PACATUL CARE NU SE IARTA-SHIRK-ul si FORMELE LUI

Purple-Fire

PACATUL CARE NU SE IARTA

SHIRK-UL SI FORMELE LUI

BISMILLAH

 Lauda lui Allah Stapanul Lumilor!

Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

Allah Subhanahu wa Ta’ala a poruncit intregii omeniri de la inceputuri si pana la sfarsit sa-L adore numai pe El Singur. Conceptul de Tawhid-Unicitatea lui Allah- Il reprezinta de fapt pe Creator si face distinctie clara intre Creator si creatie. Creatorul este Unul Singur, iar restul, orice alt lucru creat, cu viata sau fara viata, vazut sau nevazut, este creatie.

Allah este Creatorul, si orice altceva in afara de El, este creatie.

Trebuie sa notam faptul ca, cuvantul in limba araba “Allah” contine un adanc mesaj religios, si din punctul meu de vedere, din momentul in care am cunoscut ca Allah este singurul si unicul Nume potrivit pentru Allah, Numele cu care Allah Insusi s-a numit pe El, cel mai potrivit este sa folosim acest nume atunci cand ne referim la Allah, si in special atunci cand facem Du’a, deoarece Allah ne indeamna sa-L invocam pe El cu Numele Sale cele mai frumoase, iar pentru cei care nu cunosc aceste nume, atunci sa se adreseze Creatorului cu Allah, sau cu Rabb, care are o insemnatate extraordinara.

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/category/allah-sau-dumnezeu/

Allah provine de la verbul in limba araba ta’Allaha (sau allaha) care inseamna “a fi adorat”. Astfel, Allah inseamna “Cel care merita toata adorarea”, precum intelesul LAA ILAHA ILL ALLAH, inseamna ca nimeni nu are drept de adorare in afara de Allah, sau nimeni nu este demn de a fi adorat in afara de Allah.

Acesta este mesajul Monoteismului pur, Monoteismului Islamic, care inseamna mult mai mult decat credinta in existenta unui singur dumnezeu. Monoteismul Islamic reprezinta adorarea exclusiva a lui Allah, Singurul ce merita si care are drept  de a fi adorat, care este de fapt si intelesul expresiei: LAA ILAHA ILL ALLAH!

Celelate religii care se pretind a fi monoteiste la origine, adora pe altii in locul sau alaturi de Allah- Cel care a facut creatia pentru a-L adora, pentru ca Allah ne spune cat se poate de clar ca SCOPUL pentru care au fost creati oamenii si jinii, este acela de a-L adora pe El Singur:

Eu (Allah) nu i-am creat pe jinni si pe oameni decat pentru ca ei sa Ma adore.”[51:56]

Si ne mai spune ca El a creat viata si moartea din aceasta lume, pentru a ne incerca pe noi.
Acela care a facut moartea si viata, ca sa va incerce pe voi, [pentru a vedea] care dintre voi este mai bun intru fapta (cel care face fapte bune in cel mai perfect mod, ceea ce inseamna sa faca fapte bune in totalitate de dragul lui Allah si in maniera in care El a poruncit in Coran si in Sunnah).”[67:2]

CE INSEAMNA TAWHID-UNICITATEA LUI ALLAH

-Allah este Stapanul tuturor lumilor, a tot ce exista vazut si nevazut, El este Organizatorul si Planificatorul tuturor lucrurilor, El este Cel care da da viata si da moarte…etc, toate acestea reprezentand:
MARTURISIREA UNICITATII LUI ALLAH-TAUHID AR-RUBUBIYYA.

-NIMENI si nimic in afara de Allah Singur nu are drept la adorare si nu este demn de a fi adorat si nimeni altcineva si nimic indiferent ca este inger, mesager, profet, soare, luna, stele, etc. nu are acest drept.
Toate acestea reprezinta:
MARTURISIREA UNICITATII IN ADORARE -TAUHID AL ULUHIYYA, ceea ce inseamna ca NE RUGAM NUMAI LUI Allah, iL invocam numai pe El, iI cerem numai Lui ajutorul, juram numai pe El si ca tot ceea ce Allah si Mesagerul Sau Muhammad-sallalahu alehi wa salam- ne-au poruncit in Quran si in Sunnah, trebuie sa facem si tot ceea ce Allah si Mesagerul Sau(saws) ne-au interzis, nu trebuie sa facem.

