DREPTUL LUI ALLAH ASUPRA OMENIRII

articol

DREPTUL LUI ALLAH ASUPRA OMENIRII

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Mu’aadh bin Jabal, un companion al Profetului sallAllahu aleihi wa salam a spus:

”Calaream impreuna cu Profetul, stand in spatele lui, cand mi-a spus:’O, Mu’aadh! Stii tu care este dreptul lui Allah asupra slujitorilor Sai, si care este dreptul lor asupra lui Allah?’.
Am raspus:’Allah si Mesagerul Sau stiu mai bine.’
El, sallAllahu aleihi wa salam a spus:’Dreptul lui Allah asupra slujitorilor Sai, este ca ei trebuie sa-L adore pe El singur[1] si sa nu asocieze pe nimeni cu El[2], in timp ce dreptul slujitorilor asupra lui Allah este ca El sa nu pedepseasca (in Ziua Judecatii) pe oricine nu asociaza pe nimeni cu El.”

[Bukhari, Muslim, at-Tirmidhi,Ahmad, Ibn Majah]

[1]- sa implementeze Tawhid- credinta in Allah Cel Unic, fara partener sau asociat la Imparatia Sa sau in Actiunile Sale, fara nicio asemanare cu Esenta si Atributele Sale (Asmaa’ was Sifaat) si fara niciun asociat la divinitatea si adorarea Sa. (vezi Surat Ikhlas)]
[2]- adica sa nu fie dintre cei care comit shirk- a adresa (dedica) orice forma de adorare catre altcineva sau altceva pe langa Allah (adorand, invocand pe orice idol, profet, decedat, orice lucru creat, etc), si orice contravine principiului de Tawhid.

Iyad ibn Himar a relatat: Mesagerul lui Allah, sallAllahu aleihi wa salam a spus:
“Allah a spus:”I-am creat pe toti slujitorii Mei cu inclinarea naturala de a adora un Singur dumnezeu , dar Sheytanii (diavolii) sunt cei care ii intorc pe ei de la religia lor. Ei fac interzis pentru ei ceea ce a fost facut permis pentru ei, si ei le poruncesc sa-Mi asocieze parteneri, desi nu au nicio autoritate pentru asta.”
[Sahih Muslim,2865]

Iar Profetul, sallAllahu aleihi wa salam a mai spus:”Fiecare copil se naste in stare de Fitrah (Musulman), apoi parintii lui il fac Iudeu, Crestin sau Zoorastru.”

[Sahih al-Bukhari, vol.8, no.597 & Muslim, vol.4, no.6423]

Si cand Domnul tau a scos urmasi din fiii lui Adam, din coastele lor, si le-a cerut sa marturiseasca ei insisi [zicandu-le]:’Nu sunt Eu Domnul vostru?’, au raspuns ei:’Ba da , facem marturie!”, pentru ca voi sa nu spuneti in Ziua Invierii:’Noi am fost fara grija fata de aceasta. Sau sa nu spuneti:’Parintii nostri au fost politeisti mai inainte, iar noi suntem urmasi dupa ei. Vrei tu sa te pierzi pentru ceea ce au facut cei mincinosi (cei care practicau Al-Batil-politeism, si comiteau crime si pacate, invocand si adorand pe altii in afata de Allah-Tafsir At-Tabari)?’’ [al-A’raaf (7): 172, 173]

Allah a facut legamant cu fiii lui Adam, ca ei sa-L socoteasca Unic si sa se supuna randuielilor Sale (poruncilor, Legii Sale). Allah a introdus acest lucru in natura (Fitrah) lor si ei au fact marturie in acest sens si I-au dat fagaduinta lui Allah, dupa ce Allah i-a facut sa inteleaga ca acest legamant va fi marturie pentru ei in Ziua Invierii, ca ei sa nu spuna ca nu au avut cunostinta despre asta, sau ca parintii lor au fost rataciti si au ratacit si ei, asemenea parintilor lor. Allah a facut legamant cu fiecare dintre fiii lui Adam, practic cu intreaga umanitate.

Si consider necesar sa completez cu inca un Verset, care inglobeaza tot ceea ce presupune predare in fata lui Allah, lasare in Voia lui Allah, supunere si subordonare fata de Allah, adorare a lui Allah, care se sumarizeaza intr-un singur cuvant: ISLAM!

