raspunsul, iar apoi, el a afirmat ca raspunsurile erau corecte. Cel mai important, aceasta era o informatie cunoscuta numai de catre Profet sall Allahu aleihi wa salam (ca cel care punea intrebarile era Gibril), iar pentru oameni el era doar un strain. Din acest motiv, pentru ei parea surprinzator ca el sa declare ca raspunsurile Profetului sall Allahu aleihi wa salam erau corecte!

<El a spus:’Vorbeste-mi despre Iman (Credinta)>

Ce este Iman sau Credinta? Cine este un credincios? Cine este un necredincios?
Profetul Muhammad sall Allahu aleihi wa salam a explicat intreaga religie intr-o maniera clara companionilor sai, si a explicat tot ce trebuia sa fie cunoscut in ce priveste intelesul Coranului si cum trebuie aplicate invataturile sale in viata de zi cu zi. Asadar nu avem de ce sa ne uitam in alta directie atunci cand vine vorba de calauzire.
Devine clar din evidentele din Coran si Sunnah ca Iman cuprinde credinta in declaratie si fapta. In ce priveste credinta din inima, Allah ne spune:

O, Trimisule! Sa nu te intristeze cei care se grabesc catre necredinta , dintre aceia care zic cu gurile lor:’Noi credem!’, fara ca inimile lor sa creada (*este vorba despre ipocriti).” 5:41

Daca ceea ce este in inima nu este bun si potrivit, atunci nimic altceva nu va fi bun si potrivit. Credinta din inima este fundatia si forta conducatoare din spatele tuturor celorlalte componente ale Iman-ului. Apoi, urmeaza stadiul credintei pe care o rostim cu gura noastra. Aceasta joaca rolul declaratiei de fapt si in acelasi timp declararea angajamentului acelui fapt.

Profetul sall Allahu aleihi wa salam a spus:”Iman se compune din [aproximativ] saptezeci de ramuri. Cea mai mareata [dintre ele] este declararea:’Nu este nimeni demn de adorare in afara de Allah (Laa ilaha ill Alah) si cel mai minor aspect este sa indepartezi ceva daunator din drum. Iar modestia este o ramura a credintei.” [Muslim]

In acest acest hadis observam ca Iman incorporeaza atat declaratia, cat si fapta. Cand cineva crede in Allah si in Mesagerul Sau (sall Allahu aleihi wa salam), atunci, in mod natural isi arata credinta prin fapte de supunere fata de ceea ce Allah Subhana wa Ta’ala a poruncit.

Credinta (Iman) poate creste si descreste, atat la nivelul credintei din inima cat si in angajamentul fata de actele de supunere. Fiecare dintre noi putem simti fluctuatii in vietile noastre, dar daca cu sinceritate ne intoarcem catre Allah si Ii cerem sa ne calauzeasca, ne vor astepta niveluri mai bune ale Iman-ului, in shaa Allah. Faptele bune manate de intentii bune (corecte) sporesc Iman-ul, iar faptele pacatoase descresc Iman-ul.
Comiterea de pacate nu te face necredincios sau nu te scoate din Islam, in afara de comiterea Shirk-ului (asocierea de parteneri in adorare alaturi sau in locul lui Allah) sau Kufr (necredinta in Allah si in Mesagerii Sai).
Pacatosul poate fi pedepsit in Iad, dar cei care au si cea mai mica doza de Iman in inimile lor, vor intra eventual in Paradis. Aceasta este credinta care s-a transmis de la Profet sall Allahu aleihi wa salam catre companionii sai.
Deci vesteste celor care cred si plinesc fapte bune ca ei vor avea gradini pe sub care curg paraie..” 2:25

<El, sall Allahu aleihi wa salam a raspuns:’Este sa crezi in Allah”>

Sa crezi in Allah este piatra de temelie a credintei Islamice, si toate celelalte credinte Islamice se invart in jurul ei. Daca intelegerea despre Allah si Atributele Sale este incorecta, atunci baza credintei noastre este periclitata. Aceasta este de o asa mare importanta incat marii invatati au explicat-o in detail si au impartit-o in trei categorii distincte.