-Cele mai bune Nume si cele mai perfecte Calitati cu care Allah S-a numit sau S-a calificat in Quran sau cu care Profetul Sau L-a numit sau L-a calificat in declaratiile sale, toate aceste Nume sunt numai pentru Allah, fara a le schimba sensul sau a le atribui altcuiva. Aceasta reprezinta:
MARTURISIREA UNICITATII NUMELOR SI CALITATILOR LUI ALLAH-TAUHID AL-ASMA WAS SIFAT

CE INSEAMNA SHIRK

A fost necesar sa definesc ce reprezinta Monoteismul Islamic si ce reprezinta Unicitatea lui Allah pentru a defini ce inseamna Shirk-ul care este exact opusul a ceea ce inseamna si reprezinta Tauhid-ul (Unicitatea in adoarare a lui Allah).

Shirk inseamna a adora pe cineva sau ceva, in locul lui Allah sau alaturi de Allah. Shirk-ul este opusul conceptului de Tawhid, si este absolut cel mai grav pacat.

Musrik- este cel care comite actul de Shirk, mai precis: politeistul, idolatrul, paganul, cel care, Ii asociaza, sau invoca sau adora creatia, in locul sau alaturi de Allah, sau atribuie creatiei, Calitatile si atributele care Ii apartin numai lui Allah!

Kufr (necredinta)-inseamna a nega, a respinge, a ascunde, insa un Musrik poate sa si creada in Allah.
Pe de alta parte, un Kafir nu este obligatoriu sa comita si Shirk, dar un Musrik devine automat Kafir, deoarece practic, prin actul de politeism NEAGA Unicitatea lui Allah si Atributele Sale.
Astefel, un Kafir (necredincios) nu trebuie neaparat sa fie si Musrik, insa un Musrik este automat si Kafir.

Necredinciosi sunt aceia care spun:’Dumnezeu este Mesia, fiul Mariei! Doar a zis Mesia:’O, fii ai lui Israel, adorati-L pe Allah, Domnul meu si Domnul vostru!” PE CEL CARE ASEAZA LANGA ALLAH PE ALTCINEVA, ALLAH IL VA OPRI DE RAI, IAR ADAPOSTUL LUI VA FI FOCUL si cei nelegiuti nu vor afla ajutor.
Necredinciosi sunt si aceia care spun:’Dumnezeu este treimea din trei, caci nu exista alta divinitate in afara de Allah cel Unic si de nu vor inceta sa vorbeasca astfel, ii va atinge pe cei necredinciosi dinte ei, chin dureros.” [5:72,73]

Si ei (evreii, crestinii, arabii pagani) zic:”Cel Milostiv si-a luat un fiu! Voi spuneti un lucru cumplit. Aproape ca cerurile se crapa de aceste [vorbe], pamantul se despica si muntii se prabusesc in farame. PENTRU CA EI Ii ATRIBUIE CELUI MILOSTIV UN FIU. In vreme ce nu se cuvine ca Cel Milostiv sa-si ia un fiu. TOTI CEI DIN CERURI SI DE PE PAMANT vor veni la Cel Milostiv ca ROBI.” [19:88-93]

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/04/06/cel-milostiv-si-a-luat-un-fiu-aproape-ca-cerurile-se-crapa-de-aceste-vorbe/

Ei ii iau pe rabinii si pe calugarii lor, precum si pe Mesia, fiul Mariei, CA DOMNI IN LOCUL LUI ALLAH, in vreme ce li s-a poruncit SA NU ADORE DECAT UN SINGUR DUMNEZEU, in afara caruia nu este [alt] Dumnezeu. Marire Lui. El este deasupra celor pe care-I ASOCIAZA LUI.” [9:31]

Cu toate ca, in Scripturile lor, Allah le-a poruncit:
Si nu li s-a poruncit decat sa-L adore pe Allah (fara sa-I atribuie parteneri), cu credinta curata si statornica in religia Lui, sa implineasca Rugaciunea [As-Salah] si sa achite Dania [Az-Zakat]. Si aceasta este credinta comunitatii celei drepte.” [98:5]

Astfel, ambii termeni pot avea acelasi inteles, care practic se rezuma la NECREDINTA IN ALLAH, dar pot fi folosite si separat, atunci cand se refera la cei care adora pe altii in locul sau alaturi de Allah, asa cum faceau si cei din Quraish, desi recunosteau existenta si suprematia lui Allah.

