INTERACTIUNEA CU NE-MUSULMANII

il_fullxfull.304247643

Interactiunea cu ne-musulmanii

BISMILLAH

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin!

Islamul este religia indurarii, tolerantei si a moderatiei. Ii invata pe cei care il urmeaza sa fie moderati in toate aspectele vietii, ale adorarii, in relatiile cu ceilalti si in interactiunea cu cei de alte credinte. A fii extremist intr-un fel sau in altul este impotriva invataturilor lui Allah si a Mesagerului Sau, sall Allahu aleihi wa sallam.

Daca aruncam o privire asupra numeroaselor texte din Coran sau din Sunnah in privinta interactiunii si comunicarii  cu ne-musulmanii, acest aspect al moderatiei devine si mai clar. Pe de o parte, Islamul ne porunceste sa nu fim prieteni cu ne-musulmanii, pe cand din multe alte texte si din practica Profetului, sall Allahu aleihi wa sallam si a companionilor sai(radiyy Allahu anhum) reiese ca trebuie sa-i tratam pe ne-musulmani intr-un mod respectuos si amiabil.

Din pacate pentru cei care care nu au cunostinte adecvate despre Islam poate sa para ca exista contradictii in privinta modului in care ar trebui sa ne comportam fata de ne-musulmani. De asemenea, unii dintre ne-musulmani arata cu degetul Islamul si pe cei care il urmeaza, cum ca Islamul ne invata ura, violenta  si repulsia impotriva ne-Musulmanilor.

Trebuie avut clar in minte ca nu exista contradictii in Islam. Islamul nu ne indeamna sa avem ura fata de fiintele umane, chiar daca acestia provin dintr-o alta religie. Realitatea este aceea ca Islamul ne invata moderatia si permite Musulmanilor sa aiba bune relatii cu ne-musulmanii, desigur cu o anumita limita.

Versete care interzic relatiile foarte apropiate si intime cu ne-musulmanii:

Dreptcredinciosii sa nu-i ia pe necredinciosi drept aliati in locul dreptcredinciosilor. Cel care face aceasta nu va mai avea legatura cu Allah, afara de situatia in care cautati o pavaza  sa va feriti de ei..”3:28

Imam Abu Bakr al-Jassas (Allah sa aibe mila de el) a explicat acest Verset:< Cand Allah spune:“afara de situatia in care cautati o pavaza  sa va feriti de ei”, inseamna, daca va temeti pentru viata voastra sau de o vatamare(corporala), atunci va puteti salva printr-o prietenie fata de ei, fara sa fie din toata inima voastra…Aceasta este opinia majoritatii invatatilor.> [Ahkam al-Qur’an,2/289]

O, voi cei care credeti! Nu-i luati ca aliati (sprijinitori, ajutoare, prieteni) pe dusmanul Meu si pe dusmanul vostru, aratandu-le lor prietenie in vreme ce ei au tagaduit Adevarul ce a venit la voi! Ei il alunga pe Trimis, precum si pe voi, pentru ca voi credeti in Allah, Stapanul vostru…” 60:1

Imamul Abu Bakr al-Jassas(Allah sa aiba mila de el) a spus ca acest Verset a fost revelat in legatura cu un companion –Hatib ibn Abi Balta’a(RA) care le-a scris necredinciosilor din Quraish dandu-le lor  indicatii (in legatura cu siguranta lor si chestiuni de acest gen). El a facut acest lucru din teama pentru averea si copii sai pe care ii lasase in urma lui in Mekka.[Ahkam al-Qur’an, 5/325]

O,voi cei care credeti! Nu luati prieteni de incredere (Bitanah-sfatuitori, consultanti, prieteni) dintre cei ce nu sunt ai vostri, caci ei nu vor inceta sa va incurce (sa va corupa)…” 3:118

O, voi cei care credeti! Nu-i luati pe iudei si pe crestini ca Auliya’(aliati prieteni, protectori, ajutoare)! Ei sunt aliati-Auliya’- unii cu altii. Aceia dintre voi care vi-i faceti aliati sunteti ca si cum ati face parte dintre ei …“5:51

