CHEMAREA la UNITATE in RAMADAN!!!

moschee cu luna

CHEMAREA la UNITATE in RAMADAN!!!

BISMILLAH
Lauda lui Allah Stapanul Tuturor Lumilor!
Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

Abu Hurayrah radiallahu ‘anhu a relatat ca Profetul ﷺ a spus:
Postiti cand postesc si ei, incheiati postul cand il incheie si ei, si sacrificati in ziua in care sacrifica si ei.”[Tirmidhi, Abu Dawood]

Al-Bayhaqi a relatat de la Abu Hanifah care a spus:” Ali ibn al-Aqmar mi-a relatat de la Masruq care a spus:”Am intrat la Aisha in ziua de Arafah, si ea a zis:’Serveste-l pe Masruq cu niste terci si indulceste-l mai mult.’ Masruq a zis:’Nimic nu m-a impiedicat sa postesc in aceasta zi, in afara de teama ca poate fi Ziua Sacrificiului’. Asa ca Aisha mi-a spus:”Ziua Sacrificiului este atunci cand oamenii sacrifica, si ziua cand se incheie postul este atunci cand oamenii isi incheie postul.”

EXPLICATIA acestui HADITH

Imam at-Tirmidhi a spus dupa ce a citat acest hadith:
Unul dintre invatati a explicat acest hadith spunand:”Inseamna sa postesti si sa inchei postul impreuna cu Jama’ah si cu majoritatea oamenilor.”

As-San’ani a spus in Subulas-Salam (2/72):
In acest hadis este dovada ca, a fi in acord cu oamenii este acceptat in stabilirea ‘Eid-ului, iar cineva in mod individual care crede ca este ziua de ‘Eid- deoarece a vazut luna- este obligatoriu pentru el sa fie in acord cu ceilalti oameni, si hotararea oamenilor in ce priveste Rugaciunea, intreruperea postului si sacrificarea, este obligatorie pentru fiecare individ.”

Ibn al-Qayyim – rahimahullah – i-a mentionat intelesul in Tahdhib as-Sunan (3/214), spunand:
Este o respingere a celor care spun ca oricine cunoaste pozitia lunii datorita calculelor astronomice, este permis pentru el sa posteasca si sa-si incheie postul, chiar daca altii nu stiu. Si se mai spune: Cel care vede luna (in mod individual), dar caruia judecatorul (qadi-cel cu autoritate) nu-i accepta marturia, atunci nu este post pentru el, asa cum nu este post pentru (ceilalti) oameni.”

Abul-Hasan as-Sindi a spus in Hashiyah ‘ala Ibn Majah, dupa ce a mentionat hadithul lui Abu Huraira care a fost relatat in at-Tirmidhi:
Intelesul aparent al acestui hadis este ca: “Nu este loc de opinii individuale pentru a intra in astfel de lucruri, si nici sa actionezi individual. Din contra, aceste lucruri tin de liderul Musulmanilor (Imam) si de Jama’ah (care reprezinta comunitatea unita sub conducerea unui Imam). Este obligatoriu pentru fiecare individ sa urmeze Imamul si Jama’ah (Comunitatea). Astfel, daca un individ observa luna, dar qadi ii respinge marturia, atunci el nu are niciun drept in aceste lucruri, ci trebuie sa urmeze Jama’ah.

Si acesta este intelesul care reiese din hadith, si care este accentuat de faptul ca Aisha (ra) l-a folosit in cazul lui Masruq cand acesta nu a tinut postul de Arafah, temandu-se ca ar fi putut fi Ziua Sacrificiului (Eid al-Adha). Asa ca, ea i-a explicat ca nu are nicio greutate opinia lui individuala, si ca el trebuia sa urmeze Jama’ah (comunitatea) si i-a spus:”Ziua Sacrificiului este atunci cand oamenii sacrifica, si ziua incheierii postului este atunci cand oamenii isi incheie postul.”

De fapt acest lucru se potriveste cu usurinta si toleranta Shari’ah-ei (Legii Islamice),al carei obiectiv este acela de a aduce oamenii impreuna, si de a-i tine departe de opiniile individuale si de orice lucru care ar putea sa le divizeze unitatea.
Astfel, Shari’ah nu ofera nicio importanta opiniei individuale in lucruri ce tin de ‘ibadah jama’iyyah’ (acte colective de adorare), asa cum este Postul, Eid-ul si Rugaciunile in adunare, chiar si daca opinia este corecta, dintr-un anumit unghi.

