MAWLID-ZIUA NASTERII PROFETULUI SAWS- BIDA’H SAU SUNNAH?

muhammad cristale

MAWLID- ZIUA NASTERII PROFETULUI saws-

BIDA’H sau SUNNAH?

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!
Dragi frati si surori in Islam!

Este cazul sa punem cateva intrebari importante:

-Exista vreo baza in Islam pentru celebrarea zilei de nastere a Profetului (sall Allahu aleihi wa sallam)?

-A legiferat Allah Subhanahu wa ta’ala aceasta practica?

-A instituit sau a poruncit Profetul Muhammad (sall Allahu aleihi wasallam) sarbatorirea zilei sale de nastere?

-Dar cei patru Califi Drept Calauziti care l-au urmat?

-Sau cei patru cunoscuti Imami, fondatori ai scolilor Islamice?

Inainte de toate, trebuie sa reamintesc ca, adorarea in Islam nu va fi acceptata pana nu intruneste doua conditii de baza:
-Sinceritatea intentiei care trebuie sa fie indreptata numai catre Allah Singur. Aceasta inseamna ca intentia atat in vorbe cat si in fapte, fie pe fata sau launtric, este de a face faptele de dragul lui Allah Singur.
-Faptele sa fie in conformitate cu Legea pe care Allah a impus-o pentru noi, iar Allah va trebui adorat numai in acord cu ea. Acest lucru poate fi indeplinit prin urmarea Profetului ﷺ si a Shariei cu care a venit, si de a nu face nimic din ceea ce este impotriva, sau de a introduce noi acte sau forme de adorare ce nu au fost relatate de el ﷺ.

Acela care nadajduieste sa-L intalneasca pe Domnul sau, sa savarseasca fapte bune (conforme cu oranduiala lui Allah) si sa nu asocieze pe nimeni altcineva la adorarea Domnului sau!” Coran 18:110

Ibn Kathir (Allah sa aiba mila de el) a explicat:<Acela care nadajduieste sa-L intalneasca pe Domnul sau”- se refera la rasplata Sa; ”sa savarseasca fapte bune”-se refera la fapte ce sunt implinite numai de dragul lui Allah Singur, fara niciun partener sau asociat. Acesti doi factori formeaza baza pentru ca o fapta care sa fie acceptata: sa fie facuta sincer de dragul lui Allah Singur si sa fie corecta si in conformitate cu shari’ah Mesagerului lui Allah ﷺ.>

Am vorbit in multe dintre articolele mele, fie despre obligativitatea urmarii Profetului Muhammad sall Allahu aleihi wa salam, fie despre pacatul reprobabil al inovatiilor (Bida’h) si despre pericolul si consecintele lor.

Spune [O, Muhammad sallAllahu aleihi wa salam]: Voiti sa va vestim Noi care sunt aceia care vor avea cel mai mult de pierdut din faptele lor? Aceia a caror ravna (eforturi) in aceasta lume este ratacita, in vreme ce ei isi inchipuie ca fac bine.” [Surah Al-Kahf 18: 103-104]

Da, intr-adevar cel mai mare pericol pe care il reprezinta Bida’h este acela ca, cei care sunt implicati nu realizeaza acest lucru si nu-si dau seama ca faptele lor sunt respinse si ca nu vor avea decat de pierdut, cu toate ca, ei “isi inchipuie” ca fac bine.

Allah a desavarsit Religia Sa si odata cu plecarea Profetului sall Allahu aleihi wa salam dintre noi, nimic nu mai poate fi adaugat, sters sau modificat!

Profetul Muhammad (sall Allahu aleihi wa salam), trimis intregii lumi cu Calauzirea desavarsita, completa si finala, nu a lasat nicio fapta care ar fi putut sa reprezinte un bine pentru noi sau care ar fi putut sa ne apropie de Allah Subhana wa Ta’ala pe care sa nu ne-o transmita, si de asemenea nu a lasat nicio fapta care reprezinta un rau pentru noi sau care poate atrage pedeapsa lui Allah fara sa ne-o transmita.

Cel care comite Bida’h, practic declara ca Allah nu a  completat religia Sa si ca Trimisul Sau ﷺ a mintit in transmiterea mesajului!!!