Imam Ibn Kathir a comentat Versetul spunand:<Allah Preainaltul a interzis(in acest Verset) slujitorilor Sai cei credinciosi sa aiba prietenii apropiate si intimitate cu Evreii si Crestinii –dintre cei care sunt dusmani ai Islamului si ai Musulmanilor..> (Tafsir Ibn Kathir,2/94)

Nu vei afla niciun neam (de oameni) care cred in Allah si in Ziua de Apoi si care sa-i ia ca prieteni pe cei ce se impotrivesc lui Allah si Trimisului Sau, chiar daca  ar fi parintii lor, fii lor, fratii lor sau stirpea lor…”58:22

Versetele mentionate mai inainte, indica faptul ca nu este permis sa avem relatii apropiate de prietenie si intimitate(muwalat) cu ne-musulmanii care afiseaza ostilitate si dusmanie fata de Islam.

Totusi, multe alte texte din Coran si din Sunnah, faptele si practicile Mesagerului lui Allah, sall Allahu aleihi wa sallam, si a companionilor sai fata de ne-musulmani ne indica faptul ca trebuie sa-i tratam pe ne-musulmani cu simpatie, genereozitate, compasiune si atentie.

Allah Preainaltul ne spune:

Allah nu va opreste sa faceti bine acelora care nu au luptat impotriva voastra din pricina religiei , si nu v-au alungat din caminele voastre, [ba din contra]sa fiti foarte buni si drepti, caci Allah ii iubeste pe cei drepti!60:8

Iar in versetul urmator(60:9), Allah ne opreste sa-i luam ca aliati pe cei care au luptat impotriva noastra din pricina religiei si care ne-au alungat din caminele noastre sau care au ajutat la alungarea noastra avertizandu-ne ca cei care fac acest lucru sunt nelegiuti(Zalimun).

O, voi cei care credeti! Fiti statornici fata de Allah si martori drepti! Sa nu va impinga ura impotriva unui neam sa nu fiti drepti! Fiti drepti, caci aceasta este mai apropape de evlavie! Si fiti cu frica de Allah, caci Allah este Binestiutor[Khabir] a ceea ce faceti voi!”5:8

In cele doua Versete pe care le-am mentionat, Allah Preainaltul ne porunceste sa-i tratam pe ne-musulmani drept si onorabil. Chiar daca sunt de o alta credinta, acest lucru nu trebuie sa ne impiedice sa-i tratam drept.

Iubitul Mesager al lui Allah, sall Allahu aleihi wa salam, care a fost trimis ca o indurare pentru intreaga umanitate, a demonstrat o asa bunatate, compasiune, genereozitate si politete fata de ne-musulmani, incat este dificil sa gasesti exemple similare in istorie.

Cand Mekka al-Mukarrama a fost cuprinsa de foamete, el sall Allahu aleihi wa salam s-a dus personal sa-i ajute pe inamicii sai care il facusera sa-si paraseasca casa si orasul sau.

La cucerirea Mekkai, toti dusmanii sai au intrat sub puterea si controlul sau. Profetul, sall Allahu aleihi wa sallam i-a eliberat pe toti si nu numai ca le-a acordat amnistia ci i-a si iertat pentru ceea ce au facut in trecut.

Cand prizionerii ne-musulmani de razboi erau prezentati in fata lui, ii trata cu asa o bunatate si blandete , ca si cum si-ar fi tratat propii copii. Dusmanii sai l-au atacat cu tot felul de injurii si durere, dar niciodata nu si-a ridicat mainile sale pentru a se razbuna, nici nu le-a dorit raul, ba mai mult, s-a rugat pentru calauzirea lor.

O delegatie a tribului Banu Thaqifa(care nu acceptasera inca Islamul), au venit sa-l viziteze, si li s-a dat onoarea de a sta in Moscheea Profetului, un loc considerat de Musulmani ca fiind cel mai sacru loc.

Sunt multe alte astfel de exemple in viata Mesagerului lui Allah, sall Allahu aleihi wa sallam. Evenimentul de la Taif, acordul de la Hudaybiyya, si multe alte intamplari demonstreaza categoric punctul de vedere al Islamului in privinta tratamentului si intelegerilor cu ne-musulmanii.

