ASHURA si TRAGEDIA de la KARBALA

wallpaper-red-and-black-abstract

ASHURA si TRAGEDIA de la KARBALA

BISMILLAH

EVENIMENTE ISTORICE

Nu este nicio indoiala in privinta binecuvantarii Zilei de Ashura. Mai multe evenimente istorice cu o adanca semnificatie au legatura cu aceata zi. Dintre cele mai importante fiind cea legata de Profetul Musa (Moise)- aleihi salam si oamenii sai, Bani Israel, care au fost salvati de Faraonul Egiptului prin miracolul taierii marii in Ziua de Ashura. Acesta este si motivul pentru care Evreii obisnuiau sa posteasca in aceasta zi.
Un alt eveniment care are legatura cu aceasta zi, este evenimentul tragic al bataliei de la Karbala, pe care as dori pe scurt sa il prezint in acest articol. Acest eveniment este o lectie pentru aceasta Ummah (Natiune Musulmana) in mod special in momentul in care aceasta Ummah este tintita si persecutata doar pentru atasamentul si dragostea lor pentru Islam-Religia Adevarului.

Moartea tragica a lui Husayn bin Abi Talib, nepotul Profetului salAllahu aleihi wa sallam), in data de 10 Muharram 61 AH, a fost una dintre cele mai grave crime din istoria noastra.
Inimile noastre sunt triste la gandul evenimentelor crude care au avut loc in acea zi. Cei care au fost raspunzatori pentru aceasta moarte, direct sau indirect, vor raspunde in fata lui Allah in Ziua Judecatii.

Totusi, indiferent cat de tragice, evenimentele acelei zile sunt lucruri ce tin de istorie, si nu de teologie.
Religia Islamica nici nu s-a nascut si nici nu s-a alterat in acea zi. Noi putem si trebuie sa tragem invataminte din aceasta lectie (si din fiecare eveniment istoric), dar nu ne putem baza Legile noastre Divine, sau teologia, sau ritualurile, pe evenimentele care au avut loc in acea zi.
In Sharia’h noastra, 10 Muharram a fost deja legiferata de catre Profetul nostru salAllahu aleihi wa sallam ca zi de post, ca gest de comemorare a salvarii Profetului Moise aleihi salam; evenimentele ulterioare de la Karbala nu schimba aceasta porunca Profetica si nici nu o modifica.
Coranul si Sunnah sunt calauzirea noastra finala, iar Companionii sunt mostenitorii legii Profetului salAllahu aleihi wa sallam, iar familia sa este cea mai nobila si cea mai respectata!
Sal Allahu ala Muhammad! Sal Allahu aleihi wa sallam!

EVENIMENTUL TRAGIC DE LA KARBALA

In ziua a 10-a Muharram (Ziua de Ashura) a anului 61 (dupa Hijri), nepotul iubit al Profetului sallAllahu aleihi wa salam, al-Husayn bin Ali b. Abi Talib (radiyAllahu anhom), a fost martirizat.
Fara indoiala si nimeni nu contesta acest lucru, uciderea nepotului Mesagerului lui Allah sallAllahu aleihi wa salam este un eveniment trist in istoria Islamului.

Totusi, din pacate, acesta nu este singurul martiriu care a avut loc, ci a fost precedat de alte evenimente nefericite, si trebuie sa amintesc aici de alte crime nejustificate, printre care: uciderea lui Umar bin Al-Khatab- cel de al doilea Calif, uciderea lui Uthman- cel de al treilea Calif, uciderea lui Ali b. Abi Talib- al patrulea Calif si tatal lui al-Husayn, uciderea lui al-Hasan-fratele mai mare a lui Al-Husayn si fiul lui Ali si al Fatimei, radiyAllahu anhom.