Tauheed al-Ruboobiyah – Credinta in Unicitatea lui Allah in privinta Domniei Sale. El singur este Al-Rabb. El este Unul, fara partener si este Singurul Creator si Singurul Sustinator al creatiei Sale.

Tauheed al-Uloohiyah – Aceasta este Unicitatea lui Allah in adorare. El este Singurul ce este demn de a fi adorat.Toate actele de adorare trebuie directionate catre Allah Singur. Nu ne rugam si nu cerem nimanui altcuiva, fie ca sunt sfinti, Profeti, persoane pioase, etc. Ne rugam Numai lui Allah si ne punem increderea Numai in El.

Tauheed al-Asmaa wa al-Sifaat –Este credinta in toate Numele si Atributele lui Allah mentionate in Coran si Hadisurile autentice. Noi trebuie sa credem ca ele sunt Unice, fara sa le negam, fara sa le schimbam intelesul, si fara sa le interpretam. Cu cat Il vom cunoaste pe Allah cu atat Il vom iubi pe El si ne vom intoarce la El, cunoscand ca Numai El are putere asupra tuturor lucrurilor.

<In Ingerii Sai>
SubhanAllah! Ingerii sunt niste creatii extraordinare. Allah i-a creat din lumina, dar ei au forma si corpuri. Ei se pot metamorfoza, dupa cum am vazut si in acest Hadis, cand Ingerul Gibril aleihi salam a venit la Profet sall Allahu aleihi wa salam in forma unui barbat. Profetul sall Allahu aleihi wa salam l-a vazut pe Gibril si in alte forme, incluzand si forma sa angelica in care a fost creat. Gibril era atat de magnific incat forma sa umplea spatiul dintre orizont si cer si avea 600 de aripi. Subhan Allah, acest lucru arata cat de magnifici sunt Ingerii.
Articole detaliate despre Ingeri:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/09/19/cine-sunt-ingerii-al-malaaikah/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/09/22/ingerii-si-indatoririle-lor/

<Cartile Sale>

Toti cunoastem ca forma actuala a ceea ce numim Tora, Evanghelia si Psalmii a suferit modificari de la forma originala, dar si faptul ca pot contine unele din revelatiile originale. Ele au fost amestecate cu comentarii, relatari istorice, si alte interferente ale invatatilor religiosi. Asadar, sa credem in Tora lui Moise aleihi salam nu inseamna ca Musulmanii cred in cele cinci carti ale Vechiului Testament, ci cred in Tora originala revelata lui Moise aleihi salam, care oricum nu mai exista in forma originala.
Toate celelalte revelatii au fost abrogate de Coran. Scripturile anterioare au fost revelate pentru un grup particular de oameni si pentru probleme particulare, insa Coranul este Revelatia finala si pentru intreaga omenire.

Allah Subhana wa Ta’ala spune:
Iar tie [Muhammad sall Allahu aleihi wa salam], ti-am trimis Cartea cu Adevarul, intarind Scriptura de dinaintea ei si intrecand-o pe ea. Deci fa judecata intre ei dupa ceea ce ti-a trimis Allah..” 5:48

Coranul este garant pentru Scripturile anterioare. Ceea ce corespunde cu Coranul este adevarat, si ceea ce nu corespunde este fals. Coranul este deasupra tuturor celorlate Scripturi, cel mai deplin, cuprinzator si maret.
Coranul reprezinta Cuvintele lui Allah, ce s-au pastrat in forma lor originala si asa vor ramane pentru totdeauna din moment ce Coranul este menit sa fie Calauzire pentru intreaga omenire pana in Ziua Judecatii pentru care Allah a promis si garantat protejarea de orice schimbare, greseala sau falsificare.
“Intr-adevar, Noi(*arata maretia lui Allah-pluralul de majestate) am pogorat Coranul si Noi ii vom fi pazitori.” 15:9
Avand in vedere acest lucru, cu tristete ma gandesc ca nu constientizam la adevarata valoare ceea ce reprezinta Coranul, cat de pretios este sa detinem aceasta CALAUZIRE ce vine din partea Celui care cunoaste cel mai bine creatia Sa! Cum se poate ca aceasta Carte ce este menita sa fie ghidul nostru pentru o viata buna in ambele lumi, sa nu fie citita, sa nu fie cunoscuta, sa nu fie inteleasa, sa nu fie aplicata?
ARTICOL despre strangerea Coranului:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/06/13/coranul-cel-nobil-autor-absolut-allah-cel-unic/