In acelasi mod, Companionii Profetului, sall Allahu aleihi wa sallam i-au tratat pe ne-musulmani cu blandete si bunatate. Le-au respectat drepturile si nu i-au asuprit in niciun fel.

Astfel, vedem ca Islamul le interzice supusilor sai sa fie foarte apropiati cu ne-musulmanii, dar in acelasi timp, nu-i impiedica sa-i trateze intr-un mod amiabil si generos.

Invatatii si juristii Islamului bazandu-se pe acesti doi factori, au categorizat relatia de prietenie cu ne-musulmanii in patru categorii si nivele.

Muwalat sau Mawadda care inseamna sa ai o relatie apropiata si intima si iubire adanca din toata inima

Acest fel de relatie trebuie sa fie rezervata numai pentru Musulmani, si nu este permis sa ai acest tip de relatie cu ne-musulmanii. Versetul 60:1, dar si altele se refera in mod special la acest tip de relatie.

Mudarat– sa arati prietenie si dragoste numai in aparenta fara sa ai iubire pentru ei si pentru credinta lor in inima ta. Implica sa ai bune maniere, curtoazie si un bun comportament fata de fiintele umane.

Acest tip de relatie cu ne-musulmanii este una permisa, si este rezervata pentru toate fiintele umane, fie Musulmani fie ne-musulmani.

Acest tip de relatie devine si mai importanta atunci cand obiectivul este acela de aparare a propriei sigurante de un potential rau, cand ii invitam pe ceilalti catre Islam sau cand ei sunt musafirii nostri. Versetul in care se spune:“afara de situatia in care cautati o pavaza  sa va feriti de ei..” 3:28, se refera la acest tip de relatie. Totusi, daca cineva se simte amenintat de coruperea valorilor sale religioase, atunci acest tip de relatie nu este permis.

Muwasat– inseamna sa ajuti, sa oferi asistenta ne-musulmanilor. Include ajutor caritabil si suport, condoleante si consolare, indepartarea raului cum ar fi oferirea de apa sau mancare unui ne-musulman insetat sau infometat.

Acest lucru este permis cu orice fel de ne-musulan, cu exceptia celor care sunt direct implicati intr-un razboi impotriva Musulmanilor.

 Mu’amalat– inseamnsa sa faci tranzactii , intelegeri si afaceri cu ne-musulmanii. Acest lucru este de asemenea permis in cazul tuturor ne-musulmanilor, cu exceptia a ceea ce este daunator Islamului si Musulmanilor in general.

Din toate cele prezentate reiese clar nevoia Musulmanilor de a fi moderati in privinta interactionarii cu ne-musulmanii. Din pacate, unii dintre Musulmani datorita necunoasterii, pot sa cada fie intr-o extema fie in cealalta. Unii considera ca orice contact cu ne-musulmanii este un pacat si pot deveni agresivi fata de ne-musulmani, considerandu-i pe Musulmanii care au orice fel de relatie cu ne-musulmanii ca fiind pacatosi la randul lor. Acest lucru vine in contradictie cu invataturile Coranului si cu practica Profetului, sall Allahu aleihi wa sallam si a companionilor sai (radyyAllahu anhum). Acestia ar trebui sa inteleaga ca Islamul nu se poate raspandi prin forta si agresiune, din contra, oamenii inclina catre Islam datorita comportamentului exemplar al Musulmanilor. Mai mult, daca faptele noastre ii impiedica pe altii sa intre in religia lui Allah, atunci vom fi trasi la raspundere pentru comportamentul nostru in Viata de Apoi.

Pe de alta parte, unii dintre Musulmani devin atat de apropiati si de intimi fata de ne-musulmani, incat aproape ca nu mai ramane diferenta intre credinta si necredinta. Sunt avuti in vedere cei care se apropie atat de mult de ne-musulmani incat isi insusesc practicile si actiunile lor, renuntand la propia religie si la identitatea de Musulmani.

Coranul ne interzice sa le aratam o dragoste profunda lor si credintei lor din toata inima si sa ne ferim de o apropiere prea adanca care poate aduce prejudicii valorilor credintei noastre.  Aceasta este tot o forma de extremism care de asemenea trebuie evitata.