Allah ne spune:
Ati avut voi in Trimisul lui Allah o pilda frumoasa (un bun exemplu/model de urmat), pentru cel care nadajduieste in Allah si in Ziua de Apoi si Il pomeneste pe Allah mereu” Coran  33:21

Asadar, ceea mai buna dovada de iubire pentru Profet sall Allahu aleihi wa salam este urmarea cu adevarat a exemplului sau (Sunnah).
Un alt aspect este acela ca Profetul sall Allahu aleihi wa salam a dus o viata extrem de modesta, a ales sa traiasca ca un adevarat slujitor (abd) al lui Allah, desi ar fi putut sa traiasca ca un imparat, a ales Viata de Apoi in locul acestei vieti, a ales intalnirea cu Allah in locul a tot ce si-ar fi putut dori din aceasta lume.

Este o datorie pentru fiecare Musulman sa studieze Seerah (Biografia Profetului), eforturile sale pe Calea lui Allah, perfectiunea cu care si-a indeplinit datoriile, persecutiile suferite pentru aceasta cauza, straduinta sa impotriva dusmanilor lui Allah, caracterul si invataturile sale. Toate acestea formeaza biografia unui om pe care Allah l-a facut cel mai perfect dintre toti oamenii, cel mai nobil, cel mai maret, si cel mai bun din cati au trait vreodata! Alahu Akbar!

Revenind la celebrarea zilei de nastere a Profetului (sall Allahu aleihi wa salam), putem spune ca este una dintre cele mai reprobrabile inovatii!!! Indiferent de forma pe care o poate lua sau indiferent de intentia pe care o au cei care organizeaza sau participa la indiferent ce tip de adunare, festival, intalnire, concurs, etc, nu este decat o inovatie ce a fost introdusa pentru a corupe religia Musulmanilor si care nu are precedent in sunnah Profetului sall Allahu aleihi wa salam si nici nu a existat ca practica a primelor generatii de Musulmani care au fost cele mai bune generatii de la crearea lui Adam pana in zilele noastre, si care  l-au iubit cel mai mult si cel mai sincer pe Trimisul lui Allah, aleihi salaatu wa salaam.

Cea mai buna generatie este generatia mea (Sahaba), si apoi cei care vin dupa ei (Tabi’un), si apoi cei care vin dupa ei (Taba tabi’un)” [Bukhari&Muslim]

CUM A INCEPUT?

Toate celebrarile de Mawlid au fost introduse de Dinastia Fatimida, si erau centrate în jurul familiei Profetului (sall Allahu aleihi wa sallam), cu excepția Mawlid-ului Profetului (sall Allahu aleihi wa sallam) însuși. Sărbătorile care au fost practicate de ei, arata destul de clar faptul că întregul concept al celebrarii zilelor de naștere (si aici o sa va rog sa cititi sau recititi articolul despre celebrarea zilelor de nastere pe care il veti gasi la sfarsit) a fost unul shiit si viza înălțărea statutului imamilor (carora ei le acorda atribute divine. Astaghfirulllah!). De fapt, sursele menționează că în zilele acestor alte mawlid-uri, cele mai multe dintre ceremonii au avut loc în jurul mausoleelor și mormintele Fatimiziilor, unde se distribuiau mari cantitati de produse alimentare. Prin urmare, Fatimizii si-au dorit în mod clar, ca prin aceste celebrari, sa promoveze cultul imamilor și al „Ahl al-Bayt”, si exagerarea in privinta personalitatilor lor religioase.

Cand dinastia Fatimida s-a prăbușit, celelalte mawlid-uri pur și simplu au fost uitate, insa Mawlid-ul Profetului (sall Allahu aleihi wa sallam) a continuat. Cu alte cuvinte, Mawlid a fost inițial un festival shiit Isma’ilit, chiar dacă în cele din urmă si-a pierdut originile sale shiite.

Cea mai veche referință (cea a lui Ibn al-Ma’mun) prevede în mod expres că Mawlid a fost sărbătorită pe data de 13 Rabi ‘Al-Awwal. Oamenii de știință au spus că acest lucru este fie o eroare (și ceea ce dovedește acest lucru este că mai târziu Ibn al-Ṭuwayr scrie în mod corect că a fost celebrată la data de 12 Rabi ‘Al-Awwal), sau că a fost inițial instituită pe data de 13, dar în timp, a fost schimbat in data de 12. Indiferent care a fost situatia, pe la mijlocul secolului al șaselea, Mawlid era deja o sărbătoare oficială a Fatimizilor din Egipt.[muslimmatters.org]

Shaykh Saalih al-Fawzaan (rhA) in cartea sa arata ca prima persoana care a facut acest lucru a fost regele al-Muzaffar Abu Sa’id Kawkaburi, Regele Irbilului, la sfarsitul secolului al 6-lea sau inceputul secolului al 7-lea dupa Hijrah, dupa cum a fost mentionat de catre istorici (Ibn Khalikan si altii).
Abu Shamah a spus:’Prima persoana care a facut asta in Mosul (Irak) a fost Shaykh Umar ibn Muhammad al-Mala, unul dintre binecunoscutii oameni drepti. Apoi conducatorul Ibrilului si altii i-au urmat exemplul.’

