CEI CARE POSTESC DAR NU IMPLINESC RUGACIUNEA

ramadan

CEI CARE POSTESC DAR NU IMPLINESC RUGACIUNEA

BISMILLAH

Lauda lui Allah Stapanul Lumilor!

Despre importanta Rugaciunii[As-Salah] am vorbit intr-un articol amplu depre “Povestea Rugaciunii”. Este clar si binecunoscut faptul ca Rugaciunea este al doilea stalp al Islamului dupa marturisirea de credinta [Shahada], si este obligatie asupra oricarui Musulman care a atins varsta pubertatii si este sanatos din punct de vedere mintal. Intr-un alt articol [Recuperarea Rugaciunilor], am vorbit despre singurele doua motive valide din punct de vedere Islamic, datorita carorara nu esti invinuit daca nu ai implinit Rugaciunea la timpul ei,si anume uitarea sau somnul (fara intentie). Iar intr-un alt articol, am explicat si situatiile (calatoria, situatii de necesitate, boala, etc) cand este permisa combinarea Rugaciunilor. Link-urile tuturor acestor articole le veti gasi la sfarsitul acestei postari.
Dupa cum am stabilit, Rugaciunea este obligatorie, iar cel care intentionat o abandanoneaza, sau respinge obligativitatea ei, devine necredincios in acord cu consensul invatatilor. Din moment ce devine necredincios (nu mai este considerat Musulman), postul lui si alte acte de adorare devin nule.

Si vom veni la faptele pe care ei le-au facut, si le vom preschimba pe ele in tarana risipita.” 25:23

Totusi, cel in cauza nu trebuie impiedicat sa tina post, deoarece postul poate sa-i sporeasca dorinta de a face bine si de a se apropia de religie, si este posibil sa-l determine sa se caiasca fata de Allah si sa revina sau sa inceapa sa implineasca Rugaciunea.

Allah ne spune:
Insa daca ei se caiesc si implinesc Rugaciunea [As-Salat] si achita Dania [az-Zakat], atunci ei sunt fratii vostri in religie.” 9:11

Trimisul lui Allah, sallAlahu aleihi wa salam a spus:”Pactul dintre noi si ei(ipocritii) este Rugaciunea, si oricine o abandoneaza devine necredincios.”[at-Tirmidhi, an-Nasaa’ee, Ahmad,al Haakim-Hasan Saheeh Ghareeb]

Si intr-o alta relatare:” Intre om si politeism [Shirk] si necredinta [Kufr] sta abandonarea Rugaciunii.” [Muslim, Kitaabul Imaan, nr(82])
Abdullah bin Shaqeeq (AME) a spus:”Companionii Profetului lui Allah sallAllahu aleihi wa salam nu considerau abandonarea vreunei fapte ca fiind necredinta, in afara de Rugaciune.”
Datorita acestor evidente, daca o persoana posteste dar nu implineste Rugaciunea, postul sau este respins, nu este acceptat si nu va avea niciun beneficiu la Allah in Ziua Judecatii.
Asadar, el trebuie mai intai sa implineasca Rugaciunea si apoi sa tina Post, pentru ca postul fara Rugaciune este respins, deoarece orice act de adorare din partea unui necredincios nu este acceptat.
[Comitetul Permanent pentru cercetare si verdicte -Fatawa Islamiyah Pg. 247 Vol: 2]

Cel care lasa (abandoneaza) Rugaciunea de ‘Asr, faptele lui sunt in van (nule).”[Bukhari]
Ce inseamna acest lucru, ca faptele lui devin invalide si nu ii folosesc la nimic. Acest hadis arata ca, cel care nu face Rugaciunea, Allah nu va accepta nicio fapta de la el, si el nu va avea niciun beneficiu din faptele sale, si niciuna din faptele sale bune nu se va ridica la Allah.
Ibn Qayyim a spus referitor la intelesul acestui hadis:”Intelesul aparent al acestui hadis este acela ca, cei care nu fac Rugacinea sunt de doua feluri: cei care nu fac Rugaciunea deloc, ale caror fapte sunt in totalitate invalide, si cei care nu fac Rugaciunea anumite zile, ale caror fapte din zilele respective sunt invalide. Astfel, pierderea tuturor faptelor bune este pentru cei care nu fac Rugaciunea deloc, iar pierderea anumitor fapte este pentru cei care pierd anumite Rugaciuni.”[Kitab al-Salaah, pg 65]

CEI CARE FAC RUGACIUNEA DOAR IN RAMADAN

In legatura cu cei care postesc in Ramadan si fac Rugaciunea numai in Ramadan, este o incercare de a-L insela pe Allah, si cat de nefericiti sunt cei care Il cunosc pe Allah doar in Ramadan. Postul lor nu este valid, daca ei nu fac Rugaciunea in afara Ramadanului, mai mult acest lucru ii face pe ei necredinciosi (Kafirs) in sensul de Kufr Akbar (necredinta majora), chiar si daca ei nu neaga obligativitatea Rugaciunii, in acord cu cele mai importante opinii.[The Standing Comittee 10/140]

Imam Ahmad a spus ca cel care nu implineste Rugaciunea din motive de lene este Kafir, si aceasta este cea mai corecta opinie care este aratata de evidentele continute in Coran si Sunnah, si din cuvintele predecesorilor.[Al-Sharh al-Mumti’ ala Zaad al-Mustanqi, 2/26]
Oricine examineaza textele Coranului si Sunnah, va vedea ca cel care neglijeaza Rugaciunea se face vinovat de Kufr Akbar care il scoate din randurile Islamului.