Profetul sallAllahu aleihi wa salam a spus:”Oricine moare declarand ca Allah are un partener (competitor la suprematie), va intra in Iad.” [Bukhari 4497;Muslim 92]

SHIRK- inseamna a atribui altcuiva in afara de Allah ceva ce ii apartine NUMAI lui Allah, asa cum este Stapanirea (Ruboobiyyah), Divinitatea (Uluuhiyyah) si Numele si Atributele Sale (al-asma wa’l-sifat).
Tocmai de aceea, Musrikin are un sens mult mai larg decat acela de politeist, asa cum este tradus uneori, ci Mushrik este cel care comite Shirk (oricare forma de shirk), care este exact opusul conceptului de Tauhid, precum Kufr (necredinta) este opusul Iman (credinta).

SHIRK-ul ESTE UN PACAT DE NEIERTAT

Allah nu iarta sa I se faca vreun partas . Afara de aceasta El iarta cui vioieste. Iar acela care pune in rand cu Allah un partas, nascoceste un mare pacat.”[ 4:48]

Coranul subliniaza in numeroase Versete ca Allah nu isi imparte Puterea si Suveranitatea cu niciun partener, si ii avertizeaza pe cei care cred ca idolii lor vor mijloci pentru ei, ca vor fi cu totii la un loc, combustibil pentru Focul Iadului.
Orice credincios va fi iertat indiferent de pacatele lui, cu conditia sa-si ceara ierare si sa se caiasca sincer (Taubah), atata vreme cat nu Ii asociaza pe nimeni lui Allah.
Intr-un hadis Qudsi (sacru), Allah va spune in Ziua Judecatii celui pedepsit in Iad:”..In timp ce te aflai in salele lui Adam, ti-am cerut mai putin decat atat, sa nu-Mi asociezi pe nimeni- dar ai refuzat si i-ai adorat pe altii pe langa Mine.” [Sahih Bukhari &Muslim]

Termenul in limba araba Shirk (politeism), deriva din radacina “Sharik” care inseama “parteneriat”, “asociere”. Cuvantul Sharik (plural shuraka) inseamna “partener” sau “asociat”.
Shirk-ul reprezinta cea mai flagranta forma de idolatrie si negare a Unicitatii lui Allah, iar termenul de mushrik se aplica celui care se face vinovat de oricare forma de asociere cu Allah.

REALITATEA SHIRK-ului

Existenta noastra pe acest pamant are ca scop adorarea lui Allah Singur [51:56], iar comiterea de Shirk pur si simplu neaga, respinge, scopul crearii noastre. Iar pentru Allah acesta este cel mai grav si de neiertat pacat.
Allah nu iarta sa I se faca vreun partas . Afara de aceasta El iarta cui vioieste. Iar acela care pune in rand cu Allah un partas, nascoceste un mare pacat.”[ [4:48]

Pe cel care aseaza langa Allah pe altcineva, Allah il va opri de Rai, iar adapostul lui va fi focul si cei nelegiuti nu vor afla ajutor.” [5:72]

Aceste Versete ne arata ca orice lucru poate fi iertat, cu exceptia Shirk-ului.
Totusi Allah este Al-Ghafoor (Cel mai Iertator) si Cel mai Indurator. Daca cineva comite Shirk dar apoi se caieste lui Allah si isi cere iertare lui Allah in timpul vietii sale, Allah ii va accepta cainta.[conditiile Taubah(cainta, reintoarcerea la Allah):-sa renunti la pacat imediat (de dragul lui Allah si nu pentru un alt motiv);sa regreti sincer fapta comisa; sa-ti doresti/sa promiti sa nu mai revi la acel pacat; iar daca pacatul are legatura cu dreptul unei persoane, sau daca ai gresit cuiva, sa-i inapoiezi dreptul sau sa-i ceri iertare].

