ISUS (aleihi salam) -TRIMISUL lui ALLAH

jesus islam

ISUS (aleihi sallam)-TRIMISUL lui ALLAH

 BISMILLAH

Bismilah wa Alhamdulillah waSalaatu waSalaamu ala Rasul Allah!

Salam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

 

Spuneti: Noi credem in Allah si in ceea ce ne-a fost trimis noua si ceea ce a fost trimis lui Avraam, lui Ismail, lui Isac, lui Iacob si semintiilor; in ceea ce le-a fost dat lui Moise si lui Isus si in ceea ce le-a fost dat [tuturor] Profetilor de catre Domnul lor. Noi nu facem deosebire intre ei! Noi Lui Ii suntem supusi[ musulmani]”.Coran 2:136

Profetul Muhammad (sall Allahu aleihi wa sallam) a spus:”Cel ce marturiseste ca:” La ilaha ill Allah (nu exista alta divinitate demna de adorare in afara de Allah), Care nu are parteneri (asociati) si ca Muhammad (sall Allahu aleihi wa sallam) este slujitorul Sau si Trimisul Sau si ca Isus (’Isa- aleihi sallam) este slujitorul Sau si Trimisul Sau, si Cuvantul Sau („Fii” si a fost) insuflat in Maria (Maryam) si un Ruh (duh) creat de El, si ca Paradisul este adevarat si ca Iadul este adevarat, va fi primit de catre Allah in Rai cu faptele lui chiar daca faptele lui sunt putine.” Junadah, un subrelatator a spus:”Ubadah a adaugat:’Acea persoana poate intra in Paradis pe oricare dintre cele opt porti doreste.” [Sahih al-Bukhari vol.4, hd.nr 644]

Cele sase Principii ale Islamului, in care toti Musulmanii trebuie sa creada sunt:

1) credinta in Allah (Unicitatea lui Allah-El este Creatorul a tot ce exista, Sustinatorul tuturor, Organizatorul etc,-numai El are drept de adorare),

2) in ingerii Sai,

3) in toti Mesagerii (Trimisii, Profetii) Sai,

4) in toate Cartile Revelate (Tora, Psalmii, Evanghelia, Coran),

5) in Ziua de Apoi 

6) in Al-Qadr [Predestinarea Divina].

Musulmanii trebuie sa creada in toate aceste principii fara sa tagaduiasca niciunul dintre acestea.

Este cunoscut faptul ca cea mai diferita opinie dintre Musulmani si Crestini, este cea privitoare la statutul lui Isus-aleihi sallam, insa ambele religii sunt de acord cu faptul ca Isus a fost nascut dintr-o virgina, respectiv Maria (Maryam).

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2016/03/31/niciun-musulman-nu-este-musulman-daca/

Trebuie amintit, fara a face o analiza istorica a Bibliei, pentru ca nu acesta este rolul acestui articol, ca teologi eminenti crestini recunosc ca Biblia a suferit modificari de-a lungul secolelor, si nu este niciun dezacord in aceasta privinta. De asemenea este recunoscut faptul ca, pe parcursul vietii sale, Isus-aleihi salam nu a scris si nu a cerut nimanui sa o faca, iar tot ce numim astazi Evanghelii, sunt rodul unor maini anonime. Ele au fost scrise la o distanta de aproximativ 80-100 de ani dupa Isus. Chiar si asa, cele mai vechi manuscrise dateaza din sec IV, respectiv VI dupa Isus-aleihi sallam. Fiecare ramura a crestinismului, fiecare dintre acestea pretinzand ca detin adevarul, au versiunea lor. Astfel, versiunea ortodoxa are 86 carti, romano-catolicii 73 carti, protestantii 66 s.a.m.d. Mai mult, Evangheliile se numesc dupa Matei, dupa Marcu, dupa Luca, dupa Ioan, dar care este Evanghelia dupa Isus? Si se numesc ‘dupa’, tocmai pentru ca nu ei sunt autorii.

Sa mai amintim ca au fost mult mai multe Evanghelii, insa doar cele patru au fost canonizate. De asemenea este bine cunoscut faptul ca ele au fost re-re-editate de-a lungul timpului  si sunt numeroase versiuni care circula astazi in intreaga lume.

Allah a informat umanitatea de faptul ca Scripturile anterioare au fost alterate fata de continutul original, si datorita Indurarii Sale, a trimis omenirii pe ultimul Sau Profet-Muhammad, sall Allahu aleihi wa sallam si Revelatia Finala-Coranul.

Din acest punct de vedere, nu se poate nicidecum face comparatie intre Evanghelii si Coran. Asa cum Dumnezeu este UNUL, si Coranul este UNUL.  El exista in forma sa originala, absolut nimeni nu a contestat acest lucru. Coranul s-a aflat si se afla in inimile a milioane de credinciosi care l-au memorat in intregime, este  recitat zilnic in rugaciunile musulmanilor de pe intreaga planeta, indiferent de originea sau limba pe care o vorbesc.