Istoria celor Patru Califi Dreptcalauziti o gasiti AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/cei-4-califi-dreptcredinciosi-4/

Dupa moartea lui Ali b. Abi Talib (radiyAllahu anhu), unii dintre companioni i-au oferit legamant lui al-Hasan (ra), despre care Mesagerul lui Allah, sallAllahu aleihi wa salam spunea:

Acest fiu al meu este un lider, si Allah va face pace intre doua grupari mari de Musulmani prin el.” [Bukhari]

Din pacate, dupa o scurta perioada de timp, Hasan(ra) a fost martirizat.

Aproape de sfarsitul vietii sale, Ameer Muawiyyah bin Abu Sufyan, radiyAllahu ahu a decis sa-l numeasca pe fiul sau Yazid in fuctia de Calif al Musulmanilor, ceea ce era un act fara precedent in istoria Islamului. Niciun conducator de pana atunci nu si-a numit fiul sau pe cineva din familie ca succesor. Unii dintre Sahaba (Companioni) au fost nemultumiti de devierea de la standardele impuse de Mesagerul lui Allah sallAllahu aleihi wa salam si de Califii cei Dreptcalauziti.

Dintre Sahaba prezenti la acea vreme, Abdullah bin Umar, Abdullah bin Abbas si Abdur Rahman bin Abu Bakr, radiyAllahu anhom au optat pentru acceptarea regimului lui Yazid pentru a evita viitoarele varsari de sange in Ummah Musulmana. Ei nu isi doreau repetarea conflictelor de la Siffin si Jamal (Batalia Camilei), care a costat viata multor Musulmani si care au aruncat Ummah in haos.

Dintre cei care se opuneau ca Yazid sa devina Calif, a fost si Husayn (ra) fiul mai tanar al lui Ali (ra), care considera acest lucru ca o deviere de la drumul bunicului sau, Rasul Allah sallAllahu aleihi wa salam. Husayn (ra) a scapat din Medina la Mekkah cand presiunea guvernatorului Waleed bin Utba s-a intensificat pentru a-l constrange pe Husayn(ra) sa il accepte pe Yazid in functia de Calif al Natiunii Musulmane.

In timp ce se afla in Mekkah, a inceput sa primeasca scrisori de adeziune din Kufa, care il incurajau sa vina in Kufa, unde urma sa gaseasca multi suporteri care sa-l ajute pe el sa se opuna lui Yazid. Cand numarul scrisorilor a depasit zece mii, Husayn (ra) a luat in considerare deplasarea sa in Kufa, in ciuda obiectiunilor care veneau din partea altor Sahaba care l-au sfatuit sa nu se duca.

Dintre ei, Ibn Abbas si Ibn Umar (ra) l-au sfatuit pe al-Husayn (ra) sa nu accepte invitatia lor, simtind ca invitatia lor era una inselatoare si nedemna de incredere.
Husayn (ra) l-a trimis pe varul sau, Muslim bin Aqeel sa investigheze situatia. Abdullah bin Abbas si Abdulah bin Umar (ra) au incercat in van sa-l descurajeze si sa-l impiedice pe Husayn (ra) sa paraseasca Sanctuarul din Mekkah pentru a se duce in Kufa.
Realizand ca el nu va tine cont de sfatul lor, au incercat macar sa-l convinga sa-si lase familia in Mekkah si sa faca aceasta calatorie doar cu cativa dintre companionii sai.

Insa Husayn (ra) isi promisese sa se opuna acestei deviatii de la Drumul Islamului; el s-a pregatit sa-si sacrifice viata sa si a familiei sale pentru a se asigura ca Sunnah (Drumul Profetului sallAllahu aleihi wa salam) nu va fi alterata. Shariah a stabilit regulile de consultare mutuala (Mashwera) si a abolit orice forma de monarhism.

Cand varul lui Husayn (ra), Muslim bin Aqeel a ajuns in Kufa a gasit un imens suport pentru Husayn(ra). Apropape 15.000 de sustinatori s-au adunat pentru Rugaciune impreuna cu el pentru a-si demonstra sprijinul fata de Husayn (ra). Incurajat de aceasta situatie, Muslim bin Aqeel a transmis printr-o scrisoare ca situatia este favorabila si ca Husayn (ra) poate sa vina in Kufa.