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/02/28/diferenta-intre-istighfar-a-ti-cere-iertare-si-tawbah-cainta/

Rugati-va de iertare la Domnul vostru (pentru idolatria voastra), apoi intoarceti-va caindu-va la El (cu supunere)!” [11:3]

Insa daca cel care comite shirk nu se caieste in timpul vietii sale, Allah nu il va ierta in Ziua Judecatii, iar Focul Iadului ii va fi salas etern. Allah este Cel mai just, si nu va face discriminare intre cei care se fac vinovati de acest pacat grav, si chiar daca un Musulman se face vinovat de acest pacat si nu se caieste in timpul vietii sale, de asemenea va avea parte de Focul vesnic.

Allah sa ne fereasca!

TIPURI DE SHIRK

SHIRK-UL MAJOR
Shirk Du’a- invocarea sau implorarea altcuiva in afara de Allah

Shirk al-Niyah wa Irada wal Qasd- sa ai intentia si determinarea de a adora deliberat alta zeitate in afara de Allah

Shirk at-Ta’a- supunerea fata de orice autoritate impotriva poruncilor lui Allah

Shirk al-Myhabbah- a iubi o fiinta creata sau un obiect mai mult decat pe Allah

Dar sunt printre oameni [si unii] care Ii fac in afara de Allah semeni, pe care ii iubesc asemenea iubirii penru Allah.”[al-Baqarah 2:165]

9:24″Spune:”Daca parintii vostri, fiii vostri, fratii vostri, sotiile voastre, clanul vostru, bunurile pe care le-ati dobandit, negotul de a carui lancezire va temeti si locuintele de care sunteti multumiti va sunt voua mai scumpe decat Allah, decat Trimisul Sau si decat lupta pe calea Lui, atunci asteptati-va sa vina Allah cu porunca Sa!(implinirea amenintarii Sale)”

SHIRK-UL MINOR

Shirk ar-riyya- a implini acte religioase pentru castiguri lumesti, faima, etc.
Profetul sallAllahu aleihi wa salam a spus:”Lucrul de care ma tem cel mai mult pentru voi este shirk-ul minor.”Companionii au intrebat:’O, Mesager al lui Allah, ce este shirk-ul minor? El a raspuns:’Ar-Riya  (a te semeti, a te fali), pentru ca Allah va spune in Ziua Invierii cand oamenii isi vor primi rasplata lor:”Duceti-va la aceia de dragul carora obisnuiati sa indepliniti fapte bune si vedeti daca veti obtine vreo rasplata de la ei.” [sahih-musnad Ahmad]

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/09/02/doreste-cineva-sa-si-consume-energia-degeaba-pericolul-shirk-ului-minor-riyaa/

Atunci cand implinim fapte bune, intentia noastra trebuie sa fie aceea de a-L multumi pe Cel care ne sustine si ne tine pe noi in viata. Nu trebuie sa fie pe cei care nu au nimic in comaparatie cu Creatorul nostru.
Aceasta boala s-a raspandit printre oameni si ea sterge practic orice sinceritate care poate sa existe in cineva. Poate de aceea, Islamul este singurul mod de viata care regleaza pana si actiunile minore si plaseaza pericolul lor in contextul potrivit.

Shirk at-Tasmee- a jura pe alticineva in afara lui Allah

SHIRK AL-KHAFI– shirk-ul ascuns (prefacut), foarte periculos, asupra caruia Profetul sallAllahu aleihi wa salam ne-a avertizat.
Inseamna sa fii nesatisfacut cu Hotararea lui Allah (taqdir), sa te lamentezi si sa te plangi ca daca ai facut asta sau asta, ai fi obtinut asta sau asta, sau ai fi avut o situatie mai buna, etc.