Daca prin absurd, toate copiile Coranului ar fi distruse, au existat, exista si vor exista o multime de oameni, inclusiv copii, care l-au memorat din scoarta in scoarta, oameni de diferite etnii, vorbitori sau nevorbitori ai limbii arabe. Toti acestia vor fi capabili sa refaca textul Coranului fara nici cea mai mica greseala. SubhanAllah! Afla de AICI, cum a fost pastrat Coranul:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/06/13/istoria-alcatuirii-coranului1/

Allah Insusi a garantat pastrarea Coranului: „Intr-adevar, Noi am pogorat Coranul si Noi ii vom fi pazitori”. Coran 15:19

*[“Noi” este pluralul de Majestate care arata Suveranitatea si Maretia Sa].

Niciun cuvant si nicio litera nu a fost schimbata sau modificata. De ce? Allah a garantat pastrarea lui, pentru ca este mesajul final si complet al lui Allah, adresat intregii omeniri pana la sfarsitul acestei lumi, mesaj care va ramane la fel de viu si de autentic ca in prima zi, deoarece Allah nu va mai trimite nicio alta Carte si niciun alt Profet, caci Muhammad (sall Allahu aleihi wa sallam), a fost ultimul Trimis al lui Dumnezeu. (pentru ca toate celelalte Carti si toti Profetii anteriori, au avut un mesaj limitat la o anumita perioada de timp si s-au adresat unei anumite comunitati).

TAWHID ALLAH-UNICITATEA LUI ALLAH inseamna ca:

Allah este Stapanul tuturor lumilor, a tot ce exista vazut si nevazut, El este Organizatorul si Planificatorul tuturor lucrurilor, El este Cel care da viata si da moarte…etc, toate acestea reprezentand: MARTURISIREA  UNICITATII LUI ALLAH-TAUHID AR-RUBUBIYYA.

NIMENI in afara de Allah Singur nu are drept la adorare si nimeni altcineva indiferent ca este inger, mesager, profet, etc. nu are acest drept.

Toate acestea reprezinta: MARTURISIREA UNICITATII IN ADORARE- TAUHID AL  ULUHIYYA, ceea ce inseamna ca NE  RUGAM  NUMAI LUI Allah, iL invocam numai pe El, iI cerem numai Lui ajutorul, juram numai pe El si ca tot ceea ce Allah si Mesagerul Sau Muhammad-sallalahu alehi wa salam- ne-au poruncit in Quran si in Sunnah, trebuie sa facem si tot ceea ce Allah si Mesagerul Sau(sallAllahu aleihi wa sallam) ne-au interzis, nu trebuie sa facem.

Cele mai bune Nume si cele mai perfecte Calitati cu care Allah S-a numit sau S-a calificat in Coran sau cu care Profetul Sau L-a numit sau L-a calificat in declaratiile sale, toate aceste Nume sunt numai pentru Allah, fara a le schimba sensul sau a le atribui altcuiva. Aceasta reprezinta: MARTURISIREA UNICITATII NUMELOR SI CALITATILOR LUI ALLAH-TAUHID AL-ASMA WAS SIFAT

Acum sa vedem care este conceptul Crestin in privinta Divinitatii.

Din Crezul de la Niceea instituit sub comanda lui Constantin cel Mare la Consiliul de la Niceea in sec IV si alti 218 episcopi care au semnat  acest document,  reiese ca: Tatal, Fiul si Sfantul Duh sunt co-eterni, co-egali, fiecare dintre ei fiind Dumnezeu, impreuna si nu separat, fara inceput si fara sfarsit. Mai mult, conceptul de venerare al Mariei, a fost instituit in anul 553, la Constantinopol, cand i-au dat titlul de „mother of God”. Astaghfirullah pentru aceasta blasfemie!

Toate acestea trebuiau sa fie aduse in discutie, pentru a incerca sa intelegem cum priveste Islamul Creatorul, care este UNIC in toate sensurile acestui cuvant, care nu are seaman si nici egal, Creatorul care este TOTAL diferit de creatia Sa si ale carui calitati nu pot fi atribuite NIMANUI VREODATA.

In acest articol voi incerca sa demonstrez si sa sustin punctul de vedere al Islamului in privinta Unicitatii lui Allah si a faptului ca Isus- aleihi sallam,  a fost un Profet al lui Allah, prin Versete din Coran si Biblie. Trebuie sa marturisesc ca acest articol este de fapt o editare a unui raspuns adresat unui profesor de teologie,  pe care l-am scris cu ceva timp in urma.

ISUS A VENIT CU TORA si EVANGHELIA

Matei 5:17

Să nu credeţi că am venit să stric Legea sau Proorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc.

 Eu (Isus vorbeste) întăresc Tora dinaintea mea şi vouă vă dau dezlegare la o parte dintre cele oprite. Eu v-am adus vouă un semn de la Domnul vostru. Temeţi-vă de Dumnezeu şi daţi-mi ascultare!” Coran 3:50

Isus a venit cu Tora si Evanghelia. Practic nu a venit cu o lege complet noua, ci cu unele schimbari si cu unele dezlegari la anumite lucruri ce erau oprite in Tora, si bineinteles ca si ceilalti Profeti (Trimisi, Mesageri) sa reaminteasca oamenilor credinta intr-un Singur Dumnezeu.

TEAMA DE DUMNEZEU SI SUPUNEREA FATA DE EL

Ecclesiast 12:13

13 Să ascultăm dar încheierea tuturor învăţăturilor: Teme-te de Dumnezeu şi păzeşte poruncile Lui. Aceasta este datoria oricărui om.