Spune [O, Muhammad saws]:”Intr-adevar, Rugaciunea mea [Salat], sacrificiul meu, viata mea si moartea mea Ii apartin lui Allah, Stapanul Lumilor [Rabbil ‘Alamin]!” 6:162

Adica, viata ta si moartea ta, si actele tale de adorare, si sufletul tau si fiinta ta si fiecare rasuflare a ta Ii apartin Stapanului Tuuror Lumilor!
Aceasta este diferenta intre supunere si nesupunere, aceasta este predarea in fata Vointei lui Allah, si asta inseamna Islam, si asta inseamna sa-L adori pe Allah.

Sunt egali cei care Il adora pe Allah cu cei care adora sau invoca pe altii in locul sau alaturi de Allah, sau care atribuie Calitatile lui Allah ce I se cuvin numai Lui, creatiei Sale?

In versetul precedent Alah ne spune:
Spune [O, Muhammad saws]:”Intr-adevar Domnul meu m-a calauzit pe un Drum Drept, o religie adevarata, religia lui Ibrahim (Avraam) , Hanifa (adevaratul Monoteism Islamic-sa crezi intr-o singura divinitate-Allah- si sa nu-L adori decat pe El Singur) si care nu a fost printre cei care I-au facut asociati lui Allah (Al-Mushrikun).” 6:161

Si poate va intrebati, de ce acest articol si precedentul pe acelasi subiect (link-ul chiar aici daca nu l-ati citit si va recomand sa-l cititi pentru a intelege mai bine):

Pacatul-care-nu-se-iarta-shirk-ul-si-formele-lui

Am constat cu deosebit regret si profunda dezamagire, ca inca multi dintre noi, unii chiar fiind dintre cei si-au asumat raspunderea de a-i invata Islamul pe altii sau de a chema la Islam, nu au cunostinta sigura sau corecta despre ceea ce presupune Monoteismul pur Islamic, Tawhid-Unicitatea in adorare a lui Allah, si Shirk-ul (si tipurile lui).
Acesta este un lucru extrem de periculos, cu implicatii extrem de grave, mai ales atunci cand ne lansam in a vorbi despre Allah fara stiinta si a interpreta Coranul dupa opinia noastra.
Invatatii Islamului mergeau la cei mai invatati dintre ei, si cei mai invatati mergeau la cei si mai invatati dintre ei, pana ajungeau la invatatii din primele generatii ale Islamului.

Vreau sa mai atrag atentia asupra unui lucru. Oare nu avem nevoie de interpretarea Coranului? Oare putem interpreta Coranul asa cum vrem noi? Sau poate Coranul nu are nevoie de interpretare? Ce reprezinta un Tafsir?
Oare ce vrea sa ne spuna Allah cand ne indeamna sa reflectam, sa cugetam, sa luam aminte atunci cand se refera la Coran, sau la anumite Vesete?
Putem citi Coranul si de o suta ori, nu ne vom alege cu nimic daca nu ii vom intelege sensul, intelesul, mesajul si mai ales daca nu vom actiona conform lui.
Atunci cand vorbim despre Tafsir Coran, vorbim despre Coran care in primul rand se explica prin Coran, adica versete care se explica prin alte versete, apoi versete care se explica prin hadis, apoi prin relatari ale companionilor, si ale Tabi’un. Aceasta este o mini-explicatie de doar cateva cuvinte, caci interpretarea Coranului presupune o munca extrem de vasta si cerinte si conditii greu de explicat acum si aici.

In primul rand, Coranul nu trebuie vazut ca o compilatie de ordine individuale, ci trebuie vazut ca un intreg. Fiecare verset are o legatura cu un alt verset, fiecare dintre ele clarificand si amplificandu-l pe celalalt. Astfel, pentru a intelege adevaratul mesaj, este necesar sa corelam versetele care fac referire la un anumit subiect, intotdeauna subordonandu-l pe cel particular, celui general. Dupa ce vom face acest lucru, vom apela la ‘cel mai bun comentator al Coranului’, Trimisul lui Allah, Muhammad-sall Allahu aleihi wa salam.

Ce ma uimeste profund, este faptul ca unele persoane nu numai ca nu dau credit invatatilor care au interpretat Coranul, ci dau intaietate unor traducatori ai Coranului in limba romana in detrimentul unui Tafsir al Coranului, si probabil singurul motiv pentru care ei fac acest lucru este faptul ca nu realizeaza ce inseamna de fapt un Tafsir si nu realizeaza ca, Cartea lui Allah nu este o carte ca orice alta carte pe care o traducem si atat!!!

