RUGACIUNEA TARAWEEH SI UMAR IBN AL-KHATAB (radiAllahu anhu)

beautiful_mosque_dome_at_sunset

Rugaciunea Taraweeh si Umar ibn Al-Khatab

–radiyAllahu anhu

BISMILLAH
Insa pe acela care se impotriveste Trimisului (Muhammad ﷺ), dupa ce i s-a aratat lui Calea cea dreapta, si care urmeaza un alt drum decat cel al dreptcredinciosilor, il vom pune Noi impreuna cu acela cu care s-a aliat, si-l vom lasa sa arda in Gheena[Iad]-si ce rea menire.” [4:115]

Lauda lui Allah Stapanul Lumilor!
De mult doream sa lamuresc acest subiect. Poate multi dintre cei care s-au obisnuit deja cu articolele mele, au observat ca lupt si voi lupta deschis impotriva oricarei forme de inovare in religie si ca tin deosebit de mult la Adevar. Si ma rog mult lui Allah ca sa urmez Adevarul si numai Adevarul. Si va indemn sa faceti acelasi lucru, pentru ca cel mai de pret lucru este calauzirea lui Allah, si sa urmam numai ceea ce Allah si Trimisul Sau ﷺ ne-au poruncit.

Bida’h este cu adevarat cel mai dezastruos si grav lucru chiar si daca poate “parea” uneori ca ceva bun. Insa putinele cunostinte sau cunostintele incomplete despre ce inseamna Bida’h sunt si ele la fel de periculoase.
Sunt unele pareri cum ca Rugaciunea Taraweeh din Ramadan este o inventie, si sunt altii care afirma ca Umar bin Khatab (ra) ar fi cel care a initiat aceasta Rugaciuni in Jama’h.
Vom arunca o privire asupra circumstantelor acestui eveniment. Vom demonstra ca nu este nici pe departe vorba despre asa ceva, si Umar bin Khatab(ra) nu a inovat nimic.

Inainte de a intra in subiect, as vrea sa dau pe scurt detalii despre ce inseamna Bida’h. Foarte multi din cauza necunoasterii propriei religii au schimbat, au adaugat sau au sters practici sau principii religioase, care au condus la implementarea si raspandirea Bida’h cu mare usurinta, fara regrete sau griji. Rezultatul este confuzia intre ce este Sunnah autentica si ce este Bida’h. Foarte multi se lanseaza in acuzatii de Bida’h fara a avea cunostinte temeinice despre ce este Bida’h cu adevarat.

Cat de grav este sa comiti Bida’h sau sa sustii pe cel care comite Bida’h, reiese din urmatorul hadis, in care Profetul Muhamad ﷺ a spus:
Cel care comite Bida’h sau sustine pe cineva care comite Bida’h, blestemul lui Allah si al tuturor Ingerilor Sai si a intregii umanitati cade asupra lui- si toate faptele lui obligatorii (fard) si cele voluntare (nafile) nu sunt acceptate de Allah Ta’ala.” [Sahih Muslim]

Cred ca doar acest hadis ar fi suficient pentru a descrie care sunt consecintele pentru cel care comite, care sustine si care raspandeste Bida’h.
Ce inseamna Bida’h?
-a introduce sau a initia practici sau credinte noi in Islam
-a interpreta gresit aspecte concrete ale Shariei(Legii Islamice)
-a institui acte de adorare care nu sunt in acord cu invataturile si principiile pe care le-a adus Profetul Muhammad ﷺ
-a introduce doctrine straine si practici in invataturile, practicile si credintele Islamului
-Ash-shatibi a spus:’Bida’h este ceva (o practica sau o credinta) care pare autentica dar care a fost inventata si introdusa in Islam.’
-As-Souyouti a spus:”Bida’h este fie ceva adaugat ori indepartat(sters) din religie si care este contradictoriu cu Sharia’h.
Bida’h poate lua diferite forme, printre care: sa impui anumite restrictii pe care Sharia’h nu le-a impus; sa schimbi forma unei actiuni sau practici; sa coduci anumite practici religioase in adunare, desi ele trebuie implinite individual; sa schimbi statutul unei actiuni pe care Sharia’h a declarat-o permisa sau obligatorie, de exemplu a schimba o practica voluntara intr-una obligatorie; sa practici sau sa conduci o actiune care nu are precedent in Islam, si altele.
O definitie mai simpla ar fi:
Bida’h este atunci cand o credinta sau practica religioasa a fost adaugata sau schimbata. Bida’h este de fapt opusul Sunnei.
Cel care comite Bida’h, practic declara ca Allah nu a a completat religia Sa si ca Trimisul Sau ﷺ a mintit in transmiterea mesajului. Si ce poate fi mai grav de atat!!!