Coran4:131-Ale lui Allah sunt toate cele din ceruri si de pre pãmânt. Noi le-am poruncit celor carora le-a fost data Cartea inaintea voastra(crestini si evrei), precum si vouã: “Fiti cu fricã de Allah!”. Iar dacã voi nu  credeti,[aceasta] nu-I va aduce prejudicii lui Allah, [cãci] ale lui Allah sunt cele din ceruri si de pre pãmânt si Allah este Înstãrit [si] Vrednic de Laudã [Ghaniyy,Hamid].

Coran51:56 –Eu nu i-am creat pe jinni si  pe oameni decat pentru ca ei sa Ma adore.

ALLAH(DUMNEZEU) CEL VESNIC, VIU

Isaia 40:28

28 Nu ştii? N’ai auzit? Dumnezeul cel vecinic, Domnul a făcut marginile pămîntului. El nu oboseşte, nici nu osteneşte; priceperea Lui nu poate fi pătrunsă.

Coran 2:255-Allah! Nu existã divinitate afarã de El, Cel Viu, Vesnicul [Al-Qayyum])! Nici atipirea, nici somnul nu-L cuprind! Ale Lui sunt cele din ceruri si de pre pãmânt! Cine este acela care ar putea mijloci la El fãrã de îngãduinta Lui? El le stie pe cele din fata lor si pe cele din urma lor. Si ei nu pricep nimic din stiinta Sa în afarã de ceea ce El voieste. Tronul Lui se întinde peste ceruri si peste pãmânt si nu-I este grea pãzirea lor. El este Preaînaltul, Mãretul [Al-Aliyy,Al’Azim]!

Coran 28:88Si nu chema alãturi de Allah alt dumnezeu, cãci nu existã altã divinitate în afarã de El! Totul va pieri în afarã de Chipul Sãu. La El este judecata si la El veti fi adusi înapoi!

Coran 55:26-27 Toti cei care sunt pe pãmânt vor pieri,Va rãmâne vesnic [numai] fata Domnului tãu, Cel plin de Slavã si de Cinste.

NUMAI ALLAH (DUMNEZEU) ARE DREPTUL DE A FI ADORAT

Matei 4:10

10 ,,Pleacă, Satano”, i -a răspuns Isus. ,,Căci este scris:’Domnului, Dumnezeului tău să te închini şi numai Lui să-I slujeşti.“

Luca 4:8

Drept răspuns, Isus i-a zis:,,Înapoia Mea, Satano! Este scris: Să te închini Domnului, Dumnezeului tău, şi numai Lui să-I slujeşti.“

Coran 21:25-Si Noi nu am trimis înaintea ta nici un profet fãrã sã nu-i revelãm lui: „Nu existã altã divinitate în afarã de Mine, deci adorati-Mã pe Mine!

 

ISUS (aleihi sallam) ESTE PROFETUL (TRIMISUL) LUI ALLAH

 Ioan 17:3

Şi viaţa vecinică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimes Tu.

Ioan 8:26
26 Eu am multe de zis şi de condamnat cu privire la voi, însă Cel Ce M-a trimis este adevărat, iar Eu, ceea ce am auzit de la El, aceea spun lumii.

Matei 13:57
57
Şi astfel ei se poticneau în El. Isus însă le-a zis: „Un profet nu este fără onoare decât în patria şi în casa lui“.

Matei 21:11
11
Mulţimile răspundeau:
– Acesta este Profetul Isus din Nazaretul Galileii!

Luca 24:19
19 – Ce anume? i-a întrebat El.
– Cele privitoare la Isus din Nazaret, i-au răspuns ei, Care era un profet puternic în faptă şi cuvânt înaintea lui Dumnezeu şi a întregului popor.

Coran 19:29-32

29. Ea [Maria] a fãcut semn spre el(Isus), dar ei au zis: “Cum sã vorbim cu acela care este un prunc de leagãn?”(39)

30. Dar el [pruncul Isus] a zis:“Eu sunt robul lui Allah! El mi-a dãruit Scriptura(Evanghelia) si m-a fãcut profet!

31. Si El(Allah) m-a binecuvântat, oriunde as fi, si mi-a poruncit Rugãciunea [As-Salat] si Dania [Az-Zakat](42), cât voi trãi,

32. si bunãcuviintã fatã de nãscãtoarea mea! Si nu m-a fãcut pe mine trufas, nici ticãlos!

Ioan 5:30

30 Eu nu pot face nimic de la Mine însumi: judec după cum aud; şi judecata Mea este dreaptă, pentru că nu caut să fac voia Mea, ci voia Tatălui, care M-a trimes.

Ioan 8:28

28 Isus deci le-a zis: ,,Cînd veţi înălţa pe Fiul omului, atunci veţi cunoaşte că Eu sînt, şi că nu fac nimic dela Mine însumi, ci vorbesc după cum M-a învăţat Tatăl Meu.

*In Ioan este un capitol intreg denumit „ Isus fiul omului”, si este numit fiul omului de 84 de ori in Evanghelii.

Luca 4:43 însă El le-a zis: “Trebuie să mă duc și în alte orașe să proclam Evanghelia  despre Împărăția lui Dumnezeu, pentru că de aceea am fost trimis.”

Coran 3:48-Si El (Allah) îl va învãta scrierea si întelepciunea, Tora si Evanghelia. Si trimis la fiii lui Israel [le va zice]: “Eu vin la voi cu semn de la Domnul vostru! …

Ioan 17:4

Eu Te-am proslăvit pe pământ, terminând lucrarea pe care Mi-ai dat-o s-o fac.

