PASTRAREA FOTOGRAFIILOR SI JUCARIILOR PENTRU COPII

dambo doi

REGULILE IN PASTRAREA

FOTOGRAFIILOR SI JUCARIILOR PENTRU COPII

BISMILLAH

Intrebarea este: ce facem cu fotografiile personale si de familie, fotografiile aparute in reviste si ziare, jucariile gen papusi si imagini sau sculpturi ale oamenilor si animalelor, cunoscand ca Ingerii (indurarii) nu intra in casa in care acestea sunt expuse.

Lauda lui Allah Stapanul Tuturor Lumilor!

Imaginile (chipurile) ce infatiseaza oameni sau animale sunt de doua feluri: Cele facute manual si cele facute prin intermediul anumitor aparate.

Cele facute manual sunt haram si sunt considerate un pacat major, deoarece Profetul sallAllahu aleihi wa salam l-a blestemat pe cel care face astfel, si nu a facut diferenta dintre imaginile care au umbra (tri-dimensionale) sau cele care sunt desenate, in acord cu cea mai corecta opinie a invatatilor.

In ce priveste imaginile facute cu ajutorul aparatului (camerei foto), sunt unele diferente de opinie printre invatatii din ultima perioada. Unii dintre ei interzic categoric aceasta argumentand ca se pot face la fel de bine o multime de statuete pe banda rulanta, doar prin apasarea unui buton, ceea ce nu va face ca aceste statuete sa fie permise [adaab Al-zafaaf, by Al-Akbani p38], iar altii le permit cu conditia sa nu fie imprimate.

Pentru a ne situa in siguranta, este bine sa evitam acest lucru, deoarece se incadreaza in aria lucrurilor indoielnice, si oricine este cu grija fata de lucrurile indoielnice isi va proteja religia si onoarea. Cine este insa nevoit sa faca astfel de fotografii, cum sunt cele pentru dovedirea identitatii, nu este nicio problema, deoarece este considerat un caz de necesitate.

In legatura cu pastrarea lor, intalnim doua situatii:

IMAGINILE TRI-DIMENSIONALE

Pastrarea lor este considerata haram. Ibn al-Arabi a relatat ca este un consens in aceasta privinta. Aceasta se refera la lucruri, altele decat papusile pentru fetite, conform hadisului lui Aisha (ra). [Fath al-Barari vol.10,p.388]

Aisha (RA) a relatat:”Ma jucam cu papusile in prezenta Trimisului lui Allah, salAllahu aleihi wa sallam si aveam prietene care se jucau impreuna cu mine. Cand Trimisul lui Allah, sallAllahu aleihi wa sallam intra, ele se ascundeau si el le chema sa vina sa se joace cu mine.”
[Sahih Bukhari & Muslim]

Ibn Hajar a declarat:”Acest hadis este folosit ca argument pentru permisibilitatea de a face papusi sau jucarii cu forme de oameni sau animale pentru scopul de a se juca fetitele cu ele. Aceasta categorie a fost exclusa din regula generala a interzicerii de a face chipuri…”[Fath al Baree vol 10,p544]

IMAGINILE CARE NU SUNT TRI-DIMENSIONALE

Ele sunt de mai multe tipuri:

1- Cele care sunt expuse pentru a fi venerate si respectate, asa cum sunt imaginile presedintilor, regilor, invatatilor, artistilor, actorilor, etc. Sunt fara dubiu interzise deorece implica exagerare in ce priveste o fiinta creata.

2- Cele care sunt expuse de dragul amintirilor, asa cum sunt cele personale, sau cu membrii familiei, sau prieteni, etc. Sunt de asemenea interzise datorita hadisului in care se spune:”Ingerii nu intra in nicio casa in care se afla un caine si o imagine (un chip reprezentat).”[Muslim]

3- Cele care sunt expuse pentru decor. Sunt si acestea interzise, conform hadisului lui Aisha (ra) care a spus:”Mesagerul lui Allah sallAllahu aleihi wa salam s-a intors dintr-o calatorie si eu atarnasem o perdea care avea imagini pe ea, peste (o usa) a camerei mele. Cand Profetul sallAllahu aleihi wa salam a vazut-o, a rupt-o si a spus:’Cei mai aspru pedepsiti in Ziua Invierii vor fi cei care incearca sa imite creatia lui Allah.’ Ea a mai spus:’Asa ca am facut din ea una sau doua perne.” [Bukhari&Muslim]

4- Cele care sunt tratate fara respect, asa cum sunt imaginile de pe covoare sau perne. Al-Nawawi a spus ca majoritatea invatatilor dintre Sahaba si Taabi’in le considera permise.

5-Cele care sunt greu de evitat si foarte raspandite, cum sunt imaginile gravate pe monede sau bancnote. Nu sunt considerate un pacat pentru cel care le detine.
In legatura cu papusile cu care se joaca copii, se face o exceptie, si le nu sunt considerate nici haram si nici makrooh.[ Fataawa al-‘Aqeedah de Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, p. 66, 663, 679]

In legatura cu Ingerii indurarii, invatatii au spus:’Motivul pentru care Ingerii nu intra intr-o casa unde sunt expuse imagini (chipuri) este acela ca este vorba despre un pacat cumplit si pentru ca, concureaza cu creatia lui Allah, iar unele dintre ele sunt imagini ale unor lucruri ce sunt adorate in locul lui Allah.
In ce priveste Ingerii care nu intra in casele unde aceste chipuri sunt expuse, sau se afla un caine, sunt Ingerii care ne incojoara cu mila, binecuvantari si rugi de iertare. In legatura cu Ingerii care ne inregistreaza faptele, ei intra in fiecare casa si nu-l paraseste pe fiul lui Adam in nicio circumstanta, pentru ca ei au datoria de a ne inregistra faptele. Acelasi lucru este valabil si pentru Ingerul insarcinat sa ne ia sufletele.[Sharh Muslim, 14/84]

Ingerii-si-indatoririle-lor

Hadis-sa-ne-ferim-de-lucrurile-indoielnice

Say-Cheese-danbo

Sursa Islam Q&A

Si Allah stie cel mai bine!

Pacea fie asupra voastra!

                            CezarinaS.

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

Islamul Pacea Eterna

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s