Viata Musulmanului trebuie sa se desfasoare in acord cu poruncile lui Allah si ale Mesagerului Sau, sall Allahu aleihi wa sallam, iar dragostea adevarata nu poate fi decat pentru cei care impartasesc acelasi scop si nu pentru cei care resping acest scop al vietii.

Sa ne uitam peste cateva situatii legate de relatia dintre Musulmani si ne-musulmani:

A darui si a accepta daruri de la ne-musulmani

In Fatwa al-Hindiyyah (Scoala Hanefi), Imam Muhammad a inregistrat relatari care indica faptul ca uneori Mesagerul lui Allah, sall Allahu aleihi wa sallam a acceptat daruri, iar in altele ca nu a acceptat daruri de la ne-musulmani.

Faqih Abu Ja’far a spus ca relatarea in care Profetul, sall Allhu aleihi wa sallam nu a acceptat darul unui ne-musulman, s-a datorat faptului ca cel care a oferit darul avea impresia ca Mesagerul lui Allah, sall Allahu aleihi wa sallam se straduia pentru a obtine avere si nu pentru a raspandi mesajul lui Allah. Acest lucru ramane valabil de asemenea si in zilele  noastre.

Iar in cazul in care a acceptat darul unui ne-musulman, a fost atunci cand Mesagerul lui Allah, sall Allahu aleihi wa salam a stiut ca cel care ofera darul cunoaste ca el se lupta pentru Islam si pentru raspandirea Cuvantului lui Allah si nu pentru lucruri materiale, ceea ce este permis de asemenea si in zilele noastre.

Cele mentionate indica faptul ca nu este nimic gresit in acceptarea si daruirea de cadouri ne-musulmanilor, atata timp cand nu exista nicio teama ca acest lucru ar putea cauza vreun rau credintei noastre.

In concluzie este permis sa primim sau sa oferim cadouri, mai putin daca cadourile constau in lucruri interzise de Islam (de exemplu sticle de bautura), sau lucruri care sunt reprezentative pentru sarbatorile lor religioase.

Invitarea ne-musulmanilor la masa si acceptarea invitatiei la masa lor

Este permis sa invitam ne-musulmanii la masa ocazional, in ideea de a intari relatiile familiale sau relatiile sociale. Fara a fi nevoie insa de acest lucru, ar trebui evitat si mai ales nu trebuie sa devina un obicei. Similar, este permis sa acceptam o astfel de invitatie din partea ne-musulmanilor, asigurandu-ne ca alimentele sunt Halal si ca in locatia unde vom merge nu vor avea loc activitati nepermise.[Fatwa al-Hindiyyah 5/347]

Sunt relatari in care Profetul, sall Allahu aleihi wa sallam a acceptat invitatia unui ne-musulman si a mancat in casa lui, si de asemenea a invitat un ne-musulman in casa sa.[Ibn Qudama, sahih Muslim]

Concluzia este ca, daca Musulmanul se confrunta cu astfel de situatii ocazional, nu este nimic gresit, insa fara a face un obicei din asta.

Participarea la sarbatorile lor religioase

Nu este permis ca un Musulman sa participe la sarbatorile religioase si ceremoniile ne-musumanilor, pentru ca acest lucru reprezinta o aprobare a credintei lor. Prin participarea la aceste sarbatori, in mod indirect aprobi ceea ce contravine principiilor Islamului.

Profetul, sall Allahu aleihi wa sallam a interzis Musulmanilor sa faca Rugaciunea la timpul rasaririi Soarelui, la zenit si la apus, pentru a nu ne asemana cu cei care sunt adoratorii Soarelui.

Vizitarea unui ne-musulman care este bolnav

Nu este niciun rau in vizitarea unui bolnav ne-musulman, fie Crestin sau Evreu. Acest lucru reiese din relatari Sunnah, in care Profetul, sall Allahu aleihi wa sallam a vizitat ne-musulani cand acestia erau bolnavi.