Chiar si Sahaba, radiyAllahu anhum, aveau pareri impartite asupra unor lucruri, insa asta nu i-a impiedicat pe ei sa se roage unul in spatele celuilalt sub conducerea unui singur Imam. Si asta pntru ca ei erau constienti ca tafarruq (divizarea) in Religie este mult mai grava si mai serioasa decat Ikhtilaf (diferentele de opinie).

Ei nu indrazneau sa considere acceptabila alta opinie care era diferita de cea a Imam-ului in adunarile importante, asa cum era cea de la Mina (in timpul Hajj-ului), abadonand orice idee de a actiona individual conform proprilor opinii.
In acelasi fel, cei care pretind ca detin cunostinte de astronomie, asumandu-si individual vederea lunii, si urmeaza opinia lor de a incepe sau a incheiea Postul de unii singuri, diferind de majoritatea Musulmanilor, trebuie sa-si revizuiasca atitudinea si sa tina cont de recomandarea Profetului ﷺ, de exemplele companionilor (ra) si de opiniile invatatilor, sa actioneze conform invataturilor autentice, si sa nu uite ca Mana lui Allah se afla asupra Jama’ah.
[ Silsilat al-Ahadith as-Sahihah (1/442-445)]

Unitatea este cea mai mareata caracteristica la care cheama Legea Islamica, si de aceea invatatii sunt de parere ca, pentru cei care locuiesc in tari in care populatia majoritara este ne-musulmana sa-si desemneze un lider (sau mai multi daca nu este posibil unul singur) care sa hotareasca si sa decida (dupa consultari) in probleme ce tin de acte de adorare comune, asa cum este si inceperea Postului in Ramadan sau declararea Eid-ului, pentru a nu lasa loc de confuzie si dispute.

Pentru cei aflati in aceasta situatie, este de dorit ca ei sa urmeze majoritatea Musulmanilor din comunitatea respectiva cu privire la decizia privitoare la inceperea sau incheierea lunii, chiar daca aceasta opinie este opusa propriei opinii sau opiniei unei anumite organizatii. Nu sunt diferente de abordare in aceasta privinta, nici printre invatatii din vechime si nici printre cei contemporani.

Concluzia este aceea ca, Musulmanii trebuie sa faca tot ce le sta in putinta pentru a instaura unitatea printre ei si sa coopereze in poruncirea binelui [Al-Ma’ruf] si interzicerea raului [Al-Munkar] precum Allah Preainaltul si Mesagerul Sau ﷺ ne-au poruncit in numeroase locuri in Coran si in Sunnah.

..Intrajutorati-va in Al-Birr si in At-Taqwa (implinirea faptelor bune si in evlavie), dar nu va ajutati la pacat si nedreptate! Si fiti cu frica de Allah, caci Allah este aspru la pedeapsa.” Coran 5:2

Imi doresc ca acest articol sa fie o buna reamintire atat pentru cei care sunt autorizati si indreptatiti sa ia hotarari in acest sens, cat si tuturor Musulmanilor care tind sa-si formuleze si sa urmeze propriile opinii, de a ajunge la un cuvant comun, care sa respecte principiile Islamului, lasand in urma orice alte dorinte si interese personale sau de organizatie, fiind in permanenta cu constiinta de Allah treaza in inimile noastre, si amintindu-ne intotdeauna ca,
UNITATEA ESTE ECHIVALENTA CU PUTEREA!!!

In aceste chestiuni care tin de ‘ibadah jama’iyyah’ (acte colective de adorare) nu vorbim despre suprematia turcilor asupra arabilor sau invers, sau a Musulmanilor nascuti asupra celor convertiti, nici a celor care urmeaza tara din care provin, nici a celor care isi urmeaza propriile opinii, si Ii cerem lui Allah Subhanahu Wa Ta’ala sa ne uneasca sub stindardul binelui si al Taqwa (evlavia, teama si constiinta de Allah)! Ameen!

Mesagerul lui Allah ﷺ a spus:”Luna Ramadan consta in douazeci si noua de zile. Asa ca, nu postiti pana cand n-o vedeti (luna noua) si nu rupeti postul , pana n-o vedeti (luna noua Shawwal), iar daca cerul este acoperit de nori, atunci completati-o (treizeci de zile).” [Muslim]

Muslim a mai relatat cu autoritatea lui Abdullah Ibn Umar ca Mesagerul lui Allah ﷺ a spus:”Luna Ramadan consta in douazeci si noua de zile; asa ca, atunci cand vedeti luna noua postiti si cand vedeti (luna noua din nou, la inceputul lui Shawwal) rupeti-l (intrerupeti postul), iar daca cerul este noros, calculati (treizeci de zile).”