<In Mesagerii Sai>

Un Mesager este un om ce a fost ales de Allah Subhana Wa Ta’ala sa primeasca Revelatia de la El, si caruia i s-a poruncit sa transmita Revelatia oamenilor. Allah Singur este Cel care alege Mesagerii Sai si Allah Singur cunoaste cel mai bine pe cine sa aleaga.

Adam (as) a fost primul Profet, insa nu a fost un Mesager deoarece nu a transmis vreo revelatie oamenilor sai. Primul Mesager a fost Nuh (Noe)-as. In total, in Coran sunt mentionati cu numele, 25 de Profeti si Mesageri. Ei sunt: Adam, Noe, Idris, Salih, Ibrahim (Avraam), Hud, Lot, Jona, Ismail, Isaac, Iacob, Iosif, Iov, Shu’ayb, Moise, Aaron, Elisei, Dhul-Kfli, David, Zaharia, Solomon, Elias, Ioan, Isus si Muhammad, pacea si binecuvantarile lui Allah fie asupra lor toti!

Fiecarui grup de oameni i-au fost trimisi Mesageri care sa proclame:
Noi am trimis la fiecare comunitate un trimis [ca sa le zica]:”Adorati-L pe Allah si tineti-va departe de Taghut (oricine este adorat in afara de Allah).” 16:36

Acesta este un aspect care ii diferentiaza pe Musulmani de celelalte neamuri, faptul ca noi trebuie sa credem in toti Profetii si Mesagerii si in adevarul cu care au fost trimisi.
Este important sa intelegem si faptul ca Mesagerii au fost fiinte umane si nu au posedat niciun fel de atribute divine. Ei au mancat, au baut, au muncit, au suferit de boli si au murit.
Ei nu am avut stiinta despre cele nevazute in afara de ceea ce Allah a permis. Ei au fost cei mai cunoscatori in privinta lui Allah si cei mai buni slujitori si adoratori ai Sai. Allah le-a daruit lor puterea de a face miracole pentru a putea sa sustina Adevarul mesajului lor catre oameni.
Mesagerul final al lui Allah, Muhammad sall Allahu aleihi wa salam este pecetea Profetilor, si ultimul care a transmis Revelatia lui Allah oamenilor. (Al ahzaab 33:40)
Noi trebuie sa punem iubirea pentru Mesagerul care ne-a ghidat si ne-a calauzit, sall Allahu aleihi wa salam, mai presus de noi insine, de parintii nostri si de copii nostri.

Profetul Muhammad sall Allahu aleihi wa salam a spus:
Niciunul dintre voi nu este un adevarat credincios pana cand eu nu-i voi deveni mai drag lui decat tatal lui, fiul lui si toata omenirea.” [Bukhari si Muslim]

Asadar, exemplul Profetului Muhammad sall Allahu aleihi wa salam trebuie sa fie mai important decat dorintele voastre sau decat opiniile prietenilor sau a familiei voastre!
Acest Profet care, daca Profetii anteriori ar fi trait in timpul vietii sale, nu ar fi avut alta alegere decat sa-l urmeze, sa se supuna lui si Legii cu care a venit. Si acest lucru este mentionat in versetul:

Si cand Allah a incheiat un legamant cu profetii,[le-a zis El]:” Va dau voua o Carte si Intelepciune. Apoi, daca va veni la voi un trimis pentru a intari ceea ce aveti, voi trebuie sa credeti in el si sa-l sprijiniti!” Le-a zis El:” Consimtiti voi si acceptati aceasta invoiala cu Mine?” “Consimtim!” au raspuns ei. Atunci a zis Allah:” Asadar fiti martori, iar Eu ma aflu impreuna cu voi printre cei ce fac marturie!” 3:81