Vizitarea si oferirea de condoleante la inmormantarea unui ne-musulman

Este permis sa vizitam un ne-musulman pentru a oferi condoleante familiei decedatului. In Fatwa al-Hindiyyah se spune:< Daca un ne-musulman moare, trebuie sa le spui rudelor:’ Fie ca Allah sa te recompenseze cu ceva mai bun si sa te onoreze cu Islamul si sa te binecuvanteze cu un copil Musulman (daca este cazul)…5/348

Participarea la ceremonia de inmormantare a unui ne-musulman

Femeia Musulmana nu trebuie sa intre in biserica pentru a participa la rugaciunile de inmormantare a unui ne-musulman, chiar si daca este o ruda, pentru mai multe motive.
In primul rand este nerecomandat pentru femei sa participe nici la funeraliile unui Musulman. Umm ‘Atttiyah (ra) a relatat ca:”Ni s-a interzis sa urmam funeraliile, dar nu a fost o interzicere absoluta.”[Bukhari&Muslim]

In al doilea rand, unii dintre juristii Islamici sunt de parere ca nu este recomandat pentru un Musulman sa intre in biserica, mai ales cu ocazia celebrarilor sau rugaciunilor, din pricina fie a picturilor, crucilor sau alte lucruri specifice ne-musulmanilor sau a rugaciunilor care au loc la astfel de evenimente, care sunt in totala contradictie cu principiile Islamului.

Daca suntem pusi/puse in aceasta situatie, ne putem cere scuze, spunand ca femeile nu pot participa nici macar la funeraliile unui Musulman.[islamweb.net]


A te ruga de ieratare pentru un-nemusulman dupa moartea sa si a-i trimite binecuvantari si ceva asemanator, sunt in totalitate interzise!!!

Mesagerul lui Allah, sall Allahu aleihi wa sallam a fost impiedicat de catre Allah Subhanahu wa Ta’aala sa se roage pentru unchiul sau Abu Talib . La fel a fost si cazul lui Ibrahim(aleihi sallam) pentru tatal sau.

Allah spune:

Nu se cade, ca Profetul si cei care cred, sa ceara iertare pentru Mushirikun (politeisti, idolatri, necredinciosi in Unicitatea lui Allah) chiar daca ei sunt rude, dupa ce li s-a aratat limpede ca ei sunt oaspetii Iadului (pentru ca au murit in stare de necredinta).” 9:113

In tafsirul lui Ibn Kathir referitor la acest Verset se mentioneaza:

<Cand Abu Talib era pe moarte, Profetul sall Allahu aleihi wa sallam a mers la el si i-a gasit pe Abu Jahl si pe Abdul bin Abi Umayyah. Profetul sall Allahu aleihi wa sallam i-a spus:’ Spune Laa Ilaha ila Allah’. Abu Jahl si Abdul bin Abi Umayyah i-au spus:’ Vei parasi religia lui Abdul Muttalib?’. Abu Talib a spus:’ Voi ramane in religia lui Abdul Mutalib’. Atunci Profetul, sal Allahu aleihi wa sallam a spus:’ Voi cere de la Allah iertare pentru tine, atata timp cat nu imi va fi interzis sa fac asta’.

Apoi a fost revelat Versetul 9:113.

Tot in legatura cu Abu Talib a fost revelat si Versetul:

Tu,[Muhammad], nu calauzesti pe cine pe cine-ti place, ci Allah calauzeste pe cine voieste si El ii cunoaste mai bine pe cei ce se lasa calauziti.” 28:56

Intr-o relatare a lui Ibn Jarir: Sulayman bin Braydah a transmis de la tatal sau:” Cand Profetul, sall Allahu aleihi wa sallam a sosit la Mekkah, a mers la un mormant si s-a asezat langa el. A inceput sa vorbeasca si apoi s-a ridicat cu ochii in lacrimi. Am spus:’O, Mesager al lui Allah! Am vazut ce ai facut. El a spus:’ I-am cerut Domnului meu permisiunea sa vizitez mormantul mamei, si El mi-a dat permisiunea . I-am cerut permisiunea sa-L invoc pentru iertarea ei, si El nu mi-a dat permisiunea.” .Niciodata nu l-am vazut mai inlacrimat ca in ziua aceea.”