 

ISUS VESTESTE VENIREA UNUI ALT PROFET DUPA EL- ESTE VORBA DESPRE PROFETUL ISLAMULUI- MUHAMMAD sall Allahu aleihi wa sallam

Ioan 16:7

Totuş, vă spun adevărul: Vă este de folos să Mă duc; căci, dacă nu Mă duc Eu, Mîngîietorul nu va veni la voi; dar dacă Mă duc, vi-L voi trimete.

Ioan 14:16

16 Şi Eu voi ruga pe Tatăl, şi El vă va da un alt Mîngîietor (Greceşte: Paraclet, apărător, ajutor.), care să rămînă cu voi în veac;

Coran 61:6-Si [adu-ti aminte] când Isus, fiul Mariei, a zis: “O, fii ai lui Israel! Eu sunt trimisul lui Allah la voi, întãrind Tora de dinainte de mine si vestind un Trimis ce va veni dupã mine si al cãrui nume este Ahmad!“(atat numele Muhammad cat si Ahmad provin dele aceeasi radacina”hamide”care inseamna „ cel laudat, maret, slavit”, dar in Coran apar ca nume proprii si se refera la profetul Islamului)…

Din cele trei versete, reiese faptul ca Isus(as) si-a indeplinit misiunea sa cu care a fost investit de Dumnezeu si profeteste venirea unui alt profet “care va ramane cu voi in veac”, aceasta insemnand ca mesajul cu care va veni, acest ultim profet (Muhammad-saws), va dainui in veci, pentru ca Muhammad salAllahu aleihi wa sallam este ultimul Trimis al lui Allah, caruia i-a fost revelat Coranul, care este si va fi valabil pentru totdeauna si pentru toti oamenii si in toate timpurile pana la sfarsitul acestei lumi.

MINUNILE CU CARE A VENIT ISUS SI TOTI CEILALTI PROFETI DE-A LUNGUL TIMPULUI SUNT INFAPTUITE TOATE DOAR CU VOIA SI PUTEREA LUI ALLAH

Faptele Apostolilor 2:22

22 Israeliți! Ascultați cu atenție cuvintele acestea: Isus din Nazaret a fost un bărbat  pe care Dumnezeu L-a acreditat înaintea voastră prin faptele puternice, prin minunile și prin semnele pe care Dumnezeu le făcea în mijlocul vostru prin El, după cum voi înșivă știți.

Coran 43:63-64Si când a venit Isus cu semnele limpezi, a zis el: “Am venit la voi cu întelepciunea(Al-Hikmah/profetia), pentru a vã limpezi vouã unele [din lucrurile] în care voi sunteti deosebiti. Fiti cu fricã de Allah si dati-mi ascultare! Allah este Domnul meu si este Domnul vostru, adorati-L pe El! Aceasta este calea cea dreaptã!”

Coran 3:49-51 49. Si trimis la fiii lui Israel [le va zice]: “Eu vin la voi cu semn de la Domnul vostru! Eu plãmãdesc pentru voi din lut ca un chip de pasãre si suflu asupra sa si se va face o pasãre vie, cu voia lui Allah. Si-i voi tãmãdui pe orb si pe lepros, si-i voi învia pe morti, cu voia lui Allah.

Eu vã voi vesti ceea ce mâncati si ceea ce pãstrati în casele voastre. În aceasta este un semn pentru voi, dacã voi sunteti credinciosi!

50. Eu întãresc ceea ce a fost revelat în Tora mai înainte de mine si vã voi îngãdui o parte din cele ce v-au fost oprite. Eu v-am adus semne de la Domnul vostru, deci fiti cu fricã de Allah si dati-mi ascultare!

51. Allah este Domnul meu si Domnul vostru. Asadar, adorati-L pe El! Aceasta este o cale dreaptã!”

OAMENII NU RESPECTA CEEA CE LE-A FOST REVELAT DE CATRE ALLAH (DUMNEZEU), dar URMEAZA LEGI FACUTE DE OAMENI

Matei 15:8-9

Poporul acesta Mă onorează doar cu vorba,

dar inimile lor sunt departe de Mine!

Dar Mi se închină în zadar,

pentru că învățăturile pe care le dau

ei, sunt porunci făcute de oameni.”

Coran 9:31-Ei îi iau pe rabinii lor si pe cãlugãrii lor, precum si pe Mesia, fiul Mariei, ca Domni în locul lui Allah, în vreme ce li s-a poruncit sã nu adore decât un singur Dumnezeu, în afara cãruia nu este [alt] Dumnezeu. Mãrire Lui! El este deasupra celor pe care-i asociazã Lui!

Cand versetul 9:31 a fost revelat, unul dintre companionii Profetului l-a intrebat:” O, Profet al lui Allah! Ei nu-i adora (pe rabinii si calugarii lor). Atunci Profetul(saws) a spus: „Cu siguranta o fac. Ei (rabinii si calugarii) fac lucrurile permise ca fiind interzise, iar lucrulile interzse ca fiind permise, iar ei (evreii si crestinii) ii urmeaza si facand asta, cu adevarat ii adora pe ei.”[Ahmad & At-Tirmidhi]

Coran 10:18.” Ei adora in locul lui Allah ceea ce nu le face lor niciun rau si niciun folos si zic ei:„Acestia sunt mijlocitorii nostri la Allah!”