Aceasta a fost pe scurt definirea a ce inseamna Bida’h si consecintele ei dezastruoase.
Vorbeam la inceputul acestui articol, despre cei care acuza fara a avea cunostinta asupra subiectului, Rugaciunea Taraweeh din timpul Ramadanului in Jama’h ca fiind o Bida’h inventata de Umar(ra).
Anterior acestui articol, am facut un alt articol despre excelenta Rugaciunii Qiyam al-Layl(Tahajud, Taraweeh, Witr) in care am aratat ca, Qiyamuu Ramadan in adunare (Jama’h) a fost o practica instituita chiar de Profet ﷺ, si de companionii sai(ra).
Cei care nu au citit articolul, ii invit sa-l citeasca pentru a vedea despre ce este vorba. CLICK AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/06/27/excelenta-qiyaam-al-layl-rugaciunea-de-noapte/

Profetul ﷺ a spus intr-un binecunoscut hadis:
Va indemn sa aveti frica de Allah, sa ascultati si sa va supuneti, chiar de ar fi un sclav negru. Din pricina ca aceia dintre voi care vor trai dupa mine vor vedea multa neintelegere, va trebui sa va tineti strans de Sunnah mea(exemplele mele) si cele ale Califilor dreptcredinciosi ce vor veni dupa mine. Alipiti-va de ele si tineti-va strans cu dintii de ele. Feriti-va de lucrurile noi in religie(de inventari-Bida’h) caci aceasta inseamna schimbare si orice schimbare inseamna inselaciune(greseala).” [Abu Dawud & Tirmidhi]
In acest hadis, Profetul ﷺ ne spune ca vor aparea neintelegeri intre noi si ne avertizeaza sa ne ferim de Bida’h, si ne arata si cum sa facem acest lucru, si anume sa ne alipim strans de Sunnah si de exemplele Califilor cei dreptcalauziti.
Pentru cine doreste si chiar recomand, pe blogul meu veti gasi Seria Califilor cei dreptcalauziti, patru articole si video, care vorbesc despre viata celor patru Califi de exceptie.
Unul dintre ei, este si Umar bin Khatab (ra) care are o poveste uimitoare.

Poate va intrebati unde doresc sa ajung si ce doresc sa dovedesc.
Sa ne indreptam atentia acum asupra evenimentului care are legatura cu Umar bin Khatab(ra). Multi oameni folosesc acest eveniment al reinsufletirii unui act Sunnah, si anume Qiyam al-Layl in Jama’h ca o Bida’h ce nu a fost cunoscuta in timpul Profetului ﷺ.
In precedentul articol am redat complet hadisul in care Profetul ﷺ a condus oamenii in Qiyamu Ramadan pentru trei nopti consecutiv,(de specificat ca deja acest lucru era practicat de catre companioni care se adunau in Moscheea Profetului ﷺ si faceau Qiyam in grupuri), iar in a patra noapte dupa ce a implinit ‘Isha a intrat in casa sa si nu a mai iesit pentru a conduce Qiyam cu cei care il asteptau si care se stransesera intr-un numar impresionant.
A patra zi dimineata, dupa Rugaciunea de Fajr, Profetul ﷺ s-a adresat oamenilor spunandu-le:

O, voi oameni, pe Allah, toata Lauda I se cuvine numai Lui, am stiut de prezenta voastra noaptea trecuta, dar m-am temut numai ca Rugaciunea de noapte (Qiyam al-LAYL) va deveni o obligatie pentru voi, pe care nu veti fi capabili sa o indepliniti. Asa ca, faceti numai faptele pe care sunteti capabili sa le impliniti, deoarece Allah nu se oboseste (de faptele voastre) pana voi nu va obositi.” [Sahih Bukhari, sahih Muslim, Abu Dawood, an-Nasa’I, Musnad Ahmad si altii]
Dupa acest eveniment, omenii au inceput sa faca Rugaciunile individual sau in grupuri mai mici.
Aceasta a fost practica si pe parcursul Califatului lui Abu Bakr (ra) si la inceptul Califatului lui Umar(ra).

Intr-o zi, Umar(ra) a venit la Moschee si i-a vazut pe oamenii adunati in grupuri mici care faceau Taraweeh. Asa ca, i-a adunat pe toti intr-un singur grup si i-a facut sa stea in spatele lui Ubayy bin Kaab si Tameem ad-Daaree (radiyAllahu anhum) si apoi a spus:’nirmah bida’h’, adica “bida’h buna’.[Bukhari]
Din acest motiv, sunt unii care iau aceasta declaratie ca dovada pentru acuzele lor, intelegand gresit intentia reala a lui Umar(ra).
Nu intamplator am inceput acest articol cu definirea Bida’h, care pe scurt inseamna “ceva nou care nu a mai fost cunoscut sau care nu a avut precedent in Islam si care este contrar sau opus Sunnei.
Declaratia lui Umar(ra) nu a indicat o bida’h in sensul Shariei, pentru ca bida’h este un act de ratacire, dupa cum insusi Profetul ﷺ ne-a avertizat.