Al-Hafidh ibn Kathir a spus in al-Bidayah wa an-Nihayah (13/37), in biografia lui Abu Sa’id Kawkaburi:”El obisnuia sa sarbatoreasca Mawlid in Rabi al-Awwal si tinea niste celebrari uriase cu aceasta ocazie unde erau oferite (la aceste festivitati) cinci mii de capete de oi fripte, zece mii de pui si o suta de mii de platouri mari cu mancare, …si ii lasa pe Sufisti sa cante de la zuhur pana la fajr, si el insusi dansa alaturi de ei.”[sunnaonline].

Aceasta este foarte pe scurt descrierea originii acestei celebrari cu ocazia zilei de nastere a Profetului (sall Allahu aleihi wa salam). Desigur pana in zilele noastre au fost adaugate si alte numeroase obiceiuri, pentru care Allah nu a dat nicio autoritate!

Astfel, celebrarea zilei de nastere a Profetului sall Allahu aleihi wa salam este INTERZISA din urmatoarele motive, si voi enumera doar cateva:

– Nu face parte din Sunnah si nici din practicile Califilor ce i-au succedat.
Irbad ibn Sariya( radyiallahu anhu) a relatat:

”Intr-o zi, Trimisul lui Allah sallAllahu aleihi wa salam, conducea rugaciunea in adunare. Apoi si-a intors fata catre noi si ne-a tinut o predica foarte elocventa care a facut ochii sa verse lacrimi si a inmuiat inimile. Unul dintre noi a spus: “O, Profet al lui Allah, aceasta a sunat ca o cuvantare de ramas bun. Sfatuieste-ne! “ Atunci, el sall Allahu aleihi wa salam a spus:

” Va indemn sa aveti frica de Allah, sa ascultati si sa va supuneti, chiar si daca un sclav Abysinian ar guverna peste voi. Din pricina ca aceia dintre voi care vor trai dupa mine vor vedea multa neintelegere, va trebui sa va tineti strans de Sunnah mea si de Sunnah Califilor cei Drept Calauziti. Alipiti-va de ele si tineti-va strans cu dintii de ele si feriti-va de lucrurile noi in religie (de inovatii/Bida’h), pentru ca, fiecare lucru nou inventat este o inovatie, si toate inovatiile  inseamna ratacire.”

[Abu Dawood (nr. 4607) si at-Tirmidthee (nr. 2676). Autentificat de Shaykh al-Albaanee in Irwaa’ul-Ghaleel (nr. 2455)]

– Este o imitare a Crestinilor care celebreaza nasterea lui Isus aleihi salam, iar imitarea lor este extrem de interzisa.

– Pe langa faptul ca este o Bida’h si o imitare a Crestinilor, care sunt interzise, este si un mijloc catre exagerare in ce priveste venerarea Profetului (salAllahu aleihi wa sallam), mergand pana acolo incat sa i se ceara ajutorul, sa i se dedice cantece si alte lucruri ce implica Shirk.

Profetul sall Allahu aleihi wa salam ne-a interzis sa mergem catre extreme in laudarea lui, spunand:”Nu exagerati asa cum Crestinii au exagerat cu fiul Mariei. Pentru ca eu sunt doar slujitorul Lui, asa ca spuneti-slujitorul si Trimisul Sau.”[Bukhari]
Adica, nu exagerati asa cum Crestinii au exagerat in privinta lui Isus (as) ajungand sa-l adore pe el in locul lui Allah.