 

DACA ISUS ESTE DUMNEZEU ATUNCI CUI Ii CERE AJUTORUL?

Matei 27:46

46 Şi pe la ceasul al nouălea, Isus a strigat cu glas tare: „Eli, Eli[a], lema[b] sabactani?“[c], care înseamnă „Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, de ce M-ai părăsit?[d]

Matei 27:46

46 Pe la trei, Isus a strigat cu voce tare: “Eli, Eli, lama sabactani?”, care înseamnă Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, de ce M-ai părăsit?

Acestea sunt cuvinte ce i se atribuie lui Isus, atunci cand se afla pe cruce. Daca Isus este cel care se afla pe cruce, insusi Dumnezeu intrupat, atunci cui ii cere ajutorul??? Lui, insusi? Daca pe cruce era Mantuitorul, propiul fiu pe care Dumnezeu l-a trimis pentru misiunea nobila de a mantui omenirea de pacate, omenire care din punct de vedere al crestinilor se naste pacatoasa (vinovata de pacatul originar), atunci in ultimul moment nu mai era doritor sa-si indeplineasca misiunea? Din punct de vedere al doctrinei Trinitatii, TATAL, FIUL SI DUHUL SFANT, sunt UNA. Oare sa fi murit o parte din trei? Sunt foarte multe semne de intrebare care evident, NU POT AVEA VREUN RASPUNS LOGIC. Mai mult, reiese din Evanghelii ca Isus se ruga, se prosterna, postea.

 

DUMNEZEUL MEU SI DUMNEZEUL VOSTRU

Ioan 20:17

Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru!

Coran 3:51.(Isus a spus): Allah este Domnul meu si Domnul vostru. Asadar, adorati-L pe El! Aceasta este o cale dreaptã!”

IUBIREA PENTRU DUMNEZEU MAI PRESUS DE ORICE

Marcu 12:30

Să-L iubești pe Domnul, Dumnezeul tău cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, cu toată mintea ta și cu toată puterea ta.

Coran 9:24- Spune: “Dacã pãrintii vostri, fiii vostri, fratii vostri, sotiile voastre,clanul vostru, bunurile pe care le-ati dobândit, negotul de a cãrui lâncezire vã temeti si locuintele de care sunteti multumiti vã sunt vouã mai scumpe decât Allah, decât Trimisul Sãu si decât lupta pe calea Lui, atunci asteptati-vã sã vinã Allah cu porunca Sa!” Iar Allah nu cãlãuzeste neamul de nelegiuiti!

Coran 2:165-Dar sunt printre oameni [si unii] care Îi fac în afarã de Allah semeni pe care îi iubesc asemenea iubirii pentru Allah. Dar cei

care cred sunt mai stãruitori în iubirea pentru Allah.

Coran 85:14- El(Allah) este Cel Iertãtor[si] Cel Plin de Dragoste [Al-Ghafur, Al-Wadud]

PRIMA PORUNCA: SUPUNEREA FATA DE ALLAH (DUMNEZEU) UNICUL

Marcu 12:29-30

29 Isus i-a răspuns: “Prima și cea mai importantă poruncă este: Ascultă, Israel! Domnul, Dumnezeul nostru este singurul Domn.

Deuteronom 4:35                                                                        

35 Numai tu ai fost martor la aceste lucruri, ca să cunoşti că numai Domnul este Dumnezeu şi că nu este alt Dumnezeu afară de El.

Deuteronom 6:4
Moise(AS):”Asculta Israele:”Domnul, Dumnezeul nostru este UN SINGUR DOMN!”

Coran 5:72
Doar a zis Mesia [Isus]:”O, fii ai lui Israel, adorati-L pe Allah, Domnul meu si Domnul vostru”.
Coran 4:171O, voi oameni ai Scripturii!(crestinii) Nu exagerati în privinta religiei voastre si nu spuneti despre Allah decât adevãrul! Mesia Isus, fiul Mariei, este trimisul lui Allah, cuvântul Sãu(gratie cuvantului Sau, „FII” si a fost) pe care El l-a transmis Mariei (prin Arhangelul Gavril) si un duh de la El (asemeni celorlalte duhuri sau suflete create). Credeti, asadar, în Allah si în trimisii Sãi. Si nu spuneti “Trei!”. Opriti-vã de la aceasta si va fi mai bine pentru voi. Allah nu este decât un Dumnezeu Unic. Slavã Lui! Sã aibã El un copil? Ale Lui [Allah] sunt cele din ceruri si de pre pãmânt si Allah este cel mai bun Ocrotitor [Wakil].

 

Isaia 44:6

,,Aşa vorbeşte Domnul, Împăratul lui Israel şi Dumnezeu.Răscumpărătorul lui, Domnul oştirilor: ,Eu sînt Cel dintîi şi Cel de pe urmă, şi afară de Mine, nu este alt Dumnezeu.

Coran 57:3 “El este Întâiul si Cel de pe urmã, Cel de deasupra tuturor si Cel ascuns si El este AtoateStiutor [Al-Awwal, Al-Aakher, Az-Zaher, Al-Baten].

Isaia 46:9

Amintiţi-vă lucrurile de la început, acelea din vechime,
c
ăci Eu sunt Dumnezeu, nu este altul! Eu sunt Dumnezeu, nu este altul ca Mine!