Rugaciunea Taraweeh este Sunnah in acord cu consensul Musulmanilor. Ea a fost incurajata de Profet ﷺ si Musulmanii sunt in unanimitate de acord ca Taraweeh este mustahab (recomandat). Rugaciunea Taraweeh in adunare, este de asemenea un act Sunnah, deoarece insusi Profetul ﷺ a condus oamenii in Rugaciune pentru trei nopti consecutiv si a intrerupt aceasta practica dintr-un singur motiv: pentru a nu deveni obligatorie pentru Musulmani, deoarece este cunoscut faptul ca Profetul ﷺ era deosebit de bland si grijuliu fata de Ummah.
Dupa moartea Profetului ﷺ cand revelatia a luat sfarsit, a incetat si aceasta temere, deorece nu mai putea deveni obligatorie dupa moartea Profetului ﷺ.
Umar(ra) cunostea acest lucru foarte bine si el nu a legiferat decat ceea ce Mesagerul lui Allah ﷺ a legiferat si ceea ce el ﷺ a iubit si a acceptat. Astfel Umar (ra) nu a facut altceva decat sa adune oamenii sa implineasca Taraweeh Jama’h si sa reinvie si sa aplice Sunnah.[Ishraq ul-Masabih fi salat Taraweeh,1:168]
Mai mult, actiunea lui Umar(ra) a fost acceptata si bine primita de restul Companionilor(ra), care erau cunoscuti ca foarte stricti in ce priveste orice lucru care ar fi putut sa compromita Sunnah.
Atunci cum poate fi considerata actiunea lui Umar(ra) o inventie(Bida’h) din moment ce a facut parte din practica Profetului ﷺ si a Companionilor sai in timpul vietii sale?
Singurul motiv care l-a impiedicat pe Mesagerul lui Allah ﷺ sa continue aceasta practica in Jama’h, a fost aceea ca Revelatia era in desfasurare si s-a temut ca salatul Taraweeh sa nu devina obligatorie, si sa fie un lucru prea greu si dificil de indeplinit pentru Musulmani.
Umar(ra) a stiut ca acest lucru nu se va mai putea intampla, asa ca a adunat oamenii pentru a implini Taraweeh in adunare, din nou.
Toti Sahaba (ra) au fost de acord cu decizia lui Umar(ra) si este un consens in aceasta chestiune. De asemenea toti Ulama (Invatatii) Islamului sunt in consens in aceasta privinta.
In concluzie, cuvintele lui Umar(ra), cum ca ar fi o “bida’h buna’ nu pot fi luate in considerare in sensul literar, deorece este vorba despre o practica a Profetului nostru ﷺ.

As mai putea sa fac o analogie cu un alt eveniment, pe care l-am mentionat in articolul meu despre strangerea si adunarea Coranului intre doua coperti, atunci cand Umar(ra) i-a propus lui Abu Bakr(ra) care era Calif la acea data sa stranga Coranul sub forma unei carti, dupa ce foarte multi dintre cei care l-au memorat au murit in batalia de la Yamamah. La inceput Abu Bakr(ra) a ezitat spunand ca acest lucru nu a fost facut de Profet ﷺ, insa dupa ce a realizat ca acest lucru nu a fost necesar atata timp cat Profetul ﷺ traia printre ei si Revelatia continua sa coboare, a acceptat propunerea lui Umar(ra). Putem incadra aceasta fapta ca o Bida’h?

Sa nu mai vorbim de excelenta Califilor cei dreptcalauziti, care au fost vestiti cu Paradisul inca din timpul vietii lor.
Nu intamplator am aratat la inceputul acestui articol ca cei care comit, sustin si raspandesc Bida’h, blestemul lui Allah, al tuturor Ingerilor si al intregii umanitati se abate asupra lor.