Insa situatia s-a deteriorat extrem de rapid cand noul guvernator din Kufa, Ubayd bin Ziyad a luat puterea si a inceput sa-i persecute pe sprijinitorii lui Husayn (ra), ucigandu-l pe varul sau Muslim bin Aqeel in 9 Dhul-Hijjah 60 (AH), fara nicio rezistenta din partea oamenilor din Kufa.

In acelasi timp, aflat in Mekkah la o distanta de 1100 de km, in ziua de 8 Dhul-Hijjah (de notat ca ziua a opta este si ziua cand se da startul Hajj-ului), Husayn (ra) a plecat in aceasta lunga calatorie pentru a evita orice conflict in Orasul Sfant in timpul Hajj-ului.
Pe drum a auzit de uciderea varului sau si de “sustinatorii” sai care il parasisera, insa a decis sa continue drumul catre Kufa, rostind faimoasele cuvinte:

“..Moartea este o ceritudine pentru oameni, la fel ca urmele lasate de un colier pe gatul unei fete tinere. Si eu sunt indragostit de stramosii mei asemenea dorintei (iubirii) lui Yaqoob fata de Yusuf (AS).. Oricine doreste sa isi verse sangele de dragul nostru si este pregatit sa-L intalneasca pe Allah, sa vina cu noi..”[Lohouh, de Sayyid ibn Tawoos, Traditia nr.72]

La doua zile distanta de Kufa, grupul lui Husayn (ra) a fost oprit de avangarda din armata lui Yazid-Hurr bin Riyahi, care nu i-a permis lui sa-si continue calatoria catre Kufa. Atunci Husayn (ra) a cerut sa se intoarca la Medina, insa si acest lucru nu i-a fost permis. Fortat de armata lui Hurr, Husayn (ra) si sustinatorii sai au campat intr-o zona sterpa in Karbala in ziua de 2 Muharram.

Guvernatorul din Kufa, Ubayd-Allah bin Ziyad i-a ordonat lui Umar bin Sa’ad sa conduca o armata formata din 5000 de oameni impotriva lui Husayn(ra) cu indicatia de a incepe lupta in 6 Muharram, cu instructiuni suplimentare de a opri accesul la apa a lui Husayn (ra) in ciuda raului Eufrat din apropiere.

In dupa amiaza zilei a 9-a, armata lui Ibn Sa’ad a inceput atacul, pe care Husayn (ra) ceruse sa-l amane cu o zi. El si-a petrecut noaptea in Rugaciune si adorare; la Fajr si-a adunat oamenii si i-a informat ca se vor confrunta cu moarte sigura si ca oricine doreste sa plece este liber sa o faca. Toti sustinatorii sai, 32 de calareti si 40 de pedestri, au optat sa ramana de partea sa.

Auzind chemarea emotionanta a lui Husayn (ra) de a apara familia Profetului sallAllahu alihi wa salam, Hurr Al-Riyahi, comandantul unuia dintre batalioanele inamice, a parasit armata lui Yazid si s-a alaturat grupului mic al lui Husayn-radiyAllahu anhu.

Temandu-se ca si mai multi oameni s-ar putea alatura lui Husayn (ra), Umar bin Sa’ad, conducatorul armatei a inceput batalia aprinzand o sageata spunand:”Aduceti dovada guvernatorului ca eu am fost primul aruncator.”

Armata a atacat cu ferocitate dar a fost respinsa de curajul luptatorilor lui Husayn bin Ali (ra). Acesti bravi soldati au aparat famila Profetului sallAllahu aleihi wa salam, sacrificandu-si vietile pentru nepotul Trimisului lui Allah sallAllahu aleihi wa salam.