Coran 42:11 Nu este nimic asemenea cu El(nu are nimeni calitatile Sale). El este Cel care Aude Totul si Cel care Vede Totul [As-Sami’, Al-Basir].

 

STIINTA DESPRE CEAS SE AFLA NUMAI LA ALLAH

Matei 24:36

Despre ziua aceea şi despre ceasul acela, nu ştie nimeni: nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatăl.

Coran 31:34. Numai la Allah se aflã cunoasterea Ceasului.

 

NASTEREA MIRACULOASA A LUI ISUS– pacea fie asupra lui

Profetul Muhammad (sall Allahu aleihi wa sallam) a spus:”Cel ce marturiseste ca: La ilaha ill Allah (nu exista alta divinitate demna de adorare in afara de Allah), Care nu are parteneri (asociati) si ca Muhammad (sall Allahu aleihi wa sallam) este slujitorul Sau si Trimisul Sau si ca Isus (’Isa- aleihi sallam) este slujitorul Sau si Trimisul Sau, si Cuvantul Sau („Fii” si a fost) insuflat in Maria (Maryam) si un Ruh (duh) creat de El, si ca Paradisul este adevarat si ca Iadul este adevarat, va fi primit de catre Allah in Rai cu faptele lui chiar daca faptele lui sunt putine.” Junadah, un subrelatator a spus:”Ubadah a adaugat:’Acea persoana poate intra in Paradis pe oricare dintre cele opt porti doreste.” [Sahih al-Bukhari vol.4, hd.nr 644] Se regaseste si in Muslim.

In CORAN, Allah graieste in Surat Al Imran:Ingerii au zis : O, Maria! Allah iti vesteste un CUVANT din partea LUI: numele lui va fi AL- MASIH ‘ISA( MESIA ISUS), fiul Mariei, maret in aceasta lume ca si in Lumea de Apoi si unul dintre cei mai apropiati (de Allah)……

Ea(Maria) a zis: Doamne, cum sa am un copil fara sa ma fi atins un barbat? I-a raspuns (Gavril): intocmai asa! Allah creeaza ceea ce voieste EL. Cand El hotareste un lucru, El spune doar „Fii” si el este de indata!” 3:45-47

Cand se refera la CUVANTUL lui ALLAH ( kalimatulllah), inseamna ca a fost nascut intr-un mod neobisnuit fara a avea tata, la porunca expresa a lui Allah- adica „ sa fie” si a fost, asa cum si in Biblie in Geneza,” Dumnezeu a zis sa fie lumina si a fost  lumina”etc.

De asemenea in Coran, Allah il compara pe Isus cu Adam:Inaintea lui Allah, Isus  este asemenea  lui Adam, pe care El l-a facut din lut, si apoi i-a zis lui”FII” si el a fost”. Coran 3:59

Informatii detaliate, AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/08/12/isus-este-trimisul-lui-allah-cuvantul-sau-si-un-duh-de-la-el-4171/

Creatia este de patru feluri si anume: Allah l-a creat pe ADAM din lut, fara mama si fara tata;a creat-o pe EVA din coasta lui Adam, fara mama; pe ISUS din Maria, fara tata; iar pe ceilalti oameni din mama si tata. Puterea lui Allah este nemarginita si El creeaza ceea ce voieste. Cine tagaduieste acest lucru, il tagaduieste pe Allah (Dumnezeu).

Referitor la INTOARCEREA lui ISUS (AS), Profetul Muhammad(sallAllahu aleihi wa sallam) ne spune:

„Profetii sunt frati, mamele lor sunt diferite, insa religia lor este una singura. Iar eu sunt cel mai apropiat dintre oameni de Isus, fiul Mariei, caci intre mine si el nu a fost niciun alt profet. Si el(Isus) va pogori, iar cand il veti vedea, o sa-l cunoasteti:el este un barbat de inaltime mijlocie, alb-roscat, cu doua straie pe el; capul lui parca picura, cu toate ca nu l-au udat. Si va lovi el crucea, si va omori porcul, si va pune birul si-i va chema pe oameni la Islam. Iar Allah va nimici in vremea lui toate religiile, afara de Islam, iar Mesia, il va nimici pe AntiCrist si va ramane pe pamant 40 de ani, iar dupa aceea va muri si se vor ruga musulmanii pentru el.”

Si mai sunt si alte relatari despre venirea lui Isus, inclusiv Coranul ne spune ca „ el (Isus) va fi un semn pentru Ceas”, adica reintoarcerea lui pe pamant este unul dintre semnele mari care prevestesc sosirea Ceasului.

Despre revenirea lui Isus (as), AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/10/05/the-end-of-time-revenirea-lui-isa-isus-bin-maryam/

REFERITOR la MARIA (Allah sa fie multumit de ea), fiica lui Imran, mama lui Isus.(as)

Ea este singura femeie care este mentionata dupa numele ei, in Coranul cel Sfant. Mai mult, un intreg capitol ii poarta numele- Surat Maryam.

In versetul de mai jos, Allah ne arata ca El a ales-o peste femeile lumilor (din vremea ei).

SubhanAllah, ce onoare! Ea este un model pentru toate femeile, caci chiar numele ei,  Maryam, inseamna “adoratoarea Domnului”. Ea si-a dedicat toata viata adorarii lui Allah, iar El a binecuvantat-o si a intarit-o inca de cand era o copila prin minuni.

