ESTE ESENTIAL SA MISCAM BUZELE ATUNCI CAND RECITAM CORANUL SAU FACEM DZIKR?

 

PICTURE

 

ESTE ESENTIAL SA MISCAM BUZELE ATUNCI CAND RECITAM CORANUL SAU FACEM DZIKR?

BISMILLAH

Lauda lui Allah, Stapanul Tuturor Lumilor!

Pomenirea lui Allah (dzikr) este una dintre cele mai nobile fapte pe care le poate face un Musulman. Dzikr nu este numai o actiune verbala, ci putem sa-L pomenim pe Allah in inimile noastre, cu buzele noastre sau prin actiuni fizice.

Shaykh ‘Abd al-Rahmaan ibn Sa’di (Allaah sa aiba mila de el) a spus:
Expresia dhikr Allaah (pomenirea lui Allaah) include orice lucru prin mijlocul caruia o persoana se poate apropia de Allah, cum ar fi credinta (‘aqeedah), ganduri, fapte ale inimii, actiuni fizice, laudarea lui Allah, a invata si a preda stiinta benefica, samd. Toate acestea reprezinta pomenirea lui Allah. [Al-Riyaadh al-Nadrah, p. 245]

Shaykh Ibn ‘Uthaymeen a declarat:
Pomenirea lui Allah (dhikr) poate fi in inima, cu limba sau in actiuni fizice. Principiul de baza este pomenirea in inima, asa cum Profetul sallAllahu aleihi wa salam a spus:”In corp este o bucata de carne, care daca este sanatoasa, atunci intregul corp este sanatos, iar daca este stricata, atunci intreg corpul este stricat. Si aceasta este inima.” [Bukhaari & Muslim]

Ceea ce conteaza este pomenirea in inima, deoarece Allah ne spune:
“..si nu te supune aceluia caruia i-am facut inima nepasatoare fata de pomenirea Noastra, care urmeaza poftei sale si ale carui fapte sunt in desert.” [18:28]

Pomenirea lui Allah cu limba noastra sau prin actiuni fizice, fara sa-L pomenim pe El in inima noastra este o greseala serioasa; este asemanatoare cu trupul care este lipsit de suflet.
A-L pomeni pe Allah in inima, inseamna sa te gandesti la semnele lui Allah, sa-L iubesti pe El, sa-L venerezi pe El, sa te intorci cu cainta catre El, sa te temi de El, sa-ti pui increderea in El, si alte actiuni ale inimii.
Pomenirea lui Allah cu limba inseamna sa rostesti toate cuvintele care te vor aduce mai aproape de Allah, iar dintre toate, spune:”LAA ILAAHA ILL ALLAH”.

Pomenirea lui Allah prin fapte, inseamna orice fapta care te poate aduce mai apropape de Allah, cum ar fi statul si plecaciunea si prosternarea din timpul Rugaciunii, straduinta pe Calea lui Allah, plata zakatului, etc.Toate acestea fac parte din pomenirea lui Allah, pentru ca atunci cand facem asta, noi ne supunem lui Allah.

Recita ceea ce ti s-a revelat in Carte(Coranul) si implineste Rugaciunea [As-Salat]. Rugaciunea impiedica de la Al-Fahsha (pacate grave de orice fel, legaturi intime ilegale) si de la Al-Munkar (politeism, necredinta, ceea ce este oprit). Iar pomenirile (lauda) lui Allah (pentru voi) sunt lucru si mai mare (decat pomenirea lui Allah de catre voi in Rugaciuni), iar Allah stie ce faceti voi!”29:45

Abu Al-Aliyah a comentat versetul:
Rugaciunea (As-Salat) are trei atribute, iar Rugaciunea care nu contine nici una dintre aceste atribute nu este o Rugaciune adevarata. Ele sunt:

1) sa fie in totalitate si sincer de dragul lui Allah Singur (Ikhlas);

2) teama de Allah si pomenirea lui Allah. Ikhlas te determina sa faci fapte bune, iar teama te impiedica de la implinirea de fapte rele;

3) pomenirea lui Allah este Coranul care contine porunci si interdictii.

Ibn Awn Al-Ansari a spus:”Cand faci Rugaciunea, faci o fapta buna, care te impiedica de la pacatele imorale si fapte rele, iar ceea ce faci este parte din pomenirea lui Allah care este mai mare.

In ce priveste adzkaar care este rostit cu limba, cum ar fi recitarea Coranului, rostirea Tasbeeh (SubhanAllah), Tahmeed (Alhamdulillah), Tahleel (Laa Ilaha ill Allah), Takbir (Allahu Akbar), si toate pomenirile de dimineata si seara, sau cand mergem la culcare, cand iesim/intram in casa, samd, este esential sa ne miscam limba (automat si buzele).Nu va fi luat in considerare ca le-am rostit, daca nu ne miscam limba.