Insa daca ei se caiesc si implinesc Rugaciunea [As-Salat] si achita Dania [az-Zakat], atunci ei sunt fratii vostri in religie.” 9:11

In acest Verset, Allah defineste trei lucruri pe care un Mushrikin (politeist) trebuie sa le faca pentru a elimina diferentele dintre ei si noi, si anume: sa se caiasca pentru comiterea de Shirk (politeism), sa implineasca Rugaciunea si sa plateasca Zakat (Dania), si numai dupa toate acestea ei pot deveni fratii nostri in religie. Cel care nu implineste Rugaciunea si nu plateste Zakat, nu este fratele nostru in religie.

Si le-au urmat lor urmasi care s-au lepadat de Rugacine (fie au renuntat la Rugaciune, s-au nu au facut-o perfect, sau nu au facut-o la timpul prescris) si s-au luat dupa pofete. Iara ei se vor fi aruncati in Iad. Afara de aceia care se vor cai, vor crede si vor implini fapte bune, caci acestia vor intra in Rai si nu vor fi nedreptatiti nicicum.” 19:59-60

Din acest Verset reiese ca, cei care neglijeaza Rugaciunea si urmeaza poftelor lor, in afara de cei care se caiesc si cred, la momentul in care au abandonat Rugaciunea si au urmat pofetelor, ei nu erau credinciosi.
Din acelasi motiv, Profetul sallAllahu aleihi wa salam a facut o linie distincta intre Kufr, Shirk si credinta, intre credincios si necredincios. Intre ele este o linie clara, un zid care le delimiteaza pe una de celealalta.
Aceasta este si opinia invatatilor din vremea Profetului, sallAllahu aleihi wa salam pana in prezent, ca cel care deliberat nu implineste Rugaciunea, fara sa aiba vreo scuza valida (din punct de vedeere al Shari’ah-uitarea sau somnul), pana cand timpul Rugaciunii se sfarseste, devine necredincios-Kafir. Pana cand timpul se sfarseste, inseamna sa amane Zuhr pana la apusul soarelui sau sa amane Magreb pana in zorii zilei. Sfarsitul timpului Rugaciunii este considerat astfel, deoarece Profetul sallAllahu aleihi wa salam a combinat doua Rugaciuni pe ‘Arafah si Muzdalifah, sau cand se afla in calatorie. Tot din acest motiv, o femeie care a devenit pura dupa terminarea menstruatiei, inainte de apus, are datoria sa efectueze atat Zuhr cat si ‘Asr, iar daca devine pura la sfarsitul noptii, are datoria sa efectueze atat Magreb cat si ‘Isha.[Ta’zeem Qadr al-Salaah 2/929]

Ibn Hazm(Alah sa fie multumit de el) a spus:”Este relatat de la Umar bin Khatab, Mu’aadh ibn Jabal, Ibn Mas’ud(RA) si de la Ibn al-Mubarak, Ahmad bin Hanbal, Ishaq bin Raahawauh si de la alti Sahabah (Allah sa fie multumit de ei), in total saptesprezece, ca cel care deliberat si constient nu implineste Rugaciunea obligatorie pana cand timpul ei s-a sfarsit devine Kafir si apostat.”(al-Fasl fi’l milal wa’l Ahwa wa’l Nihal 3/128)

S-a relatat de la ‘Umar, Abd al-Rahman ibn Awf, Mu’adh ibn Jabal, Abu Huraira si altii dintre Sahaba (Allah sa fie multumit de ei) ca cel care deliberat nu implineste o Rugaciune obligatorie o data, pana cand timpul ei s-a sfarsit, este un Kafir si un apostat.(Al-Muhalla 2/15)
[Fatwa al-Lajnah al-Daa’imah 6/40,50]

Shaykh ibn Uthaymeen, spune ca cel care nu implineste Rugaciunea este Kafir daca nu face Rugaciunea deloc. Iar pentru cel care face Rugaciunea cateodata, nu este Kafir, pentru ca Profetul sallAllahu aleihi wa sala a spus:’Intre un om si kufr si shirk sta renuntarea la Rugaciune”, si nu a spus “renuntarea la o Rugaciune”(tarku salaatin) ci a spus”renuntarea la Rugaciune”(tark al-salah).[Majmoo fatawa ibn Uthaymeen 12/55]

Probabil cunoasteti sau ati cunoscut, destui Musulmani care postesc in Ramadan si nu implinesc Rugaciunea, si nu doar o singura data, ci unii dintre ei pentru ani sau chiar zeci de ani.
Ce pierdere teribila, ce statut crunt pot avea acesti oameni, care cred ca se pot supune prin nesupunere, sau cred ca pot deveni Musulmani doar o luna pe an.
Avem o viata atat de scurta, pe care in loc sa o folosim ca mijloc pentru a ne asigura Viata de Apoi, ne-o pierdem in nesupunere si pofte desarte, si mai rau, in necredinta.

Totusi si pentru cei aflati in aceasta situatie teribila, Allah tine intotdeauna deschisa usa caintei, asa ca, sa se grabeasca pentru ca absolut nimanui nu i se garanteaza ziua de maine.
Profetul sallAllahu aleihi wa salam, a dat vesti bune celor care constientizeaza pacatul si care vor sa se intoarca la Allah, pentru ca de altfel asta reprezinta Tawbah (cainta), reintoarcerea la Allah, spunand:”Cel care se caieste pentru pacatele sale este ca cel care nu are pacate deloc.”[Clasat ca hasan de Al-Albani in saheeh Ibn Majah, 3424]

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2013/07/17/povestea-rugaciunii-2/

 

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/03/11/recuperarea-rugaciunilor/

Pacea fie asupra voastra!

                        CezarinaS.

Islamul Pacea Eterna

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

Advertisements

Lasă un Comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s