Trebuie inteles inca o data ca, porunca de a vedea luna nu se refera la fiecare Musulman in mod individual. Nici macar Profetul ﷺ nu-si incepea postul bazat pe observarea personala a lunii, ci i se raporta vederea lunii de catre altcineva.

Ibn Umar (ra) a relatat:” In timpul Profetului ﷺ companionii au mers sa se uite dupa semiluna. Asa ca i-am spus Profetului ﷺ ca am vazut-o. Asa ca, el a postit si le-a spus companionilor sa posteasca.” [Abu Dawud & Hakim]

Inca un amanunt care trebuie lamurit. Luna noua astronomica-new born moon– este calculata si poate fi calculata de acum in zece mii de ani fara probleme. Daca ar fi fost corect sa luam in considerare ca data de incepere a Postului luna noua astronomica, nu ar mai fi fost necesara “vederea lunii noi”, pentru ca o puteam afla cu foarte mare usurinta.

Inclusiv pe vremea Profetului chiar daca nu dispuneau de mijloacele pe care le folosim astazi, aveau cu siguranta propriile mijloace si instrumente cu care masurau timpul si isi calculau programul Rugaciunilor si cu care determinau fazele lunii.

De asemenea, stiinta astronomiei este o stiinta foarte veche cu radacini tocmai in antichitate. Mai mult, atunci cand este luna noua (new born moon), ea nu poate fi ‘vazuta’, deorece este complet neagra. Vederea lunii noi, presupune vederea unei semiluni (crescent moon), adica atunci cand luna incepe sa creasca si se distinge o mica semiluna. Acest lucru are loc de obicei la o distanta de aproximativ o zi de la declararea lunii noi astronomice.

Mai sunt si alte conceptii gresite, de fapt extreme, si care intra in contradictie cu Sunnah, si anume sa incheiem masa de Suhur (dinainte de zori zilei) cu cca 10 minute inainte de adhanul de Fajr, sau sa intrerupem postul cand se intuneca (atentie!-apusul soarelui coincide cu adhanul Magreb si nu inseamna ca trebuie sa se intunece complet).

Profetul ﷺ a spus: “…mancati si beti (masa de Suhur) pana cand auziti adhanul [Rugaciunii Fajr] lui Ibn Umm Maktoom, pentru ca el nu face adhanul pana cand nu se ivesc zorii.”[Bukhari]

Si a mai spus:”Allah Preainaltul spune:’Cei mai scumpi Mie sunt aceia dintre slujitorii Mei care intrerup postul in cea mai mare graba.”[Tirmidhi]

Poporul meu va face fapte bune atata vreme cat se grabesc sa intrerupa postul la apusul soarelui.” [Bukhari&Muslim]

Said Sahl ibn Sa’d a relatat ca Profetul ﷺ a spus:” Toti Profetii lui Allah au poruncit sa grabim sa intrerupem postul si sa intarziem masa de suhur.”[Bukhari, Ahmad and Malik]

Si Allah stie cel mai bine!

SalAllahu ala Muhammad, salAllahu aleihi wa sallam !

*Daca considerati folositor acest articol, PLEASE SHARE!!!

Cu PACE!
                 CezarinaS.

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

VEZI SI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/07/03/trei-metode-pentru-a-determina-inceputul-si-sfarsitul-ramadanului/

 

 

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2013-2017.

Islamul Pacea Eterna

 

Anunțuri

2 gânduri despre “CHEMAREA la UNITATE in RAMADAN!!!

  1. În islam cel mai important și singurul de urmat este Coranul si Sunnah, nu ce cred, fac sau spun oamenii.
    Trebuie să înțeleagă fiecare persoana că, indiferent de câte cunoștințe posedă, tot timpul va avea de învățat ceva nou despre Islam . Singurul care
    are cunoștință despre tot este Allah, și nu noi, cei creați de el.
    Mubarak pentru articol, Allah să vă binecuvânteze

    • Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu! Acest articol, ca si multe altele, l-am facut pentru un motiv specific. S-a intamplat odata sa existe divergente cu privire la inceperea postului. Desi in acea seara luna (semiluna) nu a fost vazut-a nicaieri pe glob (cf. Mekkah calendar), in Romania s-a decretat inceperea postului, pe motiv ca turcii (care nu respecta sunnah ci declara inceperea postului dupa luna noua astronomica) sunt mai multi decat arabii!?! Asadar, atunci, comunitatea s-a divizat, unii au inceput sa tina post si l-au rupt mai tarziu pe parcursul zilei, altii au tinut, altii nu au tinut. Articolul am dorit sa fie o atragere a atentiei. Si Allah stie cel mai bine!

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s