Cei care motiveaza celebrarea Mawlid prin faptul ca pastreaza vie memoria Profetului sall Alahu aleihi wa salam, trebuie sa le raspundem ca, memoria Profetului sall Allahu aleihi wa salam este in permanenta vie, ori de cate ori numele sau este pomenit in adhan si iqamah si in khutbah, si ori de cate ori rostim shahada dupa ce efectuam Wudhu si in Salat, si ori de cate ori trimitem binecuvantari asupra lui, si ori de cate ori suntem angajati in acte fard (obligatorii) sau mustahab (recomandate) ce au fost prescrise de catre Mesagerul lui Allah sall Allahu aleihi wa salam, si de cate ori scriem, si de cate ori vorbim si de cate ori citim despre el, si de cate ori transmitem mai departe Sunnah lui, sall Allahu aleihi wa salam.

In toate cele mentionate aici dar si in alte situatii, Musulmanii isi amintesc de el, iar rasplata echivalenta cu rasplata celui care implineste unele din faptele acestea, se intorc la Profet sall Allahu aleihi wa salam.
Astfel, Musulmanii in mod constant ii pastreaza vie memoria si se conecteaza cu el ziua si noaptea, nu doar in ziua de Mawlid, cand au loc acte ce sunt impotriva Sunnah, pentru ca orice Bida’h este opusul Sunnah, ceea ce reprezinta de fapt o distantare intre cei care comit aceste acte si Mesagerul lui Allah sall Allahu laeihi wa salam, in loc de o apropiere.

Mai sunt si cei care pretind ca celebrarea Mawlid este o dovada a iubirii lor pentru Profet sall Allahu aleihi wa salam si este un mod de as arata iubirea fata de el avand in vedere ca, iubirea pentru Profet sall Allahu aleihi wa salam este o fapta prescrisa in Islam.
Fara dubiu, iubirea Profetului sall Allahu aleihi wa salam este obligatorie pentru fiecare Musulman; el trebuie sa-l iubeasca pe Profet sall Allahu aleihi wa salam mai mult decat se iubeste pe sine, copilul sau, tatal sau si toata omenirea, dar asta nu inseamna ca trebuie sa introduca inovatii si sa faca ceea ce nu este prescris sa faca!

Niciunul dintre voi nu va avea credinta, pana nu ma va iubi mai mult decat tatal lui, copii lui si toata omenirea”. [Bukhari]

Iubirea noastra fata de el, sall Allahu aleihi wa salam implica mentinerea si reinvierea Sunnei, aderarea la ea si evitarea oricaror vorbe sau fapte care merg impotriva ei. Orice Bida’h este de fapt o forma de nesupunere fata de el, sall Allahu aleihi wa salam!!!

O intentie „aparent” buna, nu poate sta la baza introducerii de inovatii (Bida’h) in religie. Islamul este o religie clara, bazata pe puritatea intentiei si urmarea Profetului sall Allahu aleihi wa salam.
Cei care doresc Fața lui Allah trebuie sa fie sinceri in intentiile lor si sa il umeze pe Mesagerul Sau sall Allahu aleihi wa salam prin implementarea Sunnei.

Si daca va doriti foarte tare sa fiti alaturi de Profet sall Allahu aleihi wa salam, atunci trimiteti salawat asupra lui caci:
S-a relatat de catre ‘Abd-Allah, ca Mesagerul lui Allah, sallAllahu aleihi wa sallam a spus:”Allah are Ingeri care calatoresc pe pamant, transmitandu-mi salaam (salutari) de la Ummah mea.”[Sahih sunan al-Nasaa’i]

Si intr-o alta relatare:
Relatat de la ‘Abd-Allah ibn Abi Talha de la tatal sau ca Mesagerul lui Allah, sallAllahu aleihi wa sallam a venit intr-o zi cu semne evidente de fericire pe fata si a spus:Jibril, aleihi salam, a venit la mine si mi-a spus:’ O, Muhammad, nu ai fi multumit daca Domnul tau Azza Wageal spune:”Nu va fi niciunul din Ummah ta care sa trimita Salah (Allahumma salli..) asupra ta fara ca Eu sa trimit zece Salah asupra lui. Si nu va fi niciunul din Ummah ta care sa trimita Salaam (salutari) asupra ta fara ca eu sa trimit zece Salaam asupra lui. [Sahih sunan al-Nisaa’i]

Si pentru ca intamplarea face ca acest articol sa il scriu chiar intr-o zi de Vineri, va readuc aminte ca unele dintre faptele cele mai recomandate in aceasta zi este sa trimitem cat mai des binecuvantari asupra Profetului sall Allahu aleihi wa salam si de asemenea un mijloc de a fi dintre cei mai apropiati de el sall Allahu aleihi wa salam in Ziua Invierii!