Este oare posibil ca Umar bin Khatab(ra) despre care Profetul nostru iubit ﷺ spunea:

Adevarat, Allah a pus adevarul pe limba si in inima lui Umar.”[sunan Tirmidhi-2682]

Daca ar fi fost sa fie un Profet dupa mine, cu adevarat acesta ar fi fost Umar Ibn Khatab.”[Sunan Tirmidhi-no3686]

Dintre comunitatile lui Banu Israel care au trait inainte de voi, erau barbati care erau inspirati cu calauzire chiar daca nu erau Profeti, si daca este o astfel de persoana printre urmasii mei, acesta este Umar.”[Sahih Bukhari]

S-a relatat de catre Abdullah bin Abbas(RA), ca Profetul, sall Allahu aleihi wa sallam a spus:”O, Allah, intareaste Islamul cu Abu Jahl bin Hisham sau cu Umar bin Khattab”. In dimineata urmatoare, Umar a venit la Profet, sall Allahu aleihi wa sallam si a imbratisat Islamul”.[Sunan Tirmidhi,3683]

Intr-o alta relatare, a lui Ibn Abbas(RA), atunci cand Umar bin Khattab a intrat in Islam, Jibril, aleihi salam a coborat si a spus:”O, Muhammad, locuitorii cerurilor se bucura de intrarea in Islam a lui Umar”.[Sunan Ibn Majah, 103]

Relatat de Abdullah bin Salma(RA) care a relatat de la ‘Ali (RA) care a spus:”Dupa Mesagerul cel Nobil, sall Allahu aleihi wa salam, cel mai bun dintre oameni este Abu Bakr, apoi, cel mai bun dintre oameni este Umar.”[Sunan Ibn Majah,111]

Ammar ibn Yasir(RA) a relatat ca Mesagerul lui Allah, sall Allahu aleihi wa sallam a spus:”O, Ammar! Jibril a venit la mine si am intrebat:”O, Jibril vorbeste-mi despre virtutiile lui Umar bin Khattab in ceruri”. El a spus:”O, Muhammad! Daca ar fi sa vorbesc despre virtutiile lui Umar de la timpul lui Noe, care a ramas cu oamenii sai noua sute cincizeci de ani, nu as putea sa epuizez virtutiile lui Umar.”[Abu Y’alla in Musnad, vol 4, had 1568]

Si a mai declarat Profetul, sall Allahu aleihi wa salam:” Oricine il urasete pe Umar, ma uraste pe mine. Si oricine il iubeste pe Umar, ma iubeste pe mine.”[AL-Tabarani in Awsat, vol 13, adith 6915].

Abdullah bin Umar(Ra) a relatat ca intr-o zi , Profetul, sall Allahu aleihi wa salam a mers afara si a intrat in moschee impreuna cu Abu Bakr si Umar, tinandu-le mainile, unul in mana sa dreapta si celalalt in stanga. Apoi a spus:”Noi vom fi ridicati astfel in Ziua Invierii.”[Sunan Tirmidhi, 3669]

Iata ce spunea ‘Ali bin Abu Talib, aflat langa trupul fara viata a lui Umar(ra) dupa ce a invocat Indurarea lui Allah asupra lui: ”O,Umar! Nu ai lasat in urma ta o persoana ale carei fapte imi place sa le implinesc si cu care sa-L intalnesc pe Allah, in afara de faptele tale. Pe Allah! Mereu am crezut ca Allah te va pastra alaturi de cei doi companioni ai tai, deoarece deseori il auzeam pe Profet, sall Allahu aleihi wa salam spunad:”Eu, Abu Bakr si Umar ne-am dus(undeva), Eu, Abu Bakr si Umar am intrat(undeva), Eu, Abu Bakr si Umar am plecat.”[sahih Bukhari]

Este deci posibil ca cel care este descris astfel de catre Trimisul lui Allah ﷺ si care este laudat in ceruri, sa comita Bida’h, care este o fapta atat de reprobabila si care atrage blestemul lui Allah si anuleaza toate faptele?

Dragi frati si surori in Islam!
Acesta a fost Umar bin Khatab radiyAllahu anhu, si cred ca dupa dovezile pe care le-am adus azi aici, in acest articol, nu cred ca cineva mai are curajul sa mai acuze sau sa mai defaimeze vreodata, atat pe Umar, cat si pe Abu Bakr radiyAllahu anhum care au fost cei mai buni dintre cei mai buni!

Fie ca Allah sa ne daruiasca intelepciunea de a deosebi Adevarul de fals, si de a urma intotdeauna numai Adevarul!
O, Allah umple inimile noastre cu iubire fata de Tine, si ajuta-ne sa fim dintre urmasii cei demni ai Trimisului Tau ﷺ si a Califilor cei dreptcalauziti si a Companionilor sai, radiyAllahu anhum. Ameen!

Daca considerati folositor acest articol, PLEASE SHARE!!!

PACEA FIE ASUPRA VOASTRA!
                                      CezarinaS.

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2013-2014.

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

Un gând despre “RUGACIUNEA TARAWEEH SI UMAR IBN AL-KHATAB (radiAllahu anhu)

  1. Pingback: TARAWEEH-CATE RAKAT? | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s