Exista un consens printre invatati in aceasta privinta. Ei sunt de parere ca nu este permis pentru un Musulman sa se roage pentru iertarea si salvarea unui ne-musulman dupa moartea sa.

Nu exista nicio relatare care sa indice faptul ca Profetul sall Allahu aleihi wa sallam ar mai fi facut Du’a pentru parintii sai dupa asta.

Totusi, este permis sa ne rugam pentru calauzirea ne-musulmanilor atata timp cand sunt in viata, si de asemenea si pentru orice bine, sanatate, etc.

Intrarea ne-musulmanilor in Moschee

Este permis ca Musulmanii sa le ofere permisiunea ne-musulmanilor de a intra in Moschee, mai ales in scop de Dawah.[Fatwa 5/346]

Intrarea Musulmanilor in locurile de adorare ale ne-musulmanilor

Este Makruh pentru Musulmani sa intre intr-o Biserica, Sinagoga, mai putin daca exista vreun beneficiu care depaseste raul.[Fatwa 5/346]

A te ridica in picioare pentru un ne-musulman din respect

Este permis sa te ridici pentru un ne-musulman fara a avea respect pentru credinta lui, in ideea de a mentine bune relatii si pentru a preveni dusmania sau ura.

Mesagerul lui Allah, sall Allahu aleihi wa sallam de asemenea s-a ridicat pentru Ikrima Ibn Abi Jahl (liderul Quraishilor) si Adi ibn Hatim (liderul tribului Banu Tay) inainte ca acestia sa accepte Islamul.

Totusi, Profetului  sall Allahu aleihi wa sallam nu-i placea ca oamenii sa se ridice pentru el atunci cand sosea din pricina modestiei.

Anas ibn Malik a relatat:” Nu era persoana mai iubita pentru companioni in afara de Mesagerul lui Allah. Cand il vedeau ca vine, nu se ridicau pentru ca stiau ca nu-i place.”[Tirmidhi-sahih]

In concluzie, este permis sa te ridici pentru un ne-musulman din respect si din considerente de bune maniere sau obiceiuri sociale, dar poate deveni dezaprobator sau chiar interzis daca nejustificat se exagereaza statutul unei pesoane.

A da mana cu ne-musulmanii

Nu este nicio problema in a da mana cu un ne-musulman, asociat sau vecin, dupa reintoarcerea dintr-o calatorie sau ceva asemanator, daca ne-musulmanul ar fi ofensat daca nu o faci.[5/348]

Nu este permis insa sa dai mana cu o femeie non-Mahram.

A da Zakat/ Sadaqa(pomana) ne-musulmanilor

Exista un consens intre invatati ca Zakat nu poate fii oferit ne-musulmanilor.

Profetul, sall Allahu aleihi wa sallam a specificat ca Zakat se ia din averea Musulmanilor si se distribuie printre Musulmani.[Sahih Bukhari]

Este permis insa sa ajuti si sa-i sprijini pe ne-musulmanii aflati in nevoie, prin oferirea de alte forme de caritate, ca o forma de bunatate si de bun tratament. Insa daca te temi ca banii oferiti sau bunurile pot fi folosite impotriva Musulmanilor si a Islamului, atunci nu trebuie sa le oferi asistenta.

In final trebuie sa ne reamintim  ca dragostea, ura, respectul sau dezaprobarea noastra se refera la actiunile in sine si nu la cel care face aceste fapte. Astfel, noi dezaprobam actul de necredinta, dar nu ii uram pe ne-musulmani, pentru ca si ei ca si noi, sunt creatii ale lui Allah, si au aceleasi drepturi. Sa avem in minte ca orice ne-musulman poate fi un potential (viitor) Musulman.

Fie ca Allah Preainaltul  sa ne dea abilitatea sa ne traim viata in acord cu poruncile Sale si ale Mesagerului Sau cel iubit, sall Allahu aleihi wa sallam.

Si Allah stie cel mai bine si succesul vine numai de la Allah!