Cei mai apropiati de mine in Ziua Invierii vor fi cei care trimit cele mai multe binecuvantari asupra mea”.[clasat ca hasan de Al-Albani]

Profetul sall Allahu aleihi wa salam s-a nascut intr-o zi de Luni, in luna Rabi al-Awwal, Anul Elefantului (cel mai probabil 571 DC)! Nu se cunoaste ziua exacta. Istoricii de seama ai Islamului vorbesc despre data de 2, sau 8, sau 10. Exista o singura opinie pentru data de 12, si aceasta nu are un lant de transmitatori (cf. Yaser Qadhi). Singura explicatie pentru care data de 12 Rabi al-Awal este luata astazi in considerare, este faptul ca cei care au initiat si au inceput primii sarbatorirea Mawlid, au facut-o in aceasta zi, iar mai apoi cei care au importat-o au mentinut-o in ziua de 12, si acest lucru a avut loc undeva in sec al 6-lea.

Daca va intrebati de ce nu se cunoaste exact ziua nasterii Profetului sall Allahu aleihi wa salam, trebuie sa stiti ca in acea perioada nu se foloseau calendare si nu se tinea cont nici de zi, si nici de luna si nici de an. In functie de un anumit eveniment, ei denumeau anul respectiv. Tocmai de aceea, dupa cele mai multe opinii, Profetul sall Allahu aleihi wa salam s-a nascut in Anul Elefantului. (Pentru evenimentul ce a avut loc in acel an-Vezi Surat Al-Fil cap.105 din Coran).

Ce este sigur, faptul ca Profetul sall Allahu aleihi wa salam s-a nascut intr-o zi de Luni, dupa cum este inregistrat in Muslim, relatat de Abu Qataadah al-Ansaari (ra) care a spus ca atunci cand Profetul sall Allahu aleihi wa salam a fost intrebat despre postul in zilele de Luni, el a spus:”In acea zi am fost nascut si in ea Revelatia a coborat la mine.”

**Diferite opinii in privinta posibilei date de nastere a Profetului (salAllahu aleihi wa sallam):
2 Rabi ul Awwal: Ibn Abd al-Barr
5 Rabi ul Awwal: Ameer ud din
8 Rabi ul Awwal: Ibn al Qayyim, ibn e Hazm, Az Zuhri , Ibn e Dihya
9 Rabi ul Awwal : Muhammad Suleman Mansurpuri, Mubarakpuri , Shibli Nomani, Mahmud Pasha Falaki, Akbar Shah Najeeb Abadi, Moeen ud din Ahmed Nadvi, Abul Kalam Azad
12 Rabi ul Awwal: Tabari, ibn Khuldoon, Ibn  Hisham, ‘Allama Abu’l-Hasan ‘Ali ibn Muhammad al- Mawardi, Ibn  Ishaaq
10 Rabi ul Awwal: Abul Fida, Abu Jaafar al Baaqir, Al Waqadi , Al Sha’bi–
17 Rabi ul Awwal: Opinia Shia 
22 Rabi ul Awwal: Atribuit lui Ibn Hazm

Asadar, nu se poate stabili o data sigura avand in vedere opiniile numeroase. Sigura informatie sigura pe care am si specificat-o este aceea ca nasterea Profetului (salAllahu aleihi wa sallam) a avut loc intr-o zi de luni, in luna Rabi-ul Awwal. Prezenta acestor neconcordante in privinta datei de nastere, arata ca zilele de nastere nu erau importante pentru Arabi, desi ei erau recunoscuti pentru capacitatea lor extraordinara de memorare. Ei cunosteau descendenta familiilor lor pe dinafara; ei obinuiau sa memoreze sute de poezii.
Mai mult, in momentul anuntarii profetiei, nu exista vreun calendar oficial pe pamantul Arabilor.
(Diya’ al-Umm)

**DE CE ESTE FAIMOS 12 RABI UL AWWAL?
-Cei doi faimosi autori ai Seerah, Ibn Hisham si Ibn Ishaaq, ambii au mentionat-o ca fiind 12 Rabi ul Awwal.
-Cei care au hotarat sa inceapa Milad au inceput in aceasta zi. Aceasta explica si de ce Ibn Abd Barr a scris inainte de conceperea Mawlid in secolul al 5-lea dupa Hijrah, ca cea mai comuna opinie printre istorici a fost data de 8 Rabi al-Awwal, iar Ibn Kathir a scris trei secole mai tarziu, dupa ce Mawlid a fost introdus ca festival public, ca 12 Rabbi al-Awwal a fost cea mai comuna opinie.
Istoricii mai vechi, precum Ibn S’ad nici macar nu a pus 12 Rabi ul Awwal pe lista candidatelor pentru data de nastere a Profetului Muhammad (salAllahu aleihi wa sallam). In perioada timpurie, 8 Rabbi ul Awwal era obisnuit sa fie acceptata ca data de nastere.