Dragi frati si surori in Islam!
Companionii Profetului sallAllahu aleihi wa salam, nu doar memorau,[si stim ca foarte multi dintre ei au memorat Coranul in intregime, cunoastem ca toti erau arabi si foarte buni cunoscatori ai limbii arabe, care era limba lor si a Profetului lor, sallAllahu aleihi wa salam] deci, ei memorau versetele din Coran si apoi invatau interpretarea lor, direct de la Profet, sallAllahu aleihi wa salam.
Iar unii dintre ei excelau in stiinta Coranului si aveau un deosebit respect pentru cei invatati, si insusi Abu Bakr (ra) refuza sa interpreteze Coranul dupa propria opinie, ci interpreta dupa cum a auzit de la Mesagerul lui Allah sallAllahu aleihi wa salam. Abu Bakr radiyallahu anhu, cel mai bun dintre cei mai buni care i-au urmat Profetului, sallAllahu aleihi wa salam, spunea:’Ce pamant ma va sustine si care cer ma va umbri, daca spun despre Cartea lui Allah, ceva ce Allah nu a intentionat.” SubhanAllah ce declaratie extraordinara! ♥

Si stau si ma intreb: companionii (Sahaba) Profetului sallAllahu aleihi wa salam, aveau nevoie de interpretarea Coranului si noi nu? Si ei se fereau sa interpreteze  Cartea lui Allah si noi nu?

abu bakr

Trimisul lui Allah sallAlahu aleihi wa salam a spus:
Superioritatea celui invatat asupra credinciosului devotat este egal cu superioritatea mea (a Profetului sallAllahu aleihi wa salam) asupra celor mai inferiori dintre voi (in fapte bune). El, sallAllahu aleihi wa salam a adaugat: “Allah, ingerii Sai, locuitorii din ceruri si de pamant si chiar furnica in gaura ei si pestele (in apa) cheama binecuvantari asupra celui care impartaseste oamenilor din stiinta (cunoasterea) sa.” [Timidhi]

Allah mi-e martor, nu pot sa las sa nu atrag atentia asupra lucrurilor deviante, gresite sau incorecte, care pot fi invatate de pe internet, mai ales ca, surse pentru cunostinte despre Islam in limba romana sunt prea putine sau prea superficiale.
As dori sa dau doar un mic exemplu, a ceea ce poate insemna o ‘traducere’ si ceea ce inseamna tafsir.
Sa luam de exemplu cuvantul Muttaqun- tradus de cele mai multe ori in limba romana cu “cei piosi” sau “ cei evlaviosi”.
Sa vedem ce inseamna Muttaqun= cei cu frica de Allah, cei cu constiinta de Allah. Muttaqun provine de la Taqwa care inseamna “teama de Allah”. Cine sunt Al-Muttaqun? Cei cu frica de Allah, cei care constientizeaza prezenta lui Allah in permanenta si aceasta Taqwa ii indeamna pe ei la fapte bune si la implinirea a tot ceea ce Allah a poruncit si ii opreste pe ei de la fapte rele si de a ceea ce Allah a interzis. Si asa cum Profetul sallAllahu aleihi wa salam s-a exprimat intr-un hadis: ‘Taqwa este capul oricarui lucru’. De ce? Pentru Taqwa este sursa oricarui bine.
Aceasta este diferenta dintre o traducere si un Tafsir, pentru ca, de cele mai multe ori, anumite cuvinte din Coran nu se pot traduce pur si simplu. Poate ati observat ca de multe ori, eu aleg sa pastrez cuvantul in limba araba ca mai apoi in paranteze sa explic sensurile. In acest fel, ne vom obisnui cu anumite cuvinte in limba araba si automat cu limbajul Coranului si vom invata si adevarata semnificatie a lor.

Allah ne informeaza ca nu este permis sa urmam nimic fara stiinta:
Si nu urma [lucrul despre] care nu ai cunostinta! Auzul, vazul si inima, pentru toate acestea vei fi intrebat (In Ziua Invierii pentru ceea ce li se atribuie lor).” 17:36

Sa nu uitam ca viza noastra spre Jennah se obtine prin cunoasterea corecta a conceptului de Tawhid si bineinteles prin sinceritatea faptelor in conformitatea cu acest concept de care se leaga cu adevarat atat succesul din aceasta viata, dar mai ales izbanda din Ziua Judecatii!

Si Allah stie cel mai bine!
Si Allah sa ne ierte pentru toate greselile si pacatele facute cu stiinta sau fara de stiinta, pentru cele stiute si pentru cele nestiute, pentru cele facute pe fata sau pe ascuns, Ya Rahman, Ya Rahim! SallAllahu ala Muhammad, sallAllahu aleihi wa salam! Ameen! Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Pacea fie asupra voastra!

                                CezarinaS.

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Un gând despre “DREPTUL LUI ALLAH ASUPRA OMENIRII

  1. Pingback: CREDINTA IN ALLAH TE FACE MUSULMAN? | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s