(Sursa-Central Mosque, by Muhammad ibn Adam)

Am sa inchei tot cu un Verset care poate fi concluzia finala a acestui articol si care inglobeaza tot ce cuprinde acest articol:

”Nu discutati cu Oamenii Cartii decat in felul cel mai frumos (Allah porunceste dreptcredinciosilor sa nu discute cu Iudeii si Crestinii decat in modul cel mai frumos, incercand sa-i cheme la Adevar, afara de aceia care lupta impotriva Islamului), afara de aceia dintre ei care sunt nelegiuti cu voi! Si spuneti:’Noi credem in ceea ce ni s-a trimis noua si vi s-a trimis voua! Domnul nostru si Domnul vostru este unul Singur (Allah) si noi Lui ii suntem supusi [musulmani]” 29:46

CONCLUZIE:

Islamul ne porunceste sa avem un bun comportament fata de toti oameni, Musulmani sau ne-musulmani, sa fim induratori unii cu ceilalti si sa mentinem bune relatii, avertizandu-ne insa sa fim retinuti in a arata o prietenie  apropiata fata de cei care tagaduiesc sau batjocoresc Islamul sau care sunt dusmani fatisi ai Islamului.

De asemenea, indeamna la moderatie, pastrand balanta, adica nefiind nici exagerati de prietenosi, pana intr-atat incat sa ne confundam cu ei si sa ne pierdem indentitatea de Musulmani, dar nici sa nutrim ura sau dusmanie fata de ei sau sa-i asuprim in vreun fel, atata timp cat nici ei nu ne asupresc pe noi. Mai trebuie mentionat si faptul ca, Allah ne porunceste iubirea, respectul si asculatrea fata de parintii nostri, chiar daca acestia nu sunt de aceeasi religie cu noi, cu exceptia cazului in care ei ne indemna la ceva care este impotriva Islamului. Cand vorbim despre interzicerea iubirii din toata inima fata de ne-musulmani, ne referim la cei care sunt ostili Islamului.

Conceptul de iubire din inima este unul special, iar iubirea nu poate fi la fel pentru toti oamenii. Iubirea fata de mama si tata este diferita fata de iubirea fata de sot, iar iubirea fata de sot este diferita de cea fata de copii nostri, sau fata de fratii nostri. Nu putem vorbi despre o iubire profunda pentru toti oamenii in mod egal. Aceasta ar fi doar o forma de ipocrizie. Iubirea profunda este ceva ce nu poate fi generalizat, ci se rasfrange asupra celor mai apropiati de noi, in timp ce iubirea de semeni, coexistenta, toleranta si umanitatea, mila si compasiunea fata de ceilalti este altceva.

Sa-I fim recunoscatori lui Allah din toata inima pentru ca ne-a onorat cu Islamul si sa fim dintre cei care sunt demni de onoarea de a fi Musulmani, care raman statornici in supunerea si in iubirea fata de Allah si fata de Trimisul Sau salAllahu aleihi waSallam.

Intr-un hadis relatat de Abu Dharr, Profetul sall Allahu aleihi wa sallam a spus:

„Cea mai buna fapta este sa iubesti de dragul lui Allah si sa urasti de dragul lui Allah.”[Sunan Abu Dawood]

Trebuie avut in vedere ca Allah este Atoatestiutor, si numai El este cel care ne cunoaste adancul sufletului, si numai El cunoaste ce este mai bine pentru noi si exista o intelepciune in tot ceea ce El a legiferat si de aceea datoria noastra este sa ne supunem poruncilor Sale.

De asemenea, Islamul este valabil in toate timpurile si locurile, si putem fi confruntati la un moment dat cu  situatii diferite si putem interactiona cu oameni de toate felurile si de aceea trebuie sa cunoastem cum sa actionam in diferite cazuri.

In toate articolele pe care eu vi le-am adus in atentie, am cautat sa aduc dovezi autentice, sau verdicte ale Invatatilor Islamului, bazate pe Coran si Sunnah, singurele doua surse valide dupa care trebuie sa se calauzeasca Musulamanii.

Datoria noastra este aceea de a ne supune poruncilor lui Allah si de a urma exemplul Profetului Sau, sall Alahu aleihi wa sallam si de a transmite tuturor oamenilor Adevarul cu care noi am fost binecuvantati.