“Ingerii au zis: O, Maria! Allah te-a ales si te-a facut curata. El te-a ales peste femeile lumilor/ O, Maria! Fii cu ascultare fata de Stapanul tau, prosterneaza-te si pleaca-te, rugandu-te impreuna cu cei ce se pleaca!” Coran 3:42-43

Iar intr-o relatare a Profetului Muhammad (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui), acesta a spus:”Cele mai virtuoase dintre femeile care salasuiesc in Paradis sunt patru: Khadija-fiica lui Khuwaylid, Fatima-fiica lui Muhammad, Maria-fiica lui Imran si Asiya- fiica lui Muzahim si sotia lui Faraon”.

Maria, mama lui Isus (as) in Coran, AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/04/04/allah-te-a-ales-peste-femeile-lumilor/

 ISUS aleihi sallam NU VORBESTE DE LA EL

Ioan 7:16 16 

Isus le-a zis: Invăţătura Mea nu este a Mea, ci a Celui Ce M-a trimis

Ioan 14:24

24 Cine nu Mă iubeşte nu păzeşte cuvintele Mele; şi cuvântul pe care-l auziţi nu este al Meu, ci al Tatălui, Care M-a trimis.

Ioan 12:49

49 Căci Eu n-am vorbit de la Mine Însumi, ci Cel Ce M-a trimis, Tatăl Însuşi, Mi-a dat poruncă ce să vorbesc şi ce să spun

ISUS IMPLINESTE VOIA LUI ALLAH

Ioan 4:34

 34 Isus le-a mai zis:

Mâncarea Mea este să fac voia Celui Ce M-a trimis şi să împlinesc lucrarea Lui.

Ioan 6:38

38 Căci am coborât din cer nu ca să fac voia Mea, ci voia Celui Ce M-a trimis.

Luca 22:42

42 zicând: „Tată, dacă vrei, îndepărtează de la Mine paharul[a] acesta! Totuşi facă-se nu voia Mea, ci a Ta!

ALLAH ESTE CEL MAI MARET

Ioan 5:30

30 Eu nu pot face NIMIC de la Mine; Eu judec după cum aud, şi judecata Mea este dreaptă, pentru că nu caut să fac voia Mea, ci voia Celui Ce M-a trimis.

Ioan 14:28

28 Aţi auzit că v-am spus: Mă duc şi voi veni iarăşi la voi.“ Dacă Mă iubeaţi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, pentru că Tatăl este mai mare decât Mine

Ioan 10:29

29 Tatăl Meu, Care Mi le-a dat, este mai mare decât toţi; şi nimeni nu le poate smulge din mâna Tatălui.

Coran 22:62                               

Allah este Cel mai inalt[Al-‘ALIYY]si Cel mai mare [Al-KABIR].

CUNOASTEREA

Ioan 7:16

16 Isus le-a zis:

Învăţătura Mea nu este a Mea, ci a Celui Ce M-a trimis

Marcu 13:32

32 Dar despre ziua sau ora aceea nu ştie nimeni, nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatăl.

STATUTUL

Marcu 10:18

18 Isus i-a răspuns:

– De ce Mă numeşti bun? Nimeni nu este bun decât UNUL: Dumnezeu.

ALLAH (DUMNEZEU) NU POATE FI VAZUT CU OCHIUL LIBER

Exod 33:20

20 Domnul a zis: ,,Faţa nu vei putea să Mi-o vezi, căci nu poate omul să Mă vadă şi să trăiască!`

Coran: 6:103

“Privirile nu-L ajung (privirile oamenilor din aceasta lume), insa El prinde toate privirile (nu-i este ascunsa privirea niciunei fiinte).

ISUS ARE UN DUMNEZEU

Ioan 20:17

17 Isus i-a zis:

– Nu Mă ţine, pentru că încă nu M-am suit la Tatăl! Du-te însă la fraţii Mei şi spune-le: Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru!“

In concluzie, Islamul este Pace, este supunerea fata de Stapanul Lumilor, este Certitudine (si nu indoiala), este Adevar, este poruncirea binelui si interzicerea raului, este Desavarsirea Mesajului lui Allah (Dumnezeu) catre intreaga omenire, este primul si ultimul mesaj, pentru ca Islamul, adica supunerea constienta si totala fata de Allah, a fost mesajul tuturor profetilor, caci absolut toti au chemat la adorarea UNUI SINGUR DUMNEZEU! .

Acesta este adevaratul Islam si acestia sunt adevaratii musulmani.

“[Si] va zice Allah: In aceasta Zi( Ziua de Apoi), celor care cred in Adevar le va fi de folos adevarul, iar ei vor avea parte de Gradini(Paradisul) pe sub care curg paraie si vesnic vor salasui in ele Allah este multumit de ei, iar ei sunt multumiti de El! Aceasta este cea mai mareata izbanda! Coran 5:119

 „In ziua aceasta am desavarsit religia voastra si am implinit harul Meu asupra voastra si am incuviintat Islamul ca religie pentru voi!” Coran 5:3

Ya-Sin. (Jur) Pe Coranul plin de intelepciune, tu(Muhammad), esti (unul) dintre trimisi pe un drum drept! (Aceasta este) revelatia Celui Atotputernic(si) Indurator”. Coran 36:1-5   

Pentru final, am lasat doua versete din Biblie, care pot sa concluzioneze tema acestui articol, in care am incercat prin dovezi din Coran si Biblie, sa arat ca Isus, aleihi sallam este unul dintre Profetii cei mai apropiati de Allah, care a transmis Tora si Evanghelia asa cum i-au fost revelate de Allah (Dumnezeu), iar prima si principala porunca a fost aceea de a-L adora pe Allah, UNICA DIVINITATE. 