Abbas bin Ali, frate de tata cu Husayn (ra), neputand tolera suferinta femeilor si copiilor care nu aveau apa de cateva zile, a penetrat fortele inamice si a ajuns la rau unde a inceput sa umple burdufurile cu apa. Insa inamicii l-au inconjurat si nu l-au lasat pe acest brav soldat sa ajunga cu apa in campus. Inainte sa moara, Abbas a strigat catre fratele sau sa-l ierte ca nu a reusit sa aduca apa.

Cum ziua era pe sfarsite, numai Husayn (ra) ramasese dintre barbati. Unii dintre dusmani au indraznit sa-l atace. Umar bin Sa’ad, comandantul fortelor armate ale lui Yazid, a ordonat oamenilor sai sa-l omoare pe nobilul nepot al Profetului sallAllahu aleihi wa salam. Multi au fost reticenti, insa Shimr ibn Dhiljawshan a sarit si i-a taiat gatul lui Husayn-radiyAllahu anhu.

Umar bin Sa’ad a poruncit apoi oamenilor sai sa adune toate femeile si copii, si sa dea foc corturilor. In dimineata urmatoare captivii din familia Profetului sallAllahu aleihi wa salam au marsaluit catre Kufa si apoi catre Damasc.

Aceasta a fost povestea (pe scurt) din surse autentice Sunnah, a tragediei de la Karbala, care s-a intamplat sa aiba loc in Ziua de Ashura, 10 Muharam 61 (AH).

[sursa:eislam.com.za, preluat MuslimVillage]

Am scris mai multe articole despre Ziua de Ashura si am aratat ca sanctitatea acestei zile nu are legatura cu tragedia de la Karbala, ci ea a fost stabilita cu mult inainte, de catre Profetul Muhammad sallAllahu aleihi wa salam in timpul vietii sale, care ne-a instruit sa tinem post in aceasta zi si o zi inainte (9 si 10 Muharram).
Asa cum am mentionat si in articolele anterioare, ceremoniile de doliu, bocirea, jelirea si lamentarea precum si alte practici care au loc in aceasta zi si pe care nu doresc sa le mentionez, sunt in totalitate interzise si sunt de asemenea in contradictie totala cu Sunnah Profetului sallAllahu aleihi wa salam.

Husayn bin Ali radiyAllahu anhu, si-a dat viata tocmai pentru ca Islamul si Sunnah nobilului sau bunic, Trimisul lui Allah sallAllahu aleihi wa salam pentru ‘Alamin (oameni si jjini), sa nu fie alterate, sa nu fie schimbate, sa nu fie corupte.
El a parasit aceasta lume la varsta de 57 de ani si a devenit liderul tinerilor din Jennah (Paradis).

Din pacate cei care astazi considera aceasta zi o zi de doliu si suferinta, l-au tradat pe cel care astazi il comemoreaza, si nu au fost prezenti si nu l-au aparat si nu au luptat alaturi de el si de familia lui, in pustiul de la Karbala.

As dori sa inchei acest articol cu un minunat verset. Allah ne spune:
Va vom incerca cu putina spaima, foamete, lipsire de bunuri, de suflete si de roade, dar binevesteste celor rabdatori (As-Sabirun). Care daca s-a abatut asupra lor o nenorocire, spun:’Noi suntem ai lui Allah si noi la El ne intoarcem (Inna lillahi wa inna ilayhi raji’un). Aceia sunt cei asupra carora se pogoara Salawat (care sunt binecuvantati si vor fi iertati) de la Domnul lor, si (ei sunt cei care) vor primi Indurarea Lui, si aceia sunt cei calauziti.”[Coran 2: 155-157]

SI ALLAH STIE CEL MAI BINE!

Alhamdulillahi Rabbil Alamin!
Sall Allahu ala Muhammad! Sall Allahu aleihi wa salam!

Dr. Yasir Qadhi on tragedy of Karbala:

https://www.youtube.com/watch?v=nm7mKOTZ0qQ

Pacea fie asupra voastra!

                                   CezarinaS.

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Un gând despre “ASHURA si TRAGEDIA de la KARBALA

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s