Conform acestui verset, Allah a cerut fiecaruia dintre Trimisii Sai anteriori, si ca o conditie prealabila misiunii lor, sa recunoasca si sa anunte venirea lui Muhammad salAllahu aleihi wa sallam drept Trimis.
Referitor la acest verset, Ali bin Talib si Abdullah bin Abas, au spus:
Allah niciodata nu a trimis vreun Profet pana cand nu a facut legamant cu el ca, daca Muhammad salAllahu aleihi wa sallam va fi trimis in timpul vietii lui, sa creada in el si sa-l sprijine.”

<In ultima Zi>

Este denumita “ultima Zi” deoarece nu va mai fi nicio noua zi dupa ea. Este de asemenea cunoscuta ca ‘Ziua Invierii’, ‘Ziua Judecatii’, etc.
Ea este cea mai mareata dar si cea mai teribila Zi prin care oamenii au trecut vreodata. Va marca un nou inceput pentru absolut fiecare suflet, care poate fi eterna fericire sau eterna suferinta.
Un subiect separat despre Ziua Judecatii, va urma in shaa Alah!
Pana atunci va invit sa cititi articolele mele despre calatoria sufletului catre viata de Apoi, AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/08/31/22367/ https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/10/14/viata-dupa-moarte-necredinciosul/ https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/10/25/viata-dupa-moarte-credinciosul/

< .. sa crezi in Hotararea Divina (Destin), cel bun si cel rau deopotriva >

Credinta in al-Qadr, cel bun si cel rau este ultimul principiu al credintei din acest Hadis.
Doctrina Al-Qadr este bazata pe credinta in in Allah, in Atributele Sale si minunatele Nume care inglobeaza: Cunoasterea, Puterea si Vointa.
ARTICOLE detaliate AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/02/04/hotararea-divina-si-predestinarea/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/01/15/allah-calauzeste-pe-cine-voieste/ https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/08/01/relatia-dintre-dua-si-destin-al-qadr/

Cand o persoana realizeaza ca toate lucrurile se afla sub controlul si hotararea lui Allah, vor fi eliberati de asocierea de parteneri lui Allah (shirk). Este Numai Un Singur Creator si Stapan asupra creatiei, si nimic nu se intampla decat cu permisiunea Lui. Aceasta trebuie sa ne faca sa realizam ca nu are niciun folos sa ne intoarcem catre altcineva in afara de Allah, atunci cand suntem in nevoie de ceva.
O credinta corecta in al-Qadr ne va usura grijile pentru aceasta lume in privinta banilor, mancarii, hainelor, mancarii, etc. Ceea ce ni se va intampla este deja scris, inainte chiar sa fi fost creati. Asta insa nu trebuie sa ne distraga de la lucrurile cu adevarat importante cum ar fi Rugaciunea, cautarea stiintei Religiei lui Allah si straduinta pentru punerea ei in practica.

<El a spus,’Vorbeste-mi despre al-Ihsaan>

Ihsaan este un termen foarte cuprinzator care se poate traduce ca ‘perfectiune’ sau ‘bunatate’ si implica sa faci ceva bine, sau in cel mai bun mod, sau a perfecta ceva. De asemenea, incorporeaza in intelesul sau toate tipurile de bine, incluzand folosirea averii cuiva, a stiintei, pozitiei sau capacitatii fizice pentru beneficiul altora. Asadar, putem spune ca Ihsaan incorporeaza folosirea tuturor facultatilor in cel mai bun mod si pentru cel mai bun scop posibil.
Iar motivatia pentru toate acestea este cunoasterea faptului ca Allah ne priveste si cautarea Multumirii Sale, care ne vor conduce catre o intentie pura si corecta. Intelegerea adanca a Ihsaan va avea ca rezultat pe langa cantitatea faptelor noastre, si calitatea lor si implinirea lor in cel mai bun mod cu putinta.