PERICOLUL SHIRK-ului

Spune:’Voiti sa va vestim Noi care sunt aceia care vor avea cel mai mult de pierdut din faptele lor? Aceia a caror ravna (eforturi) in aceasta lume este ratacita, in vreme ce ei isi inchipuie ca fac bine.”[18:103-104]

Vi s-a revelat tie si acelora de dinaintea ta:’De vei face asociati lui Allah, vor fi in zadar faptele tale si vei fi tu printre aceia care pierd.” [39:65]

Este extrem de important si necesar sa cunoastem cu adevarat ce inseamna Shirk pentru a nu deveni victimele lui. Pentru ca cel care se implica in oricare forma de Shirk-fie ca Allah sa ne fereasca de asa ceva- bazat pe evidentele clare din Coran dar si din Sunnah (imposibil de redat aici pe toate) toata munca lui va fi distrusa si se va afla printre cei pierduti, chiar daca isi inchipuie ca face bine.

Dragi frati si surori in Islam!
Haideti sa facem eforturi pentru a ne cunoaste Religia cu adevarat, si sa nu ne bazam doar pe faptul ca Allah este Cel mai Iertator, ci sa avem in vedere si ca este aspru la pedeapsa. Noi trebuie sa ne straduim sa obtinem iertarea si nu sa ne asumam faptul ca o vom obtine doar pentru ca suntem Musulmani. Iertarea se obtine prin straduinta, dupa cum Allah ne spune:

Si grabiti-va spre iertarea Domnului vostru…’’ [3:133]
Pacatul grav al SHIRK-ului, ca act de adorare, poate fi facut fie cu inima, cu limba, sau cu membrele si de aceea nu vreau sa inchei acest articol, pana nu amintesc de alta forma de shirk, si anume shirk-ul cu limba.

INVOCAREA (DU’A) ALTCUIVA IN AFARA DE ALLAH
Asa cum spunea Trimisul lui Allah, sallAllahu aleihi wa salam:”Du’a este insasi adorare.”[Abu Dawood]
Avand in vedere ca Du’a este elementul principal al adorarii, toate Du’a-urile noastre trebuie indreptate Numai catre Creatorul si Sustinatorul nostru.
Allah ne spune:
Si nu chema (nu adora) in locul lui Allah ceea ce nu-ti este spre folos si nici spre stricaciune, caci de vei face [aceasta], vei fi [tu] dintre cei nelegiuti!” 10:106

Devine clar ca, orice invocare directionata catre altcineva in afara de Allah, fie ca vorbim despre Profeti, sfinti, persoane pioase, morminte, nu este altceva decat SHIRK MAJOR.

KUFR NI’MAH
Reprezinta necredinta care se manifesta prin nemultumirea fata de binecuvantarile si favorurile lui Allah.
In loc sa-I fim multumitori lui Allah pentru favorurile pe care le-a revarsat asupra noastra, consideram ca noi, cu capacitatea noastra si cu mainile noastre suntem cei care am obtinut ceea ce de fapt Allah a revarsat asupra noastra. Atitudinea corecta trebuie sa fie aceea ca, tot ceea ce avem este numai de la Allah Preainaltul, iar aceasta atitudine de recunostinta fata de Allah ne va inmuti binecuvantarile:
Daca veti fi multumitori, voi inmulti [binefacerile Mele] pentru voi..”[14:7]

A JURA PE ALTCINEVA IN AFARA DE ALLAH

Allah va interzice sa jurati pe tatii vostri, asa ca oricine jura, sa jure pe Allah sau sa taca.”[Bukhari &Muslim]

Oricine jura pe altcineva in afara de Allah, a comis shirk”.[Ahmad, Tirmidhi, al-Haakim]

A jura este permis in Islam, insa numai daca juram pe Allah. Daca juram pe oricine sau orice altceva este considerat haram si este o forma de shirk. Allah poate jura pe orice doreste El, insa noi nu putem jura pe altcineva sau altceva decat pe Allah.
Este o practica foarte cunoscuta printre Musulmani de a jura pe Coran, care este pe de alta parte si o inovatie (Bida’h), sau de a jura pe Profet, sallAllahu aleihi wa salam.
Si un fenomen si mai grav este sa juri pe Allah, in timp ce de fapt minti. Allah sa ne fereasca!