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2015/01/27/scopul-si-datoria-acestei-ummah/

https://islamulpaceaeterna.wordpress.com/2014/05/08/sa-iubesti-si-sa-urasti-de-dragul-lui-allah/

Cu Pace,

              Cezarina S.

Let’s Work together For Eternal Peace!

© ISLAMUL PACEA ETERNA, autor/deținător: CEZARINA S, 2013-2014. Folosirea neautorizată și/sau duplicarea materialelor fără permisiune scrisă de la autorul/deținătorul blogului este vehement interzisă. Materialele pot fi distribuite/folosite, numai în cazul în care numele blogului ISLAMUL PACEA ETERNA este afișat si linkul respectivului material este atașat, fără a se înterveni în textul original.

Islamul Pacea Eterna

Anunțuri

7 gânduri despre “INTERACTIUNEA CU NE-MUSULMANII

  1. Pingback: VIRTUTIILE CERERII DE IERTARE PENTRU NOI si pentru CEILALTI | Islamul Pacea Eterna

  2. Sallam Allekum! Relatia sot musulman-sotie crestina, in ce categorie se incadreaza,daca cea mai indulgenta dintre categorii este Mawadda ,care recomanda sa nu avem legaturi prea intime,si nici sa iubim din toata inima non-musulmanii.

    • Wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatuhu! In acest articol este vorba despre interactiunea cu ne-musulmanii in general, in situatii diferite. Relatia cu cei care nu sunt dusmani sau care nu sunt ostili Islamului, sau cu cei care lupta impotriva noastra. Este firesc ca atitudinea sa fie diferita in functie de situatie. Si asta nu inseamna ca este vorba despre nicio contradictie. In ce priveste realtia sot-sotie, este o cu totul altfel de relatie. Este cunoscut ca Islamul aproba casatoria cu femei virtuoase (chaste women) dintre cele carora le-a fost data Scriptura, si nu este diferenta in ce priveste drepturile sotului si obligatiile sotului fata de sotia sa, fie ea musulmana sau crestina, cum nu este diferenta in privinta drepturilor si obligatiei sotiei, fie musulmana, fie crestina. In ce priveste sotia (musulmana sau crestina), ea trebuie sa se supuna sotului atata timp cat acesta nu ii porunceste ceva pacatos. Acesta este un drept pe care Allah l-a conferit barbatilor in virtutea rolului lor de sustinatori si intretinatori ai familiei. De asemenea, desi sotia crestina poate sa-si practice in continuare religia si nu trebuie constransa sa treaca la Islam, asta nu inseamna ca poate sa-si sarbatoreasca sarbatorile specifice, cum ar fi de exemplul Pastele, Craciunul, in mod fatis in casa sotului ei, nu isi poate expune cruci, icoane, statuete si alte simboluri religioase in casa sotului ei, nu poate aduce in casa lucruri interzise precum bautura, porc, si in general nu trebuie sa faca nimic din ceea ce este interzis din punct de vedere Islamic in casa sotului ei. Este bine ca aceste lucruri sa fie discutate inainte de casatorie, pentru ca mai apoi sa nu apara probleme atat intre soti cat si in educatia copiilor. Aceasta, deoarece tot ceea ce ne este interzis noua Musulmanilor, le este automat interzis si lor, si sotul are responsabilitatea de a nu permite in casa lui ceea ce Islamul interzice in mod categoric.Si dupa cum spuneam si in articol, iubirea este de mai multe feluri. Iubirea fata de sotie este diferita de iubirea fata de parinti, sau de fata de copii de exemplu. Relatiile amibiabile, politicoase, drepte, respectuase cu semenii nostri fac parte din alta categorie. Si Allah stie cel mai bine!

  3. Sallam Allekum!Multumesc pentru raspuns!Va urmaresc postarile cu mare interes ,va felicit si apreciez pt toate informatiile oferite!Allah sa va rasplateasca!

  4. foarte frumos explicat, dar cred ca am gasit mica greseala de exprimare aici „Chiar daca sunt de o alta credinta, acest lucru nu trebuie sa ne impiedice sa-i tratam nedrept.” corect ar fi: nu trebuie sa ne impiedice sa-i tratam drept, acesta cred ca e mesajul

Lasă un Comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s