Ibn Taymiyyah a scris:

Cu adevarat, ceea ce fac ei este asemanator Crestinilor care au luat diferite zile ale lui Isus (as) ca zile de sarbatoare, la fel si Iudeii. Sarbatorirea in Islam este legiferata de Allah pentru a fi urmata si nimic nu ar trebui inventat in religie din ceea ce nu apartine de ea. Acesta este cazul a ceea ce anumiti oameni au inventat, fie in imitarea Crestinilor care sarbatoresc nasterea lui Isus ori din dragoste fata de Profet (salAllahu aleihi wa sallam), inaltand statutul lui. Allah sa-i rasplateasca pentru aceasta dragoste si pentru motivul lor, dar nu pentru inovatia in care au luat ziua de nastere a Profetului (salAllahu aleihi wa sallam) ca sarbatoare.” [Iqtida As-Sirat Al-Mustaqeem 1/294]

Aceasta este fara indoiala cea mai sigura opinie, deoarece ii absolva pe Musulmani de la a face o fapta care este cel putin indoielnica in Islam, avand in vedere ca regula generala in privinta lucrurilor indoielnice este aceea ca trebuie abandonate!

Mesagerul lui Allah (salAllahu aleihi wa sallam) a spus:”Ceea ce este permis este clar si ceea ce este nepermis este clar, si intre cele doua sunt lucruri indoielnice despre care multi oameni nu stiu. Cel care evita lucrurile indoielnice ramane in siguranta in legatura cu religia sa si onoarea sa.” [Sahih Bukhari, 52]

Fie ca Allah sa ne calauzeasca catre fapte ce vor fi acceptate de El si pentru care vom fi rasplatiti cu bine in Ziua de Apoi si sa ne fereasca de tot ceea ce ar putea atrage Mania si Pedeapsa Lui! Ameen, Ya Rabb!

Pentru mai multe detalii, va invit sa urmariti si urmatorul material:

https://www.youtube.com/watch?v=erqr60nzBqk

 

Allahumma salli ‘ala Muhammad wa ‘ala aali Muhammad,

kamaa salayta ‘ala aali Ibraaheem.

Wa baarik ‘ala Muhammad wa ‘ali aali Muhammad,

kama baarakta ‘ala aali Ibrahim

fi’l-‘aalameen innaka hameedun majeed.

(O, Allah trimite binecuvantari asupra lui Muhammad si asupra familiei lui Muhammad, asa cum Tu ai trimis binecuvantari aspra familiei lui Ibrahim, si binecuvanteaza-l pe Muhammad si pe familia lui Muhammad, asa cum Tu ai binecuvantat familia lui Ibrahim. Cu adevarat Tu esti Cel mai Demn de Lauda, Plin de Glorie).

Va invit sa cititi si:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/12/24/nimic-nu-urmeaza-perfectiunii-decat-numai-imperfectiunea/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/12/22/un-mesager-muhammad-saws-s-a-nascut/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/01/04/cum-trebuie-sa-fie-iubirea-noastra-2715/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/02/05/daca-nu-este-sunnah-atunci-este-bidah1/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/11/28/happy-birthday/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/07/01/urmarea-sunnei-profetului/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/10/31/allah-si-ingerii-sai-trimit-binecuvantari-asupra-profetului-sallalahu-aleihi-wa-salam/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/11/01/beneficiile-si-virtutiile-salawat/

 

Si Allah stie cel mai bine!

Pacea fie asupra voastra!

                              CezarinaS.

LET’S WORK TOGETHER FOR ETERNAL PEACE!

Anunțuri

3 gânduri despre “MAWLID-ZIUA NASTERII PROFETULUI SAWS- BIDA’H SAU SUNNAH?

  1. Pingback: Islamul Pacea Eterna

  2. Pingback: CUM TREBUIE SA FIE IUBIREA NOASTRA? | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s