A BLESFEMIA PE ALLAH, CORANUL SAU PE MESAGERUL SAU (saws)

Aceia care Ii necajesc pe Allah si Trimisul Sau (prin abuz, sau mintind impotriva lui Allah si a Mesagerului Sau), vor fi blestemati de Allah in aceasta lume si in Lumea de Apoi si El le va pregati lor osanda umilitoare.” [33:57]

NEGAREA AL-QADR (Predestinarea Divina)

Mesagerul lui Allah sallAllahu aleihi wa salam a spus:”Fiecare natiune (ummah) are propia majoose (adoratori ai focului), iar majoose natiunii mele sunt cei care spun:’Nu este niciun Qadr’. Daca ei se imbolnavesc, nu-i vizitati, iar daca mor nu participati la funeraliile lor.”[Ahmad]

In sunan Abu Dawood (4669) se relateaza ca Ibn al-Daylami a spus:”Am mers cu Ubayy ibn Ka’ab si i-a spus:’Sunt confuz in legatura cu al-Qadr (predestinarea divina); spune-mi de ceva prin care Allah sa indeparteze ce este in inima mea. El a spus:’ Daca Allah pedepseste pe locuitorii din cerurile Sale sau pe locuitorii de pe pamantul Sau, El ii va pedepsi si nu va fi nedrept fata de ei. Daca El isi revarsa indurarea asupra lor, indurarea Lui va fi mai buna pentru ei decat faptele lor bune. Daca vei cheltui aur echivalent cu muntele Uhud de dragul lui Allah, Allah nu va accepta de la tine, pana nu vei crede in al-qadr si pana nu vei cunoaste ca, orice cade asupra ta nu avea cum sa te rateze, si orice te-a ratat nu avea cum sa cada asupra ta. Daca vei muri crezand altceva in afara de asta, vei merge in Iad. El a spus:’Apoi am mers la ‘Abd-Allah ibn Mas’ud si mi-a spus ceva asemanator. Apoi am mers la Hudayfah bin al-Yamaan si mi-a spus ceva asemanator. Apoi am mers la Zayd bin Thabit si mi-a relatat ceva asemanator de la Profet, sallAllahu aleihi wa salam.”[Clasat ca sahih de al-Albani in sahih al-jaami 5344]

ESTE INTERZIS SA STAM IN COMPANIA CELOR CARE DAU VERDICTE DEVIANTE SAU INTERPRETARI GRESITE DESPRE CORAN SAU ISLAM

Pacatul in acest caz este atat de grav, incat Allah a interzis Musulmanilor pana si sa auda conversatia celor care sunt implicati in interpretarea gresita a Coranului sau a Islamului. Asa ca, mare atentie asupra acestui lucru, sa nu mai amintesc de pacatul de a vorbi despre Allah fara stiinta .
El doara v-a aratat [revelat] in Carte ca daca veti auzi ca versetele lui Allah sunt tagaduite sau luate in deradere, sa nu stati impreuna cu ei, decat daca vor incepe ei o alta discutie, caci altfel (daca veti sta intr-o astfel de companie) veti fi asemenea lor. Allah ii va aduna pe fatarnici si pe necredinciosi in Gheena cu totii.” [4:140]

Imam Al-Qurtubi in tafsir-ul acestui verset a notat ca invatati Islamului au declarat interzis in totalitate pentru oricine sa ramana intr-o astfel de companie (a celor care comit acest pacat), or in compania celor care comit si indeamna la Bida’h sau a oricui care distorsioneaza invataturile Islamului.[Al-Qurtubi 5/268]

Allah ne informeaza ca nu este permis sa urmam nimic fara stiinta:
Si nu urma [lucrul despre] care nu ai cunostinta! Auzul, vazul si inima, pentru toate acestea vei fi intrebat (In Ziua Invierii pentru ceea ce li se atribuie lor).” 17:36
Iar Allah Preainaltul ne avertizeaza sa nu vorbim despre El fara stiinta:
“..sau sa spuneti despre Allah ceea ce nu stiti.” 7:33
Cel care minte despre Allah, nu este vinovat doar de a vorbi despre Allah fara stiinta, dar el se incadreaza si printre cei mai nelegiuti dintre oameni:
Si cine este mai nelegiut decat acela care nascoceste minciuni, punandu-le pe seama lui Allah, sau ia semnele Lui drept minciuni…” 7:37

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/05/02/pacatul-de-a-vorbi-despre-allah-fara-stiinta/

Sper ca acest articol a clarificat in totalitate termenii de Shirk si Musrik si diferitele tipuri de Shirk si de deviatii de la Calea cea Dreapta.