Ibn Rushd a relatat in al-Bayaan wa’l-Tahseel (1/490) ca Imam Malik (Allah sa aiba mila de el) a fost intrebat despre o persoana care recita atunci cand face Rugaciunea, dar nimeni nu poate sa-l auda, nici macar el insusi, si nu-si misca limba.
El a spus:”Aceasta nu este recitare, deoarece recitarea este cea in care se misca limba.”

Al-Kasaani a spus in Badaa’i’ al-Sanaa’i’ (4/118):
“Recitarea trebuie facuta numai prin miscarea limbii. Nu stiti ca daca cel care poate sa recite dar nu-si misca limba, rugaciunea lui nu este acceptata? La fel, cel care recita/citeste Coranul, nu se poate spune ca a recitat daca nu-si misca limba, ci mai degraba doar ca s-a uitat la el.
Acest lucru este indicat si de faptul ca, invatatii spun ca nu este permis pentru o persoana aflata in stare de junub sa recite Coranul cu limba sa, dar ei spun ca este permisibil sa se uite la Mus-haf (Coranul sub forma de carte) si sa recite Coranul in inima lui, fara sa-si miste limba. Acest lucru demonstreaza ca este o diferenta intre cele doua, si ca, a nu misca limba , nu poate fi socotita ca citire sau recitare. [al-Majmoo’, 1/187-189]

Shaykh Ibn ‘Uthaymeen Allah sa aiba mila de el) a fost intrebat:’Este obligatoriu sa misti limba cand reciti Coranul in Rugaciune, sau este sufiecient sa reciti in inima ta?
El a raspuns:”Recitarea trebuie facuta prin miscarea limbii. Daca o persoana recita in inima lui cand face Rugaciunea, nu este suficient. In mod similar, aceeasi regula se aplica si in cazul tuturor pomenirilor (adhkaar), nu este suficient sa le recitam in inima, ci este esential sa ne miscam limba si buzele.
Majmoo’ Fataawa Ibn ‘Uthaymeen, 13/156

RECITAREA ADHKAR PENTRU CEL CARE SE AFLA IN STARE DE IMPURITATE RITUALA-JUNUB

Este permisibil pentru cel aflat in stare de Junub (impuritatea datorata relatiilor sexuale) sa faca Du’a, si sa-L pomeneasca pe Allah, incluzand pomenirile (adhkar) recomandate inainte de culcare.
Intr-un hadis relatat de Aisaha(radiyAllahu anha) se spune:” Mesagerul lui Allah, sallAllahu aleihi wa salam obisnuia sa-L pomeneasca pe Alah in toate situatiile.”[Muslim]
Unii dintre comentatorii acestui hadis au spus: Acest hadis precizeaza principiul de baza, care este pomenirea lui Allah in toate circumstantele, indiferent daca te afli in stare de impuritate minora sau majora.
Dhikr in forma de Tasbeeh, Tahleel, Takbeer si alte pomeniri similare sunt permise in toate situatiile, in acord cu consensul Musulmanilor.
Ceea ce este interzis, este Dzikr care consta in recitarea Coranului, un verset intreg sau mai mult, fie ca este recitat din Mus-haf sau recitat din memorie.Dar este mustahab (recomandat) pentru cel care se afla in Junub, sa-si spele partile intime si sa faca wudu’ (ablutiunea) cand doreste sa mearga la culcare (daca nu doreste sa faca baia completa imediat , ci vrea sa mai amane), deorece acest lucru este stipulat intr-un hadis relatat de Umar (radiyAllahu anhu), care a spus:

O, Mesager al lui Allah! Poate unul din noi sa doarma daca este in Junub?” El, sallAllahu aleihi wa slam a spus:”Da, daca face wudu’.” [Bukhari]

[ al-Sharh al-Mumti’ by Ibn ‘Uthaymeen, 1/288; Tawdeeh Ahkaam by al-Bassaam, 1/250; Fataawa Islamiyyah, 1/232]-Islam Q&A

Si Allah stie cel mai bine!

Pacea fie asupra voastra!

CezarinaS.

Islamul Pacea Eterna

 

Anunțuri

2 gânduri despre “ESTE ESENTIAL SA MISCAM BUZELE ATUNCI CAND RECITAM CORANUL SAU FACEM DZIKR?

  1. Pingback: LAYLATUL QADR AR PUTEA FI CHIAR ACUM! | Islamul Pacea Eterna

  2. Pingback: O ZI DE POST IN RAMADAN de la A-Z! | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s