<El, sall Allahu aleihi wa salam a raspuns:’Sa-L adori pe Allah ca si cum l-ai vedea. Chiar daca tu nu-L vezi pe El, [tu stii] ca El te vede>.

Este important sa notam ca “adorarea” mentionata in aceasta parte a hadislui nu se refera doar la Rugaciune. Mai degraba se refera la toate actele pe care cineva le implineste, care trebuie sa fie in totalitate de dragul lui Allah.
Cel mai inalt nivel este cunoscut ca al-mushaahadah, care inseamna un sentiment foarte puternic in inima, care realizeaza prezenta lui Allah prin stiinta si indurarea Sa, care este atat de puternica incat persoana devine complet focusata pe actul de adorare pe care il implineste. Efectul este acela ca implineste fiecare act de supunere in cel mai bun mod posibil.
Cel care atinge acest nivel al Ihsan-ului este plin de placere atunci cand se afla singur cu Domnul (Rabb) sau si atunci cand Il pomeneste pe Allah, dupa cum Profetul sall Allahu aleihi wa salam spunea despre nivelul la care a ajuns:”Rugaciunea a fost facuta dulceata ochilor mei.”[Al-Nasa’i]

Daca o persoana nu este capabila sa atinga acest nivel al Ihsan, atunci se pozitioneaza pe urmatorul nivel care este al-muraaqabah, nivelul celui care este observat si urmarit. Acest nivel al Ihsan-ului este totusi benefic, datorita constientizarii faptului ca Allah Subhana wa Ta’ala ii urmareste fiecare actiune si il poate conduce pe Musulman catre perfectionare actelor de adorare, care il pot conduce ulterior catre cel mai inalt nivel al Ihsan-ului, in shaa Allah!

Prezenta oricarui nivel al Ihsaan il plaseaza pe credincios foarte departe de cei care cred in Allah si teoretic cunosc ca Allah vede toate lucrurile, dar care nu lasa ca aceasta cunoastere sa aiba vreun efect asupra adorarii lor. O persoana care doar practica mecanic fara sa lase ca meditatia la Allah saiI atinga inima, nu poate fi numit un Muhsin, sau unul care are calitatile Ihsaan-ului.

Si:”Allah ii iubeste pe Muhsineen.” 5:93
Muhsin-ul va primi o rasplata speciala pentru acest fel de adorare, dupa cum Allah ne spune:

Cei care fac bine vor avea parte de cea mai buna rasplata si inca si mai mult…” 10:26
Este inregistrat in sahih Muslim ca Profetul sall Allahu aleihi wa salam a explicat “si inca si mai mult”, inseamna vederea lui Allah Subhana Wa Ta’ala in Viata de Apoi.
Cel care Il adora pe Allah in aceasta viata ca si cum L-ar vedea, va fi rasplatit cu vederea lui Allah in Viata de Apoi!
Cu eternitate in Paradis si vederea lui Allah in Viata de Apoi ca rasplata, oare nu a venit timpul sa (incercam) depunem eforturi de a ne apropia de Allah si de a ne stradui sa ne perfectionam actele noastre de adorare?

Putem incepe cu o Du’a pe care Profetul sall Allahu aleihi wa salam obisnuia sa o faca dupa fiecare Rugaciune: <Allahumma a’inni ala dhikri-ka, wa shukrika, wa husni ‘ibadatika>
(O, Allah, ajuta-ma sa Te pomenesc pe Tine, sa-Ti fiu multumitor Tie si sa Te ador pe Tine in cel mai bun mod). [Abu Dawood]
Ameen, Ya Rabb!

Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!
CezarinaS.

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

[SURSA: https://honeyfortheheart.wordpress.com/%5D

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

2 gânduri despre “CE TREBUIE SA STII DESPRE ISLAM!

  1. Pingback: Islamul Pacea Eterna

  2. Pingback: PUNCTUL DE PLECARE LA INTRAREA IN ISLAM | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s