Avand in vedere ca Shirk-ul este un pacat de neiertat in Ziua Judecatii, pentru cel care a murit in acest stadiu si  nu a apucat sa se caiasca in timpul vietii sale, ca trebuie sa tinem cont in tot ceea ce spunem, in tot ceea ce gandim, in tot ceea ce aprobam, ca nu cumva aceste lucruri sa contravina conceptului de Unicitate al lui Allah si al Monoteismului Islamic, pe care sper ca le-am definit pe intelesul tuturor.

Sa-I cerem ajutorul lui Allah sa ne fereasca sa cadem in oricare dintre formele de shirk amintite, iar unul dintre sfaturile Profetului sallAllahu aleihi wa salam in aceasta privinta, este acela de a recita Surat Al-Kaafirun(109) inainte de culcare, deorece este considerata bariera impotriva Shirk-ului, conform mai multor relatari [Tirmidhi, Abu Dawood, Ahmad,si altii], si echivalent cu o patrime din Quran [Al-Sahiha 586].

Allah este Stapanul Suprem, si noi NUMAI pe El Il adoram, si noi NUMAI Lui I ne supunem, si noi urmam NUMAI Legea Lui, pentru ca Allah ne spune in Surat al-Ikhlas:

Spune:El este Allah Cel Unic [Allahu Ahad], Allah-us Samad (este un cuvant ce inglobeaza mai multe sensuri si din care reiese ideea de superioritate absoluta, Cel care nu are nevoie de nimic si Cel de care toate creatiile au nevoie, etc), El nu zamisleste (nu da nastere) si nu este nascut, Si El nu are pe nimeni egal
EL NU DA NASTERE SI NU ESTE NASCUT”  112:3

El (Allah) nu da nastere si nu este nascut, pentru ca nu este nimic care sa fie nascut FARA CA SA MOARA!!! Si nu este nimic care sa moara fara ca sa lase in urma mostenire, si cu adevarat, ALLAH NU MOARE si El nu lasa in urma nicio mostenire. Pentru ca:
EL NU ARE PE NIMENI EGAL” 112:4
Ceea ce inseamna ca nu este nimeni si nimic similar cu El, si nimeni si nimic egal cu El, si nu este nimeni si nimic asemenea cu El in nicio privinta.

Cu adevarat, NU este ceva mai maret, mai valoros, mai special, mai extraordinar, mai insemnat, mai hotarator pentru Viata Eterna, in afara de TAUHID ALLAH!

Si nu este ceva mai degradant, mai injositor, mai nelegiut, mai murdar, mai ingrozitor decat Shirk-ul!

ALHAMDULILLAHI RABBIL ‘ALAMIN PENTRU CA NE-A CALAUZIT CATRE CEEA CE NE-A DAT VIATA!

ASHADU AN LAA ILAHA ILL ALLAH , WA ASHADU ANNA MUHAMMADUN RASUL ALLAH!

LA HAWLA WA LA QUWATA ILLA BILLAH!

 

ARTICOLE IMPORTANTE:

Pacatul-de-a-vorbi-despre-allah-fara-stiinta

Unica-religie-acceptata-de-allah-este-islamul

Hotararea-divina-si-predestinarea

Primii-care-vor-fi-mistuiti-de-foc-in-ziua-invierii

Rasplata-si-conditiile-pentru-acceptarea-faptelor

Si Allah stie cel mai bine!

Pacea fie asupra voastra!

                                  CezarinaS.

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

Advertisements

4 thoughts on “PACATUL CARE NU SE IARTA-SHIRK-ul si FORMELE LUI

  1. Pingback: DREPTUL LUI ALLAH ASUPRA SLUJITORILOR SAI | Islamul Pacea Eterna

  2. Pingback: DREPTUL LUI ALLAH ASUPRA OMENIRII | Islamul Pacea Eterna

  3. Pingback: PENTRU CA ALLAH SA NE IUBEASCA… | Islamul Pacea Eterna

  4. Pingback: CREDINTA IN ALLAH TE FACE MUSULMAN? | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s