Ioan 8:40

 Însă acum încercaţi să Mă omorâţi, pe Mine, un OM care v-am spus adevărul pe care l-am auzit de la Dumnezeu.

1 Timotei 2:5

Căci este un singur Dumnezeu, şi este un singur mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Hristos

Cea mai elocventa Sura din Coran care vorbeste despre Unicitatea lui Allah este Surat IKHLAS(112):

„Spune:El este Allah, Cel Unic, Allah-us Samad (este un cuvant ce inglobeaza mai multe sensuri si din care reiese ideea de superioritate absoluta, Cel care nu are nevoie de nimic si Cel de care toate creatiile au nevoie, etc), El nu naste si nu este nascut, Si El nu are pe nimeni egal”

 

Cu adevarat Allah este UNIC si FARA EGAL!

Sper ca versetele din Biblie, sustinute si confirmate de cele din Coran, au fost destul de elocvente si arata clar ca Dumnezeu este UNUL SINGUR, si ca numai Lui trebuie sa te supui si doar pe El sa-l iubesti cu toata puterea ta, Iar Isus (pacea fie asupra lui), a fost Trimisul Sau, si unul dintre cei mai apropiati de Allah.

Coran3:45Ingerii au zis: O, Maria! Allah iti vesteste un CUVANT din parte Lui: numele lui va fi Al-Masih Isa( Mesia Isus),fiul Mariei, maret in aceasta lume ca si in Lumea de Apoi, si unul dintre cei mai apropiati (de Allah).

Cei care tagaduiesc aceste dovezi (Versetele din Biblie intarite cu cele din Coran), inseamna ca  NEAGA ADEVARUL!

Iar cei care vor sa aduca alte versete (din Biblie) care sa le contrazica, inseamna ca sunt in EROARE!

ADEVARUL este UNUL SINGUR! DRUMUL DREPT este DOAR UNUL! Esential este sa apelam la ratiunea cu care Allah ne-a inzestrat pentru a descoperi acest ADEVAR!

Coran 3:64.< Spune: „O, voi oameni ai Scripturii (crestini&evrei), veniti la un cuvânt comun între noi si voi: sã nu-L adorãm decât pe Allah, sã nu-I asociem nimic, sã nu ne luãm unii pe altii drept dumnezei, în afarã de Allah. Apoi dacã ei vor întoarce spatele, spuneti-[le]: Mãrturisiti [cel putin] cã noi suntem supusi (musulmani)!”>

Coran 2:285 „Trimisul a crezut in ceea ce i-a fost pogorat de la Domnul sau,  asemenea si dreptcredinciosii. Fiecare [dintre ei] a crezut in Allah, in ingerii Lui, in Scripturile Lui si in Trimisii Lui. [Si ei zic]:’ Noi nu facem nicio deosebire intre vreunul dintre Trimisii Sai”.

Coran 22:62 „Aceasta pentru ca ALLAH este ADEVARUL (Singura Divinitate din tot ceea ce exista, Care nu are parteneri sau asociati), iar ceea ce invoca ei alaturi de El este DESARTACIUNE(Batil-falsitate), pentru ca ALLAH este CEL mai INALT [si] CEL mai MARE[Al-Aliyy, Al-Kabir]”.

Aceasta este istoria lui Isus/’Isa-aleihi salam, dupa cum Allah ne spune:

Acesta este Isus, fiul Mariei! Aceasta este povestea adevarata de care ei se indoiesc! Nu se cuvine ca Allah sa-Si atribuie un fiu! Marire Lui! Daca El hotareste un lucru, atunci El zice:”Fii!”, iar el este!”. Coran 19:34-35

Allah sa-i rasplateasca pe toti cei care au citit acest articol si sa-i calauzeasca catre ADEVAR! Ameen!

Toata categoria dedicata lui Isus (aleihi salam), AICI:

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/category/isus-as-in-islam/

Allah stie cel mai bine si succesul vine numai de la Allah! Allahu Akbar!

Cu Pace,

             Cezarina S.

LET’S WORK together FOR ETERNAL PEACE!

 THINK, REFLECT, ACT!

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2015-2016. Materialele pot fi distribuite/folosite, numai în cazul în care numele blogului ISLAMUL PACEA ETERNA este afișat si linkul respectivului material este atașat, fără a se înterveni în textul original.

Islamul Pacea Eterna

3 thoughts on “ISUS (aleihi salam) -TRIMISUL lui ALLAH

  1. Pingback: avem ONOAREA de a fi MUSULMANI | Islamul Pacea Eterna

  2. Pingback: THE END OF TIME? REVENIREA lui ISA (ISUS) bin MARYAM | Islamul Pacea Eterna

  3. Pingback: ‘SARBATOAREA CRACIUNULUI’ SI MUSULMANII! | Islamul Pacea Eterna

Lasă un Comentariu

